Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2020, 06:09   #301
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik bedoel niet door toedoen van corona, maar door onrust in de wereld.
Inderdaad worden dit jaar massaal veel "economische kettingen" doorgesneden...Ik verwijs naar de slavenhokken in Azie en het toerisme,om er eens twee te noemen.

Gigantische hoeveelheden paupers zijn daar kompleet afhankelijk van ,en nu dat miserabele inkomen ook wegvalt,en hun overheden gewoon geen middelen hebben de kolossale aantallen mensen te onderhouden (geen enkele natie op deze planeet zou dat kunnen overigens,geen enkele!) ......worden vonken bij buskruit gebracht......

Dat corona gedoe dreigt inderdaad ZWARE secundaire gevolgen te gaan hebben.....cijfertjes van minus enkele procenten op overzichtstabellen van economische prestaties (BBP-dalingen bvb)betekenen tientallen miljoenen mensen in de problemen ER BIJ....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 08:57   #302
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Inderdaad worden dit jaar massaal veel "economische kettingen" doorgesneden...Ik verwijs naar de slavenhokken in Azie en het toerisme,om er eens twee te noemen.

Gigantische hoeveelheden paupers zijn daar kompleet afhankelijk van ,en nu dat miserabele inkomen ook wegvalt,en hun overheden gewoon geen middelen hebben de kolossale aantallen mensen te onderhouden (geen enkele natie op deze planeet zou dat kunnen overigens,geen enkele!) ......worden vonken bij buskruit gebracht......

Dat corona gedoe dreigt inderdaad ZWARE secundaire gevolgen te gaan hebben.....cijfertjes van minus enkele procenten op overzichtstabellen van economische prestaties (BBP-dalingen bvb)betekenen tientallen miljoenen mensen in de problemen ER BIJ....
Vlaanderen is een "paradijs".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 09:43   #303
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik bedoel niet door toedoen van corona, maar door onrust in de wereld.
Ah, ja, juist. Ja, dat gaat inderdaad veel dood doen. Inderdaad was er die voorspelling, ook van de WHO, dat er in Indie 250 miljoen mensen zouden sterven van honger of zo, juist. Door corona maatregelen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2020 om 09:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 09:48   #304
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Het failiet van Brantano blijkt vooral een verlies voor de Vlaamse belastingbetalers.

De rotzooi werd al doorgeschoven naar de overheid mbv politieke handlangers

een verslag

https://www.tscheldt.be/hoe-vlaamse-...eld-verliezen/
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 09:53   #305
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het failiet van Brantano blijkt vooral een verlies voor de Vlaamse belastingbetalers.

De rotzooi werd al doorgeschoven naar de overheid mbv politieke handlangers

een verslag

https://www.tscheldt.be/hoe-vlaamse-...eld-verliezen/
Het is inderdaad een lesje dat die "investeringsvehikels" van de Vlaamse overheid die bedoeld zijn te "helpen" bij nieuwe technologische ontwikkelingen (en bijgevolg riskante investeringen) geen zaken hebben in de textiel-distributie.

Ik kan me,met mijn simpele geest,niet voorstellen wat er daar toekomstgericht in te investeren valt...Ik denk dus ongeveer hetzelfde hierover als die mensen van 't Scheldt
Nu heeft de overheid niet alleen een geinvesteerd bedrag af te schrijven maar binnenkort ook een paar duizend extra werklozen op de payroll.

Ware het een verkeerd gelopen investering geweest in de ontwikkeling van nieuwe soort textielproduktie,dan was er mogelijk wel nieuwe kennis uit dat faillissement "achtergebleven " bij wat mensen die dat elders (liefst in Vlaanderen) weer kunnen toepassen.

DAT zou moeten de exclusieve- bedoeling zijn van overheids-investeringsvehikels...

Laatst gewijzigd door kelt : 31 juli 2020 om 09:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 11:44   #306
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Slavenhokken is misschien nog in Indië en Bangladesh (maar daar verbeterd het ook). De Aziatische fabrieken zijn wel niet stilgevallen, misschien minder orders maar producties worden op lange term voorbereid dus de gevolgen zijn moelijk maar niet dat alles instuikt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 11:51   #307
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Slavenhokken is misschien nog in Indië en Bangladesh (maar daar verbeterd het ook). De Aziatische fabrieken zijn wel niet stilgevallen, misschien minder orders maar producties worden op lange term voorbereid dus de gevolgen zijn moelijk maar niet dat alles instuikt.
Ik klaag in ieder geval niet over mijn hernieuwde vergezichten vanuit living en vanop mijn balkon! (net een scope 22x67-100 aangeschaft: amaai )

Poervu ke sa dure...
Oud 1 augustus 2020, 15:57   #308
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Schoenenketen Sacha failliet
https://www.standaard.be/cnt/dmf2020..._medium=social
Oud 19 augustus 2020, 22:56   #309
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meubelmaker Recor failliet verklaard: ruim 190 jobs gaan verloren De bekende Hasseltse meubelmaker Recor is woensdag failliet verklaard door de handelsrechtbank.
Oud 19 augustus 2020, 22:59   #310
Tavek
Banneling

Standaard

Ik zit in de maakindustrie. Als ik met mijn klanten spreek merk ik toch enige paniek op.

Dit jaar wordt moeilijk. Een aantal gaan al moeten saneren, waarschijnlijk net na de sociale verkiezingen. Als volgend jaar nog steeds slabbakt, dan gaan we wat meemaken....dan zijn de reserves er door gejaagd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2020, 23:27   #311
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

September wordt een sleutelmaand.

Veel commerçanten die ik spreek melden hoopvol "na de vakantie komen ze (de klanten) terug"

Ik help het ze hopen. Anders wordt het een economisch bloedbad.
Oud 20 augustus 2020, 07:03   #312
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Veel commerçanten die ik spreek melden hoopvol "na de vakantie komen ze (de klanten) terug"

Ik help het ze hopen. Anders wordt het een economisch bloedbad.
Dat bloedbad komt er sowieso, de vraag is alleen of het tot de enkels of de knieën zal komen.

De solden zijn al naar de kloten, de meeste winkels en horeca draaien op halve omzet en dat zet zich uiteraard door naar de productie. Iedereen met grote vaste kosten gaat eraan of zullen het zwaar te verduren krijgen. Multinationals lijken me redelijk immuun voor de maatregelen, idem voor 1-mans zaken en klusjeswerkers. De grote uitval zal gebeuren in die groep daartussen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 00:13   #313
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nachtcafés slaan alarm: ‘Zestig procent Bredase horeca is technisch failliet’ - BREDA - Vanwege corona is het al een tijdje crisis, zeker in horecaland. Maar nu komt het water met name eigenaren van discotheken en nachtcafés echt tot aan de lippen.

Zoals Arnold van Strien van feestcafé De Kapitein in Breda. ,,Ik ben sinds 1 juli weer - met aanpassingen - open en draai 15 procent van mijn normale omzet. Het is één drama. Dat geldt voor alle nachtzaken. Er moet snel iets gebeuren. Er zijn drie opties. De overheid komt met een nieuw steunpakket. Wij verdubbelen de consumptieprijzen, met het risico dat klanten helemaal wegblijven. Of de verhuurders van horecapanden stellen zich soepeler op.”

https://www.bndestem.nl/breda/nachtc...liet~aa85c4bf/
Oud 22 augustus 2020, 08:07   #314
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik klaag in ieder geval niet over mijn hernieuwde vergezichten vanuit living en vanop mijn balkon! (net een scope 22x67-100 aangeschaft: amaai )

Poervu ke sa dure...
Ja want voor ge het weet gaat zo een vergezicht ook vervelen. Na een tijdje merk je het zelfs niet meer.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 15:12   #315
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja want voor ge het weet gaat zo een vergezicht ook vervelen. Na een tijdje merk je het zelfs niet meer.
Tis zoals tetten en kut. In het begin kunt ge er maar niet genoeg van krijgen maar na een tijd wilt ge een ander landschap bewonderen.
Oud 22 augustus 2020, 15:24   #316
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
September wordt paniekmaand.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 17:47   #317
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
September wordt paniekmaand.
Ik heb mijn voorzorgen al genomen mijn duurste lonen moeten er uit wat het ook kost. Ze worden niet vervangen tot er meer klaarheid komt. Hun werk wordt verdeeld over de overblijvenden of indien het beter gaat door interims of lagere lonen. De tijd van gooien met hoge salarissen is voorbij.
Oud 28 augustus 2020, 08:37   #318
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Zelfstandigen kunnen helft facturen niet op tijd betalen: “We moeten stoppen met enkel naar virologen te luisteren”

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/z...eren~a8ec707d/

1 OP 2 FACTUREN ZELFSTANDIGEN BLIJFT ONBETAALD, MINISTER EIST MAATREGELEN
“Stop met alleen naar virologen te luisteren.” Minister van Middenstand Denis Ducarme (MR) is duidelijk: de economie ziet te fel af door de strenge coronamaatregelen. Uit NSZ-cijfers blijkt nu immers dat 8 op de 10 zelfstandigen nog steeds minder omzet draaien. En dus wordt de helft van de facturen te laat - of zelfs nooit - betaald. Voortaan moeten dus ook socio-economische experts de Veiligheidsraad adviseren, vindt de minister.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 28 augustus 2020 om 08:38.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 13:20   #319
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Highstreet 2.0 sluit de deuren

https://www.hln.be/in-de-buurt/hoogs...ctor~af5ed5b6/
Oud 17 september 2020, 23:09   #320
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Studio 100 ontslaat deel personeel

https://www.hln.be/geld/economie/stu...lies~ad2b9480/
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be