![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ga dan maar eens samen met die rector (?) naar Molenbeek of Parijs, om de charlie-tekeningen te tonen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe "onze" uilskuikens reageren, kan je lezen op twitter:
Citaat:
Ik zou hem de vraag willen stellen: wat ga je praktisch doen???
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je dus het schijten erbij rekent dan kan je wel stellen dat ik er hard en lang over nagedacht heb. Het schrijven zelf ging snel. Ik kan blind typen met maar een kleine foutenmarge. Laatst gewijzigd door Ke Nan : 4 november 2020 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als er massale moslimrazernij plaatsvindt en Ke Nan plots offline blijft ga ik me zorgen maken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik blijf schoon binnen als de straten zich vullen met razernij. Veel te oud geworden voor die zever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er een hoop ons mogen vervoegen en hun uitleg mogen geven aan het desbetreffende opperwezen. Als we dat overleven, niks dat voorkomt dat we gaan doen alsof we goeie muzels zijn en hun spelletje tegen hun gaan gebruiken. Asymetrische oorlogsvoering werkt nu eenmaal beter als je er over kan nadenken. Maar da's een pure hypothese. Ik hoop dat het niet zover komt in mijn levensduur.
![]() |
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat wil u daarmee zeggen dan ?
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan bevestigd u aan mij dat uw oordeel geen cent waard is.
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft u zojuist zelf verzonnen!
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Islamofobie is een groep om godsdienstige redenen minderwaardig behandelen of daarover vernederende uitspraken doen, en als bedreiging zien. resultaten zijn hetzelfde.
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Godsdienst daarentegen kies je vrijwillig tenzij het je wordt opgelegd. Dan is het problematisch. Je kunt ook kiezen in hoeverre je godsdienst wil uitoefenen. Fanatiek of gematigd. Tolerant of met een gloeiende hekel voor andere denkstromingen. Wat jij uitkraamt is emotionele prietpraat. Ik begin meer en meer te geloven dat u moslim bent. Dat fanatieke, dat ziedende, dat verongelijkte, dat eenzijdig anti-westerse. Ik ga niet meer discussieren met een kind als u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Uw definitie van islamofobie is wellicht niet juist of op zijn minst eenzijdig. Bepaalde aspecten ontbreken, zoals het gegeven dat sommige mensen islamkritiek gelijkschakelen met islamofobie. Dat de resultaten hetzelfde zouden zijn, kunt u wellicht niet hardmaken. Een Tsjetsjeense moslim die zich niet kan inhouden, kan gemakkelijk als een bedreiging worden gezien om religieuze redenen, maar moeilijker om raciale redenen. Als je alle uitkomsten van racisme en van islamofobie op een rijtje zet, zal je overlappingen krijgen, maar ook veel discrepanties en de conclusie 'resultaten zijn hetzelfde' houdt wellicht niet stand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het eerste natuurlijk, al zou zoiets nooit gaan gebeuren in Europa. Velen hebben humor zoals jij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oef, ik wilde absoluut geen andere indruk wekken. Tuurlijk gaat dat hier nooit gebeuren. En humor is een essentieel deel van het leven, de betere humor dan. Vrije meningsuiting, ook in de vorm van cartoons, is in principe onbegrensd maar niveau is nog belangrijker. Jammer genoeg hebben die cartoons over Mohammed het niveau van een ordinaire scheldpartij in de trant van 'uw moeder is een hoer'(Peter R. de Vries in een uitzending van Jinek) en zijn ze compleet zinloos tenzij je van kwade wil bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe zou ge dat nu als bedreiging kunnen zien?
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 5 november 2020 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom zie je nooit spontaan mensen bekeren tot een andere religie, tenzij ze in nauw contact komen met gelovigen van die andere religie. |
|
![]() |
![]() |