Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2020, 13:28   #301
Tavek
Banneling

Standaard

Kortom, de aanbevelingen van de experts, waaronder deze bezoekersregeling, waren op papier gezet VOOR de NVR. Beke heeft die gelezen. Zijn kabinet had deze. Jambon had deze. Op voorhand.

Het spel wordt besproken op de NVR, Jambon keurt het goed (= zijn bevoegheid, of toch van de Vlaamse regering) en dan beginnen de poppen te dansen.

Wat een incompetentie. Wat we zelf doen, doen we beter zeker ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 13:30   #302
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kortom, de aanbevelingen van de experts, waaronder deze bezoekersregeling, waren op papier gezet VOOR de NVR. Beke heeft die gelezen. Zijn kabinet had deze. Jambon had deze. Op voorhand.

Het spel wordt besproken op de NVR, Jambon keurt het goed (= zijn bevoegheid, of toch van de Vlaamse regering) en dan beginnen de poppen te dansen.

Het begint heel erg op het Marrakech verhaaltje te lijken.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 13:35   #303
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Beke zelf in het actualiteitsdebat in de namiddag in het Vlaams parlement:

Citaat:
Men vraagt mij of ik vind dat mensen in een residentie toch nog bezoek moeten kunnen krijgen van één persoon. Ik sta daar absoluut voor open. Dat is het moeilijkste evenwicht waarnaar ik op dit ogenblik zoek: hoe kunnen we tegelijk zorgen voor de volksgezondheid en aan de andere kant ook voor het welzijn van de mensen? Ik sta daarvoor open. Als we dat op een goede manier kunnen organiseren, zodat het virus dat buiten de instellingen is buiten blijft, en waar het in de instellingen is daardoor niet nog meer wordt verspreid, als we daarrond een goede manier van werken vinden, ben ik zeker vragende partij om dat op een juiste manier te doen.
Een aantal parlementsleden zoals Vera Jans en Stefaan Sintobin lieten zich in dezelfde zin uit. Die avond wordt dat beslist in de NVR en valt iedereen uit de lucht. De sector zelf inbegrepen, wat is zeer ongeloofwaardig vind. Als dat idee al een halve dag circuleert en onder meer bekend is bij parlementsleden van de oppositie zullen de vertegenwoordigers van de sector zelf het ook al wel geweten hebben.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 13:40   #304
Tavek
Banneling

Standaard

Een sterke politicus had nu de rusthuizen gewoon gezegd: zo is het, regel het maar. Wij regering zijn er ook voor de ouderen zelf en hun welzijn, niet alleen voor het comfort van de personeelsleden.
Oud 16 april 2020, 13:41   #305
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Beke zelf in het actualiteitsdebat in de namiddag in het Vlaams parlement:

Een aantal parlementsleden zoals Vera Jans en Stefaan Sintobin lieten zich in dezelfde zin uit. Die avond wordt dat beslist in de NVR en valt iedereen uit de lucht. De sector zelf inbegrepen, wat is zeer ongeloofwaardig vind. Als dat idee al een halve dag circuleert en onder meer bekend is bij parlementsleden van de oppositie zullen de vertegenwoordigers van de sector zelf het ook al wel geweten hebben.
De Guimardstraat is met de spierballen gaan rollen.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Oud 16 april 2020, 13:46   #306
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Guimardstraat is met de spierballen gaan rollen.
Onder druk van de bonden die meer inzitten met personeel dat schrik heeft om besmet te raken dan met de bewoners die zitten te verpieteren.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 13:50   #307
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Zorgsector 'opgelucht' na Vlaamse beslissing om geen bezoek toe te laten in woonzorgcentra

In de zorgsector wordt opgelucht gereageerd na de beslissing van de Vlaamse regering om de regels voor bezoek in woonzorgcentra tijdens de coronacrisis voorlopig niet aan te passen. "Het was nog veel te vroeg", klinkt het.

Zorgnet-Icuro is blij met de "kordate beslissing". Na de bekendmaking van de Nationale Veiligheidsraad woensdag was er "ongerustheid en zelfs paniek", stelt gedelegeerd bestuurder Margot Cloet.
Vlaanderen overrulet Wilmès II
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 13:58   #308
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Nochtans is er een federaal rampenplan afgekondigd en dat heeft de federale regering de bevoegdheid om zowat alles te doen wat ze nodig acht. Daarom ook de aanwezigheid van Jambon in de veiligheidsraad omdat ook over zijn bevoegdheden gaat. Deze "Vlaamse" overruling zal dus volgens mij niet echt standhouden.

