Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2019, 22:12   #301
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
da's enkel op het louter statistische vlak.. niet meer niet minder

Wat denk je ervan dat men stelt dat vb-kiezen misschien wel te 'genezen' valt ?
Ook compleet van dezelfde orde
Ik hou u niet tegen om het onderzoek te voeren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 22:14   #302
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik hou u niet tegen om het onderzoek te voeren.
lol
Ik vrees dat dat 'onderzoek' al uitvoerig gevoerd is heropvoedingskampen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 22:46   #303
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het "iets anders", maar het gegeven blijft dat het afwijkt van de normale seksuele gegevenheid dat een man zich aangetrokken voelt tot een vrouw en omgekeerd.
Ik begrijp je argument niet. Een heteroseksueel die zich tot kinderen aangetrokken voelt is toch even problematisch als een homoseksueel iemand bij wie dat het geval is?

En dus is het toch onzin om homofilie te onderzoeken en te denken dat dat iets zal leren over pedofilie?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 23:11   #304
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik begrijp je argument niet. Een heteroseksueel die zich tot kinderen aangetrokken voelt is toch even problematisch als een homoseksueel iemand bij wie dat het geval is?

En dus is het toch onzin om homofilie te onderzoeken en te denken dat dat iets zal leren over pedofilie?
Bang dat er gelijkenissen tussen beide afwijkingen gevonden zouden worden?
Oud 16 november 2019, 10:29   #305
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Pedofilie wordt niet als aangeboren beschouw maar als vorm van verstoorde seksuele ontwikkeling.
Omdat bij pedofilie de gerichtheid is op anderen die nog in ontwikkeling zijn, volwassen relaties op seksueel vlak worden vermeden en voldoen niet.
Het is wel eigenaardig hoe radikaal je tot tegenovergestelde conclusies lijkt te komen betreffende seksuele aantrekking, naargelang het je uitkomt.

Als seksuele neigingen 'aangeboren' zijn, dan is er a priori geen enkele reden om sommige seksuele neigingen als strikt niet-aangeboren te beschouwen, en andere als "totaal aangeboren". Er is dus geen enkele reden om te stellen dat het aangetrokken voelen tot vrouwen, mannen, of geiten 'aangeboren' is, en daar niet over mag gediscuteerd worden, en anderzijds pedofilie enkel maar een "keuze" zou zijn.

Die discussie is totaal naast de kwestie in dit verhaal. Of iets "aangeboren" is of niet, en of iets een "keuze" is of niet speelt geen enkele rol.

Wat zo is, is dat consensuele seks tussen volwassenen beschouwd wordt als iets dat in onze vrije maatschappij waar het een principe lijkt te zijn om uw vrijheid zo groot mogelijk laten te zijn, zolang ze anderen niet stoort, a priori geen probleem is, omdat niemand er direct nadeel van ondervindt.

Terwijl pedofilie beschouwd wordt als zijnde een gedrag dat slachtoffers maakt, en men dus niet kan toelaten dat iemand slachtoffer is van het gedrag van een minderheid. Of dat gedrag nu "aangeboren" is of "een keuze" heeft hierbij totaal geen belang.

Pedofilie maakt slachtoffers, en DAT is de reden waarom we het willen tegengaan. Alle andere vormen van seksualiteit, zolang het met wederzijds akkoord is, zijn verondersteld van geen slachtoffers te maken, en zijn dus *in ons paradigme van vrije maatschappij*, toegelaten.

De mechanismen die leiden tot het "goesting hebben in" hebben daar verder niks mee te maken. Of het nu aangeboren is om graag ijsjes met aardbeismaak te eten, of indien dat een "vrije keuze" is nadien, heeft totaal geen belang bij het beoordelen of "ijsjes met aardbeismaak willen eten" OK is of niet. Daarentegen, of het nu aangeboren is of niet om graag mensenvlees van jonge kinderen te eten, speelt ook geen rol, het consumeren van jonge kinderen is gewoon niet OK omdat het weeral slachtoffers maakt.

Mochten we voldoende realistische gerobotiseerde "kinderen" kunnen maken die pedofielen perfect bevredigen, zodat ze geen echte kinderen meer moeten aanranden, dan zou pedofilie waarschijnlijk een acceptabel gedrag worden, en zullen er pedo-parades komen die opkomen voor het recht op respect van de pedofiel, he. Omdat er op dat ogenblik niks meer mis is met pedofilie (tenminste, als ze zich houden aan het neuken met robot-kindjes).

Dan zullen sommigen het waarschijnlijk nodig vinden om komen te argumenteren dat pedofilie geen keuze is, aangeboren is, en weet ik veel. Maar dat was naast de kwestie. Het gaat hem er gewoon om: maakt uw gedrag slachtoffers of niet ? Indien nee, -> uw gedrag is OK, indien ja, -> uw gedrag wordt beteugeld. Waar dat gedrag zijn oorsprong in vindt, is naast de kwestie, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2019 om 10:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 10:36   #306
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het kan om puur wetenschappelijke redenen boeiend zijn te weten welke factoren maken dat iemand homoseksueel is. Maar dat is niet interessanter dan weten waarom iemand geen witloof lust. En minder interessant om te weten waarom iemand diabetes ontwikkelt.

De voortdurende ondertoon dat dat uitzoeken een aanzet kan zijn om het te 'genezen' is verontrustend.
2

Daarentegen, maar het is dansen op een slappe koord, als men "therapieen" kan voorstellen, kan dat ook een keuze worden. Zoals uw haar verven. "deze maand zou ik graag eens homo zijn" en je neemt de juiste pilletjes, bvb. Het wordt dan een consumptie artikel, zoals kleurproducten voor uw haar, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2019 om 10:40.
Oud 16 november 2019, 10:42   #307
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
2

Daarentegen, maar het is dansen op een slappe koord, als men "therapieen" kan voorstellen, kan dat ook een keuze worden. Zoals uw haar verven. "deze maand zou ik graag eens homo zijn" en je neemt de juiste pilletjes, bvb. Het wordt dan een consumptie artikel, zoals kleurproducten voor uw haar, he.
Stel dat uit onderzoek blijkt dat homoseksuele voorkeur het resultaat is van enkele "kortsluitingen" (lichamelijk dan wel psychologisch) tijdens het groeiproces en een remedie blijkt voorhanden, wat is dan de belemmering? Wat is er dan "verontrustend" aan?
Oud 16 november 2019, 11:00   #308
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel dat uit onderzoek blijkt dat homoseksuele voorkeur het resultaat is van enkele "kortsluitingen" (lichamelijk dan wel psychologisch) tijdens het groeiproces en een remedie blijkt voorhanden, wat is dan de belemmering? Wat is er dan "verontrustend" aan?
Homoseksualiteit kan gewenst zijn. Het is in elk geval goed voor het klimaat.
Men zou zelfs campagnes kunnen voeren om ganse delen van de wereldbevolking homoseksueel te maken.

Geef toe dat het plezanter is om homo te zijn dan om eunuch te zijn, nee ?

Als men dus merkt hoe men die "kortsluitingen" moet veroorzaken, dan zou het wel eens de mode kunnen worden.
Oud 16 november 2019, 12:04   #309
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Stel dat uit onderzoek blijkt dat religieus gedrag het resultaat is van enkele "kortsluitingen" (lichamelijk dan wel psychologisch) tijdens het groeiproces en een remedie blijkt voorhanden, wat is dan de belemmering? Wat is er dan "verontrustend" aan?

En veel religieus gedrag moet voor u een probleem zijn, want de meeste gelovigen in de wereld geloven volgens u in het verkeerd opperwezen. Wilt u niet dat die mensen genezen worden?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 12:05   #310
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Stel dat uit onderzoek blijkt dat religieus gedrag het resultaat is van enkele "kortsluitingen" (lichamelijk dan wel psychologisch) tijdens het groeiproces en een remedie blijkt voorhanden, wat is dan de belemmering? Wat is er dan "verontrustend" aan?

En veel religieus gedrag moet voor u een probleem zijn, want de meeste gelovigen in de wereld geloven volgens u in het verkeerd opperwezen. Wilt u niet dat die mensen genezen worden?
Ik zie niet onmiddellijk een kortsluiting in de finaliteit, daar waar die bij homoseksueel gedrag wel het geval is.

Voor het overige bent u vrij om wat dan ook aan te bieden. Ook is eenieder vrij om daar dan op in te gaan. Van enige dwangmatigheid heb ik immers niet gesproken. Hopelijk u ook niet.
Oud 16 november 2019, 12:26   #311
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet onmiddellijk een kortsluiting in de finaliteit, daar waar die bij homoseksueel gedrag wel het geval is.
Hoe weet gij dat? Ge loopt voor op het onderzoek dat gij voorstelt! Ik niet hé! Gij stelt onderzoek voor.
En plotseling is het niet meer nodig! Want ge ziet niet 'onmiddellijk' een 'kortsluiting in de finaliteit'!

WTF die wazige CVP praat ook moge betekenen!

Citaat:
Voor het overige bent u vrij om wat dan ook aan te bieden. Ook is eenieder vrij om daar dan op in te gaan. Van enige dwangmatigheid heb ik immers niet gesproken. Hopelijk u ook niet.
Dat is geen antwoord op wat ik schrijf!

Mensen die in een ander opperwezen geloven als gij, daar is toch iets mis mee? Ge gaat toch niet zeggen dat alles perfect is met die mensen?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 12:36   #312
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

'in de finaliteit'. Wat een vreemde passage. Welke finaliteit?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 13:48   #313
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe weet gij dat? Ge loopt voor op het onderzoek dat gij voorstelt! Ik niet hé! Gij stelt onderzoek voor.
En plotseling is het niet meer nodig! Want ge ziet niet 'onmiddellijk' een 'kortsluiting in de finaliteit'!
Ik had het niet over de oorzaken. Wel de finaliteit.
Oud 16 november 2019, 13:49   #314
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op wat ik schrijf!

Mensen die in een ander opperwezen geloven als gij, daar is toch iets mis mee? Ge gaat toch niet zeggen dat alles perfect is met die mensen?
Ik herhaal: u mag dat gerust denken. We leven in een vrij land.
Oud 16 november 2019, 13:51   #315
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is wel eigenaardig hoe radikaal je tot tegenovergestelde conclusies lijkt te komen betreffende seksuele aantrekking, naargelang het je uitkomt.

Als seksuele neigingen 'aangeboren' zijn, dan is er a priori geen enkele reden om sommige seksuele neigingen als strikt niet-aangeboren te beschouwen, en andere als "totaal aangeboren". Er is dus geen enkele reden om te stellen dat het aangetrokken voelen tot vrouwen, mannen, of geiten 'aangeboren' is, en daar niet over mag gediscuteerd worden, en anderzijds pedofilie enkel maar een "keuze" zou zijn.

Die discussie is totaal naast de kwestie in dit verhaal. Of iets "aangeboren" is of niet, en of iets een "keuze" is of niet speelt geen enkele rol.

Wat zo is, is dat consensuele seks tussen volwassenen beschouwd wordt als iets dat in onze vrije maatschappij waar het een principe lijkt te zijn om uw vrijheid zo groot mogelijk laten te zijn, zolang ze anderen niet stoort, a priori geen probleem is, omdat niemand er direct nadeel van ondervindt.

Terwijl pedofilie beschouwd wordt als zijnde een gedrag dat slachtoffers maakt, en men dus niet kan toelaten dat iemand slachtoffer is van het gedrag van een minderheid. Of dat gedrag nu "aangeboren" is of "een keuze" heeft hierbij totaal geen belang.

Pedofilie maakt slachtoffers, en DAT is de reden waarom we het willen tegengaan. Alle andere vormen van seksualiteit, zolang het met wederzijds akkoord is, zijn verondersteld van geen slachtoffers te maken, en zijn dus *in ons paradigme van vrije maatschappij*, toegelaten.

