Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2020, 11:10   #301
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De jaloerse blik was er niet. In tegendeel, BDW heeft gezegd dat de betoging van het VB een succes was. Jouw
posting is trouwens tekenend voor de manier waarop de N-VA in het algemeen en BDW in het bijzonder op het ogenblik gedemoniseerd worden. Absoluut niet fraai allemaal.
Ik demoniseer niemand, maar ik heb ook niet de gewoonte om politici of partijen onvoorwaardelijk en blindelings te steunen en achterna te hollen. Ik ben trouwens lid van geen enkele partij, en dat zal zo blijven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 12:20   #302
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bart De Wever: "We maken ze kapot, hé Theo."

Hij verduidelijkt:
Citaat:
Het politieke landschap ziet er volgens mij nu zo uit: aan één oever heb je de antisysteempartijen Vlaams Belang en PVDA, op de andere oever zitten de systeempartijen die nu een regering hebben gevormd, en daartussen loopt de stroom van N-VA, die niet tégen het systeem is, maar het wel grondig wil hervormen. Wij moeten die stroom breder proberen te maken zonder ons op één van die oevers te begeven, door consequent onszelf te blijven en een constructief alternatief aan te bieden. Niet met holle slogans, maar met genuanceerde boodschappen zullen we mensen van beide oevers moeten afsnoepen.”
Die verduidelijking was nu ook niet nodig, dat verstaat iedereen toch onder "kapotmaken".
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 12:40   #303
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Die verduidelijking was nu ook niet nodig, dat verstaat iedereen toch onder "kapotmaken".
Normaal gezien wel, maar onze linkiewinkies zoeken er natuurlijk vanalles anders achter... Het gaat hen dan ook maar alleen om de NVa zo snel mogelijk kapot te maken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 14:28   #304
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Normaal gezien wel, maar onze linkiewinkies zoeken er natuurlijk vanalles anders achter... Het gaat hen dan ook maar alleen om de NVa zo snel mogelijk kapot te maken...
Tip:
voor linkies & anderen:
ga naar You tube en tik in "Dino Alles kan kapot"

Doen !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 14:44   #305
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bart De Wever: "We maken ze kapot, hé Theo."

Hij verduidelijkt:
Die uitspraak is op zich al vrij hol.
Gaat overigens niet lukken.
Hij gaat er niet in slagen om nog een tweede keer kiezers van het VB af te snoepen. Dat lukte misschien één keer, maar de VB kiezers die hem een maal het voordeel van de twijfel gunden, gaan dat geen tweede keer doen denk ik.

De pensioenleeftijd naar 67 waar de huidige regering blijkbaar vanaf blijft, neem ik hem heel kwalijk. Ik betaal heel veel aan sociale zekerheid, en mijn pensioen wordt afgetopt. Diefstal vind ik dat. Langer werken is overigens voor mij een vorm van belastingsverhoging.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 14:46   #306
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Welke mensen moet ie precies ontslaan?
Weet ik niets van.
Zijn kabinet. Dat zijn meestal medewerkers van de partij zelf. Nu hij maakte al geen deel meer uit van de regering. Dus volgens mij is dat al eerder gedaan.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 15:01   #307
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Die uitspraak is op zich al vrij hol.
Gaat overigens niet lukken.
Hij gaat er niet in slagen om nog een tweede keer kiezers van het VB af te snoepen. Dat lukte misschien één keer, maar de VB kiezers die hem een maal het voordeel van de twijfel gunden, gaan dat geen tweede keer doen denk ik.

De pensioenleeftijd naar 67 waar de huidige regering blijkbaar vanaf blijft, neem ik hem heel kwalijk. Ik betaal heel veel aan sociale zekerheid, en mijn pensioen wordt afgetopt. Diefstal vind ik dat. Langer werken is overigens voor mij een vorm van belastingsverhoging.
Tom Van Grieken heeft een zeker charisma.
Hij heeft nu een geniale slogan : Nu is het aan ONS.
Veel mensen voelen (onbewust ?) aan dat ze méétellen: ONS: dat zijn WIJ !!!
Het VB wil iets doen voor ONS !!!

Iets anders: ik zie pas nu dat jij in Hoevenen woont ?
Er is daar een vliegveldje bijna naast de A 12.
Wordt er daar met ULM gevlogen ?
Oud 2 oktober 2020, 15:18   #308
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Zijn kabinet. Dat zijn meestal medewerkers van de partij zelf. Nu hij maakte al geen deel meer uit van de regering. Dus volgens mij is dat al eerder gedaan.
De dag zelf zei BDW al dat tegen Jambers die hem de dag van de verkiezingen volgde en de uitslagen begonnen door te sijpelen dat de winst van het VB en het verlies van N-VA pijnlijke gevolgen zou hebben in de partij.
Daarmee doelde hij duidelijk dat er mensen zouden moeten ontslagen worden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 15:52   #309
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De dag zelf zei BDW al dat tegen Jambers die hem de dag van de verkiezingen volgde en de uitslagen begonnen door te sijpelen dat de winst van het VB en het verlies van N-VA pijnlijke gevolgen zou hebben in de partij.
Daarmee doelde hij duidelijk dat er mensen zouden moeten ontslagen worden.
+ De NVA heeft geen politieke slogan
Het VB wél: Nu is het aan ONS !
Geniaal.
Geen enkele psycholoog kan het beter uitdrukken.
Oud 2 oktober 2020, 16:06   #310
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tom Van Grieken heeft een zeker charisma.
Hij heeft nu een geniale slogan : Nu is het aan ONS.
Veel mensen voelen (onbewust ?) aan dat ze méétellen: ONS: dat zijn WIJ !!!
Het VB wil iets doen voor ONS !!!

Iets anders: ik zie pas nu dat jij in Hoevenen woont ?
Er is daar een vliegveldje bijna naast de A 12.
Wordt er daar met ULM gevlogen ?
Eerst laten 'WIJ' 'ONS' vangen door de N-VA. En nu zouden 'WIJ' 'ONS' in het kwadraat moeten laten vangen door het VB? Diegenen die daarin meegaan zijn goed zot. Hieronder een lijst waar het VB werkelijk voor staat. Het zijn nondeju nog grotere bazenpoepers dan de N-VA.

• Het Vlaams Belang heeft voor de hervorming van de loonwet van 1996 gestemd waardoor de lonen niet meer mogen stijgen dan in onze buurlanden, en dit nu nog verstrengd is. Dit kostte een gemiddeld Vlaams gezin de voorbije twee jaar 735 euro.
• Het Vlaams Belang heeft voor de flexi-jobs gestemd. Een derde van die jobs zijn gebruikt om vaste jobs te vervangen. Met meer flexibiliteit en lagere lonen als gevolg.
• Het Vlaams Belang heeft tegen een Europees minimumloon op 60% van het gemiddeld loon gestemd.
• Het Vlaams Belang heeft voor de jacht op langdurig zieken gestemd. Feit:7 op de 10 langdurig zieken in de zogenaamde re-integratieprocedure worden op het einde van de rit zonder meer ontslagen.
• Het Vlaams Belang heeft voor het Belgisch belastingverdrag met Panama gestemd. Een belastingverdrag om de Panama-filières van het Belgisch establishment veilig te stellen.
En ook nog dit:
TEGEN GESTEMD bij:
• Een resolutie over arbeidsmarktomstandigheden voor een beter evenwicht tussen werk en privéleven.
• Een resolutie over het verbeteren van de kansen voor vrouwen op de arbeidsmarkt.
• Een resolutie voor een minimale vennootschapsbelasting van 25% in alle lidstaten van de Europese Unie.
• Een resolutie die een verbetering beoogt van het automatisch uitwisselen van inlichtingen over belastingen.
• Een paragraaf voor een betere toegang tot de rechter in milieuaangelegenheden.
* Verlenging van bescherming tegen uithuizetting voor huurders tijdens de coronacrisis
Zich onthouden bij:
• Een resolutie over gezondheid en veiligheid op het werk.
• Een resolutie over de bescherming van de werknemers tegen de risico’s van blootstelling aan kankerverwekkende en andere ongezonde stoffen op het werk.
• Een vraag aan de lidstaten om mechanismen in te stellen voor het opsporen van de verschillen in lonen en wedden tussen mannen en vrouwen.
• Steun voor de dringende oprichting van een Europese autoriteit die bevoegd is om belastingontduiking te bestrijden
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 16:21   #311
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
+ De NVA heeft geen politieke slogan
Het VB wél: Nu is het aan ONS !
Geniaal.
Geen enkele psycholoog kan het beter uitdrukken.
Heden een sterkere slogan dan eigen volk eerst.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 16:33   #312
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Eerst laten 'WIJ' 'ONS' vangen door de N-VA. En nu zouden 'WIJ' 'ONS' in het kwadraat moeten laten vangen door het VB? Diegenen die daarin meegaan zijn goed zot. Hieronder een lijst waar het VB werkelijk voor staat. Het zijn nondeju nog grotere bazenpoepers dan de N-VA.

