Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2020, 12:39   #301
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De rector van de grootste moskee in Parijs heeft gisteren gezegd dat dit voor de moslims geen probleem zou moeten zijn.
Wel, ga dan maar eens samen met die rector (?) naar Molenbeek of Parijs, om de charlie-tekeningen te tonen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 12:43   #302
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

En hoe "onze" uilskuikens reageren, kan je lezen op twitter:

Citaat:
Bart Somers
@BartSomers
De terroristen uit Wenen willen onze samenleving ontwrichten. Haat zaaien. Mensen tegen elkaar opzetten. In die val mogen we niet trappen. We mogen hen die overwinning niet gunnen. Alleen samen overwinnen we terreur. Door krachtig onze democratie en menselijkheid te verdedigen.
Allemaal bla bla, maar niks boem boem.
Ik zou hem de vraag willen stellen: wat ga je praktisch doen???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 16:07   #303
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Wat is gezag? Laten we liever naar de feiten en cijfers kijken. Volgens Wikipedia leven er zo'n 50 miljoen moslims in Europa, inclusief Europees Rusland en Turkije. 99,...% van die moslims verheft zelfs zijn vinger niet om welke actie dan ook te ondernemen bij 'religieuze' turbulenties. Het is een publiek geheim dat alle moslims in dezelfde whatsapp-groep zitten en wachten op het signaal tot actie(muahhahaha). Stel u eens voor dat al die muzels van de Vijfde Colonne simultaan in een razernij zouden vervallen. Europa zou van Gibraltar tot de Noordkaap met de grond gelijk gemaakt zijn nog voordat we een kans zouden krijgen om ons gat af te vegen na het afknijpen van die dikke harde donkerbruine islamofobe drol die zich uit onze anus perst. Die islamistische soep is dus niet zo heet als onze xenofobe vriendjes ze serveren.
Wat een lyrische ontboezeming. Ik merk dat u daar hard en lang over heeft nagedacht.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 19:08   #304
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat een lyrische ontboezeming. Ik merk dat u daar hard en lang over heeft nagedacht.
Dat is toch geen ontboezeming. Dat was een deskundige vaststelling die grondig omschreven was. Het volgende komt wel in de buurt van een ontboezeming. Toen ik vanmorgen in deze draad dook, was ik bezig aan mijn tweede koffie. Terwijl ik diagonaal naar onderen scrolde, bleef mijn oog steken bij het woordje gezag in de post van djimi. Een docent filosofie omschreef mij ooit als een gematigd anarchist en het is algemeen geweten dat anarchisme en gezag geen goeie maten zijn. Een fractie van een seconde nadat ik het woord gezag dus waargenomen had, kwam een sterke drang op om te kakken. Ik had de schijtpartij kunnen uitstellen maar de druk was te groot. De avond voordien had ik een best wel aardige partij chocolade gegeten met als gevolg dat mijn ontlasting stevig en hard van consistentie was. Dit wilde natuurlijk ook zeggen dat ik best wel lang op de pot zat en de bevalling wel intens was. En het is daar dat ik dus de inspiratie kreeg om dat stukje te schrijven.
Als je dus het schijten erbij rekent dan kan je wel stellen dat ik er hard en lang over nagedacht heb. Het schrijven zelf ging snel. Ik kan blind typen met maar een kleine foutenmarge.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 4 november 2020 om 19:08.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 19:10   #305
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is toch geen ontboezeming. Dat was een deskundige vaststelling die grondig omschreven was. Het volgende komt wel in de buurt van een ontboezeming. Toen ik vanmorgen in deze draad dook, was ik bezig aan mijn tweede koffie. Terwijl ik diagonaal naar onderen scrolde, bleef mijn oog steken bij het woordje gezag in de post van djimi. Een docent filosofie omschreef mij ooit als een gematigd anarchist en het is algemeen geweten dat anarchisme en gezag geen goeie maten zijn. Een fractie van een seconde nadat ik het woord gezag dus waargenomen had, kwam een sterke drang op om te kakken. Ik had de schijtpartij kunnen uitstellen maar de druk was te groot. De avond voordien had ik een best wel aardige partij chocolade gegeten met als gevolg dat mijn ontlasting stevig en hard van consistentie was. Dit wilde natuurlijk ook zeggen dat ik best wel lang op de pot zat en de bevalling wel intens was. En het is daar dat ik dus de inspiratie kreeg om dat stukje te schrijven.
Als je dus het schijten erbij rekent dan kan je wel stellen dat ik er hard en lang over nagedacht heb. Het schrijven zelf ging snel. Ik kan blind typen met maar een kleine foutenmarge.
Stimuleert Turkse koffie de stoelgang nogal?
Oud 4 november 2020, 19:14   #306
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Stimuleert Turkse koffie de stoelgang nogal?
Ik weet het niet meer. Het is heel lang geleden dat ik nog Turkse koffie heb gedronken. De Italiaanse koffie die ik drink, Lavazza, brengt de darmhuishouding wel op gang 's morgens.
Oud 4 november 2020, 19:42   #307
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Als er massale moslimrazernij plaatsvindt en Ke Nan plots offline blijft ga ik me zorgen maken.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 22:35   #308
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Als er massale moslimrazernij plaatsvindt en Ke Nan plots offline blijft ga ik me zorgen maken.
Zorgen maken als in hopen dat Ke Nan veilig is of als in Ke Nan die als een King Kong gaat razen?
Ik blijf schoon binnen als de straten zich vullen met razernij. Veel te oud geworden voor die zever.
Oud 4 november 2020, 23:22   #309
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Zorgen maken als in hopen dat Ke Nan veilig is of als in Ke Nan die als een King Kong gaat razen?
Ik blijf schoon binnen als de straten zich vullen met razernij. Veel te oud geworden voor die zever.
In het geval dat er 50 000 000 muzels plots een aanval van diaree krijgen doe ik het gepantserde rolluik hier dicht, verschuil diegene die hier in huize Chaos zijn op zolder, en hoop dat het feit dat ik eigenlijk in muzelmaniakistan woon me een graad van bescherming bied. En anders, probeer maar eens een paar ervaren re-enactoren met historisch en minder historisch wapentuig uit een goed verdedigbaar plekje te halen.
Ik denk dat er een hoop ons mogen vervoegen en hun uitleg mogen geven aan het desbetreffende opperwezen.

Als we dat overleven, niks dat voorkomt dat we gaan doen alsof we goeie muzels zijn en hun spelletje tegen hun gaan gebruiken. Asymetrische oorlogsvoering werkt nu eenmaal beter als je er over kan nadenken.
Maar da's een pure hypothese. Ik hoop dat het niet zover komt in mijn levensduur.
Oud 5 november 2020, 04:02   #310
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Toen die leraar werd gekeeld, een paar interviews met jonge "Franse" moslims gezien en gehoord op TV. Zij lieten er geen twijfel over bestaan [i]
En wat wil u daarmee zeggen dan ?
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 04:05   #311
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Beste Atmosfeer als ge een soepjurk draagt dan mag ik aannemen dat deze aan het eind van de dag gewassen wordt, zeker als het tropisch warm is. Doet ge dat niet dan moeten wij concluderen dat u van de Islam bent.
En dan bevestigd u aan mij dat uw oordeel geen cent waard is.
Oud 5 november 2020, 04:09   #312
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En de 99 anderen vinden voor de rest van hun leven het normaal dat ongelovigen zo behandeld worden.
Dat heeft u zojuist zelf verzonnen!
Oud 5 november 2020, 04:22   #313
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zullen dat graag doen als u eerst uitlegt hoe een religie een ras kan zijn.
Racisme is een groep om raciale redenen minderwaardig behandelen of daarover vernederende uitspraken doen, en als bedreiging zien.

Islamofobie is een groep om godsdienstige redenen minderwaardig behandelen of daarover vernederende uitspraken doen, en als bedreiging zien.

resultaten zijn hetzelfde.
Oud 5 november 2020, 04:28   #314
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Racisme is een groep om raciale redenen minderwaardig behandelen of daarover vernederende uitspraken doen, en als bedreiging zien.

Islamofobie is een groep om godsdienstige redenen minderwaardig behandelen of daarover vernederende uitspraken doen, en als bedreiging zien.

Hetzelfde? Neen, aan ras kun je niets doen. Je bent het of je bent het niet. Het is idioot om iemand daarop aan te vallen.

