Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2020, 20:04   #301
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het was een grap! Mijn land is België.
Leuke grap.

Oud 8 september 2020, 20:06   #302
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Leuke grap.

Verder heb ik hem hier anders nog nooit op humor kunnen betrappen.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 20:08   #303
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Verder heb ik hem hier anders nog nooit op humor kunnen betrappen.
Neen, grappig is hij niet.
Oud 8 september 2020, 20:21   #304
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het was wel ons Flipke die wilde dat de grootste partij van elk landsdeel zijn inkomen zouden redden. Dat lukte. Maar dat was buiten Lachaert gerekend. Die draaide, net als panda en B-warrior, zijn dubbel gevoerde blauwe frak.
ALS hij ooit nog een tweede kans krijgt, zal hij wel beseffen dat hij best geen 2 keer dezelfde stommiteit doet en de liberalen probeert te couilloneren. Het gecombineerde gewicht van de blauwe familie in ofwel een regering, ofwel de oppositie is veeeeeel belangrijker dan de carrière roerselen van imperator Bart.

Hopelijk leert hij uit deze publieke ass-spanking en stelt hij zich in een toekomstige formatie opdracht niet zo erg als een Bully met hoogheidswaanzin op.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 20:29   #305
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
ALS hij ooit nog een tweede kans krijgt, zal hij wel beseffen dat hij best geen 2 keer dezelfde stommiteit doet en de liberalen probeert te couilloneren. Het gecombineerde gewicht van de blauwe familie in ofwel een regering, ofwel de oppositie is veeeeeel belangrijker dan de carrière roerselen van imperator Bart.

Hopelijk leert hij uit deze publieke ass-spanking en stelt hij zich in een toekomstige formatie opdracht niet zo erg als een Bully met hoogheidswaanzin op.
het zullen de liberalen zijn die hun eigen geliefde land het laatste duwtje richting de afgrond duwen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 20:29   #306
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uiteindelijk een slechte politieker deze De Wever. Vergooit de hele tijd zijn kansen. En zeggen dat de Vlaams-nationalisten, als ze het wat slim hadden gespeeld, én de premier hadden kunnen hebben én de minister-president.

En nu? Wel, nu zitten ze slechts met een aangeschoten eend als Minister-president : Jan Jambon.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 september 2020 om 20:33.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 20:32   #307
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het is nochtans de N-VA die de Vlaamse regering controleert door middel van de minister-president, de voorzitter van het VP enz...

Ze zouden dus zichzelf moeten buiten zetten. Of denk je dat de tsjeven of de liberalen daartoe de macht hebben. In dit geval is het hoog tijd dat je een ernstige psychiater consulteert.
Dat is inderdaad zuiver gelul. N-VA is politiek de dominante fractie in de Vlaamse regering en blijft dat, en trouwens : geen enkele andere politieke partij/familie stelt dit in vraag.
Oud 8 september 2020, 20:49   #308
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ge ziet, hij is tot alles in staat.

Als ik u was, ik zou schrik hebben van De Wever, want ik geef u op een briefje, hij stopt niet. Hoe langer men hem tegenwerkt en zeker het in de oppositie zetten met het VB, dat maakt hem razend. Dat steekt hem meer dan wat dan ook, en hij gaat dat niet vergeten.

We gaan nog horen van onze Vlaamse volkstribuun.

Men gaat de uitvoering van plan B versnelt moeten uitvoeren : enkel het ministerschap van Staat zoals zijn rolmodel Hugo Schiltz kreeg + de verheffing tot de adel voor zijn ego te strelen, plus een levenslange federale benoeming, opneembaar op afroep, voor mocht zijn burgemeesterschap van de Parking ooit eens eindigen voor zijn pensioengerechtigde leeftijd kan de rust doen weerkeren. Anders gaat Imperator Gaius Bartus het aanpakken zoals zijn historisch voorbeeld Augustus : met een bloedbad.

Met het VB zal hij wel afrekenen zoals zijn historisch voorbeeld met Pompeius heeft gedaan.
Oud 8 september 2020, 20:54   #309
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Uiteindelijk een slechte politieker deze De Wever. Vergooit de hele tijd zijn kansen. En zeggen dat de Vlaams-nationalisten, als ze het wat slim hadden gespeeld, én de premier hadden kunnen hebben én de minister-president.

En nu? Wel, nu zitten ze slechts met een aangeschoten eend als Minister-president : Jan Jambon.

Ze gokken de hele tijd, maar het is elke keer verkeerd...

Heert Bourgeois moet zo nodig weg, die was te braaf, te oud, te weinig energiek. In de plaats kregen we de ex minister van buitenlandse zaken die nu als nieuwe MP niet eens uit de startblokken raakt.

De Grote Leider himself heeft zijn federale formatie verkloot, puur uit hubris omdat mijnheer dacht dat hij orders kon geven aan de liberalen...

Ooit gaat hij toch echt eens moeten leren hoe je bondgenoten zoekt in politiek... Zoveel jaar bezig op topniveau, en hij isoleert zichzelf nog altijd...
Oud 8 september 2020, 21:01   #310
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Natuurlijk is België een natie. En wel een die ouder is dan Vlaanderen (niet het graafschap) en Wallonië. De enigen die dat ontkennen zijn Vlaams-nationalisten, wallinganten en rattachisten.

Het onafhankelijke België is het gevolg van een gewelddadige revolutie. En dan? Dat gold ook voor de VS, Brazilië, Italië, Nederland, Ierland, Griekenland, Roemenië, Bosnië enz.
Je kan de Vlaams-nationalisten niet verwijten wat de Belgische nationalisten hen hebben voorgedaan. Toch doen de hypocrieten niets liever.
Oud 8 september 2020, 21:19   #311
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze gokken de hele tijd, maar het is elke keer verkeerd...

Heert Bourgeois moet zo nodig weg, die was te braaf, te oud, te weinig energiek. In de plaats kregen we de ex minister van buitenlandse zaken die nu als nieuwe MP niet eens uit de startblokken raakt.

De Grote Leider himself heeft zijn federale formatie verkloot, puur uit hubris omdat mijnheer dacht dat hij orders kon geven aan de liberalen...

Ooit gaat hij toch echt eens moeten leren hoe je bondgenoten zoekt in politiek... Zoveel jaar bezig op topniveau, en hij isoleert zichzelf nog altijd...
De Grote Leider vond de bondgenoot die Flipke wilde dat hij vond, maar zelfs dat vertalen de Belzieke nationalisten op hun eeuwig dezelfde achterbakse en hypocriete manier. Dan wordt hun favoriete paars-geel in de stijgers gezet maar dan deugt het weer nietomdat Lachaert er perse een pyromaanbij wil waar niemand op staat te wachten.

Het zij zo. Vivaldi of niet. Paarsgeel of niet. Bouchez of niet. Wilmés of niet. De PVV of niet. De CD&V of niet. De N-VA of niet. Lachaert en co zullen de hoogste prijs betalen de volgende verkiezingen. En of ze het wéten. De verkiezingen die ze met alle middelen proberen te vermijden bewijzen het, en ze komen er hoe dan ook. Vroeg of laat.
Het circus dat we al bijna twee jaar aanschouwen, en de gevolgen daarvan, zal het kiesvee niet licht vergeten.
Oud 8 september 2020, 21:38   #312
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het zullen de liberalen zijn die hun eigen geliefde land het laatste duwtje richting de afgrond duwen.
2

De Open-VLD duwt steeds meer en meer CD&V-ers richting N-VA.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 22:31   #313
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
2

De Open-VLD duwt steeds meer en meer CD&V-ers richting N-VA.

Dat er geduwd wordt maakt mij niks meer uit.
Ik ben op rust ingevolge handicap en ziekte. En aan beiden heeft de NVA zijn medewerking verleend. Maar dat is plaatselijke politiek waar onverantwoordelijken hun medewerking aan verleenden. Uit eigenbelang dus. Dat het partijbelang verwaarloosd werd kon hun niet schelen.
Op den duur waren er twee NVA's.
Ze moeten dan ook mijn kop met rust laten.
Idem dito wat het blok betreft. Ook die hun emmer stront kan ik missen.
Het is niet omdat ik op de ene plaats de deur dichtsloeg dat ze moeten denken en hopen dat ik gratis de vuilcontainers zal leeg maken.
En voor meer te verwachten heb ik de nodige diploma's niet.
Maar dat is een ander verhaal dat ik jullie zal besparen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 22:34   #314
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Na de verkiezingen van verleden jaar heeft BDW herhaaldelijk gepraat met Van Grieken nog voor hij contact had opgenomen met de andere partijen. De nu te maken regering zal het niet lang uithouden, wie de politiek volgt is daarvan op de hoogte. Het wantrouwen tussen de Vlaams-nationale partijen moet eindelijk stoppen en ik denk dat jij dit diep zou betreuren mocht dat gebeuren omdat dan je anti-N-VA deuntje dat je al jaren zingt in de vuilnisbak zou belanden.
Ik deel je sentiment mbt het wantrouwen tussen, gezien ja idd als er geen combinatie VB- N-VA komt zal vlaamse onafhankelijkheid er nooit komen. I.e. er is veel overlap tussen de kiezers maar 1+1 is in dit geval meer dan twee.

