![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ik kan er niets van zeggen want ik was net zo maar ik heb geluk gehad. Door hertrouwt te zijn met een 20 jaar jongere vrouw en een nieuw gezin g gesticht te hebben, kreeg madam het op een bepaald moment op haar heupen om dat ik dikwijls pas heel laat op de avond thuis kwam. Dus vrouw en kinderen sliepen dan al en 's ochtends moesten ze stil zijn want dan lag papa nog in bed. Dat heeft er toe bijgedragen dat ik de zaak heb overgelaten en dat ik zelf terug in loondienst ben gaan werken voor drie klinieken. Het toeval wou dat ik daar enkele jaar later een hartinfarct heb opgelopen. Als zelfstandige had dit een serieuze streep door de rekening kunnen zijn. Laatst gewijzigd door Garry : 30 juli 2018 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Banneling
|
![]() Niet echt, die generatie spaarde zodanig hard en veel, en kon ook zoveel verdienen, dat ze eigenlijk op hun 50ste binnen waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was ik al rond mijn 40ste. Maar als ge dan geredeneerd hebt van, " sociale zekerheid, niet nodig, ik zal het zelf wel klaren", zou je wel eens veel kunnen kwijtspelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ging ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik krijg het steeds op mijn heupen van mensen die zo snel mogelijk 'binnen' willen zijn. Mensen die iets willen verwezenlijken dat nuttig is voor de maatschappij, daar word ik vrolijk van. Trouwens, als je 18 bent en je enige bekommernis is van zo snel mogelijk 'binnen' te zijn, werk dan 10 jaar in het zwart in de bouw aan 50 euro/uur en 16 uur per dag en je bent 'binnen'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze zitten beide in een sector waar er voldoende vraag naar is. Staat hen een job niet aan? Dan kunnen ze gewoon veranderen. Er is meestal wel iets dat economisch relevant is en past bij een persoon. Niet altijd, werken is voor sommige mensen niet weggelegd, wat ook de inhoud van hun job mogen wezen. Maar ook daar denk ik dat de opvoeding een belangrijke rol speelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk niet dat dit juist is. Voor de sociale zekerheid was de familie het belangrijkste vangnet. Ik zie dit nu nog in India bijvoorbeeld waar de sociale zekerheid erg beperkt is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De sociale zekerheid van zij die nu in België in de privé werken bestaat uit de zekerheid dat de islam het geld dat ze nu betalen binnen 15 tot 20 jaar volledig zal inpalmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij betaalt niet voor uw eigen pensioen. Gij betaalt enkel voor het pensioen van uw ouders. Niks wordt opzij gelegd voor 'binnen 15 tot 20 jaar'.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu dit is ook niet echt en garantie. Een financiële crisis kan de pensioenfondsen onder druk zetten. Lang leven is en blijft een risico. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar eigenlijk moet ge U alleen laten verzekeren voor die dingen waar ge financieel problemen mee zou kunnen krijgen. En dan blijft eigenlijk alleen de ziekteverzekering over, en dan nog met een serieuze franchise.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De controleurs leefden van de giften onder tafel. Zelfs een slager deed voor 85 % aan zwart en al de rest nog een pak meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus, als ik het goed begrijp is de uitkering uit het pensioenfonds afhankelijk van de rente. Bij ons is dit in zeker zin ook zo met een groepsverzekering maar als men op pensioen gaat krijgt men een bedrag en dan weet men toch waar men aan toe is. Natuurlijk, als men het verder belegt, wat wel aan te raden is zijn de inkomsten dan weer afhankelijk van de marktsituatie. Nu, over het algemeen is de inflatie lager bij lagere conjunctuur dus dit compenseert iets. Is die uitkering dan een soort lijfrente? Want als men langer leeft zal het fonds meer moeten uitkeren. Als het fonds oppot wil dit eigenlijk zeggen dat het te weinig uitbetaalt als lijfrente. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Krisis houdt een notie in van voorlopigheid: een krisis is een malaise van voorbijgaande aard. Dat is niet het woord dat je moet gebruiken voor het belgisch pensioensysteem: de mensen die nu betalen en jonger zijn dan 45 zullen nooit een pensioen hebben, nooit; het systeem is niet in crisis, maar bestaat alleen nog bij de gratie van de domheid van de mensen die niet doorhebben wat de echte situatie is, ondanks de vele communicatiekanalen die er nu zijn en die eigenlijk wel zouden moeten toelaten van de situatie min of meer realistisch in te schatten. Ik heb het vermoeden dat U een staatsambtenaar bent, nog net niet gepensioneerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pensioen zal altijd uitgekeerd worden (de vraag is alleen hoeveel). Den tijd dat de uitkeringen van de sociale zekerheid uitsluitend bestond uit werkgevers en werknemersbijdragen is al wel een tijdje voorbij. De belastingbetaler legt hoe langer hoe meer bij. En beweren dat Belgie een zinkend schip is, dat is gewoon een open deur instampen. Het is niet alleen het pensioensysteem waar recurrente maatregelen noodzakelijk zijn. De (overheids)vakbonden zullen nog dikwijls het land platleggen, vooraleer deze allemaal genomen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |