Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2017, 13:08   #301
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
.....blablabla.........en wanneer u echt niets anders to the point te zeggen heeft: ta gueule.
Dergelijk “argument” kan – samen met uw aperte leugens – nooit overtuigen, mijnheer. Ik kan slechts hopen dat uw totaal gebrek aan wellevendheid niet kenmerkend is voor het Belgisch officierenkorps. De zeer zelfingenomen houding en het soort taalgebruik welke u op dit forum uitsmeert doet mij overigens alsmaar meer twijfelen aan uw bewering dat u ooit officier geweest bent.

Voor het overige herhaal ik de essentie van hetgeen ik eerder stelde : als uw minister van defensie er te zijner tijd in slaagt om uw parlement er van te overtuigen dat het zeer uitgebreid en voor België uiterst voordelig voorstel tot samenwerking vanwege de Franse regering (dat u totaal niet blijkt te kennen, ondanks uw voorgehouden informatie “uit de eerste hand”) slechts goed is om in de prullenmand gegooid te worden zonder enig mogelijk nadelig gevolg voor de staat België, en/of dat uw land gedoemd is om blind en onvoorwaardelijk in de pas te lopen van uw vriend Trump eerder dan nauw samen te werken met een belangrijk buurland….., dan zal pas blijken dat uw ooglappenvisie de juiste was.

In het andere geval zult u kunnen vaststellen dat niet u noch uw cafévrienden, maar anderen hier uiteindelijk wisten/weten waarover één en ander gaat.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 13:11   #302
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Dat kan je inderdaad zeggen.

You tube godbetert.

Ze slagen er zelfs in de Rafale als generatie 5 te klasseren terwijl hij officieel maar klasse 4.5 is.

Nu, ik ga (bijna) stoppen. Tegen onkunde is geen kruid gewassen?
De F35 is ook nog niet wat het moet zijn. Daar moet nog heel wat aan gesleuteld worden. En ze zijn al zolang aan het sleutelen... En de kosten lopen maar op.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 13:17   #303
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De F35 is ook nog niet wat het moet zijn. Daar moet nog heel wat aan gesleuteld worden. En ze zijn al zolang aan het sleutelen... En de kosten lopen maar op.
Precies dat dat de keuze voor amerikanisering in het defensie wereld van doorslaggevend is...ze zouden beter de europese tour opgaan en de veramerikanisering duidelijk tegenwerken, als het prijskaartje niet te duur is konden ze er nog mee inkomen maar zoals al gesteld is...de controle er over is bij de amerikanen groter dan bij andere niet zo dure opties.

Heb niet de kunde, heb geen militaire opleiding genoten noch ben ik piloot van de huidige f16, om te kunnen meespreken over de kwaliteiten van de f35.

In ieder geval geld steken in militaire speeltjes ? Met welke nut gebeuren de ontwikkelingen hierom ? Geen idee, maar ik zou toch eieren kiezen als amerika weeral poogt om die vliegtuigen zonder garanties verplicht te kopen !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 13:22   #304
Tavek
Banneling

Standaard

Allemaal luchtvaartexperts hier.

Ik ben nederig, ik weet er bijlage niet zoveel van als JeeBee, die effectief gevlogen heeft met gevechtsvliegtuigen. Ik ben maar een onnozele ingenieurs in de lucht- en ruimtevaarttechniek.

Maar als ik kijk naar de eigenschappen van de F35 en de concurrentie kan ik alleen maar concluderen dat de F35 superieur is. Ik heb zo de indruk dat de "luchtvaartexperten" hier op dit forum blijkbaar andere dingen belangrijker vinden dan slagveldcapaciteiten: economische compensaties, vriendjespolitiek, enz....

Ga met zoiets naar de oorlog zouden ze zeggen bij ons.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 13:30   #305
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Ik ben nederig, ik weet er bijlage niet zoveel van als JeeBee, die effectief gevlogen heeft met gevechtsvliegtuigen. Ik ben maar een onnozele ingenieurs in de lucht- en ruimtevaarttechniek.

Maar als ik kijk naar de eigenschappen van de F35 en de concurrentie kan ik alleen maar concluderen dat de F35 superieur is. Ik heb zo de indruk dat de "luchtvaartexperten" hier op dit forum blijkbaar andere dingen belangrijker vinden dan slagveldcapaciteiten: economische compensaties, vriendjespolitiek, enz....

Deelaspecten over de superioriteit van iets is niet belangrijker dan het totaalplaatje van dat toestel, het spreekt voor zich dat het bvb aan wendbaarheid en snelheid meer rekenschap wordt gehouden dan aan de functie van de ingebouwde mogelijkheden...een vergelijk kan ik niet maken daarvoor ben ik te dom, dan wel dat er 1 of 2 piloten in kunnen is denk ik ook een belangrijke, dan wel het aantal misiles dat zo een jager kan dragen, weegt ook op navenant het kostenplaatje, de termijn belangen op onderhoud is ook zoiets waar beschikbaarheid van wisselstukken een argument zijn om de aangekochte vliegtuigen niet naar het stort te hoeven brengen !
Oud 31 december 2017, 13:33   #306
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Deelaspecten over de superioriteit van iets is niet belangrijker dan het totaalplaatje van dat toestel, het spreekt voor zich dat het bvb aan wendbaarheid en snelheid meer rekenschap wordt gehouden dan aan de functie van de ingebouwde mogelijkheden...een vergelijk kan ik niet maken daarvoor ben ik te dom, dan wel dat er 1 of 2 piloten in kunnen is denk ik ook een belangrijke, dan wel het aantal misiles dat zo een jager kan dragen, weegt ook op navenant het kostenplaatje, de termijn belangen op onderhoud is ook zoiets waar beschikbaarheid van wisselstukken een argument zijn om de aangekochte vliegtuigen niet naar het stort te hoeven brengen !
JeeBee heeft enkele zeer belangrijke factoren aangehaald die ook bij de F35 supieur zijn: logistiek, reserveonderdelen, schaalgrootte, enz....je kan met dit toestel verder gaan in de toekomst.

De Rafaele en de Eurofigter verkopen te weinig om dat te garanderen. Als de VS, het UK en NL al de F35 kiezen weet je dat je safe zit in de toekomst.
Oud 31 december 2017, 13:33   #307
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is zo een soep met informatie dat een kat haar jongen er niet in terugvindt.

Feit is dat de beste bewezen fighter op dit moment de F-16 is.

Ik was 5 jaar geleden ook voor de F-35, maar dat blijft maar problemen hebben en duurder worden. eerste publiek optreden in Parijs in 2017, dat zegt ook veel.
Oud 31 december 2017, 13:34   #308
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is zo een soep met informatie dat een kat haar jongen er niet in terugvindt.

Feit is dat de beste bewezen fighter op dit moment de F-16 is.

Ik was 5 jaar geleden ook voor de F-35, maar dat blijft maar problemen hebben en duurder worden. eerste publiek optreden in Parijs in 2017, dat zegt ook veel.
Onze F16 mocht in Syrie vliegen van de Russen. Mochten ze dat niet, stonden ze geen kans tegen de Russische luchtafweer.

Die toestellen zijn goed, maar verouderd.
Oud 31 december 2017, 13:34   #309
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daar is niet iedereen het over eens. Zelfs testpiloten van de F35 zijn niet zo gelukkig met het desbetreffende vliegtuig. En dat wil al wat zeggen.

Maar het moet ons hier in België door de strop geduwd worden : "het Amerikaanse vliegtuig is torenhoog superieur!", zo luidt het maar steeds in bepaalde milieus. Dat is nog maar de vraag. Ik geloof er niet veel van. Beide toestellen zijn plus minus aan mekaar gewaagd. Ze hebben beiden hun plus en minpunten.

P.S.

Toemaatje over de F35:
Eerder kwam de goed ingewijde Londense The Economist tot de slotsom dat 'JSF could be obsolescent a few years after it enters service.' Waaruit het blad besluit: 'there are other ways of doing the same job as the stealthy F-35 more cheaply and more successfully' . De F-35 is volgens hen zo overladen met technologisch kunnen, dat het voor een menselijk piloot nauwelijks beheersbaar is en derhalve contraproductief werkt. Het toestel kan vliegen maar niet vechten, aldus een testpiloot.

Bijkomend: niet alleen de aankoop, maar ook de onderhoudskosten zijn peperduur. Eigenlijk niet te betalen.

Het is maar dat men het weet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 december 2017 om 13:52.
Oud 31 december 2017, 13:36   #310
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze F16 mocht in Syrie vliegen van de Russen. Mochten ze dat niet, stonden ze geen kans tegen de Russische luchtafweer.

Die toestellen zijn goed, maar verouderd.
Die fantastische Russische fighters die door de Turken neergehaald zijn
Oud 31 december 2017, 13:38   #311
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Die fantastische Russische fighters die door de Turken neergehaald zijn
Ik zou toch niet graag ten strijde trekken tegen een land dat een S400 installatie heeft staan.
Oud 31 december 2017, 13:43   #312
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
JeeBee heeft enkele zeer belangrijke factoren aangehaald die ook bij de F35 supieur zijn: logistiek, reserveonderdelen, schaalgrootte, enz....je kan met dit toestel verder gaan in de toekomst.

De Rafaele en de Eurofigter verkopen te weinig om dat te garanderen. Als de VS, het UK en NL al de F35 kiezen weet je dat je safe zit in de toekomst.
Toch haal ik aan dat de tijd van de wisselstukken van de f35 die logistiek in amerika ligt te lang om het herstel van het toestel in kwestie te beperken, als dat er niet is en je moet lang wachten voordat het toestel terug vliegklaar is ?

Bij de europese jagers is de beschikbaarheid van wisselstukken misschien lager maar wel sneller...

VS heeft voor f35 gekozen omdat hun basisen verpreidt over de wereld minimale cruciale wisselstukken kunnen vervoeren en zijn die dan ook volledig bestemd voor de amerikaanse F35...die gaan die niet gemakkelijk doorspelen naar onze belgische basisen als blijkt dat er geen wisselstukken beschikbaar zijn...daar kan je met minimale besef toch mee rekening moeten houden !
Oud 31 december 2017, 13:45   #313
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

/

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 december 2017 om 13:48.
Oud 31 december 2017, 13:50   #314
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch haal ik aan dat de tijd van de wisselstukken van de f35 die logistiek in amerika ligt te lang om het herstel van het toestel in kwestie te beperken, als dat er niet is en je moet lang wachten voordat het toestel terug vliegklaar is ?

Bij de europese jagers is de beschikbaarheid van wisselstukken misschien lager maar wel sneller...

VS heeft voor f35 gekozen omdat hun basisen verpreidt over de wereld minimale cruciale wisselstukken kunnen vervoeren en zijn die dan ook volledig bestemd voor de amerikaanse F35...die gaan die niet gemakkelijk doorspelen naar onze belgische basisen als blijkt dat er geen wisselstukken beschikbaar zijn...daar kan je met minimale besef toch mee rekening moeten houden !
De USA gaat nooit buitenlandse gevechtsvliegtuigen kiezen. Dat is iets waar ze volledige controle over moeten hebben.
Daarom ook dat Europa best hetzelfde zou doen.
Oud 31 december 2017, 13:55   #315
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De USA gaat nooit buitenlandse gevechtsvliegtuigen kiezen. Dat is iets waar ze volledige controle over moeten hebben.
Oke, usa gaat dat ook niet doen dat is in hun voordeel dat de logistiek van hun nieuwe vloot jagers op hun grondgebied ligt, europa ondervind dit dan weer als een nadeel dus is het beter dat ze hetzelfde doen zoals de amerikanen doen...

Dan steun je de eigen economie dan andermans economie waar de regels totaal anders toegepast worden !
Oud 31 december 2017, 13:56   #316
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
We hebben er geen die geen 20 jaar oud zijn kwa design en constructie....

Dus wat doe je dan ?
Oud 31 december 2017, 13:57   #317
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Deel van de productie van de F35 gebeurt in de EU.

En een stuk is in princiepe een dag weg, vliegtuigen, weet je wel....
Oud 31 december 2017, 13:59   #318
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is vooral de Belgische legertop die voor een groot deel verhangen is aan de Amerikanen die pusht om de F35 te kopen. Kortom, het is al lang beslist.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 december 2017 om 14:01.
Oud 31 december 2017, 14:01   #319
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Deel van de productie van de F35 gebeurt in de EU.

En een stuk is in princiepe een dag weg, vliegtuigen, weet je wel....
awel ja, dat is wat ik ook zei dat dat lang kan duren...trouwens een dag is geen 35 tot 36 uren he...pak maar twee dagen als het stuk van amerika moet komen !
Oud 31 december 2017, 14:11   #320
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
awel ja, dat is wat ik ook zei dat dat lang kan duren...trouwens een dag is geen 35 tot 36 uren he...pak maar twee dagen als het stuk van amerika moet komen !
Het is de logistieke verbinding naar het slagveld die telt.

Ik ben er zeker van dat een stuk even snel uit de VS tot in Jordanie geraakt als uit de EU.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be