![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom, ook u kunt hoegenaamd niet vertellen waarom de vergelijking niet opgaat. Het blijft bij "ik ben niet akkoord, omdat ik niet akkoord ben".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.google.com/maps/search/H.../data=!3m1!1e3 ![]() Répertoire du patrimoine culturel du Québec - Résidence d'été du Premier ministre ![]() ![]() De luiken van zijn villa hebben zo een maantje gelijk van een buitentoilet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Voor een dergelijke waakzaamheid is naar mijn overtuiging nu alle reden." "Dat ik de indruk heb dat we in een dergelijk proces zitten" "Maar ik ben bang dat er nu iets vergelijkbaars aan de hand is." Da's allemaal opinie he, which is perfectly fine. Ik erken zeker ook de waarschuwingen die hij beschrijft. Perfect legitiem. Alleen, ik ga neit zover dat een vergelijk met (de prelude tot) holocaust hier van toepassing is. Ik vind dat overdreven. Dat is ook een mening. Kunnen we van mening verschillen?
![]() |
![]() |
#304 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ge weet wel, zoals de nazi's in de jaren '30 deden met professoren ![]()
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nogmaals: u blijft leugens schrijven als u stelt dat er vergeleken wordt met de holocaust. Dat gebeurt NIET. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dit alles ging gepaard - en dat is een element dat Veldman ter sprake brengt en u compleet negeert - met het aanzwengelen bij de bevolking van een gevoel van afkeer, een vijanddenken over die... "andere". Het stigmatiseren, het afschilderen als een gevaarlijke groep die men in de tang moet zetten en desnoods uit de maatschappij isoleren. Denk aan het discours van De Croo toen hij opmerkte dat hij niet wenste te toleren dat er "mensen andere mensen in gevaar brengen". De ongevaccineerden werden hier voorgesteld als de groep die gevaarlijk is. Hetzelfde deed men met Joden: de ratten van de maatschappij die het bouwwerk door hun geknaag in gevaar brengen en dus eerst geïsoleerd en verdreven moeten worden, en daarna... als het kan... ook geëlimineerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niks "bijzonders" aan wat er met de Joden gebeurde, behalve dan dat het van het soort gangbaar fenomeen dat daar gebeurde, het de enig historisch recente voorbeeld is in onze contreien. En dus moeten we het aangrijpen als waarschuwing voor dat soort afglijden, omdat we er weinig andere hebben die ons nog ergens "aanspreken". We moeten helemaal niet 'zuinig' zijn met dat soort vergelijkingen, en op tijd de alarmbellen laten afgaan. Trouwens, in totaal andere overdreven zin heeft men die alarmbellen heel heel snel laten afgaan bij zekere politieke stromingen he. Het 70-puntenplan van het Blok destijds was stukken minder verregaand als wat er nu gebeurt, en toch was er toen geen enkel probleem om alle "nazi" alarm bellen heel hard laten te rinkelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is grappig hoe je, als je "tegenvoorbeelden" wil geven, je eigenlijk begint te beseffen hoe het er nu aan toe gaat. Mag een niet-gevaccineerde geneesheer nog werken bijvoorbeeld ? Hier in Frankrijk niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 februari 2022 om 18:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
NIETS van dat alles strijd ik af. Ok? Mijn argumentatie? Heel dat geroep over de komst van de totalitaire staat komt van een geprivilegieerd luid groepke die ocharme minimaal in hun persoonlijke vrijheid aangetast worden. Waarom denk ik dat dit niet al leiden tot een totalitaire staat? Omdat dat dat gewoon niet gaan pakken he... Als het totaal geen zin heet om zo'n segregatie in stand te houden, dan is daar geen draagvlak voor, dan verdwijnt dat. Quite simple. Net omdat in deze de "getroffen" groep nogal luid en mondig is, zal dat zeker niet gebeuren. Ge ziet toch zo dat de "officiele" lijn al aan het keren is. Waardige" denkers keren zich ook tegen de pasjesmaatschappij. So what's the fucking fuzz. Het zal zéker niet verder escaleren, wel integendeel, het is meer waarschijnlijk dat het zal minderen. Tot slot, nogmaals, het échte gevaar van het totalitaire zit mijn inziens elders. In geen van beide gevallen is het "nuttig" of "productief" om hyperboolvergelijkingen zoals die met de jaren '30 boven te halen. Ziedaar mijn "argumentatie" (u zal vaststellen dat het eerder een mening is, net als Veldman) zo
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Minister-President
|
![]() (ik maakten net expliciet die vgl om NET aan te tonen dat ik ook niet dramatisch moet doen, snap je?)
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over professoren gesproken, zegt de naam Sam Brokken u iets? Ontslagen om een mening... En hoorden we ook al niet pleiten om Lieven Annemans te laten ontslaan, zelfs door zijn collega's hooggeleerde professoren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Minister-President
|
![]() een fucking QR code tonen om een fucking restaurant binnen te mogen
cry me a fucking river en dan de joden maar klagen over hun "vestimentaire" plichten
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah voor U moet ge niet dramatisch doen als ze uw huis afpakken, U verbieden van te werken en zo ? Da's allemaal "geen erge ingreep in uw persoonlijke vrijheden" ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer die zo min mogelijk te gebruiken. Als ik kan vermijden van op restaurant te moeten, verkies ik dat, juist omdat het zo walgelijk is zo een QR code moeten te tonen. Ik ben eigenlijk doodbeschaamd die paar keren dat ik het gedaan heb. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 februari 2022 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Minister-President
|
![]() irony is wasted on you...
![]() |
#320 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In verschillende echtscheidingen werden al wel kinderen afgepakt omdat de andere ouder niet gevaccineerd is. |
|
![]() |
![]() |