Echter vermoed ik dat in het KB het bezoekersrecht vrijwillig zal zijn, en als de woonzorgcentra dat niet willen, dat het in de praktijk niet gaat gebeuren.

Wel dramatisch hoe weinig die directeuren geven om hun bewoners en klanten.
Oud 16 april 2020, 14:03   #309
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze mochten dat doen van Wilmes. Het had anders geweest indien Wilmes had gezegd dat het moest. Remember de prut.
Oud 16 april 2020, 15:10   #310
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans is er een federaal rampenplan afgekondigd en dat heeft de federale regering de bevoegdheid om zowat alles te doen wat ze nodig acht. Daarom ook de aanwezigheid van Jambon in de veiligheidsraad omdat ook over zijn bevoegdheden gaat. Deze "Vlaamse" overruling zal dus volgens mij niet echt standhouden.

Echter vermoed ik dat in het KB het bezoekersrecht vrijwillig zal zijn, en als de woonzorgcentra dat niet willen, dat het in de praktijk niet gaat gebeuren.

Wel dramatisch hoe weinig die directeuren geven om hun bewoners en klanten.
jamaar dit is het omgekeerde hé
Je kan dit niet vanuit de federale gaan uitleggen en verbieden als corona-maatregel he
Dus de Vlaamse mag gerust wat strengere maatregelen erboven op uitschrijven, lijkt me

Althans toch niet in termen van besmettingen te voorkomen...misschien wel in termen van crisis-beheer in context van een zoveel mogelijk besmettingen als kan opgevangen worden toe te staan
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 15:18   #311
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem stelt zich niet. Geen enkel woonzorgcentrum wil bezoek toelaten.

Wat een afgang voor Wilmès
Wat een gezever ?
Wat heeft dat met afgang te maken ?
Als ze morgen zegt dat cafés open mogen en er komt niks van omdat mensen te bang zijn, uitbaters er geen graten inzien, de burgemeester het niet toestaat
dan is dat zo

Eerder een afgang voor de Vlaamse en Jambon in het licht dat ze weer überhaupt wat dwars willen liggen waar dat kan en dat politiek willen recupereren
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 15:30   #312
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wat een gezever ?
Als ze morgen zegt dat cafés open mogen en er komt niks van omdat mensen te bang zijn, uitbaters er geen graten inzien, de burgemeester het niet toestaat
dan is dat zo

Eerder een afgang voor de Vlaamse en Jambon in het licht dat ze weer überhaupt wat dwars willen liggen waar dat kan en dat politiek willen recupereren
Ik denk dat het eerder de Guimardstraat is die Jambon gezegd heeft waar het op staat en Jambon is met de staart tussen de benen afgedropen.

Tot zover de NVA die ‘het Middenveld’ een lesje ging leren.
Oud 16 april 2020, 15:33   #313
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wat een gezever ?
dan is dat zo

Zwakke vergelijking, in uw geval zijn er twee partijen, de patron en de klanten.
In het geval van de rusthuizen zijn er drie, de directie, de bewoners en de familie.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 15:33   #314
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wie bedoel je nu met "we" ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 15:34   #315
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn moeder is vorige week in. het rusthuis overleden zonder dat we erbij konden, daarna een horror-begrafenis....

De maatregel kwam voor mij te laat, niemand verdient alleen te moeten sterven.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 15:43   #316
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem stelt zich niet. Geen enkel woonzorgcentrum wil bezoek toelaten.

Wat een afgang voor Wilmès
Geen énkel ?
Hoe weet jij dat ?

Oud 16 april 2020, 15:45   #317
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Mijn moeder is vorige week in. het rusthuis overleden zonder dat we erbij konden, daarna een horror-begrafenis....

Henri, mijn deelneming !
Oud 16 april 2020, 15:53   #318
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Verschrikkelijk. Innige deelneming.

Zo is het altijd met dwingelanden "die weten wat goed voor U is".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 15:54   #319
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oei. Sterkte!
Oud 16 april 2020, 15:56   #320
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Mijn innige deelneming.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be