![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn aangifte is al jaren vooringevuld. Ik moet maar gewoon op OK duwen. Alles zit er in: hypotheek, pensioensparen, zelfstandige inkomsten (jup, die heb ik ook) en lonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb hier nog een stapel btw bonnetjes. Interesse?
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke kost heeft de gemiddelde bediende? Toch zo goed als geen? Vaak worden de kosten die hij maakt al terugbetaald door de werkgever. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 oktober 2020 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Banneling
|
![]() Sommige ambtenaren krijgen ook een forfaitaire onkostenvergoeding die er in feite geen is. Verkapt loon eigenlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Banneling
|
![]() Een bediende die ver van zijn werk woont en die niet met een bedrijfswagen rijdt gaat zijn werkelijke kosten bewijzen.
Bij mij is de forfait hoger dan mijn werkelijke kosten, dus ik bewijs mijn kosten uiteraard niet. Desalniettemin betaal ik nog heel veel belastingen dus ik begrijp dat geleuter hierover niet. Toen ik een bijberoep had, dan kon ik de zonnewering in mijn veranda binnenbrengen. Ik werkte in mijn veranda maar ge verstaat ook dat ik daar ook van profiteer als ik niet aan het werk was. Ik kan nog doorgaan, maar de fiscus heeft daar geen zaken mee. Die zonnewering zou er sowieso gekomen zijn. Laatst gewijzigd door stuyckp : 15 oktober 2020 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat inbrengen van die kost hangt niet af van uw statuut (werknemer of zelfstandige) maar louter van de afweging of u het gebruikte voor uw beroepswerkzaamheid. Een werknemer die zijn veranda nodig heeft om te werken, kan dat evengoed aftrekken. U wordt trouwens geacht een percentage toe te passen op de aftrek van die zonnewering. Indien u het deels privé gebruikt, kan u dat niet 100% aftrekken. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 oktober 2020 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
80% beroepsmatig. Laatst gewijzigd door stuyckp : 15 oktober 2020 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Btw is inderdaad iets anders. Daar moet men uiteraard een btw-nummer voor hebben. Nu, men kan ook zelfstandige zijn die gebruik maakt van de btw vrijstellingsregeling hé. Dan moet men niet aan de btw verplichtingen voldoen maar dan kan men ook geen btw aftrekken.
Maar als u geen btw-nummer heeft, trekt u gewoon de kost inclusief btw af. Op die manier recupereert u toch de helft van de btw. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 oktober 2020 om 16:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar zit natuurlijk vaak de discussie met de fiscus. Hoe hoog dat percentage mag zijn.
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 oktober 2020 om 16:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De fiscus gaat er terecht van uit dat je kosten moet maken om te kunnen werken en dat die zeer moeilijk te bewijzen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Banneling
|
![]() Uiteraard is het geen sjoemelen want de wet legt je niet op om de kosten aan te tonen. Wat niet wegneemt dat in vele gevallen de vergoeding hoger ligt dan de gemaakte kosten. Als er al kosten zijn. Ik kreeg vroeger toen ik nog werkte in Belgie een haard- en standplaatsvergoeding enkel en alleen omdat ik een plaats moest gebruiken voor de laptop die ik kreeg van het werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Vlaams Belang is zeer gelukkig met die Vivaldi regering. De nieuwe leden, naar aanleiding van de de bijeenkomst te Brussel, stromen binnen bij het Vlaams Belang.
Lang leve Vivaldi! Laatst gewijzigd door Garry : 15 oktober 2020 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke werknemer moet € 4000 kosten maken om te kunnen werken? Voor 90% van de werknemers wordt alles betaald? Geef eens voorbeelden van zulke (moeilijk te bewijzen) kosten? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 oktober 2020 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kleding Kinderopvang & dergelijke enz.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Grieken zegt: "Nu is het aan ONS". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelf als eerste gereed zijn om er gebruik van te maken en dan hier hun gal uitspugen tegen een ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |