Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2021, 09:27   #301
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar ben ik het uiteraard niet mee eens. Er is trouwens zorg en zorg he. Het enige dat moeilijk is, is IC, en eerlijk gezegd, eens je op IC ligt ziet het er toch niet schoon meer uit.

Daarentegen, een bed met zuurstof is wat de meeste gehospitaliseerden nodig hebben, dat is bijzonder rekbaar als men wil he. Ik zie niet in hoe daar nu nog "schaarste" kan aan zijn. We weten nu al anderhalf jaar dat dat de voornaamste behandeling is, en heel "intensief" is die niet.
Inderdaad, een fles zuurstof zou geen probleem mogen vormen, ze kunnen dat zelfs thuis zetten, ze doen dat al decennia voor andere ziektes.

Intubatie mogen ze zelfs stoppen. Bijna niemand overleeft en het gros van de overlevers sterft alsnog binnen een jaar na zware revalidatie en een longtransplantatie. Laat je nooit intuberen omdat je het lastig hebt met ademen, ronduit een stomme behandeling.
Mensen kiezen ervoor vanwege slaapgebrek, niet omdat het beter zou werken dan een zuurstoffles.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 09:32   #302
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Inderdaad, een fles zuurstof zou geen probleem mogen vormen, ze kunnen dat zelfs thuis zetten, ze doen dat al decennia voor andere ziektes.

Intubatie mogen ze zelfs stoppen. Bijna niemand overleeft en het gros van de overlevers sterft alsnog binnen een jaar na zware revalidatie en een longtransplantatie. Laat je nooit intuberen omdat je het lastig hebt met ademen, ronduit een stomme behandeling.
Mensen kiezen ervoor vanwege slaapgebrek, niet omdat het beter zou werken dan een zuurstoffles.
Bij een algemene anesthesie intubeert men toch altijd? Ook om uw appendix er uit te halen.
Oud 31 augustus 2021, 09:40   #303
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jullie hebben de gelegenheid gehad (je hebt ze overigens nog steeds) om jullie te laten vaccineren. Dat hebben jullie geweigerd. Dan hoef je ook niet zo arrogant te zijn om te verlangen dat, in het geval dat je covid krijgt, je voorrang krijgt op patiënten die voor andere aandoeningen moeten opgenomen worden. Jullie mogen netjes als laatste in het rijtje gaan staan.
Misschien beter ziekenhuizen privatiseren en zorg verstrekken aan de meest biedende? Ik ben alleszins voor.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 10:27   #304
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Misschien beter ziekenhuizen privatiseren en zorg verstrekken aan de meest biedende? Ik ben alleszins voor.
dan hoop ik dat ge bij de top 10% zit qua vermogen.

rusthuisketens zijn al geprivatiseerd
je zag de topservice vorig jaar hé

gelukkig hebben investeerders wel hun 10% gekregen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 10:33   #305
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

Het is eigenaardig, want in het algemeen werkt de vrije markt zo niet. Meestal zorgt de vrije markt juist voor een "massa product". Kijk naar internet verbindingen, smart phones, auto's en zo voort. Kijk naar enorm veel dienstverlening die prive is, hoe die "goedkoop" wordt en toegankelijk voor de meeste mensen. De luxe markt is een lucratief, maar klein segment van bijna elk aanbod. Ja, er zijn luxe wagens die enkel de top 10% of de top 1% zich kan permitteren, maar het gros van de auto fabrikanten produceren wagens die betaalbaar zijn door Jan Modaal. Dat is ook zo met computers, smartphones en nog enorm veel zulke dingen.

Het is enkel als de wetgeving voor mogelijke monopolies zorgt dat het zo niet gaat. Er zijn misschien veel te veel wettelijke belemmeringen op het aanbieden van zorg die maken dat zoiets duur en van slechte kwaliteit is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 11:03   #306
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is eigenaardig, want in het algemeen werkt de vrije markt zo niet. Meestal zorgt de vrije markt juist voor een "massa product". Kijk naar internet verbindingen, smart phones, auto's en zo voort. Kijk naar enorm veel dienstverlening die prive is, hoe die "goedkoop" wordt en toegankelijk voor de meeste mensen. De luxe markt is een lucratief, maar klein segment van bijna elk aanbod. Ja, er zijn luxe wagens die enkel de top 10% of de top 1% zich kan permitteren, maar het gros van de auto fabrikanten produceren wagens die betaalbaar zijn door Jan Modaal. Dat is ook zo met computers, smartphones en nog enorm veel zulke dingen.

