![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor het overige herhaal ik de essentie van hetgeen ik eerder stelde : als uw minister van defensie er te zijner tijd in slaagt om uw parlement er van te overtuigen dat het zeer uitgebreid en voor België uiterst voordelig voorstel tot samenwerking vanwege de Franse regering (dat u totaal niet blijkt te kennen, ondanks uw voorgehouden informatie “uit de eerste hand”) slechts goed is om in de prullenmand gegooid te worden zonder enig mogelijk nadelig gevolg voor de staat België, en/of dat uw land gedoemd is om blind en onvoorwaardelijk in de pas te lopen van uw vriend Trump eerder dan nauw samen te werken met een belangrijk buurland….., dan zal pas blijken dat uw ooglappenvisie de juiste was. In het andere geval zult u kunnen vaststellen dat niet u noch uw cafévrienden, maar anderen hier uiteindelijk wisten/weten waarover één en ander gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De F35 is ook nog niet wat het moet zijn. Daar moet nog heel wat aan gesleuteld worden. En ze zijn al zolang aan het sleutelen... En de kosten lopen maar op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb niet de kunde, heb geen militaire opleiding genoten noch ben ik piloot van de huidige f16, om te kunnen meespreken over de kwaliteiten van de f35. In ieder geval geld steken in militaire speeltjes ? Met welke nut gebeuren de ontwikkelingen hierom ? Geen idee, maar ik zou toch eieren kiezen als amerika weeral poogt om die vliegtuigen zonder garanties verplicht te kopen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Banneling
|
![]() Allemaal luchtvaartexperts hier.
Ik ben nederig, ik weet er bijlage niet zoveel van als JeeBee, die effectief gevlogen heeft met gevechtsvliegtuigen. Ik ben maar een onnozele ingenieurs in de lucht- en ruimtevaarttechniek. Maar als ik kijk naar de eigenschappen van de F35 en de concurrentie kan ik alleen maar concluderen dat de F35 superieur is. Ik heb zo de indruk dat de "luchtvaartexperten" hier op dit forum blijkbaar andere dingen belangrijker vinden dan slagveldcapaciteiten: economische compensaties, vriendjespolitiek, enz.... Ga met zoiets naar de oorlog zouden ze zeggen bij ons. |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Rafaele en de Eurofigter verkopen te weinig om dat te garanderen. Als de VS, het UK en NL al de F35 kiezen weet je dat je safe zit in de toekomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat de beste bewezen fighter op dit moment de F-16 is. Ik was 5 jaar geleden ook voor de F-35, maar dat blijft maar problemen hebben en duurder worden. eerste publiek optreden in Parijs in 2017, dat zegt ook veel.
![]() |
![]() |
#308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die toestellen zijn goed, maar verouderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het moet ons hier in België door de strop geduwd worden : "het Amerikaanse vliegtuig is torenhoog superieur!", zo luidt het maar steeds in bepaalde milieus. Dat is nog maar de vraag. Ik geloof er niet veel van. Beide toestellen zijn plus minus aan mekaar gewaagd. Ze hebben beiden hun plus en minpunten. P.S. Toemaatje over de F35: Eerder kwam de goed ingewijde Londense The Economist tot de slotsom dat 'JSF could be obsolescent a few years after it enters service.' Waaruit het blad besluit: 'there are other ways of doing the same job as the stealthy F-35 more cheaply and more successfully' . De F-35 is volgens hen zo overladen met technologisch kunnen, dat het voor een menselijk piloot nauwelijks beheersbaar is en derhalve contraproductief werkt. Het toestel kan vliegen maar niet vechten, aldus een testpiloot. Bijkomend: niet alleen de aankoop, maar ook de onderhoudskosten zijn peperduur. Eigenlijk niet te betalen. Het is maar dat men het weet. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 december 2017 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#311 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij de europese jagers is de beschikbaarheid van wisselstukken misschien lager maar wel sneller... VS heeft voor f35 gekozen omdat hun basisen verpreidt over de wereld minimale cruciale wisselstukken kunnen vervoeren en zijn die dan ook volledig bestemd voor de amerikaanse F35...die gaan die niet gemakkelijk doorspelen naar onze belgische basisen als blijkt dat er geen wisselstukken beschikbaar zijn...daar kan je met minimale besef toch mee rekening moeten houden ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() /
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 december 2017 om 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat Europa best hetzelfde zou doen.
![]() |
![]() |
#315 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan steun je de eigen economie dan andermans economie waar de regels totaal anders toegepast worden ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus wat doe je dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En een stuk is in princiepe een dag weg, vliegtuigen, weet je wel.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is vooral de Belgische legertop die voor een groot deel verhangen is aan de Amerikanen die pusht om de F35 te kopen. Kortom, het is al lang beslist.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 december 2017 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() awel ja, dat is wat ik ook zei dat dat lang kan duren...trouwens een dag is geen 35 tot 36 uren he...pak maar twee dagen als het stuk van amerika moet komen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben er zeker van dat een stuk even snel uit de VS tot in Jordanie geraakt als uit de EU. |
|
![]() |
![]() |