![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Erg interessante lectuur over de familie Orban:
https://www.direkt36.hu/en/category/...salad-uzletei/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de luwte van de westelijke dreigdiplomatie: Victor Orbán reist naar Moskou – en neemt gas mee naar huis.
Citaat:
Im Schatten der westlichen Droh-Diplomatie: Orbán fährt nach Moskau – und bringt Gas mit nachhause
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan men hem daar ongelijk in geven dat hij eerst naar zijn eigen mensen kijkt en zijn land niet wil laten inpikken of komt dat iets té selfish over?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 februari 2022 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
|
![]() "Elections en Hongrie: l'OSCE recommande un envoi massif d'observateurs."
https://www.lefigaro.fr/flash-actu/e...teurs-20220204 |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus Rusland moet met al die Nato-landen rekening houden. Donkerblauw is Nato, en groen is Oekraïne. https://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_relations_of_NATO ![]() Rusland wil zo minder gaspijp-afhankelijk worden van Oekranië, waardoor de meeste gasleidingen en vooral hoeveelheid lopen richting Europa. Oekraïne mist wel inkomsten daardoor... Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 6 februari 2022 om 12:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat bij sommige anderen in goede Aarde gaat vallen dat zou best nog wel eens een wreed twijfelachtige zaak kunnen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het samengaan van de patriotten: Marine Le Pen krijgt krediet voor verkiezingscampagne uit Hongarije
BRON: Schulterschluß der Patrioten: Marine Le Pen erhält Wahlkampfkredit aus Ungarn Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 februari 2022 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
|
![]() Citaat:
Poetin zal hem welkom heten als bondgenoot van Rusland citaat NHD: De Hongaarse premier Viktor Orbán heeft voor de eerste keer gezinspeeld op een mogelijk vertrek van zijn land uit de Europese Unie. Hij deed dat tijdens zijn jaarlijkse ’toespraak tot de natie’ in de hoofdstad Boedapest. De rechts-nationalistische leider hoopt begin april te worden herkozen, maar voelt voor het eerst de druk van de tegenstanders nu de oppositie zich tegen hem heeft verenigd. Orbán en de EU staan al jaren tegenover elkaar ondanks het feit dat het land veel geld uit Brussel krijgt. De EU verwijt dat hij de rechtsstaat in Hongarije uitholt. Orbán heeft zich uitgesproken tegen de liberale democratie en zoekt regelmatig steun bij door hem bewonderde ’sterke leiders’ als de Russische president Poetin en Chinese president Xi. De vaak eigen koers van Hongarije blijkt ook uit de recente uitspraak dat het land in het geval van een oorlog tussen Oekraïne en Rusland niet meer NAVO-troepen op zijn grondgebied zal toelaten. Opvallend voor een NAVO-lidstaat. https://digitalekrant.noordhollandsd....json#/pages/8 Laatst gewijzigd door cato : 14 februari 2022 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit de tekst: Citaat:
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 15 februari 2022 om 01:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Europa mag geldkraan naar Hongarije en Polen dichtdraaien
Is de EU zijn eigen ondergang aan het graven? Zullen er veel landen de EU verlaten met dat soort van regels? Citaat:
Het weigeren van migranten toe te laten? Dat er geld vloeit van de EU uit naar bepaalde landen die sommige regels niet willen volgen klopt natuurlijk niet. Zij zullen het zelf moeten zien te rooien of de EU verlaten. Uit het artikel merken wij dat er best veel politici gelukkig zijn met de nieuwe regel, dat die zelfs goed nieuws is. I doubt it. ![]() p.s. Vooral Hongarije moet sanctiemechanisme vrezen Citaat:
![]() Ik zie dat echt niet goedkomen.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
|
![]() Citaat:
Ze zijn vrij om te gaan als ze dat willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien wel na alle tegenstand die zij krijgen op huidig ogenblik. Toch is er sprake van: 'Hongarije heeft Rusland nodig' p.s. Hongaarse Opstand (1956) Terzijde geschoven? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 februari 2022 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
|
![]() Citaat:
Orban kan het beter vinden met Poetin dan met zijn collega's van de EU. Bovendien hij jaagt de populistische/fascistische krachten aan in de andere EU landen , die hem verheerlijken. Europa zit niet te wachten op de dictators/fascisten die we al eerder hebben gekend in de jaren 30 - 40 en nog langer in Spanje en Portugal van de vorige eeuw. Daarom zal de EU strengen eisen moeten stellen aan de rechtstaat en democratie van de lidstaten. We betalen geen belasting geld om Orban en zijn familieleden te verrijken , die vervolgens de waarden van onze rechtstaat aan zijn laars lapt Laatst gewijzigd door cato : 18 februari 2022 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bezoek van de Braziliaanse president Jair Bolsonaro in Boedapest
Uit de tekst: Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Europees Commissaris
|
![]() Om van Europa een hecht Europa te maken moet het oude Europa eerst sterven.
Momenteel is dat een samenraapsel van gepensioneerden die zgz. iets voor hun land gedaan hebben en dus een vet betaald zeteltje krijgen waar ze geen verantwoording moten voor afleggen. Een beloning voor bewezen vriendendiensten. Dat moet stoppen,. Europa moet geleid worden door bekwame energieke mensen die de Europeanen kunnen overtuigen om Europees te denken zoals de Amerikanen Amerika denken. Vlaggen voor de deur en vlaggen op hun onderbroeken toe. Dat dit moeilijk is bewijst Brussel dat er zelfs niet in slaagt om één politiezone te maken. Zolang dat niet gebeurd is gaat Europa een samenraapsel van afzonderlijk dorpen blijven, zonder enige macht noch invloed op het wereldgebeuren. Laatst gewijzigd door TREBRON : 21 februari 2022 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ziet V. Orbán het verkeerd?
NATO-Gipfel: Viktor Orbán sagt Nein zu den Forderungen der Ukraine Citaat:
Citaat:
Is dat bij Poetin zwaar in het vereerde keelgat geschoten wat niet wil zeggen dat hij de ziekelijke oorlog had moeten beginnen.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De NATO en de EU hebben eigenlijk niets te maken met de oorlog Oekraïne/Rusland. Geen van beide is bij de EU of de NATO. De wapenleveringen gebeuren dan ook niet door de NATO en geen enkele EU-lidstaat is verplicht om wapens aan derde te leveren of om wapentransporten van en voor derde over zijn grondgebied toe te staan. Hoewel heel het westen achter Oekraïne, heeft het westen eigenlijk niets te maken met die oorlog. Citaat:
Putin voert al sinds 2014 oorlog in oost-Oekraïne. Zelensky mag zo veel jagen op een NATO-lidmaatschap als hij wil, Oekraïne kon en kan dat lidmaatschap niet krijgen. 1) het is een land in oorlog. 2) het is een land dat een marinebasis verhuurd aan een niet NATO marine. 3) Oekraïne voldoet op geen enkel militair vlak aan de regels om een NATO-lidmaatschap te kunnen krijgen. De pogingen van Zelensky, die pas in 2019 president werd, om bij de NATO te geraken, hebben niets te maken met Putin zijn inval. Putin gebruikt dat enkel om zijn inval te kunnen rechtvaardigen tegenover China. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anderzijds Parijs was ooit ook een mis waard. Ook Orban is bespeeld door Poetin en heeft ook gefaald als vredestichter. Hij lag al niet lekker in Visegrad en is er niet sterker op geworden. |
|
![]() |
![]() |