Wat ik niet deel is je vertrouwen (?) in Dewever, mij lijkt dat die al heel lang geleden de omslag heeft gemaakt van vlaams-nationalist naar opportunist en postjespakker net zoals een groot deel van de N-VA top.

Ik zou echter zeer verheugd zijn als ze zich herpakken.
Oud 8 september 2020, 22:52   #315
cato

Standaard

Citaat:

Na Vivaldi komt er geen volgende federale regering meer.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 23:20   #316
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
België is zelfs een van de eerste natiestaten.
Klopt.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 04:32   #317
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het was een grap! Mijn land is België.
Ik kom niet bij van het lachen.
Nooit zo'n goede grap gelezen!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 08:48   #318
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afschaffen die Vlaamse regering. Al wat het maar om utiliteitsredenen. Immers wat we zelf doen, doen we zeker niet altijd beter. Het zou bovendien een grote besparing zijn om het boeltje terug te herfederaliseren.Terug naar één federale kieskring zou ook niet slecht zijn.

Tot wat dient overigens die Vlaamse regering?? Niemand kan het mij zeggen. Geef de provincies meer macht.
Herfederaliseren met lui als diene Bouchez & C° die geen woord Nederlands kennen?

Laat maar zitten.

Tegen één 'federale kieskring' op zich heb ik niks, maar dan wel op voorwaarde dat er géén bij voorbaat bepaalde verdeelsleutel Nl/F of zo bij te pas komt.

Misschien kan men beginnen die in te voeren voor de Europese verkiezingen (uiteraard onder dezelfde voorwaarde).

Wat denkt u: zouden daar véél Franstalige politiekers voor vallen?

Zo ja: hoe véél precies? 2? 3?

Citaat:
Om het land te besturen. De Vlaamse regering bestuurt België niet, noch bestuurt ze deftig Vlaanderen. Ze kunnen het niet. Tenminste als ik naar de Zorg kijk, het Onderwijs, de Vlaamse wegen, de bestrijding van de Armoede, Natuurbeleid,...en ga zo maar door. Volledig overbodig die Vlaamse regering. Geldverspilling.

Moesten de provincies nu meer macht krijgen, ja dat zou pas een vooruitgang zijn.
De énige échte 'vooruitgang' die eventueel de moeite zou kunnen lonen, is wat mij betreft 'méér macht voor het volk' (bij voorkeur door middel van de invoering van het "Bindend Referendum Op Volksinitiatief" als wettelijk én wettig politiek beleidsinstrument).

In de pathetisch-disfunctionele hybride van bananenrepubliek, kleptocratie & operette-koninkrijk "België" zal het daar - gelukkig? helaas? - zo goed als zeker nooit van komen.

De zelfverklaarde 'élite' zal haar privilegie van onbeperkte geldverkwisting immers alleen opgeven als haar het mes op de keel wordt gezet.

Aangezien "Belgen" (en vooral "Vlamingen") echter in grote meerderheid lamme goedzakken zijn, zal het daar hoogstwaarschijnlijk nooit van komen.

Ik zou haast willen zeggen: "bonne chance !", maar soms, als het mij echt te véél wordt, kan het wel eens luiden: "bonne merde !".

*diepe zucht*

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 08:54   #319
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Na Vivaldi komt er geen volgende federale regering meer.
Oud 9 september 2020, 08:55   #320
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik kom niet bij van het lachen.
Nooit zo'n goede grap gelezen!
Als je echt hard wil lachen, herlees dan #315
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be