![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik mee akoord.
![]() |
#302 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat er een dading is en dat die wordt gelekt is één ding, maar daarmee weet nog altijd niemand wat erin staat. De enige die over de inhoud is beginnen leuteren is Tommeke Tommeke. Hij is precies niet slimmer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij betreft heeft Knack handig misbruik gemaakt van de liefdessituatie, om de tweestrijd tussen sossen en nva politiek te kruiden.
De tweestrijd tussen de hoofdspelers duurt toch al wat langer dan vandaag. En is vanuit de nva niet alleen gericht tegen de actuele Antwerpse hoofdspeler. En omgekeerd. Knack kan een schijn wekken dat ze het deden omdat het politiek relevant is, maar ik vind het overduidelijk dat het dit niet is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me quasi onmogelijk dat de stakeholders hier niet hun handtekening onder zetten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 april 2018 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 2 april 2018 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs Crombez himself vond het schrijfgedrag van Knack "erover" :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03...ver-relatie-h/
![]() |
#307 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oeps dading
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is mogelijk dat er een dading wordt opgesteld waar alle partijen expliciet akkoord zijn dat deze publiek wordt gemaakt. In dit geval lijkt dit onwaarschijnlijk.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geert Hoste, kom terug, alles is vergeven en vergeten.
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Knack verlaagt z'n eigen status. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan verbrandde hij zijn gat aan het fornuis en bleek de ene na de andere boomrang in zijn gezicht terug te keren... Dat zo iemand niet slimmer is en op het juiste moment de eer aan zichzelf houdt dat snap ik niet hoor, Meeuws moet wel een masochist zijn als hij zo verder wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een dading is daarentegen een overeenkomst waarin partijen hun rechten op definitieve wijze vastleggen met betrekking tot rechten die reeds eerder vaststonden maar waarover er een gerezen of een toekomstig geschil is (artikel 2044, eerste lid B.W.), een res litigiosa. Belangrijk bij een dading is dat de partijen wederzijdse toegevingen doen. Bij een dading krijgt dus niet elke partij hetgeen waarop deze recht heeft maar wordt de overeenkomst bereikt door geven en nemen waarna partijen hun geschilpunten definitief beëindigen middels de overeengekomen regeling die niet meer kan worden aangevochten en waarover geen betwistingen of excepties meer kunnen worden opgeworpen zelfs niet met betrekking tot rechtsverhouding die het voorwerp vormt van de overeenkomst. http://www.elfri.be/het-verschil-tus...-en-een-dading Het is dus niet De Lijn die de dading heeft opgesteld. In praktijk wordt een dading opgesteld door advocaten van de betrokken partijen. Het is nooit een éénzijdig document dat de ene partij oplegt aan de andere. In dergelijk geval kan de rechtsgeldigheid van de dading worden aangevochten. Als De Lijn de mogelijkheid had om Tom Meeuws "met zijn klikken buiten zonder enige compensatie" buiten te zetten, wat quasi nooit voorkomt in publieke bedrijven, had ze geen dading aangegaan. Een dading veronderstelt namelijk toegevingen van De Lijn.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 april 2018 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U citeert hier wat de wet zegt over een dading maar in de praktijk komt zoiets niet altijd volgens de letter van de wet tot stand. Als beide partijen overeen komen om zoiets te tekenen dan is dat in feite genoeg. In de praktijk is het echter best mogelijk dat de ene partij de andere partij zoiets oplegt zonder dat de andere partij een kant uitkan. Het zou dus gerust kunnen dat ze bij de lijn Antwerpen aan Meeuws hebben opgelegd dat hij die dading moest tekenen in ruil voor een compensatie (ontslagpremie) terwijl de lijn Antwerpen zo gespaard bleef van de schandalige sfeer die zou ontstaan mocht het handelen van Meeuws dan naar buiten zijn gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Wever heeft al een vete tegen De Standaard, De Morgen, Humo, nu Knack ook nog. Gelukkig is er nog Van Thillo krant en Van Thillo televisie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn 'gezond' hee Peri
![]() |
![]() |
![]() |