• Het Vlaams Belang heeft voor de hervorming van de loonwet van 1996 gestemd waardoor de lonen niet meer mogen stijgen dan in onze buurlanden, en dit nu nog verstrengd is. Dit kostte een gemiddeld Vlaams gezin de voorbije twee jaar 735 euro.
• Het Vlaams Belang heeft voor de flexi-jobs gestemd. Een derde van die jobs zijn gebruikt om vaste jobs te vervangen. Met meer flexibiliteit en lagere lonen als gevolg.
• Het Vlaams Belang heeft tegen een Europees minimumloon op 60% van het gemiddeld loon gestemd.
• Het Vlaams Belang heeft voor de jacht op langdurig zieken gestemd. Feit:7 op de 10 langdurig zieken in de zogenaamde re-integratieprocedure worden op het einde van de rit zonder meer ontslagen.
• Het Vlaams Belang heeft voor het Belgisch belastingverdrag met Panama gestemd. Een belastingverdrag om de Panama-filières van het Belgisch establishment veilig te stellen.
En ook nog dit:
TEGEN GESTEMD bij:
• Een resolutie over arbeidsmarktomstandigheden voor een beter evenwicht tussen werk en privéleven.
• Een resolutie over het verbeteren van de kansen voor vrouwen op de arbeidsmarkt.
• Een resolutie voor een minimale vennootschapsbelasting van 25% in alle lidstaten van de Europese Unie.
• Een resolutie die een verbetering beoogt van het automatisch uitwisselen van inlichtingen over belastingen.
• Een paragraaf voor een betere toegang tot de rechter in milieuaangelegenheden.
* Verlenging van bescherming tegen uithuizetting voor huurders tijdens de coronacrisis
Zich onthouden bij:
• Een resolutie over de bescherming van de werknemers tegen de risico’s van blootstelling aan kankerverwekkende en andere ongezonde stoffen op het werk.
• Een vraag aan de lidstaten om mechanismen in te stellen voor het opsporen van de verschillen in lonen en wedden tussen mannen en vrouwen.
• Steun voor de dringende oprichting van een Europese autoriteit die bevoegd is om belastingontduiking te bestrijden
Oud 2 oktober 2020, 16:34   #313
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:

En ook nog dit:
TEGEN GESTEMD bij:
Zich onthouden bij:
Duidelijk rechts en voor de vooruitgang dus, zonder pampergehalte, daar wordt op termijn iedereen beter van behalve het profitariaat.
Oud 2 oktober 2020, 16:39   #314
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En ook nog dit:
TEGEN GESTEMD bij:
Zich onthouden bij:
Hoe komt het dat het sukses v.h. VB nog altijd stijgt ?
Een tijd geleden dacht ik: Nu zijn ze aan hun toppunt.
Dat toppunt ligt bij elke peiling hoger.
't Is maar een peiling maar het geeft een DUIDELIJKE STREKKING aan.
Oud 2 oktober 2020, 16:45   #315
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat het sukses v.h. VB nog altijd stijgt ?
Een tijd geleden dacht ik: Nu zijn ze aan hun toppunt.
Dat toppunt ligt bij elke peiling hoger.
't Is maar een peiling maar het geeft een DUIDELIJKE STREKKING aan.
De kiezer vertellen wat hij graag hoort, goed wetende dat het leugens zijn.

Kiezers geloven graag in sprookjes. EN 5 minuten nadenken of die realiseerbaar zijn is voor de meeste keizers een te zware inspanning.

Een tijdje geleden nog zo een voorbeeld gehad in de vereniging. Was er ook ene die zei: "die vreemden moeten allemaal terug naar hun land". Toen ik hem er op wees wie in de eigen vereniging eigenlijk 'van vreemde afkomst' was beseften ze plots dat hun vereniging op zijn gat zou liggen zonder die mensen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 2 oktober 2020 om 16:46.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 16:50   #316
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Kiezers geloven graag in sprookjes. EN 5 minuten nadenken of die realiseerbaar zijn is voor de meeste keizers een te zware inspanning.

Een tijdje geleden nog zo een voorbeeld gehad in de vereniging. Was er ook ene die zei: "die vreemden moeten allemaal terug naar hun land". Toen ik hem er op wees wie in de eigen vereniging eigenlijk 'van vreemde afkomst' was beseften ze plots dat hun vereniging op zijn gat zou liggen zonder die mensen.
de vereniging: het VB ???
Oud 2 oktober 2020, 16:52   #317
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

De federale media ten voete uit...
Niet naar het goede nieuws van de nieuwe regering geluisterd die smijt met de miljaren maar niet zeg waar ze het geld gaan halen...
Inderdaad populisme ten voeten uit... De vraag voor hoe lang nog???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 17:03   #318
pajoske

Standaard

Citaat:
de vereniging: het VB ???
Ik zal het anders schrijven 'in de cultuurvereniging waar ik lid ben'
Oud 2 oktober 2020, 17:08   #319
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De federale media ten voete uit...
Niet naar het goede nieuws van de nieuwe regering geluisterd die smijt met de miljaren maar niet zeg waar ze het geld gaan halen...
Inderdaad populisme ten voeten uit... De vraag voor hoe lang nog???
https://static.hbvl.be/Assets/Images...767&scale=both

Ik weet niet of ge dat kunt lezen.
Oud 2 oktober 2020, 17:11   #320
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Tussen de politiek is een strijd tss het goede en het kwade? Rode Riddergewijs moet je dan de kant vh goede kiezen zijnde SPa of Groen!. Ben je een adept van Bahaal, de prins der duisternis, dan kies je voor NVA of VB.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be