![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwerpen heeft geluk een haven te zijn anders was het helemaal Khartoem aan de schelde. Oostende heeft geluk dat er een strand is anders was het helemaal Dakar aan zee....Leuven heeft geluk dat er een universiteit is anders was het helemaal Tirana aan de Demer......en zo kunnen we nog uren doorgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 februari 2018 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder denk ik van mezelf te mogen zeggen dat ik waarschijnlijk beter Nederlands praat dan de meeste Vlamingen. En al zeker beter dan velen hier op dit forum. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 februari 2018 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spreken ze daar goed Nederlands in West-Vlaanderen ? Of moet alles nog worden ondertiteld ?
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 februari 2018 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt U nu echt dat dat virtuele gezever hier met steeds diezelfde oude depressievelingen iets of wat bijbrengt ? U doet ook maar wat U niet laten kunt. U mag dit hier zelfs allemaal ernstig nemen. Mij niet gelaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, denk je nu écht dat alle West-Vlamingen het met het Nederlands zo moeilijk hebben? Wanneer ik tegenwoordig in W-Vl een winkel binnenstap en ik druk mij uit in het Nederlands dan krijg ik een antwoord in het Nederlands, niet in het West-Vlaams. Ettelijke TV- en radio-figuren zijn geboren en getogen West-Vlamingen: onder meer Martine Tanghe, Lieven Verstraeten, Friedl Lesage, destijds ook Sigried Spruyt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar gij hebt de tijd van de echte psychopaten hier niet meegemaakt. Artisjok, Alboreto, Ministe Van Agitatie enz... Dat was pas fun. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij was dolgelukkig toen hij begin jaren 70 via de kabeltelevisie naar de Nederlandse en Duitse omroepen kon beginnen kijken. Mijn moeder was een Limburgse emigreerde naar Brussel sprak Limburgs en kon zich na enige tijd goed uitdrukken in het Brussels .Het Frans had ze snel onder de knie (Belgische straat Frans uiteraard). Beetje bij beetje sprak ze beter en beter keurig Nederlands hetgeen ze nu nog doet met de kleinkinderen (want die praten uiteraard geen dialect meer ![]() Zo gaat dat bij Brusselse Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Contra-productief? Och; hij is niet alleen djimi! Er zijn er nog op dit forum die bepaalde politieke partijen aanhangen en die denken dat ze promotie maken voor hun partij door anderen te ambeteren. Of door over te schakelen via onnozel gedoe naar een ander onderwerp dan deze die voorzien is in de draad. Zo zit er een kampioen op het forum die graag overschakelt via uitgelokte discussies over prullaria die totaal niks met het oorspronkelijke onderwerp te maken hebben. De start van zulke discussie is gewoonlijk het woord: "Bron?" Het schoonste is nog wel dat er zelfs bij gedacht wordt dat iedere discussie; die hij denkt gewonnen te hebben; een stem in meer zou opleveren voor zijn partij. Terwijl dat in 99 % van de gevallen juist het omgekeerde is. Ik stel dikwijls mij de vraag of er in die partij nog andere onnozelaars zitten die zich willen voordoen slimmer te zijn dan anderen. Als het dan nog over politiek met inhoud zou gaan dan kan het wel door de beugel. Maar meestal is het juist het omgekeerde. Het resultaat is dus het tegengestelde van hetgeen zij trachten te bereiken. Zo dom zijn ze! ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 23 februari 2018 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 februari 2018 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Echt? Ik heb er nochtans gekend die spraken over Tirlemont en Montaigu en andere zever. Ook Brusselse Vlamingen! Er zijn dus waarschijnlijk twee soorten. ![]() En een Duitser die mij buiten Liège de weg vraagt naar Luttich kan er op rekenen dat ik hem naar Lourdes stuur. Bidden bij de maagd om meer verstand te krijgen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 23 februari 2018 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja zoals overal zijn er domme en minder domme mensen. Mijn moeder behoort tot de tweede categorie. Van U weet ik het niet ...heb wel een vermoeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ja je hebt gelijk. Meningen zijn als konten iedereen heeft er een. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 februari 2018 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat wij hetzelfde vermoeden hebben. Maar.......ik vermoed ook dat ik minder zaag. Minder dom zal U wel zijn vermoed ik ook. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://dsocdn.akamaized.net/Assets/....0475543__.jpg
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen Laatst gewijzigd door No Apologies : 23 februari 2018 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |