Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2021, 15:57   #301
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja heel zeker. In feite heel streng zeker als je nagaat dat het aantal besmettingen hier omzeggens nihil is.
Probeer maar eens een winkelcentrum binnen te gaan zonder masker...zonder ontsmetten zonder temperatuur meting en zonder uw naam te noteren en tel nr.

Misschien zit het geheim in die dingen. Stof om over na te denken.
LOL, naam noteren en ontsmetten is al lang niet meer aan de orde. Uw hand naar een temp scanner smijten en een smoelvod opzetten tot je binnen bent, ja das waar. Allemaal wat voor de show, that's Thailand.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 10 maart 2021 om 15:59.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 15:59   #302
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen besmet geraken en besmet geraken als je gevaccineerd bent ?
Geen enkel voor een jongere. Voor 60% van de ouderen ook niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 maart 2021 om 16:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 16:03   #303
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Laten waaien en zo weinig mogelijk testen mijne beste. Al de rest is politiek geïnspireerd. Dat is de enige logische conclusie die men kan trekken.
Ik woon er mijn beste dus aan ervaring zal het me niet ontbreken. Laten waaien is wel het bewijs dat jij er totaal niks van begrijpt.

Toen twee maanden geleden er 500 besmettingen werden geconstateerd in Samut (BKK) werd de ganse stad afgesloten en werden er verschillende provincies afgesloten. Contact tracing werkt hier wel degelijk.
Wie terug wou vanuit Pattaya naar een stad in de Isaan moest tot verleden maand bij aankomst nog verplicht twee weken binnen zijn woonst blijven en vergis je niet dat werd streng gecontroleerd ( ik spreek uit ervaring).Thais die terug kwamen uit Bangkok werden opgehaald en moesten twee weken in quarantaine...en jij ligt hier te zwanzen van laten waaien ???

Ik heb hier niemand geweten die ziek is geweest niemand.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 16:04   #304
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL, naam noteren en ontsmetten is al lang niet meer aan de orde. Uw hand naar een temp scanner smijten en een smoelvod opzetten tot je binnen bent, ja das waar. Allemaal wat voor de show, that's Thailand.
Blijkbaar is die show dan toch doeltreffend geweest en is hij het nog.

En natuurlijk jij bent een westerse toerist .....jij ontsmet uw handen niet meer en noteert uw telefoon nummer niet. Je blijft dan ook een Farang met farang manieren

Die minister van gezondheid wees er al op nu een jaar geleden (toen hij beweerde dat die westerlingen steevast weigerden om een maskertje te dragen).....wat hem toen kwalijk werd genomen maar die ik niet echt ongelijk vond hebben.

En het is waarschijnlijk een heel goede zaak geweest dat de meeste lompe farangs (ge kent ze wel de 3 weken miljonairs) hier nu al een jaar zijn weggebleven. Of de situatie weer niet gaat verergeren als die tattoo Jerommekes weerkeren is nog maar de vraag.

En het is nu 22 uur in Pattaya en dan weet ik uit ervaring dat je om dat uur beter niet meer te veel in discussie gaat met de toeristen aldaar.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2021 om 16:22.
Oud 10 maart 2021, 16:09   #305
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie terug wou vanuit Pattaya naar een stad in de Isaan moest tot verleden maand bij aankomst nog verplicht twee weken binnen zijn woonst blijven en vergis je niet dat werd streng gecontroleerd ( ik spreek uit ervaring).Thais die terug kwamen uit Bangkok werden opgehaald en moesten twee weken in quarantaine...
Ha, dus uw bewering: "enkele maanden harde lockdown en nadien is alles achter de rug" is dus helemaal niet waar want tot een maand geleden werden mensen nog altijd getreiterd ?
Oud 10 maart 2021, 16:13   #306
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, dus uw bewering: "enkele maanden harde lockdown en nadien is alles achter de rug" is dus helemaal niet waar want tot een maand geleden werden mensen nog altijd getreiterd ?
Men speelt hier kort op de bal.

Maar bij de lompe westerlingen wordt iets opgeven voor de gemeenschap snel aangevoeld als treiteren.

Mensen leven hier nu straks weer omzeggens een jaar heel heel heel normaal.

Je mag er best jaloers op zijn hoor

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2021 om 16:16.
Oud 10 maart 2021, 16:22   #307
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men speelt hier kort op de bal.
Het is dus alles behalve gedaan daar. Men maatregelt daar voort.
Men heeft dus niks opgeruimd, niks "korte pijn".
Oud 10 maart 2021, 16:25   #308
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is dus alles behalve gedaan daar. Men maatregelt daar voort.
Men heeft dus niks opgeruimd, niks "korte pijn".
Neen men blijft op zijn hoede. Moet ik u nu alles blijven uitleggen ? Ben jij nu toch echt jaloers aan het worden ?? Mensen leven hier heel heel normaal in tegenstelling tot bij U . U kan uitgaan u mag gaan eten u mag naar de hoeren u mag gaan zuipen u mag zwemmen en sporten. U mag naar concerten U mag mensen zien die u wil en zo veel u wil. Wat wil je nog meer ? Wat zit u dwars ??

Dat is in mijn ogen toch een duizend maal leuker bestaan dan bij die blaaskaken in Grenoble die na 1 jaar nog steeds enkel eens het blokje om mogen met hun poedeltje.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2021 om 16:35.
Oud 10 maart 2021, 17:00   #309
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik woon er mijn beste dus aan ervaring zal het me niet ontbreken. Laten waaien is wel het bewijs dat jij er totaal niks van begrijpt.
Jij woont hier helemaal niet in tegenstelling tot mezelf. Maar goed, een goudvis meer of minder in de negeerbokaal zal de zaak niet maken.
Oud 10 maart 2021, 17:13   #310
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen men blijft op zijn hoede. Moet ik u nu alles blijven uitleggen ? Ben jij nu toch echt jaloers aan het worden ?? Mensen leven hier heel heel normaal in tegenstelling tot bij U . U kan uitgaan u mag gaan eten u mag naar de hoeren u mag gaan zuipen u mag zwemmen en sporten. U mag naar concerten U mag mensen zien die u wil en zo veel u wil. Wat wil je nog meer ? Wat zit u dwars ??

Dat is in mijn ogen toch een duizend maal leuker bestaan dan bij die blaaskaken in Grenoble die na 1 jaar nog steeds enkel eens het blokje om mogen met hun poedeltje.
Woon jij momenteel in België?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 17:15   #311
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar nog veel normaler zou zijn dat er gewoon nooit maatregelen waren geweest he. Nergens. Dat was duidelijk veruit de aangenaamste wereld geweest.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 maart 2021 om 17:15.
Oud 10 maart 2021, 17:20   #312
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik antwoord nooit op persoonlijke vragen.
Oud 10 maart 2021, 17:21   #313
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij woont hier helemaal niet in tegenstelling tot mezelf. Maar goed, een goudvis meer of minder in de negeerbokaal zal de zaak niet maken.
U denkt maar wat jezelf wil.

En aangaande dat negeren. Er zijn forums genoeg voor gelijkgezinden. Is leuk daar moet je nooit in discussie gaan en krijg je altijd gelijk. Een Opel Club of iets in die aard....In Thailand is dat niet zelden de Isuzu Diesel Club

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2021 om 17:23.
Oud 10 maart 2021, 17:23   #314
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Domicilie in België maar een vliegtuig genomen in volle Corona crisis om in Thailand den Don Juan uit te hangen!

Dat hij zichzelf de vraag niet stelt waarom gans BKK niet geïnfecteerd is geweest rond maart 2020, toen er geen restricties waren en de Chinezen vrijelijk Thailand rondtrokken en er toch geen gigantische stapel lijken is ontstaan, zal me een raadsel wezen. En ik kan u garanderen dat in de BKK BTS, metro en bussen iedereen bijna op elkaars schoot zit. Maw, men heeft het allemaal laten waaien want nobody gives a shit here als 65 plussers sterven aan één of andere longaandoening.

Wat nadien is gebeurd mbt regeltjes is gewoon politiek gespin en population control. Niet meer of niet minder.
Oud 10 maart 2021, 17:24   #315
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toen twee maanden geleden er 500 besmettingen werden geconstateerd in Samut (BKK) werd de ganse stad afgesloten en werden er verschillende provincies afgesloten. Contact tracing werkt hier wel degelijk.
Wie terug wou vanuit Pattaya naar een stad in de Isaan moest tot verleden maand bij aankomst nog verplicht twee weken binnen zijn woonst blijven en vergis je niet dat werd streng gecontroleerd ( ik spreek uit ervaring).Thais die terug kwamen uit Bangkok werden opgehaald en moesten twee weken in quarantaine...en jij ligt hier te zwanzen van laten waaien ???

Ik heb hier niemand geweten die ziek is geweest niemand.
Juist ja, je woont in Thailand.

Er is geen Corona probleem in Thailand, geen oversterfte, bijna geen doden. Net zoals in de rest van Azië, al die maatregelen doen dus niets. Als het eenmaal binnen zit is het binnen, een quarantaine zal dan niets veranderen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 17:25   #316
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Domicilie in België maar een vliegtuig genomen in volle Corona crisis om in Thailand den Don Juan uit te hangen!

Dat hij zichzelf de vraag niet stelt waarom gans BKK niet geïnfecteerd is geweest rond maart 2020, toen er geen restricties waren en de Chinezen vrijelijk Thailand rondtrokken en er toch geen gigantische stapel lijken is ontstaan, zal me een raadsel wezen. En ik kan u garanderen dat in de BKK BTS, metro en bussen iedereen bijna op elkaars schoot zit. Maw, men heeft het allemaal laten waaien want nobody gives a shit here als 65 plussers sterven aan één of andere longaandoening.

Wat nadien is gebeurd mbt regeltjes is gewoon politiek gespin en population control. Niet meer of niet minder.
Nu heb ik al een woordvoerder ook. Dat is makkelijk. dat ik daar nog niet eerder heb aan gedacht

Aj ja .....In Maart 2020 was er al geen enkele Chinees meer in Pattaya. Geen bussen ook al niet meer. Niet gezien ?

Artikel van 28 januari 2020

https://www.bangkokpost.com/business...ts-hotels-hard

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2021 om 17:33.
Oud 10 maart 2021, 17:35   #317
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja, je woont in Thailand.

Er is geen Corona probleem in Thailand, geen oversterfte, bijna geen doden. Net zoals in de rest van Azië, al die maatregelen doen dus niets. Als het eenmaal binnen zit is het binnen, een quarantaine zal dan niets veranderen.
In Vietnam ook niet.
Oud 10 maart 2021, 17:41   #318
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maw, men heeft het allemaal laten waaien want nobody gives a shit here als 65 plussers sterven aan één of andere longaandoening.
Is dat zo ?

En daar ga jij tussen zitten ? Tussen zulke harteloze mensen ?

Heb jij dan regelmatig diepgaande gesprekken met Thaise mensen die een opleiding kregen of beperkt zich dat tot wat spelevaren met wat barmeiden ?

Als jij daar echt zo over denkt kan ik alleen maar hopen dat ze het land hier nog heel lang gesloten houden voor mensen met zulke ideeën over Thailand.

Ik schreef het al. Ik kan verkeerd zijn maar lang ga je het hier niet rekken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2021 om 17:50.
Oud 10 maart 2021, 19:13   #319
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

De Britten staan voor ons met de vaccinatie en die denken dat ze straks allemaal op reis mogen gaan met hun vaccinatie bewijs. Ondertussen hebben ze daar wel al een paar meer dodelijke varianten gekweekt en mogen zij die lustig doorheen Europa gaan verspreiden. Want we weten nu al dat gevaccineerden nog gewoon besmettelijk kunnen zijn.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-versions.html
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 19:19   #320
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
De Britten staan voor ons met de vaccinatie en die denken dat ze straks allemaal op reis mogen gaan met hun vaccinatie bewijs. Ondertussen hebben ze daar wel al een paar meer dodelijke varianten gekweekt en mogen zij die lustig doorheen Europa gaan verspreiden. Want we weten nu al dat gevaccineerden nog gewoon besmettelijk kunnen zijn.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-versions.html
Wat natuurlijk wel grappig is, is dat het nu de beurt is om "standaard covid" te minimaliseren om de nieuwe varianten erger te maken:

Citaat:
For comparison, the original Covid strain had a lethality rate of around 0.25 per cent – one in 400 people — in a separate cohort matched by age and other factors which affect the risk of dying
Blijkbaar is standaard covid nu maar dodelijk met een IFR van 0.25%. Terwijl ons lang voorgekauwd werd dat het veel erger dan griep was, maar 't is nu maar 2.5 keer griep.

Nadien in hetzelfde artikel wordt dat tegengesproken en spreekt men van 0.5% kans om te sterven. Maw, men lult daar maar wat he. Het land van de Fergusons.

Het nieuwe bangmaken is daar nu "dit is geen covidje !" !

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 maart 2021 om 19:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be