![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iets wat ge zeker moet doen: op de belgicisten van groen stemmen: die zijn voor legalisatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal dan nog minder zijn voor Vlaanderen want men kan veronderstellen dat hetzelfde effect speelt voor Walen die in hun 15% wel een groter aandeel naar de Franse markt exporteren. Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 augustus 2017 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
|
![]() Citaat:
83,8% vanuit Vlaanderen in 2016. Het gaat over cijfers van het gewest Vlaanderen. 'Vlaanderen' is niet hetzelfde als 'Nederlandstalige.' Ongeveer 1/3 van dat cijfer is heruitvoer of doorvoer. Als ik het goed voorheb* komt uitvoer vanuit Wallonië die via bv de Antwerpse haven gebeurt statistisch op conto van Vlaanderen. *bron: Ik las enkel maanden geleden in een krantenartikel dat Limburgse uitvoer die via de haven Antwerpen gebeurde ook bij uitvoer van provincie Antwerpen gerekend werd. bron: https://www.flandersinvestmentandtra...dlijnen%29.pdf Het grootste aandeel export gaat naar Duitsland, op de tweede plaats Frankrijk, derde Nederland en dan pas Verenigd koninkrijk en Verenigde staten. Men mag zich dus de vraag stellen wat de meerwaarde zou zijn van Engels als tweede taal in ons onderwijs. bron: https://www.flandersinvestmentandtra...Analyse%29.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen heeft men om te verkopen op de Duitse markt, maar een paar duizend verkopers nodig die de Duitse taal (grondig) machtig zijn. Die paar miljoen andere Vlamingen zullen in hun latere leven dan weer niet veel met het Duits te maken hebben, doch des temeer met het Engels. Maar nogmaals. Niemand betwist dat een grondige taalkennis niets dan voordelen heeft, en zelfs noodzaak is voor de top van een bedrijf. Maar het overgrote gedeelte, waarvan een (groot) gedeelte met een laag assimilatievermogen voor talen, hebben in hun latere leven niet veel meer nodig dan een, en dan nog eerder beperkte, kennis van het Engels. Het Frans zal voor hun eerder een ballast zijn. Een vrije keuze voor de tweede taal in het onderwijs lijkt mij dan ook de logica zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Gipsy;8515413]... Vlaanderen heeft er niets moeten voor doen dat de 2 grootste havens Antwerpen en Gent op hun grondgebied liggen, nu is daar nog eens Zeebrugge bijgekomen....QUOTE]
Dus die dokken en sluizen van onze Vlaamse havens zijn door God geschapen en de Engelen lossen en laden die schepen, die door de Heilige Geest naar onze havens gestuurd worden? Vlaanderen daar niets voor moeten doen ![]() Wat gaan we hier nog allemaal voor prietpraat moeten lezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Witte Kaproen;8515486]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds je onlangs schreef dat het vaticaan de grootste organisatie ter wereld is, verschiet ik van niets meer. Dit kan er gerust ook nog bij. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Trump weet dat; jij lijkt dat niet te snappen...
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan dan nog zeggen dat ze blijven voor onze "kenniseconomie". Dus het enige waar ze nog voor blijven is ons wetenschappelijk vernuft als dat ook uitgemolken is dan is het hier een economisch kerkhof...
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien, het is niet omdat uw belangrijkste klanten in Frankrijk zitten dat dit voor alle Vlaamse ondernemingen het geval is. Maar kijk, dat belet niet dat inderdaad de kennis van de Franse taal belangrijk is zowel voor diegenen die verkopen aan "WalloBrux" als voor diegenen die hun klanten zich vooral in Frankrijk bevinden. Dat ontken ik toch niet? Trouwens, in een andere draad beschuldig je mij van haat tegenover het Frans. Maar jongen toch, ik kan jou verzekeren dat dit hoegenaamd niet het geval is. Wanneer ik in mij in Wallonië of in Frankrijk bevind heb ik geen enkel probleem om in het Frans de "locals" te woord te staan. Het is slechts in "Bruxelles" dat ik regelmatig op mijn strepen sta. Laatst gewijzigd door quercus : 26 augustus 2017 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
|
![]() Citaat:
France $561,000,000,000 Netherlands $422,300,000,000 (x1,3) Inwoners per land, 2016 Frankrijk 66.836.154 Nederland 17.016.967 (x3,9) wat maakt Frankrijk 5x zo belangrijk voor een exporteur? Alvast niet de omvang van de import, of de omvang van de bevolking. Of wilt u gewoon even overdrijven? Export van België naar: Op de tweede plaats staat Frankrijk (16 pct) gevolgd door Nederland (11 pct) http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170329_02806372
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 26 augustus 2017 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige waar het Vlaams onderwijs verplicht toe is, in een Belgische evenwichtige houding waar de franstaligen hetzelfde worden behandeld als de Vlamingen, is dat de Vlamingen voldoende de Nederlandse taal onder de knie hebben... De rest is zever in pakjes... Als hij klaagt over de niet correcte kennis van sommige Vlaamse ministers dat hij dan maar eerst hun franstalige lotgenoten onder de loep neemt... Kennen zij het Nederlands??? Velen van hen gewoon weg niet en voor de meeste van hen is het erbarmelijk gesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet er nog zand zijn??? Ze is zo vrij dat ze ons zelfs voorhoudt dat het haar taak is om de Vlamingen te zeggen wat ze moeten denken en weten en één van de voornaamste zaken hierbij is natuurlijk dat de Vlamingen wordt wijsgemaakt dat ze heel goede Belgische patriotten zijn en voor heel goede Belgische patriotten hoort natuurlijk een heel goede kennis van de Franse taal erbij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn keuze is vlug gemaakt hoor... Maar die les zal je natuurlijk niet in la Belgique leren; daarvoor moet je de grens over... Tuurlijk niet naar Frankrijk, maar naar Luxemburg, Duitsland of Nederland volstaat... Ten andere als je een beetje verder weg van Frankrijk door Europa reist dan sta je in eerste instantie verstompt dat er buiten het Frans zoveel leven is in Europa; maar afgestompt dat wij zijn door onze Belgische francofiele opvoeding waar met Frankrijk, Louis XIX en Napoleon de grote Europese geschiedenis verteld blijkt... Als er iets scheelt aan de francofonie dan is het wel dat ze zo enorm opgesloten zit in haar eigen grootheidswaan dat ze denkt dat de rest van de wereld er niet toe doet... Ze zien alles alleen en alleen door de franstalige bril en die bril is enorm bekrompen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |