![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Korea was een VN operatie en begonnen door Noord-Korea. WWII werd begonnen door de as-mogendheden, die vielen Amerikaanse schepen aan, terwijl de VS neutraal was. WWI werd door Duitsland begonnen die Amerikaanse schepen aanvielen terwijl de VS neutraal was. De 1ste Golfoorlog was een NV-ontzetting op vraag van de plaatselijke autoriteiten. Afghanistan was een antwoord op de verschillende aanslagen door AQ op het westen. Allemaal zuivere verdediging met als doel verdere aanvallen op de VS en haar burgers te vermijden. Dwight David Eisenhower begon de Vietnam/Amerikaanse oorlog. De 2de Golfoorlog was zuivere agressie en Wraakzucht. Invasie in Grenada, Invasie in Panama, Invasie in de Varkensbaai, Interventie in Rusland Geheime Oorlog Laos Dat zijn oorlogen die de VS is begonnen. En de Varkensbaai waren enkel Cubaanse vluchtelingen die in de VS waren opgeleid toegestaan door JFK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebt ge ooit de persconferentie gezien na de dood van de IS kalif, wat een debiele onzin daar uitgebraakt werd ( wel zonder auto que ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of hij daarmee een uitstekend epresident zou zijn weet ik niet. Maar hij heeft alleszins meer serieux. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 13 november 2020 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet wat geluk hebben natuurlijk. Ik probeer mijn hersens gaande te houden en blijf in heel veel zaken geïnteresseerd. Dat gaat van beleggen en financiële berichtgeving tot poëzie, tuinieren en bridge. Verder let ik wel op mijn voeding en rook reeds 43 jaar niet meer.
![]() |
#306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik veronderstel dat de rode mist wel zal weg gaan na een tijdje en dat je wel terug normaal zal kunnen denken, maar tot zolang ga ik u helaas moeten negeren. praten doen we wel met diegenen die daar wel voor open staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de opgegeven cijfers kloppen, is hij inderdaad het werkpaard geweest van Trump op vlak van Public Relations. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Banneling
|
![]() Ja, zie daar het verschil. Trump is een zakenman die in de politiek is gerold. Een soort Vanden Boeynants zeg maar. Pence is meer beroepspoliticus. Kan een masker opzetten en je hoort er niet altijd veel over maar achter de schermen is hij ijverig bezig. Ik denk dat hij ook een vd weinigen was naar wie Trump luisterde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. En..., mocht dat ni misschien?
![]() |
#311 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is nog altijd de kans dat hij gevaarlijke dingen gaat doen. Oorlog met Iran op het laatste moment afgeblazen. Ze zouden die zot best zo vlug mogelijk afvoeren.
https://www.demorgen.be/nieuws/trump...llen~bf574156/ Citaat:
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiernet gelezen op Facebook:
Zijn er winkels geplunderd? Was er gebrandsticht? Staan alle steden in brand zoals bij BLM? Ik zie selectieve verontwaardiging van media en linkse elite. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Minister-President
|
![]() My take on de gebeurtenissen gisteren:
Ik vind de claims van staatsgreep overroepen. Het is duidelijk dat de bestorming een opportunistische insteek had. Er was helemaal geen plan om de macht over te nemen. Ze zagen dat er weinig veiligheidspersoneel was en zagen een kans en hebben die gegrepen. Ze zijn zelf verrast dat het gelukt is binnen te geraken. Dat maakt het niet minder erg. Ik beschouw gisteren in de eerste plaats als een gigantische mislukking van de security. 3 mogelijke oorzaken: 1. zuiver onderschatting van de dreiging. 2. lakse houding van de "footsoldier" flikken, omdat ze zelf Trump genegen zijn. 3. Een bewuste strategie van hogerhand om te weinig personeel in te zetten om dit resultaat uit te lokken. Alle 3 onvergeeflijk, maar vooral een probleem van de leiders van de local law enforcement.
![]() |
#318 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad. Dit een staatsgreep noemen lijkt mij er ook wat over.
![]() |
#319 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we nu niet moeten gaan vingerwijzen naar 'andere relschoppers'. Wat gisteren gebeurde is uniek en staat op zichzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Minister-President
|
![]() Je kan het meer vergelijken met de bestorming in Berlijn van het Rijksdagggebouw. Niet echt een coup, maar als teken van onvrede van de gang van zaken.
Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 7 januari 2021 om 10:11. |
![]() |
![]() |