Het is enkel als de wetgeving voor mogelijke monopolies zorgt dat het zo niet gaat. Er zijn misschien veel te veel wettelijke belemmeringen op het aanbieden van zorg die maken dat zoiets duur en van slechte kwaliteit is.
Ik ben over enige jaren voor een operatie naar een private kliniek geweest (het was iets kosmetisch). Kostprijs 21.000€ alle kosten inbegrepen, terwijl dat in de reguliere zorg 4000 tot 6000€ kost. Voordelen : zeer snelle operatie en meer bekwame chirurg. Anderzijds wel zeer minimalistisch kwa zorg. In de reguliere zorg lig je na zo'n operatie nog minstens een week in de kliniek, in de private mag je direct naar huis. Als je daar een glas water vraagt in de kliniek zouden ze het nog durven bijrekenen ook.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 31 augustus 2021 om 11:08.
Oud 31 augustus 2021, 11:16   #307
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

Je pleit er zelf ook voor. Als je mensen wilt uitsluiten van de gezondheidszorg om deze of gene reden is het nogal wiedes dat ze die lijn ook naar andere zaken gaan doortrekken. Heb je dat dan niet door?
Oud 31 augustus 2021, 11:57   #308
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bij een algemene anesthesie intubeert men toch altijd? Ook om uw appendix er uit te halen.
Dat is nieuw voor mij. Ik ken daar niet veel van, maar mijn appendix is er wel uit en ik kan mij niet herinneren dat ik toen geintubeerd werd...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 12:01   #309
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik ben over enige jaren voor een operatie naar een private kliniek geweest (het was iets kosmetisch). Kostprijs 21.000€ alle kosten inbegrepen, terwijl dat in de reguliere zorg 4000 tot 6000€ kost. Voordelen : zeer snelle operatie en meer bekwame chirurg. Anderzijds wel zeer minimalistisch kwa zorg. In de reguliere zorg lig je na zo'n operatie nog minstens een week in de kliniek, in de private mag je direct naar huis. Als je daar een glas water vraagt in de kliniek zouden ze het nog durven bijrekenen ook.
De "private sector" van de geneeskunde werkt niet zoals een echt vrije markt, en is inderdaad eerder de luxe afdeling (of de pseudo-luxe afdeling).

Wat ik wilde zeggen was dat de bewering dat in een totaal vrije markt enkel de heel rijken zich zorg zouden kunnen veroorloven, niet is wat men overal elders in een vrije markt ziet. Het is niet waar dat enkel heel rijke mensen een auto kunnen kopen. Dat enkel heel rijke mensen zich een computer kunnen kopen. Dat enkel heel rijke mensen zich een smartphone kunnen kopen.
In al die vrije markten is er aanbod voor jan modaal, aanbod dat best kwaliteitsvol is. Het is juist dat in de USA en zo, waar de zorg ZOGEZEGD een vrije markt is, dat niet waar is. Maar ik vraag mij af in welke mate die zorg echt een vrije markt is, waar gelijk wie zorg kan gaan aanbieden bijvoorbeeld zoals gelijk wie een computer kan maken en aanbieden.
Oud 31 augustus 2021, 12:03   #310
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is nieuw voor mij. Ik ken daar niet veel van, maar mijn appendix is er wel uit en ik kan mij niet herinneren dat ik toen geintubeerd werd...
Ik dacht het eerlijk gezegd ook niet, men legt de natuurlijke ademhaling normaal niet plat he, net zoals men uw hart niet stopt. Tenzij voor heel speciale operaties.

