Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 18 november 2004, 13:21   #301
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
De tijd is toch nog niet zo heel lang geleden dat de vrt zelf verkondigde "We brengen het vb als er enkel negatieve dingen over te vertellen zijn".
Maar misschien hebt ge wel niet volledig ongelijk. We'll wait and see.
Dat is al enkele jaren geleden hoor. Je kan nu toch met je eigen ogen zien dat dit niet meer het geval is? Zeg me eens wanneer je het laatste groen op de VRT zag en waneer laatste het VB. Ik heb het VB gisteren gezien en groen moet al enkele weken geleden zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 18 november 2004, 16:29   #302
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Wat vraagt ge me nu van te bewijzen ? of het vb de grootste partij van Belgie is ? Zij was bij de laatste verkiezingen alleszins de grootste fractie (cdv/nva bestaat nu eenmaal uit cdv en nva).
Al teruggekrabbeld van de grootste partij naar de grootste factie...
En als we eens naar politieke families keken?re-
filosoof is offline  
Oud 18 november 2004, 20:30   #303
Tegendradigaard

Standaard

K9 dus snap ik het goed (zal wel niet) dat het Blok wel gelijk heeft (had) maar het niet zo mocht gezegd hebben ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 19 november 2004, 11:34   #304
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
1. Als je je tekst in een normaal lettertype zet, lees ik haar heus ook wel hoor. Zeker na drie keer (bijna) hetzelfde berichtje...

2. Ik zeg toch dat ik het een dwaze en overdreven uitspraak van Annemans vind?

3. Ik twijfel er niet aan dat het Blok eigenlijk geen haar beter is dan de andere partijen. Het is en blijft een politieke partij. Maar voorlopig zijn het de machtspartijen die politiek benoemen en de tegenstanders proberen te breken, terwijl Annemans het (noodgedwongen) maar bij uitspraken houdt. Interessant hoe jij meer problemen lijkt te hebben met een voorspelling dan met hetgeen intussen voor je neus gebeurt.
Distel,
1.akkoord met je opmerking over lettertype en herhaling, maar ik krijg dikwijls de indruk dat sommigen slecht zien hier: een kleine tegemoetkoming van mij dus..
2. Ik ga het nu niet nazoeken, maar m.i. gaf je hem gelijk, de eerste dagen.
3.
[font=Tahoma][size=2]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancapa op 10/11/2004
distel en ik zijn vier handen op één buik...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel op 10/11/2004
Inderdaad. Ik heb dus geen inspraak gehad in de coalitievorming, anders had het Blok er wel ingezeten. Dat zie je goed.
De dag dat een ander politicus rechters bedreigt krijgt die ook de volle laag.Dit was te grof!
[/size][/font]

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 november 2004 om 11:46.
filosoof is offline  
Oud 19 november 2004, 11:43   #305
filosoof
Banneling

Standaard

Antoon,
1.akkoord met je opmerking over lettertype en herhaling, maar ik krijg dikwijls de indruk dat sommigen slecht zien hier: een kleine tegemoetkoming van mij dus..

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 november 2004 om 11:46.
filosoof is offline  
Oud 19 november 2004, 11:49   #306
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Distel,
2. Ik ga het nu niet nazoeken, maar m.i. gaf je hem gelijk, de eerste dagen.
3.
[font=Tahoma][size=2]
De dag dat een ander rechters bedreigt krijgt die ook de volle laag.Dit was te grof!
[/size][/font]
1. Slecht zien niet. Met je oneens zijn wel (en dus eigenlijk juist goed zien ). En daar gaan grote letters niks aan verhelpen.

2. Helemaal niet. Je bent dus maar wat aan het insinueren.

3. Ik zie ten eerste niet wat een uitspraak van Ancapa ermee te maken heeft. Ik zie ook niet wat een uit de context gerukte uitspraak van mij ermee te maken heeft.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 november 2004, 11:50   #307
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antoon,
Wil je nu eigenlijk zeggen dat jij de Grote Waarheid verkondigt, en dat diegenen die het met je oneens zijn slecht zien?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 november 2004, 15:59   #308
filosoof
Banneling

Standaard

Dat is niet mijn tekst... brilletje opzetten, en nog eens lezen, of moet ik grotere letters gebruiken?
filosoof is offline  
Oud 19 november 2004, 16:02   #309
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Slecht zien niet. Met je oneens zijn wel (en dus eigenlijk juist goed zien ). En daar gaan grote letters niks aan verhelpen.

2. Helemaal niet. Je bent dus maar wat aan het insinueren.

3. Ik zie ten eerste niet wat een uitspraak van Ancapa ermee te maken heeft. Ik zie ook niet wat een uit de context gerukte uitspraak van mij ermee te maken heeft.
Niks uit de context gerukt, uit dezelfde dialoog!
filosoof is offline  
Oud 19 november 2004, 16:36   #310
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Dit was een politiek proces naar oostblokmodel.

De rechters maken zichzelf schuldig aan het principe van scheiding van de machten.
Ah nee, want ze pasten de wet toe, gestemd door het parlement. Dat is ook hun taak.
Hans1 is offline  
Oud 19 november 2004, 16:40   #311
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet mijn tekst... brilletje opzetten, en nog eens lezen, of moet ik grotere letters gebruiken?
Ik zeg ook helemaal niet dat dat jouw tekst is. Ik stel je gewoon een vraag over hoe ik je bijdrage nu moet interpreteren. Brilletje opzetten, en nog eens lezen...
Distel is offline  
Oud 19 november 2004, 16:40   #312
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks uit de context gerukt, uit dezelfde dialoog!
Kan je er even naar linken? Ik kan mij niet meteen een dialoog met Ancapa voor de geest halen.
Distel is offline  
Oud 20 november 2004, 20:45   #313
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Kan je er even naar linken? Ik kan mij niet meteen een dialoog met Ancapa voor de geest halen.
omdat ik je in een van je postings gelijk gaf en filo ons beiden verdacht van iets... dus zei ik dat wij vier handen op één buik hadden (bij manier van spreken)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 20 november 2004, 20:47   #314
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ah nee, want ze pasten de wet toe, gestemd door het parlement. Dat is ook hun taak.
de derde of de zesde wetswijziging

politiek benoemde rechters een echte garantie op een niet-politek proces en dito uitspraak
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 22 november 2004, 11:53   #315
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
K9 dus snap ik het goed (zal wel niet) dat het Blok wel gelijk heeft (had) maar het niet zo mocht gezegd hebben ?
En nu iets duidelijker ?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 22 november 2004, 12:18   #316
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
En nu iets duidelijker ?
dat de partijpolitieke standpunten van het Vlaams Blok destijds "iets te scherp waren geformuleerd", maar dat er een basis was om op alle niveaus met de verschillende partijen er kunnen over te praten, te discussiëren, te debatteren enz... zonder daarom die standpunten klakkeloos over te nemen.

Zo begrijp ik het.
ancapa is offline  
Oud 22 november 2004, 12:21   #317
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
dat de partijpolitieke standpunten van het Vlaams Blok destijds "iets te scherp waren geformuleerd", maar dat er een basis was om op alle niveaus met de verschillende partijen er kunnen over te praten, te discussiëren, te debatteren enz... zonder daarom die standpunten klakkeloos over te nemen.

Zo begrijp ik het.
Het VB heeft altijd gezegd dat ze op belangrijke standpunten (splitsing van belgie, immigratie,...) geen toegevingen zullen doen. Die standpunten zijn juist de extremistische .

Tuurlijk kon men praten over of men het kinder geld 1€naar omhoog moet doen maar dat maakt niks uit want over de belangrijke punten kon men nooit een akkoord bereiken. Praten met het Vlaams Blok was dus voor zowat alle andere partijen nutteloos er kon toch geen coalitie gevormd worden .

Of je moet natuurlijk zeggen dat al die stoere praat van het VB over geen compromissen maar praat was om de kiezers tevreden te houden?

k9 is offline  
Oud 22 november 2004, 14:58   #318
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Of je moet natuurlijk zeggen dat al die stoere praat van het VB over geen compromissen maar praat was om de kiezers tevreden te houden?
Volksverlakkerij dus??
filosoof is offline  
Oud 22 november 2004, 21:44   #319
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Annemans wil alleen de politieke benoemingen afschaffen.
en vervangen door zijn eigen benoemden zeker
CyberpunX is offline  
Oud 22 november 2004, 22:09   #320
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX
en vervangen door zijn eigen benoemden zeker
Eigen volk eerst??
filosoof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be