Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2018, 15:43   #301
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Seksisme is dat niet onbeschaamd een man verwijten een hoerenloper te zijn maar drie keer uw tong moeten inslikken zonder dan nog te durven zeggen aan een vrouw dat ze een hoer is ?
wie het snapt mag het uitleggen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 15:47   #302
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik wil anders wel gaan kijken binnenkort op de grote markt

ne 1664 in de hand.
Het strafste is. Ze zullen allemaal dit schaamteloos gepikt geld mogen houden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 15:48   #303
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Brussel heeft geluk één van de grote diplomatieke centra te zijn, anders was het helemaal Kinshasa aan de Zenne.
Antwerpen heeft geluk een haven te zijn anders was het helemaal Khartoem aan de schelde. Oostende heeft geluk dat er een strand is anders was het helemaal Dakar aan zee....Leuven heeft geluk dat er een universiteit is anders was het helemaal Tirana aan de Demer......en zo kunnen we nog uren doorgaan.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 15:51   #304
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat fotootje is al beter, ja, maar u blijft toch veilig aan de 'toeristische gids'-kant van het informatie-spectrum, me dunkt.

Het klopt inderdaad dat de meeste mensen hier in Brussel een vrij gewoon - zelfs banaal - leven leiden (dat 'lijdt' van u is toch geen Freudiaanse verschrijving, mag ik hopen?); het kan dus niet zo héél erg moeilijk zijn dat overtuigend te illustreren.

De mindere kantjes niet wegmoffelen, de banale, doodgewone & eerder saaie realiteit onbevreesd tonen, en de 'glitter & glamour' laten voor wat ze is;

dat lijkt mij de beste aanpak in de 'informatie-oorlog' tegen de 'radicalen' (die op hun beurt ook overdrijven in hun o zo makkelijk te doorprikken éénzijdigheid).

Ik wens u veel goede energie & inspiratie, en zo mogelijk nog méér plezier toe.

Vriendelijke groet,

"djimi"
Die worden hier al 37 pagina's lang in detail beschreven. Ik zie dus niet in waarom er hier niet eens de andere kant mag worden getoond.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 februari 2018 om 16:20.
Oud 23 februari 2018, 15:54   #305
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Conclusie: je bent een Brusselaartje. Net zoals Vanhove. "Min of meer" verfranste Vlamingen. Van het genre dat over de taal van de Vlamingen het liever heeft over "Vlaams", "Flamand" waardoor ze de Franstaligen nog meer versterken in hun vastgeroeste visie.
En jij wat ben jij ? Een Brusselaartje dat uitgeweken is naar de rand ?
Verder denk ik van mezelf te mogen zeggen dat ik waarschijnlijk beter Nederlands praat dan de meeste Vlamingen. En al zeker beter dan velen hier op dit forum.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 februari 2018 om 16:09.
Oud 23 februari 2018, 16:05   #306
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij wat ben jij ? Een Brusselaartje die uitgeweken is naar de rand ?
Ikke!??
Je doet mij bijna een hartinfarct krijgen!

Ik ben van afkomst een West-Vlaming maar woon reeds sedert 57 jaren in Oost-Vlaanderen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 16:11   #307
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ikke!??
Je doet mij bijna een hartinfarct krijgen!

Ik ben van afkomst een West-Vlaming maar woon reeds sedert 57 jaren in Oost-Vlaanderen.
Spreken ze daar goed Nederlands in West-Vlaanderen ? Of moet alles nog worden ondertiteld ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 februari 2018 om 16:20.
Oud 23 februari 2018, 16:22   #308
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die worden hier al 37 pagina's lang in detail beschreven. Ik zie dus niet in waarom er hier niet eens de andere kant mag worden getoond.
U doet natuurlijk wat u niet laten kunt, maar mag ik u verzoeken eens na te denken over de betekenis van de term 'contra-productief'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 16:33   #309
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U doet natuurlijk wat u niet laten kunt, maar mag ik u verzoeken eens na te denken over de betekenis van de term 'contra-productief'?

Denkt U nu echt dat dat virtuele gezever hier met steeds diezelfde oude depressievelingen iets of wat bijbrengt ?
U doet ook maar wat U niet laten kunt. U mag dit hier zelfs allemaal ernstig nemen. Mij niet gelaten.
Oud 23 februari 2018, 16:34   #310
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreken ze daar goed Nederlands in West-Vlaanderen ? Of moet alles worden ondertiteld ?
Mijn ouders waren doodbrave eenvoudige mensen en spraken inderdaad West-Vlaams, geen Nederlands. De keren dat ik naar mijn familie terugkeer in West-Vl. praat ik met hen nog steeds een mondje West-Vlaams. Waarom zou ik niet? Dat neemt niet weg dat ik reeds herhaalde malen geconfronteerd werd met mensen die moeilijk konden geloven dat ik uit West-Vlaanderen afkomstig ben. Met andere woorden, aan mijn Nederlands valt het niet te horen.

Overigens, denk je nu écht dat alle West-Vlamingen het met het Nederlands zo moeilijk hebben? Wanneer ik tegenwoordig in W-Vl een winkel binnenstap en ik druk mij uit in het Nederlands dan krijg ik een antwoord in het Nederlands, niet in het West-Vlaams. Ettelijke TV- en radio-figuren zijn geboren en getogen West-Vlamingen: onder meer Martine Tanghe, Lieven Verstraeten, Friedl Lesage, destijds ook Sigried Spruyt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 16:46   #311
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denkt U nu echt dat dat virtuele gezever hier met steeds diezelfde oude depressievelingen iets of wat bijbrengt ?
U doet ook maar wat U niet laten kunt. U mag dit hier zelfs allemaal ernstig nemen. Mij niet gelaten.
Ach Fred , iedereen doet maar wat of zegt maar wat en de ene is er al wat meer bedreven in dan de andere.

Maar gij hebt de tijd van de echte psychopaten hier niet meegemaakt.
Artisjok, Alboreto, Ministe Van Agitatie enz... Dat was pas fun.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 16:47   #312
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn ouders waren doodbrave eenvoudige mensen en spraken inderdaad West-Vlaams, geen Nederlands. De keren dat ik naar mijn familie terugkeer in West-Vl. praat ik met hen nog steeds een mondje West-Vlaams. Waarom zou ik niet? Dat neemt niet weg dat ik reeds herhaalde malen geconfronteerd werd met mensen die moeilijk konden geloven dat ik uit West-Vlaanderen afkomstig ben. Met andere woorden, aan mijn Nederlands valt het niet te horen.

Overigens, denk je nu écht dat alle West-Vlamingen het met het Nederlands zo moeilijk hebben? Wanneer ik tegenwoordig in W-Vl een winkel binnenstap en ik druk mij uit in het Nederlands dan krijg ik een antwoord in het Nederlands, niet in het West-Vlaams. Ettelijke TV- en radio-figuren zijn geboren en getogen West-Vlamingen: onder meer Martine Tanghe, Lieven Verstraeten, Friedl Lesage, destijds ook Sigried Spruyt.
Mijn vader was een doodbrave Brusselaar. Die sprak dialect...heel goed Nederlands ...las Duitse boeken en sprak omzeggens feilloos Frans.
Hij was dolgelukkig toen hij begin jaren 70 via de kabeltelevisie naar de Nederlandse en Duitse omroepen kon beginnen kijken.
Mijn moeder was een Limburgse emigreerde naar Brussel sprak Limburgs en kon zich na enige tijd goed uitdrukken in het Brussels .Het Frans had ze snel onder de knie (Belgische straat Frans uiteraard). Beetje bij beetje sprak ze beter en beter keurig Nederlands hetgeen ze nu nog doet met de kleinkinderen (want die praten uiteraard geen dialect meer )
Zo gaat dat bij Brusselse Vlamingen.
Oud 23 februari 2018, 16:56   #313
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Contra-productief? Och; hij is niet alleen djimi!
Er zijn er nog op dit forum die bepaalde politieke partijen aanhangen en die denken dat ze promotie maken voor hun partij door anderen te ambeteren.
Of door over te schakelen via onnozel gedoe naar een ander onderwerp dan deze die voorzien is in de draad. Zo zit er een kampioen op het forum die graag overschakelt via uitgelokte discussies over prullaria die totaal niks met het oorspronkelijke onderwerp te maken hebben.
De start van zulke discussie is gewoonlijk het woord: "Bron?"
Het schoonste is nog wel dat er zelfs bij gedacht wordt dat iedere discussie; die hij denkt gewonnen te hebben; een stem in meer zou opleveren voor zijn partij. Terwijl dat in 99 % van de gevallen juist het omgekeerde is.
Ik stel dikwijls mij de vraag of er in die partij nog andere onnozelaars zitten die zich willen voordoen slimmer te zijn dan anderen.
Als het dan nog over politiek met inhoud zou gaan dan kan het wel door de beugel. Maar meestal is het juist het omgekeerde.
Het resultaat is dus het tegengestelde van hetgeen zij trachten te bereiken.
Zo dom zijn ze!

Laatst gewijzigd door werkman : 23 februari 2018 om 17:00.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 17:01   #314
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Contra-productief? Och; hij is niet alleen djimi!
Er zijn er nog op dit forum die bepaalde politieke partijen aanhangen en die denken dat ze promotie maken voor hun partij door anderen te ambeteren.
Of door over te schakelen via onnozel gedoe naar een ander onderwerp dan deze die voorzien is in de draad. Zo zit er een kampioen op het forum die graag overschakelt via uitgelokte discussies over prullaria die totaal niks met het oorspronkelijke onderwerp te maken hebben.
De start van zulke discussie is gewoonlijk het woord: "Bron?"
Het schoonste is nog wel dat er zelfs bij gedacht wordt dat iedere discussie; die hij denkt gewonnen te hebben; een stem in meer zou opleveren voor zijn partij. Terwijl dat in 99 % van de gevallen juist het omgekeerde is.
Ik stel dikwijls mij de vraag of er in die partij nog andere onnozelaars zitten die zich willen voordoen slimmer te zijn dan anderen.
Als het dan nog over politiek met inhoud zou gaan dan kan het wel door de beugel. Maar meestal is het juist het omgekeerde.
Het resultaat is dus het tegengestelde van hetgeen zij trachten te bereiken.
Zo dom zijn ze!
Ik moet zeggen dat hetgeen jij hier al over Brussel hebt gepost heel productief was.De oplossingen rolden uit uw pen.....Op bepaald moment kwamen zelfs uw koeien er aan te pas

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 februari 2018 om 17:03.
Oud 23 februari 2018, 17:05   #315
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn vader was een doodbrave Brusselaar. Die sprak dialect...heel goed Nederlands ...las Duitse boeken en sprak omzeggens feilloos Frans.
Hij was dolgelukkig toen hij begin jaren 70 via de kabeltelevisie naar de Nederlandse en Duitse omroepen kon beginnen kijken.
Mijn moeder was een Limburgse emigreerde naar Brussel sprak Limburgs en kon zich na enige tijd goed uitdrukken in het Brussels .Het Frans had ze snel onder de knie (Belgische straat Frans uiteraard). Beetje bij beetje sprak ze beter en beter keurig Nederlands hetgeen ze nu nog doet met de kleinkinderen (want die praten uiteraard geen dialect meer )
Zo gaat dat bij Brusselse Vlamingen.

Echt? Ik heb er nochtans gekend die spraken over Tirlemont en Montaigu en andere zever. Ook Brusselse Vlamingen! Er zijn dus waarschijnlijk twee soorten. Maar er zijn ook andere onnozelaars die spreken in Liège over Luik en in Mons over Bergen. Die steden bestaan evenmin.
En een Duitser die mij buiten Liège de weg vraagt naar Luttich kan er op rekenen dat ik hem naar Lourdes stuur. Bidden bij de maagd om meer verstand te krijgen.

Laatst gewijzigd door werkman : 23 februari 2018 om 17:15.
Oud 23 februari 2018, 17:11   #316
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Echt? Ik heb et nochtans gekend die spraken over Tirlemont en Montaigu en andere zever. Ook Brusselse Vlamingen! Er zijn dus waarschijnlijk twee soorten.
Ja zoals overal zijn er domme en minder domme mensen. Mijn moeder behoort tot de tweede categorie. Van U weet ik het niet ...heb wel een vermoeden.
Oud 23 februari 2018, 17:15   #317
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ach Fred , iedereen doet maar wat of zegt maar wat en de ene is er al wat meer bedreven in dan de andere.

Maar gij hebt de tijd van de echte psychopaten hier niet meegemaakt.
Artisjok, Alboreto, Ministe Van Agitatie enz... Dat was pas fun.
Dat moeten nog eens tijden zijn geweest. Spijtig dat ik die niet heb gekend.

En ja je hebt gelijk. Meningen zijn als konten iedereen heeft er een.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 februari 2018 om 17:16.
Oud 23 februari 2018, 17:21   #318
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja zoals overal zijn er domme en minder domme mensen. Mijn moeder behoort tot de tweede categorie. Van U weet ik het niet ...heb wel een vermoeden.

Ik denk dat wij hetzelfde vermoeden hebben.
Maar.......ik vermoed ook dat ik minder zaag.
Minder dom zal U wel zijn vermoed ik ook.
Oud 23 februari 2018, 17:28   #319
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als ik Uw link open verschijnt dit ? Geen idee of dat iets met huizenprijzen heeft te maken ?

ErrorId: 58ade05a-0d15-8577-7ea2-a034d12be643

Nu ik kan me best inbeelden welke foto u me wil laten zien. Ik kan U voor de 20 ste keer enkel zeggen. In Brussel is er voor ieder wat wils. Goedkope huizen en peperdure. U kan er als arme mens terecht net dat U het er als steenrijke naar uw gading kan vinden.
In veel steden is het of het één of het andere. Niet zo in Brussel.

PS : Vergis je niet over de huizenprijzen in '' bruisende'' wijken. U zou lelijk kunnen verschieten
't Was deze. Nagekeken nu. link zou moeten werken
https://dsocdn.akamaized.net/Assets/....0475543__.jpg

Laatst gewijzigd door No Apologies : 23 februari 2018 om 17:29.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 17:39   #320
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Terwijl ge met google street view alle straten kunt doorfietsen, zoals ze er op een gewone dag bijliggen, moeten ze foto's uit andere landen bijhalen om te trachten hun gelijk te halen.

Onnozelaars zijn het.

Ik ga niet beweren dat er in Brussel geen plaatsen zijn waar ge op sommige uren van de dag beter wegblijft. Maar dat is in bijna elk boerendorp ook zo.
Kun je de gevaren op bepaalde uren in boerendorpen even duiden? Mijn fantasie slaat nu op hol: een ontsnapte koe in de hoofdstraat, een beerkar die zijn lading op een verkeerde plaats verliest, een buurman die koppig roundup blijft gebruiken...?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be