Meestal krijg je een passief masker op uw gezicht he.
Oud 31 augustus 2021, 12:12   #311
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De eerste tekenen zijn blijkbaar daar dat ook bescherming tegen zware ziekte niet heel lang meegaat.

https://www.medrxiv.org/content/10.1....24.21262423v1

Citaat:
Elderly individuals (60+) who received their second dose in March 2021 were 1.6 (CI: [1.3, 2]) times more protected against infection and 1.7 (CI: [1.0, 2.7]) times more protected against severe COVID-19 compared to those who received their second dose in January 2021. Similar results were found for different age groups.
De studie bekeek gevallen in juli.

We spreken hier over het verschil tussen minder dan 4 maanden en 6 maanden.

Edit: de bescherming tegen zware covid blijft toch nog hoog, maar neemt wel af, wat aangeeft dat men daar niet te lang meer op moet rekenen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 augustus 2021 om 12:21.
Oud 31 augustus 2021, 12:21   #312
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
tja....

Algehele anesthesie: voor de meeste operaties die niet onder lokale verdoving plaatsvinden wordt de patiënt geïntubeerd in het kader van de narcose.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Intubatie
Oud 31 augustus 2021, 12:22   #313
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eerste tekenen zijn blijkbaar daar dat ook bescherming tegen zware ziekte niet heel lang meegaat.

2x vaxxed will be 0x vaxxed, 3x vaxxed is the way!
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 12:25   #314
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Edit: de bescherming tegen zware covid blijft toch nog hoog, maar neemt wel af, wat aangeeft dat men daar niet te lang meer op moet rekenen.
Oud 31 augustus 2021, 12:25   #315
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja....

Algehele anesthesie: voor de meeste operaties die niet onder lokale verdoving plaatsvinden wordt de patiënt geïntubeerd in het kader van de narcose.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Intubatie
Tiens dat wist ik niet, ik dacht dat het enkel in die gevallen was waar men natuurlijke ademhaling stil moest leggen, en dat het anders gewoon een gezichtsmasker was. Ik wist niet dat het een algemeen gebruik was.
Oud 31 augustus 2021, 12:54   #316
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens dat wist ik niet, ik dacht dat het enkel in die gevallen was waar men natuurlijke ademhaling stil moest leggen, en dat het anders gewoon een gezichtsmasker was. Ik wist niet dat het een algemeen gebruik was.
De twee keer dat ik de voorbije 10 jaar onder het mes moest was het toch ook geïntubeerd...
Oud 31 augustus 2021, 13:09   #317
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet altijd, enkel als ze denken dat je toch nog gegeten zou hebben.

Dat is dan ook maar voor enkele uren, niet dagen, weken of maanden. Die buizen maken je longen kapot, na 1 dag ben je 15% van je spieren kwijt en binnen de week heeft 50% een superbacterie op de longen.
Oud 31 augustus 2021, 13:18   #318
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Niet altijd, enkel als ze denken dat je toch nog gegeten zou hebben.

Dat is dan ook maar voor enkele uren, niet dagen, weken of maanden. Die buizen maken je longen kapot, na 1 dag ben je 15% van je spieren kwijt en binnen de week heeft 50% een superbacterie op de longen.
Daar heb je een punt.
Maar niet of onvoldoende kunnen ademen is natuurlijk ook wel een akkefietje.
Oud 31 augustus 2021, 14:04   #319
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heb je een punt.
Maar niet of onvoldoende kunnen ademen is natuurlijk ook wel een akkefietje.
OK, maar verhelp je dat door je longen lam te leggen met spierverslappers en 2 plastiek buizen in te steken?

Ze doen dit bij ouderen die te onrustig zijn met zo'n masker (ze hebben geen personeel genoeg om iemand er constant bij te plaatsen en familie is niet toegelaten, het is dus een probleem die ze zelf veroorzaken). En bij mensen die te vermoeid zijn door slaaptekort, dat wordt niet voor niets gezien als marteling.

---
Waarom beademen tijdens narcose?
Intubatie. Bij algehele anesthesie moet vaak ook beademd worden, omdat de sterke verdovende middelen de ademhaling kunnen onderdrukken en de spierverslappers de eigen ademhaling van de patiënt verlammen. Ook is het belangrijk om de luchtweg vrij te houden om te voorkomen dat er maaginhoud in de longen terecht komt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be