![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn antwoord was nogal duidelijk: de rechter beslist zoiets, niet gij of ik. En wat hij beslist weet ik niet.
![]() |
#303 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Pfff, tot zover uw 'onafhankelijke' rechters.
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Paterke Leman kwam er onomwonden voor uit dat hij zou zoeken tot hij een rechter had gevonden die bereid was om het Vlaams Blok te veroordelen. Hij vond vond niet alleen een logerechter in Gent, Verhofstadt, ook van Gent, liet de wet intussen "aanpassen" zodat klachten over "persmisdrijven" niet meer voor assisen moesten komen, en dus ook niet hoefden beoordeeld te worden door een volksjury.
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vexille schreef in dit verband een schitterende reactie. 17 jaar later is deze reactie nog brandend actueel en van een hoog profetisch gehalte.
Wat mis ik échte liberalen op dit forum zoals hij! ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil bij deze ook herinneren aan een gerechtelijke uitspraak in 2018
Citaat:
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee wordt het bewijs geleverd dat twee verschillende rechters twee totaal verschillende vonnisssen kunnen vellen over dezelfde materie.
Ik heb ooit een advocaat genomen toen ik een proces inspande. De man gaf me volmondig gelijk toen ik stelde dat men nooit met zekerheid kan voorspellen welk oordeel een rechter zal vellen. Ik won het proces in Hasselt voor de rechtbank van eerste aanleg, en later voor het Hof van beroep in Antwerpen. Deze keer zonder advocaat. Zo zie je maar dat zelfs advocaten niet op voorhand met zekerheid kunnen/DURVEN voorspellen welk vonnis men van rechters kan verwachten. Hopelijk is dit een les voor degenen die er veel te zeker van zijn dat ze aan de goede kant van de geschiedenis staan. Hoogmoed komt voor de val.
![]() |
#308 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juni 2021 om 07:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Minister-President
|
![]() Helemaal niet. Stel morgen wordt het VB de spil van een regering en die doen dan net hetzelfde als Vivaldi nu. De rest de ,ond snoeren op basis van welwillende rechtspraak, dan zou u al zeker de eerste zijn om dat te bekritiseren. Gewoon omdat u dan vindt dat het systeem u niet genegen is, zelfs los van het feit of de rechtspraak binnen dat systeem objectief is of niet.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 30 juni 2021 om 07:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Minister-President
|
![]() Elke rechtspraak in verband met woorden is subjectief en interpreteerbaar. Rechtspraak zou alleen maar over daden gaan waarvan het bewijs moet geleverd worden. Gedachtepolitie’ruikt naar Stasi-en nazipraktijken.
Iedereen kan zich met een weerwoord verdedigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"En ge moet maar niet denken dat ik het niet weet dat ge een bastaard zijt. Want uw moeder is een hoer en zij doet het met iedere man", dan is dit een belediging. Punt. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juni 2021 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U heeft het wel door maar wilt de focus verleggen. Wie zijn macht gebruikt om woorden als wapens te zien en de strafbaarheid ervan aan de subjectiviteit van een individu overlaat zet de deur open voor machtsmisbruik zoals we dat vroeger in de DDR hebben gezien. Tip: de film' Das Leben der Anderen' ![]() Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 30 juni 2021 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijke kinderen hebben niet meer dat stigma van vroeger, dat klopt. Maar u moet het voorbeeld in zijn geheel zien. En het is zeker een belediging als het allemaal niet waar blijkt te zijn.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juni 2021 om 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het stigma rond bastaarden en ook hoerenkinderen is anno 2021 aan het verdwijnen. Een persoon die ongepast iemand uitscheldt als bastaard of hoerenkind stelt zichzelf anno 2021 bloot aan publieke verachting en niet het doelwit van zijn scheldtirades. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het criteria van correctionele strafbaarheid is niet of de feiten al dan niet waar zijn, het gaat om inbreuken in het privé-leven, eerroof, aantasting van reputatie in een publieke omgeving ( minstens 1 extra persoon aanwezig). |
|
![]() |
![]() |