Godsdienst daarentegen kies je vrijwillig tenzij het je wordt opgelegd. Dan is het problematisch. Je kunt ook kiezen in hoeverre je godsdienst wil uitoefenen. Fanatiek of gematigd. Tolerant of met een gloeiende hekel voor andere denkstromingen.

Wat jij uitkraamt is emotionele prietpraat. Ik begin meer en meer te geloven dat u moslim bent. Dat fanatieke, dat ziedende, dat verongelijkte, dat eenzijdig anti-westerse. Ik ga niet meer discussieren met een kind als u.
Oud 5 november 2020, 06:30   #315
Eike
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Uw definitie van racisme was nog bijna juist, Amnesty International gebruikt dezelfde, met uitsluiting van 'als bedreiging zien', waarvan het me niet duidelijk is waar dat vandaan komt, tenzij het is om na uw tweede definitie te kunnen concluderen: resultaten zijn hetzelfde.

Uw definitie van islamofobie is wellicht niet juist of op zijn minst eenzijdig. Bepaalde aspecten ontbreken, zoals het gegeven dat sommige mensen islamkritiek gelijkschakelen met islamofobie.

Dat de resultaten hetzelfde zouden zijn, kunt u wellicht niet hardmaken. Een Tsjetsjeense moslim die zich niet kan inhouden, kan gemakkelijk als een bedreiging worden gezien om religieuze redenen, maar moeilijker om raciale redenen. Als je alle uitkomsten van racisme en van islamofobie op een rijtje zet, zal je overlappingen krijgen, maar ook veel discrepanties en de conclusie 'resultaten zijn hetzelfde' houdt wellicht niet stand.
Eike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 08:48   #316
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eike Bekijk bericht
Uw definitie van racisme was nog bijna juist, Amnesty International gebruikt dezelfde, met uitsluiting van 'als bedreiging zien', waarvan het me niet duidelijk is waar dat vandaan komt, tenzij het is om na uw tweede definitie te kunnen concluderen: resultaten zijn hetzelfde.

Uw definitie van islamofobie is wellicht niet juist of op zijn minst eenzijdig. Bepaalde aspecten ontbreken, zoals het gegeven dat sommige mensen islamkritiek gelijkschakelen met islamofobie.

Dat de resultaten hetzelfde zouden zijn, kunt u wellicht niet hardmaken. Een Tsjetsjeense moslim die zich niet kan inhouden, kan gemakkelijk als een bedreiging worden gezien om religieuze redenen, maar moeilijker om raciale redenen. Als je alle uitkomsten van racisme en van islamofobie op een rijtje zet, zal je overlappingen krijgen, maar ook veel discrepanties en de conclusie 'resultaten zijn hetzelfde' houdt wellicht niet stand.
Met semantiek kan men veel verbergen. Maar goed, hieronder krijg je een idee van hoe de Verenigde Naties racisme definiëren.

Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft.
Oud 5 november 2020, 16:01   #317
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het eerste natuurlijk, al zou zoiets nooit gaan gebeuren in Europa. Velen hebben humor zoals jij.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 23:04   #318
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Het eerste natuurlijk, al zou zoiets nooit gaan gebeuren in Europa. Velen hebben humor zoals jij.
Oef, ik wilde absoluut geen andere indruk wekken. Tuurlijk gaat dat hier nooit gebeuren. En humor is een essentieel deel van het leven, de betere humor dan. Vrije meningsuiting, ook in de vorm van cartoons, is in principe onbegrensd maar niveau is nog belangrijker. Jammer genoeg hebben die cartoons over Mohammed het niveau van een ordinaire scheldpartij in de trant van 'uw moeder is een hoer'(Peter R. de Vries in een uitzending van Jinek) en zijn ze compleet zinloos tenzij je van kwade wil bent.
Oud 5 november 2020, 23:09   #319
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die hun leven geven om iets te plezieren dat ze in hun hoofd hebben verzonnen?
Hoe zou ge dat nu als bedreiging kunnen zien?

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 5 november 2020 om 23:09.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 23:55   #320
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Godsdienst daarentegen kies je vrijwillig tenzij het je wordt opgelegd.
Dat is natuurlijk niet waar. Een religie wordt opgedrongen door indoctrinatie en sociale druk.

Daarom zie je nooit spontaan mensen bekeren tot een andere religie, tenzij ze in nauw contact komen met gelovigen van die andere religie.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be