Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2018, 12:51   #301
Aenigma
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Wat hebben we er nog aan??? kompleet verfranst, vervreemd, verloederd, geldverslindend??? Denk eens hoeveel geld we besparen en in eigen Vlaamse regio kunnen pompen......en geen schrik, door onze talenkennis zullen Vlamingen wel altijd gevraagd worden om in Brussel te gaan werken....natuurlijk, de Vlaamse randgemeenten die blijven van ons......
wie zegt dat er nog werk zou zijn in brussel ?
veel instellingen en bedrijven hebben er hun hoofdzetel omdat het net de hoofdstad is
eens hoofdstad af zullen de meeste gewoon naar vlaanderen verhuizen in een onafhankelijk vlaanderen scenario
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 12:59   #302
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
wie zegt dat er nog werk zou zijn in brussel ?
veel instellingen en bedrijven hebben er hun hoofdzetel omdat het net de hoofdstad is
eens hoofdstad af zullen de meeste gewoon naar vlaanderen verhuizen in een onafhankelijk vlaanderen scenario
Dat zou nog beter zijn dit scenario.......laat ons de gesprekken met Wallonbrux beginnen, laat ons ook gesprekken beginnen met Gwylan die dan de Franse regering zou vertegenwoordigen, kwestie van de Fransen in te lichten over waar ze aan beginnen als ze Wallonbrux en de Van Saksencoburghs overnemen van ons......doet mij een beetje denken aan de Brexitonderhandelingen.....Wallonbruxit....(uitspr eken Wallonbru-shit)
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 13:09   #303
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ach, ik wil geen off-topic vuurtje stoken tussen Belgen, maar ik herhaal toch eventjes een bemerking die ik hier reeds dikwijls heb gemaakt : wat bedoelt u en meer algemeen wat bedoelen de Vlaamse nationalisten eigenlijk met “Vlaams grondgebied” ? Dat u het hier bijvoorbeeld hebt over “het niet-weggeven van Vlaams grondgebied aan Frankrijk” doet immers andermaal vragen rijzen.

Is het u dan werkelijk niet bekend dat een flink stuk van Vlaanderen sowieso in Frankrijk ligt ? Telt dat stuk Vlaanderen in uw aller visie niet mee als “Vlaams grondgebied”?

Ergo, zijn mijn Frans-Vlaamse landgenoten geen “Vlamingen” volgens u ? Zijn bijvoorbeeld uw Limburgers, Brabanders, etc. wel “Vlamingen” wijl de Franse Vlamingen dat niet zijn ?

https://fr.wikipedia.org/wiki/Flandre_fran%C3%A7aise
Neen, dat zijn geen Vlamingen meer. Dat zijn nu Fransen. Net zoals de Duitssprekenden uit de Oostkantons geen Duitsers meer zijn. Dat zijn nu Belgen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 13:25   #304
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen, dat zijn geen Vlamingen meer. Dat zijn nu Fransen. Net zoals de Duitssprekenden uit de Oostkantons geen Duitsers meer zijn. Dat zijn nu Belgen.
Inderdaad, die Oostkantons hebben de dappere Belgische soldaten veroverd op Duitsland.
Oud 26 oktober 2018, 13:41   #305
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Oud 26 oktober 2018, 13:49   #306
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En de Franstaligen die in Vlaanderen konen wonen zijn dan ook Vlamingen. Naar het schijnt horen ze dat niet graag
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 13:55   #307
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
En de Franstaligen die in Vlaanderen konen wonen zijn dan ook Vlamingen. Naar het schijnt horen ze dat niet graag
Dat zijn kolonisten, die hun latijnse denkbeelden komen opdringen, en dat horen wij Vlamingen dan weer niet graag...
Oud 26 oktober 2018, 13:55   #308
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Voor uw aller informatie : http://www.standaard.be/cnt/dmf20181026_03877826

En aan het slot van het artikeltje komt uw MR Didier Reynders nog maar eens op de proppen met de leugenachtige zogenaamde huidige "compensatie", in de realiteit bestaande uit een bestelling die reeds meer dan een jaar geleden werd ingeluid.

Men mag van de huidige Franse president denken wat men wil, maar er losweg van uitgaan dat hij dermate dom is dat hij de MR-leugen voor waar zou aannemen is op zijn minst een serieuze misvatting.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 14:03   #309
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En aan het slot van het artikeltje komt uw MR Didier Reynders nog maar eens op de proppen met de leugenachtige zogenaamde huidige "compensatie", in de realiteit bestaande uit een bestelling die reeds meer dan een jaar geleden werd ingeluid.

Men mag van de huidige Franse president denken wat men wil, maar er losweg van uitgaan dat hij dermate dom is dat hij de MR-leugen voor waar zou aannemen is op zijn minst een serieuze misvatting.
Er is maar één zekerheid in Belgie, dat is als er iemand van MR iets komt zeggen, dan is dat een leugen.
Oud 26 oktober 2018, 14:08   #310
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, die Oostkantons hebben de dappere Belgische soldaten veroverd op Duitsland.
I see.

Dus ook Zeeuws-Vlaanderen telt niet (meer) mee als zijnde "Vlaanderen" : enkel en uitsluitend twee provincies in België zijn "Vlaams grondgebied", en enkel de inwoners van die provincies zijn "Vlamingen".

Naam: carte-dc3a9coupage-actuelle-du-comtc3a9-de-flandre.jpg
Bekeken: 114
Grootte: 86,7 KB

Dus als ik het goed begrijp woont bijvoorbeeld Bart Dewever niet op Vlaams grondgebied en is hij derhalve geen Vlaming.

En dan kan men dus bijvoorbeeld ook stellen dat Frans-Vlaanderen door de dappere Franse soldaten werd veroverd op België. Toch ?
Oud 26 oktober 2018, 14:13   #311
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
I see.

Dus ook Zeeuws-Vlaanderen telt niet (meer) mee als zijnde "Vlaanderen" : enkel en uitsluitend twee provincies in België zijn "Vlaams grondgebied", en enkel de inwoners van die provincies zijn "Vlamingen".

Bijlage 109638

Dus als ik het goed begrijp woont bijvoorbeeld Bart Dewever niet op Vlaams grondgebied en is hij derhalve geen Vlaming.

En dan kan men dus bijvoorbeeld ook stellen dat Frans-Vlaanderen door de dappere Franse soldaten werd veroverd op België. Toch ?
Over Frans-Vlaanderen gesproken, mits Frankrijk diep in de geldbuidel tast en enkele miljarden € bijlegt, dan zouden we - Vlaanderen - misschien bereid zijn om Wallonie te ruilen voor Frans-Vlaanderen.
Oud 26 oktober 2018, 14:15   #312
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Over Frans-Vlaanderen gesproken, mits Frankrijk diep in de geldbuidel tast en enkele miljarden € bijlegt, dan zouden we - Vlaanderen - misschien bereid zijn om Wallonie te ruilen voor Frans-Vlaanderen.
La France t'enmerde. Par contre si vous voulez un pruneau nucléaire dans la gueule, on peut s'arranger.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 14:15   #313
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Gwylan, als ik u was zou ik president Macron inlichten over de laffe Didier Reynders. Niet vergeten dat onzen Didier nog een lintje heeft gekregen van jullie, iets van ridder in het légion d'honneur.....misschien kunt ge hem dat laten afpakken....de gemene schurk, leugenaar, bedrieger.......ridders zijn tenslotte de meest oprechte mensen die er zijn. Nu iets anders Gwylan, heb jij wel iemand bij wij je terecht kan, want ik meen te mogen vaststellen dat het helemaal niet goed met je gaat, heb je psychische opvang, na die zware teleurstelling van gisteren, een schouder om op uit te huilen......ik maak mij echt zorgen...aarzel niet om hulp in te roepen.....ik ben zeker dat er opvangcentra zijn voor mensen die in de put zitten door het mislopen van een Rafale-bestelling....
Oud 26 oktober 2018, 14:16   #314
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er is maar één zekerheid in Belgie, dat is als er iemand van MR iets komt zeggen, dan is dat een leugen.
Begin alvast maar uw centen opzij te leggen om uw deel van de kosten der “Vlaamse Overwinning” te betalen. Voor de aankoop van uw nieuwe American Motorcycle zal er onvoldoende overblijven, vrees ik, ook al omdat uw aller idool The Donald het een excellent ideetje heeft gevonden om een handelsoorlog met de rest van de wereld te ontketenen, en Europa als tegengewicht flinke invoertaksen op USA-producten heeft voorzien…...

Ik zie u uiteindelijk van pure kommer en kwel nog eindigen op een Japanse scooter (*)…….

(*) U merkt ongetwijfeld dat ik het met passende terughoudendheid niet over een Franse scooter heb. Ik weet immers dat uw tikke-tikker dat niet aan zou kunnen.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 oktober 2018 om 14:32.
Oud 26 oktober 2018, 14:17   #315
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France t'enmerde. Par contre si vous voulez un pruneau nucléaire dans la gueule, on peut s'arranger.
De voertaal op dit forum is Nederlands.

U weet wel, de taal van de productieven.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 14:20   #316
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De voertaal op dit forum is Nederlands.

U weet wel, de taal van de productieven.
On s'en tape.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 14:21   #317
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gwylan, als ik u was zou ik president Macron inlichten over de laffe Didier Reynders. Niet vergeten dat onzen Didier nog een lintje heeft gekregen van jullie, iets van ridder in het légion d'honneur.....misschien kunt ge hem dat laten afpakken....de gemene schurk, leugenaar, bedrieger.......ridders zijn tenslotte de meest oprechte mensen die er zijn. Nu iets anders Gwylan, heb jij wel iemand bij wij je terecht kan, want ik meen te mogen vaststellen dat het helemaal niet goed met je gaat, heb je psychische opvang, na die zware teleurstelling van gisteren, een schouder om op uit te huilen......ik maak mij echt zorgen...aarzel niet om hulp in te roepen.....ik ben zeker dat er opvangcentra zijn voor mensen die in de put zitten door het mislopen van een Rafale-bestelling....
Kijk, dat is een goed voorbeeld van een ad hominem post die u best zou vermijden als u ooit uit volstrekt betrouwbare bron wil vernemen hoe u en de uwen door uw Vlaamse politici in de bloem werden gerold.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 oktober 2018 om 14:35.
Oud 26 oktober 2018, 14:31   #318
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn kolonisten, die hun latijnse denkbeelden komen opdringen, en dat horen wij Vlamingen dan weer niet graag...
U wel?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 14:36   #319
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, dat is een goed voorbeeld van het genre ad hominem posts die u best zou vermijden als u ooit uit volstrekt betrouwbare bron wil vernemen hoe u en de uwen door uw Vlaamse politici in de bloem werden gerold.
Blijkbaar ben jij op de hoogte van die betrouwbare bron gezien jij er zo zeker van bent dat "u en de uwen" gerold werden.
Oud 26 oktober 2018, 14:37   #320
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kijk, dat is een goed voorbeeld van het genre ad hominem posts die u best zou vermijden als u ooit uit volstrekt betrouwbare bron wil vernemen hoe u en de uwen door uw Vlaamse politici in de bloem werden gerold.
Het zit u heel diep hé meiske, ik heb er alle begrip voor hoor. Nu, om het een beetje te compenseren ga ik vanavond in de Carrefour een flesje of 2 bordeauxwijn kopen, bovenop de bestelling Franse pantservoertuigen kan dat toch ook al tellen , nietwaar?? Maak er u niet ziek in.....wie weet brengen jullie nog ooit eens iets op de markt waarvan wij kenners zeggen, hmmm , dat ziet er goed uit, dat kopen wij.....Geef de moed niet op....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be