De mechanismen die leiden tot het "goesting hebben in" hebben daar verder niks mee te maken. Of het nu aangeboren is om graag ijsjes met aardbeismaak te eten, of indien dat een "vrije keuze" is nadien, heeft totaal geen belang bij het beoordelen of "ijsjes met aardbeismaak willen eten" OK is of niet. Daarentegen, of het nu aangeboren is of niet om graag mensenvlees van jonge kinderen te eten, speelt ook geen rol, het consumeren van jonge kinderen is gewoon niet OK omdat het weeral slachtoffers maakt.

Mochten we voldoende realistische gerobotiseerde "kinderen" kunnen maken die pedofielen perfect bevredigen, zodat ze geen echte kinderen meer moeten aanranden, dan zou pedofilie waarschijnlijk een acceptabel gedrag worden, en zullen er pedo-parades komen die opkomen voor het recht op respect van de pedofiel, he. Omdat er op dat ogenblik niks meer mis is met pedofilie (tenminste, als ze zich houden aan het neuken met robot-kindjes).

Dan zullen sommigen het waarschijnlijk nodig vinden om komen te argumenteren dat pedofilie geen keuze is, aangeboren is, en weet ik veel. Maar dat was naast de kwestie. Het gaat hem er gewoon om: maakt uw gedrag slachtoffers of niet ? Indien nee, -> uw gedrag is OK, indien ja, -> uw gedrag wordt beteugeld. Waar dat gedrag zijn oorsprong in vindt, is naast de kwestie, he.
Ik kom nergens tot " tegenovergestelde conclusies".
Maar u bent mogelijk in de war, omdat u geen onderscheid maakt tussen iemands geaardheid of" neigingen".

Stel u bent hetero, dat is geen " neiging" of " keuze" maar wie u bent.
Welke" neigingen" u ontwikkelt op seksueel vlak staat los van uw geaardheid,
maar u heeft ook een punt, wanneer uw gedrag schade maakt bij anderen, ligt bij wet vast hoe naar uw gedrag gekeken wordt.
Uw geaardheid speelt daarbij geen rol maar uw gedrag, uw " neigingen".
Pedofilie wordt niet beschouwd als aangeboren omdat het gaat over gedrag, waarbij een volwassen persoon per definitie misbruik maakt van iemand die in een ongelijke situatie zit, een kind of adolescent.
Mij lijkt dat onderscheid logisch en terecht, waarom er toch mensen zijn die proberen om pedofilie en homoseksualiteit in hetzelfde vak te duwen heeft vaak te maken met levensovertuiging, maar een basis binnen wetenschap of gedragsdiscipline is er niet en daarom is homoseksualiteit niet strafbaar maar gelijk aan heteroseksualiteit. Homo's mogen trouwen, kunnen kinderen opvoeden, en tasten zo het beeld aan van mensen met religieuze overtuigingen, voor hen is het foei en fout.
Dat is een persoonlijke probleem maar geen discussie binnen de samenleving.
Je mag wel bedenkingen hebben over het geweld wat homo's uit naam van een God wordt aangedaan, van stigmatisatie, uitsluiting en discriminatie, aversietherapie, tot van gebouwen gooien.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 13:55   #316
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kom nergens tot " tegenovergestelde conclusies".
Maar u bent mogelijk in de war, omdat u geen onderscheid maakt tussen iemands geaardheid of" neigingen".

Stel u bent hetero, dat is geen " neiging" of " keuze" maar wie u bent.
Welke" neigingen" u ontwikkelt op seksueel vlak staat los van uw geaardheid,
maar u heeft ook een punt, wanneer uw gedrag schade maakt bij anderen, ligt bij wet vast hoe naar uw gedrag gekeken wordt.
Uw geaardheid speelt daarbij geen rol maar uw gedrag, uw " neigingen".
Pedofilie wordt niet beschouwd als aangeboren omdat het gaat over gedrag, waarbij een volwassen persoon per definitie misbruik maakt van iemand die in een ongelijke situatie zit, een kind of adolescent.
Mij lijkt dat onderscheid logisch en terecht, waarom er toch mensen zijn die proberen om pedofilie en homoseksualiteit in hetzelfde vak te duwen heeft vaak te maken met levensovertuiging, maar een basis binnen wetenschap of gedragsdiscipline is er niet en daarom is homoseksualiteit niet strafbaar maar gelijk aan heteroseksualiteit. Homo's mogen trouwen, kunnen kinderen opvoeden, en tasten zo het beeld aan van mensen met religieuze overtuigingen, voor hen is het foei en fout.
Dat is een persoonlijke probleem maar geen discussie binnen de samenleving.
Je mag wel bedenkingen hebben over het geweld wat homo's uit naam van een God wordt aangedaan, van stigmatisatie, uitsluiting en discriminatie, aversietherapie, tot van gebouwen gooien.
"... tasten het beeld aan van mensen met religieuze overtuigingen..." Welneen, iedereen blijft in onze maatschappij om vanuit zijn eigen levensvisie daar tot een oordeel over te komen. Al evenmin is het "een persoonlijk probleem". Het hoort bij een levensbeschouwing waarvan de overheid de mogelijkheid garandeert om die te uiten.

Dat homoseksualiteit niet strafbaar is in onze samenleving en pederastie wel, heeft niets met "wetenschap of gedragsdiscipline" te maken. Wel alles met wat patrickve helder heeft uiteengezet.
Oud 16 november 2019, 14:02   #317
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
juist
Maar dat is slechts de onderverdeling in de psychiatrie.

Dat is niet of veel minder juist tot nader orde
Daar weet men maar bitter weinig van af daar de omgevingsfactoren die mee kunnen spelen _ of ge dat nu graag hoort of niet maar ge kunt daar niet onderuit_ niet exact bekend zijn en al zeker niet te pin-pointen zijn op x-aantal welbepaalde gebeurtenissen

Uiteraard is er niks mis mee
Maar blijkbaar is de nood zeer hoog om het steeds te moeten verantwoorden via de weg van dat aangeboren zijn
Dit is echt onzin.
Denkt u dat iemand hetero wordt door" gebeurtenissen in zijn of haar leven"?
Nee, wel dan geldt dit ook voor bi of homoseksualiteit.
Het is immers geen " afwijking" maar diversiteit, wanneer je tenminste de morele veroordeling kunt los laten.
Omgevingsfactoren hebben invloed op je seksuele ontwikkeling, dat is zeker zo maar je geaardheid staat daar los van.
Daarom komen pedofielen, seriemoordenaars, necrofielen, seksuele deliquenten evengoed voor onder homo's als hetero's.

Ziet u in dat rijtje de gemeenschappelijke factor? Misbruik, macht en geweld.
Is dit enkel afhankelijk van omgevingsfactoren? Nee, persoonlijkheidskenmerken spelen ook een rol.
Oud 16 november 2019, 14:04   #318
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is echt onzin.
Denkt u dat iemand hetero wordt door" gebeurtenissen in zijn of haar leven"?
Nee, wel dan geldt dit ook voor bi of homoseksualiteit.
Het is immers geen " afwijking" maar diversiteit, wanneer je tenminste de morele veroordeling kunt los laten.
Natuurlijk is het wel een afwijking. Man en vrouw zijn lichamelijk tot elkaar geroepen. Dat kan je onmogelijk beweren over twee mannen. Of twee vrouwen.
Oud 16 november 2019, 14:06   #319
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge vergist U
alice weet het en gaat voor die nobelprijs
Nee Alice heeft gewoon seksuologie als onderdeel van studie gehad, en goed opgelet!
Die rimram die je hier leest, kwam daar nooit aan bod.
Oud 16 november 2019, 14:07   #320
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee Alice heeft gewoon seksuologie als onderdeel van studie gehad, en goed opgelet!
Dan weet u dat man als vrouw voortplatingsorganen hebben die resp. complementair zijn. Mannen onder elkaar nu eenmaal niet. Vrouwen ook niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be