Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2020, 15:26   #301
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
het budget van van ranst is verviervoudigd sinds corona en hij wordt betaald door vaccin promotors. Dus niet echt onpartijdig.

Niemand is onpartijdig.
Die begint ze te knijpen dat er niet genoeg zieken meer zullen zijn...

Hij wil zijn spaarpotje zieken toch nog met zoveel maatregelen als hij kan bijhouden, en als daarvoor 50% van de bedrijven failliet moet, dan moet het maar he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 november 2020 om 15:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 15:32   #302
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die begint ze te knijpen dat er niet genoeg zieken meer zullen zijn...

Hij wil zijn spaarpotje zieken toch nog met zoveel maatregelen als hij kan bijhouden, en als daarvoor 50% van de bedrijven failliet moet, dan moet het maar he.
Daar komt het op neer, hij gaat over lijken om z'n geldstroom in gang te houden. Alle doden zijn voor hem belangrijk, zolang ze maar corona hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 15:46   #303
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
guilt by association.....
Er mag hier wel wat omkadering gegeven worden bij wie bepaalde beweringen maakt. Het is niet dat we hier met een onpartijdig statisticus te maken hebben.

Filmpje van 70 minuten over wat ie in 5 minuten kan uitleggen. Heb 30 minuten gekeken met wat voor en achteruit te gaan.

Heb wel iets nieuws geleerd. Straight party vote vs individual candidate vote

De bewering dat enkel een horizontale lijn te verwachten is en een neerwaartse trend verdacht is, valt moeilijk te rijmen met het mogelijke gebied hieronder in kaart gebracht.

Citaat:
Jay Benedict Brown
@JayBenedictBrow
The red area shows the impossible points.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 16:12   #304
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Er mag hier wel wat omkadering gegeven worden bij wie bepaalde beweringen maakt. Het is niet dat we hier met een onpartijdig statisticus te maken hebben.

Filmpje van 70 minuten over wat ie in 5 minuten kan uitleggen. Heb 30 minuten gekeken met wat voor en achteruit te gaan.

De bewering dat enkel een horizontale lijn te verwachten is en een neerwaartse trend verdacht is, valt moeilijk te rijmen met het mogelijke gebied hieronder in kaart gebracht.
Die grafiek die jij toont zijn de mogelijke punten, de punten in het rood zijn gewoon onmogelijk. Maar dit heeft niets te maken met wat ze in dat filmpje beweren.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 16:27   #305
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar komt het op neer, hij gaat over lijken om z'n geldstroom in gang te houden. Alle doden zijn voor hem belangrijk, zolang ze maar corona hebben.
ik ben de laatste om de ranstige te verdedigen maar nogmaals heb je iets anders dan geruchten en roddels ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 16:41   #306
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

of je het nu graag toegeeft of niet, deze verkiezingen stinken UREN in de wind. Dat je dan meteen "iemand" die over de statistische anomaliën iets te zeggen heeft wil karaktermoorden, door in weze gewoon te stellen dat hij van de GOP is, verandert daar niets aan.
Oud 11 november 2020, 16:42   #307
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ook, ik begrijp zelfs het punt niet. Ik verwacht HELEMAAL NIET dat je een horizontale lijn krijgt. In tegendeel.

We vergelijken hier (ook bijgeleerd !) SPV (dus alles op dezelfde partij) met "voorkeurstemmen". Een beetje vergelijkbaar met onze "lijststem" vs "naamstem".

Nu lijkt het mij logisch dat als je zowel R als Trump wil stemmen, je NIET gaat voor "voorkeurstem". Maw, een R die Trump wil, zal SPV doen. Het is ENKEL als je een R bent, maar tegen Trump bent, dat je "naamstemmen" gaat gebruiken.

Ik verwacht dus HELEMAAL die diagonaal. Hoe meer SPV republikeinen er zijn, hoe minder je de "naamstemmen" op Trump kan verwachten, want de enigen die naamstemmen doen en toch op Trump stemmen zullen de kleine schare D stemmen zijn die uitzonderlijk Trump willen. Want de R die Trump wil, zit NIET in de naamstemmen, die stemt gewoon "lijst".

Het is eerder raar aan de linkerkant dat het zou afvlakken. Als men een heel hoog percentage democraten heeft, dan zou je verwachten dat de enige "naamstemmen" die voor Trump zijn, want zoniet gaan die democraten toch gewoon een lijststem uitbrengen samen voor Biden. En toch scoort Trump daar niet hoog bij de democraten.
Oud 11 november 2020, 16:44   #308
Tavek
Banneling

Standaard

Er is geen fraude. Iedereen die zegt dat er in deze verkiezingen grootschalige fraude is geweest, die liegt. En die weet van zichtzelf dat hij liegt, dus speelt hij een politiek spel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 16:47   #309
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Die grafiek die jij toont zijn de mogelijke punten, de punten in het rood zijn gewoon onmogelijk. Maar dit heeft niets te maken met wat ze in dat filmpje beweren.
Het punt is dat men onderscheid maakt tussen mensen die beslissen om aan naamstemmen te doen met die die lijststemmen doen. Nu lijkt het mij logisch dat je enkel maar gaat naamstemmen, als je NIET akkoord bent met de lijst. Dus lijkt mij de "inverse" tendens perfect normaal.

Maar het kan eigenlijk alle kanten op: je kan inderdaad als een oen gaan naamstemmen om gewoon twee keer hetzelfde te stemmen. Het lijkt erop dat democraten dat wat meer doen dan republikeinen Dat kan de afvlakking links tonen: democraten die naamstemmen op Biden, terwijl je weinig republikeinen vindt die naamstemmen op Trump.
Oud 11 november 2020, 16:48   #310
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is geen fraude. Iedereen die zegt dat er in deze verkiezingen grootschalige fraude is geweest, die liegt. En die weet van zichtzelf dat hij liegt, dus speelt hij een politiek spel.
Ik vind dat een raar statement. Of er nu fraude is of niet is een objectief maar onbekend gegeven, en wat telt is om naar eventuele aanwijzingen van fraude te kijken, en na te gaan in hoeverre die valabel zijn. Op voorhand weet je toch totaal niet of er fraude is of niet ?

Nu is het inderdaad zo dat ik tot hier toe niet echt een aanwijzing van fraude heb gezien die uiteindelijk niet verkeerd was - ik ben zelf meegegaan met een interessant fenomeen, dat uiteindelijk een data-artefact (afrondingseffect) bleek te zijn, maar dat, indien het reeel was, een heel hard statistisch bewijs geweest zou zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 november 2020 om 16:50.
Oud 11 november 2020, 16:54   #311
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is dat men onderscheid maakt tussen mensen die beslissen om aan naamstemmen te doen met die die lijststemmen doen. Nu lijkt het mij logisch dat je enkel maar gaat naamstemmen, als je NIET akkoord bent met de lijst. Dus lijkt mij de "inverse" tendens perfect normaal.

Maar het kan eigenlijk alle kanten op: je kan inderdaad als een oen gaan naamstemmen om gewoon twee keer hetzelfde te stemmen. Het lijkt erop dat democraten dat wat meer doen dan republikeinen Dat kan de afvlakking links tonen: democraten die naamstemmen op Biden, terwijl je weinig republikeinen vindt die naamstemmen op Trump.
Ja snap ik, maar de ene grafiek had niets te maken met de andere.

Wat ik er uit maak is dat ze zeggen, hoe Republikeinser het is hoe minder voorkeursstemmen Trump daar krijgt en dat rechtevenredig.

Wat voor mij nog niet duidelijk is, als ze niet op Trump stemmen, dat ze dan op Biden zouden gestemd hebben of gewoon op de partij maar niet op hem?
Want een Republikein zie ik nu toch ook niet allemaal op Biden stemmen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 16:56   #312
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
of je het nu graag toegeeft of niet, deze verkiezingen stinken UREN in de wind. Dat je dan meteen "iemand" die over de statistische anomaliën iets te zeggen heeft wil karaktermoorden, door in weze gewoon te stellen dat hij van de GOP is, verandert daar niets aan.
Er is geen anomalie te bespeuren.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 16:59   #313
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is veel erger, ze zijn zo ver heen dat ze zichzelf echt geloven.
Oud 11 november 2020, 17:00   #314
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag is nu of jij je er hier nu van bewust bent dat je liegt.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 17:02   #315
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Want een Republikein zie ik nu toch ook niet allemaal op Biden stemmen.
Wel, die die kiezen om aan naamstemmen te doen, wel he. Anders zouden ze geen naamstemmen doen. Ik kan mij best een republikein voorstellen die Trump kotsbeu is, maar die wel een republikeinse senator wil.

Hoe meer republikeinen er zijn, hoe meer er ZULKE republikeinen zijn he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 november 2020 om 17:04.
Oud 11 november 2020, 17:06   #316
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ik ben de laatste om de ranstige te verdedigen maar nogmaals heb je iets anders dan geruchten en roddels ?
Ik ga er niet te ver off-topic gaan maar dat zijn officiële zaken hoor. Een klein voorbeeldje van de Gates Foundation en KU Leuven, de werkgever van Van Ranst.

Gates Foundation investeert in CureVac vaccin, een biofarmaceutische firma.
https://www.genengnews.com/topics/om...e-development/

Gates Foundation bestelt een grote coronavirus studie aan KU-Leuven
https://www.brusselstimes.com/news/b...rom-ku-leuven/

Zeg nu dat Van ranst op TV kritiek gaf op het gebruik van corona vaccins, zouden ze dan die investering krijgen? Natuurlijk niet.

Dit is dan nog 1 van de vele vele zaken, z'n budget is ferm omhoog gegaan sinds de corona. Wat niet meer dan logisch is gezien de situatie, maar hij is dus verre van neutraal.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 11 november 2020 om 17:10.
Oud 11 november 2020, 17:08   #317
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
80% is nog nooit vertoond, er zijn zelfs zakken van 90-100% al moet dat nog bekeken worden. Dit zijn Sovjet nummers.
Oud 11 november 2020, 17:08   #318
gunter5148

Standaard

Citaat:
Zo weinig zelfs dat de staatssecretaris van Georgia net bevolen heeft alle stemmen handmatig opnieuw te tellen.
Omdat de marges zo klein zijn. Dus een beetje meer of minder fraude kan de voorlopige uitkomst van de verkiezingen nog danig beïnvloeden.

Allez, ga nu maar verder slapen, hoor.
Oud 11 november 2020, 17:10   #319
gunter5148

Standaard

Citaat:
80% is nog nooit vertoond, er zijn zelfs zakken van 90-100% al moet dat nog bekeken worden. Dit zijn Sovjet nummers.
Dat zijn Lukachenko-cijfers, potverdorie.

De Amerikanen hebben massaal voor een semi-seniele marionet gekozen. Uiteraard!
Oud 11 november 2020, 17:12   #320
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga er niet te ver off-topic gaan maar dat zijn officiële zaken hoor. Een klein voorbeeldje van de Gates Foundation en KU Leuven, de werkgever van Van Ranst.

Gates Foundation investeert in CureVac vaccin, een biofarmaceutische firma.
https://www.genengnews.com/topics/om...e-development/

Gates Foundation bestelt een grote coronavirus studie aan KU-Leuven
https://www.brusselstimes.com/news/b...rom-ku-leuven/

Zeg nu dat Van ranst op TV kritiek gaf op het gebruik van corona vaccins, zouden ze dan die investering krijgen? Natuurlijk niet.

Dit is dan nog 1 van de vele vele zaken, z'n budget is ferm omhoog gegaan sinds de corona.
de eerste link dateert van maart 2015
de tweede van 4 maart 2020, toen hij nog steeds verkondigde dat gaan skiën in Italië geen probleem was
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be