Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2022, 19:57   #301
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het is een heel oud verhaal: de Engelsen en later de Amerikanen (Caroll Quigley's Anglo-American Establishment) zetten Europese landen tegen elkaar op om het Europese vasteland, en de afgelopen eeuw vooral Duitsland en Rusland, te verzwakken. Ene George Friedman van de denktank Stratfor heeft daar ooit een verhelderende en ontluisterende lezing over gegeven, op vele plaatsen als video online te vinden, en hij is maar een van de velen. Brzezinsky schreef er in twee boeken over.
Onbegrijpelijk dat iemand met een Zwitserse vlag + directe democratie in zijn profielfot, hier de kaart van Rusland trekt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2022, 19:58   #302
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die stoute Angelsaksers, toch?! En iedere keer weer loopt iedereen toch wel in de val van die verderfelijke Angelsaksers! Nu zelfs het wonderkind van Leningrad!
Bijna iedereen gelooft nog steeds dat de eerste wereldoorlog van Oostenrijk en Duitsland uitging, terwijl de eigenlijke aanstichters over het Kanaal te vinden waren (en die manipuleerden op hun beurt Rusland en Frankrijk). De Duitsers waren niet dom toen ze België binnenvielen, maar ze hadden niet zo veel keuze meer.

L'histoire se répète, in Oekraïne deze keer, maar het zal daarbij niet blijven.
Oud 30 maart 2022, 19:59   #303
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Onbegrijpelijk dat iemand met een Zwitserse vlag + directe democratie in zijn profielfot, hier de kaart van Rusland trekt.
Ik trek geen kaarten, maar het is wel een doordenkertje, hè.
Oud 30 maart 2022, 20:22   #304
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik trek geen kaarten, maar het is wel een doordenkertje, hè.
Neen, het is eenvoudigweg een inconsistentie.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2022, 20:53   #305
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een heel oud verhaal: de Engelsen en later de Amerikanen (Caroll Quigley's Anglo-American Establishment) zetten Europese landen tegen elkaar op om het Europese vasteland, en de afgelopen eeuw vooral Duitsland en Rusland, te verzwakken. Ene George Friedman van de denktank Stratfor heeft daar ooit een verhelderende en ontluisterende lezing over gegeven, op vele plaatsen als video online te vinden, en hij is maar een van de velen. Brzezinsky schreef er in twee boeken over.
Dan moeten we weer tot de conclusie komen dat Poetin recht is de val is gelopen... Wat zegt dat dan over zijn intelligentie en die van al zijn medewerkers en raadgevers? Is dat dan die door u bejubelde grote voorganger, wonderkind uit Leningrad? Echt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2022, 20:55   #306
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijna iedereen gelooft nog steeds dat de eerste wereldoorlog van Oostenrijk en Duitsland uitging, terwijl de eigenlijke aanstichters over het Kanaal te vinden waren (en die manipuleerden op hun beurt Rusland en Frankrijk). De Duitsers waren niet dom toen ze België binnenvielen, maar ze hadden niet zo veel keuze meer.

L'histoire se répète, in Oekraïne deze keer, maar het zal daarbij niet blijven.
U kunt dat beweren, maar als de geschiedenis ons iets leert dan is het toch verbazend dat ze daar in Moskou niet zien wat u ziet. En dus lopen ze recht in de val gespannen door die "vermaledijde Angelsaksers"...
Oud 31 maart 2022, 17:47   #307
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan moeten we weer tot de conclusie komen dat Poetin recht is de val is gelopen... Wat zegt dat dan over zijn intelligentie en die van al zijn medewerkers en raadgevers? Is dat dan die door u bejubelde grote voorganger, wonderkind uit Leningrad? Echt?
Van mij heb jij niet vernomen dat ik een aanhanger van de heer Poetin ben, laat staan dat hij mij ooit enig gejubel zou hebben ontlokt. Poetin moet jou dus zelf hebben geïnformeerd. Zeg hem maar dat hij zijn mening over de heer K. Kodo dient te herzien.

In hoeverre hij en zijn medewerkers in een val zijn gelopen, moet ik in het midden laten, Poetin heeft mij niets gezegd, maar het ligt meer voor de hand dat het alternatief in hun ogen nog erger was. Rusland is al één keer uitverkocht en leeggeplunderd, onder Jeltsin, en heeft zich daar moeizaam en onvolledig van hersteld. Vroeg of laat moest het de oprukkende NAVO en de roversbende waarvoor de NAVO überhaupt bestaat een halt toeroepen.
Oud 31 maart 2022, 18:17   #308
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In hoeverre hij en zijn medewerkers in een val zijn gelopen, moet ik in het midden laten, Poetin heeft mij niets gezegd, maar het ligt meer voor de hand dat het alternatief in hun ogen nog erger was. Rusland is al één keer uitverkocht en leeggeplunderd, onder Jeltsin, en heeft zich daar moeizaam en onvolledig van hersteld.
Terugblikkend ware het inderdaad beter geweest na 1991 om Rusland onder VN curatele te plaatsen, het land is duidelijk niet in staat om uit zichzelf te evolueren naar een democratisch modern land, het is afgegleden naar een terroristenstaat en een dictatuur die massamoord pleegt in buurlanden omdat het geen andere manieren ziet om zijn "zin" te krijgen.

Het westen heeft daar inderdaad voor een groot stuk gefaald, door Rusland te lang te behandelen als een normaal land.

Citaat:
Vroeg of laat moest het de oprukkende NAVO en de roversbende waarvoor de NAVO überhaupt bestaat een halt toeroepen.
De Navo rukt niet op, de Navo beschermt landen tegen de enige echte rover in Europa : Rusland. Daarom dat Oost- en Midden-europese landen stonden te springen voor toetreding, ze zijn hier niet toe gedwongen op geen enkele manier, ze zien dit puur als een levensverzekering en hoe terecht.

Het is NIET Nato die landen binnenvalt, het is Rusland, nu in Oekraiene voor de zoveelste keer overigens.
En dat allemaal door de imperialistische ambities van 1 klootzak in het Kremlin.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 18:28   #309
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Dat klein Oekraïns diktatorke zit ons nog de les te spellen in ons parlement.

Dat kerelke wil ons met alle geweld in 'n 3de wereldoorlog storten.
Mislukte komediant.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 18:31   #310
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Mislukte komediant.
Natuurlijk, die brave man Poetin kwam alleen maar op de koffie. En kijk, hoe slecht die Zelensky toch is als gastheer! Alle schuld ligt bij Zelensky. Euh, wacht, neen, bij het Westen. Of nog beter: bij de VS. Bij "Sleepy Joe"!

Ja, dat is het!
Oud 31 maart 2022, 18:32   #311
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Misschien is het al gepost, maar ik lees steevast beweringen van Tomm als zouden er tot 14.000 burgers zijn omgekomen in Donbass sinds 2014.

Het VN-Commissariaat voor Mensenrechten raamt het aantal burgerdoden op iets meer dan 3000 in die gehele periode. Daarvan vielen er 2000 in het jaar 2014. De passagiers van vlucht MH 17 zijn daar ook bij maar staan snoeihard op het conto van de Russen en de separatisten.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 31 maart 2022 om 18:32.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 18:33   #312
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:

Mislukte komediant.
Zo ziet een held er dus uit.
De echte dictator zal nooit meer te horen of te zien zijn in ons (en vele andere) parlement(en).

Hij vecht voor zijn volk en voor de vrede op gevaar van eigen leven, de Nobelprijs voor die man aub.

Als je dat vergelijkt met die bange botoxtrol in zijn bunker ergens in het Oeral-gebergte dan weet ik wel wie respect afdwingt.

Laatst gewijzigd door parcifal : 31 maart 2022 om 18:34.
Oud 31 maart 2022, 18:36   #313
edwinp
Banneling

Standaard

siegheilsiegheilsiegheilsiegheilsiegheil

trollen mag trollen is ok
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 18:41   #314
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, die brave man Poetin kwam alleen maar op de koffie. En kijk, hoe slecht die Zelensky toch is als gastheer! Alle schuld ligt bij Zelensky. Euh, wacht, neen, bij het Westen. Of nog beter: bij de VS. Bij "Sleepy Joe"!

Ja, dat is het!
Als gij 't zegt. Wie ben ik om dat tegen te spreken.

Maar de Navolanden zullen toch niet ingaan op zijn verzuchtingen om hen bij die oorlog te betrekken.
Hoogstens humanitaire hulp, vluchtelingen opvangen & wapens leveren, wat reeds gebeurde.
We snijden onszelf economisch al diep genoeg in eigen vel, tot op 't bot
Oud 31 maart 2022, 18:45   #315
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
siegheilsiegheilsiegheilsiegheilsiegheil

trollen mag trollen is ok
Allee, bende gij terug?

Van gedacht veranderd?
(Maar da's nog geen reden om beginnen trollen èh)

Adem eens diep in & uit, want je bloeddruk stijgt tot ongekende hoogte als je zo bezig blijft.

Druk anders nog eens op dat driehoekje als er - voor jou - onwelgevallige meningen voorbijkomen.
Oud 31 maart 2022, 18:50   #316
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zo ziet een held er dus uit.
De echte dictator zal nooit meer te horen of te zien zijn in ons (en vele andere) parlement(en).

Hij vecht voor zijn volk en voor de vrede op gevaar van eigen leven, de Nobelprijs voor die man aub.

Als je dat vergelijkt met die bange botoxtrol in zijn bunker ergens in het Oeral-gebergte dan weet ik wel wie respect afdwingt.
Geen van beiden draagt mijn sympathie of respect.

Gij weet van waaruit Zelenski zoomt (ik heb hem nog nergens zien deelnemen aan gevechten, anders trek ik ook 'n kakhi shirtje aan - et voila - ik ben 'n heldhaftige vrijheidsstrijder), en exact waar Putin zit?

Niet dat dat enig belang heeft.
Oud 31 maart 2022, 18:53   #317
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Allee, bende gij terug?

Van gedacht veranderd?
(Maar da's nog geen reden om beginnen trollen èh)

Adem eens diep in & uit, want je bloeddruk stijgt tot ongekende hoogte als je zo bezig blijft.

Druk anders nog eens op dat driehoekje als er - voor jou - onwelgevallige meningen voorbijkomen.
boeit mij niet theoretische trol, ik ga mijn 'nieuwe' kennissen financiëel steunen

Geen toetsenbord held meer....slava oekraini !!
Oud 31 maart 2022, 19:02   #318
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
boeit mij niet theoretische trol, ik ga mijn 'nieuwe' kennissen financiëel steunen

Geen toetsenbord held meer....slava oekraini !!
LoL.

Vergeet geen selfies te maken om naar 't thuisfront te sturen, zoals die andere heldhaftige vrijheidsstrijders die meenden dat oorlog net zoiets is als 'n videogame.
Zodat de Russen je GSM signaal opvangen en de exacte locatie kennen.

Hopelijk krijg jij tenminste 'n wapen in de hand gestopt itt zoveel anderen die zonder opleiding of wapen als kanonnenvoer naar 't front gestuurd werden en in de rug geschoten werden als ze niet wilden gehoorzamen.
Hopelijk kom/mag je 't land nog uit als 't je te heet wordt.
Oud 31 maart 2022, 19:03   #319
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen van beiden draagt mijn sympathie of respect.

Gij weet van waaruit Zelenski zoomt (ik heb hem nog nergens zien deelnemen aan gevechten, anders trek ik ook 'n kakhi shirtje aan - et voila - ik ben 'n heldhaftige vrijheidsstrijder), en exact waar Putin zit?

Niet dat dat enig belang heeft.
Zelensky is president, hij moet leiden en coordineren, zijn job is praten en hulp en support vragen zoals hij nu al 40 dagen zonder einde doet, dag na dag na dag.

Je weet goed genoeg dat Zelensky meestal in Kyiv zit, nog altijd, ondanks de tientallen huurmoordenaars die uitgestuurd werden om hem een kopje kleiner te maken en ongetwijfeld is er een prijs op zijn kop gezet van vele miloenen euro's of dollars.

De Bange Botoxkabouter zit in een militaire Bunker nabij Oefa, dat is geen geheim, wat wel geheim is in WELKE hij precies zit.
Oud 31 maart 2022, 19:06   #320
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
LoL.

Vergeet geen selfies te maken om naar 't thuisfront te sturen, zoals die andere heldhaftige vrijheidsstrijders die meenden dat oorlog net zoiets is als 'n videogame.
Zodat de Russen je GSM signaal opvangen en de exacte locatie kennen.

Hopelijk krijg jij tenminste 'n wapen in de hand gestopt itt zoveel anderen die zonder opleiding of wapen als kanonnenvoer naar 't front gestuurd werden en in de rug geschoten werden als ze niet wilden gehoorzamen.
Hopelijk kom/mag je 't land nog uit als 't je te heet wordt.
hey toetsenbord HERO, ik ga effectief die mensen financial support geven wie doet dit nog in deze toetsenbordendraad ? wie heeft er nog balls ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be