![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch even gekeken hoe zot die Nederlanders van stapel lopen adhv cijfers van hun overheid:
https://www.rvo.nl/sites/default/fil...ary%202022.pdf via https://www.rvo.nl/onderwerpen/duurz...trisch-vervoer Ze hebben afgerond 86.000 openbare laadpunten, 2.656 snellaadpunten inbegrepen. (daarnaast geschatte 226.000 private laadpunten, maar die leggen de zelfstandige electriekers zelf) En nu willen ze van de netbeheerder bijna 1 miljoen openbare laadpunten tegen 2030 omdat er dan pakweg 1,9 miljoen BEV zouden rijden. Vandaag hebben ze er 260.000 BEV afgerond, bestelwagens en lichte vrachtwagens inbegrepen, en dat voor 86.000 openbare laadpunten. • Amai dat is voor 1 laadpunt voor 3 BEV, dat is dus de situatie in Nederland. Het beste Europees EV-land is Noorwegen die hebben alvast ook koperen kabels lol, maar die hebben vandaag al momenteel 512.410 BEV ook alle zwaardere EV (N1-N2-N3, bussen) inbegrepen. • Noorwegen had per 1.1.2022 niet 19.539 openbare laadpunten volgens eafo.eu - want dat lijkt me echt te weinig - , ik corrigeer/verhoog nog naar 27.270 connectors volgens https://www.eco-movement.com/statist...astructure-ev/, inclusief 6.491 snellaadconnectors. - Soit 512.410 : 27.270 = 19 afgerond of in Noorwegen hebben 19 BEV de beschikking over 1 openbaar laadpunt , NL al 3 BEV per openbaar laadpunt. Gaan we die 19 nu toepassen op de NL-laadpunten of beter 86.000 laadpunten maal (Noorse) 19 = 1.634.000 BEVs, en de NL-overheid schat 1,9 miljoen BEV tegen 2030. Mambo zijn oud linkje nog eens bovenhalen van september 2021: (cijfers laadpunten zijn niet juist of valse bron) Citaat:
Het kan natuurlijk ook zijn dat rtlnieuws.nl hun overheid niet echt begrepen heeft of het waren maar losse plannen natte duim. Ik stel me dus vragen bij die rare plancijfers mag dat na deze argumentatie? (indien ik me misrekend heb, zeg het maar) Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2022 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland willen de meeste EV rijders hun fiscale sjoemelbak het liefst inruilen tegen een fossiele.
Nederland heeft zijn les geleerd dus. Echter omdat de fiscus u dwingt om een EV sjoemelbak te kopen en de afschrijfkosten voor fossiele goede auto s richting nul brengt zit er niks anders op dan een EV sjoemelbak te kopen om de fiscus te pluimen en daarmee nog eens in stad geraakt voor een nieuw shakosch en uwe oude fossiele te houden voor als het eens ernstig is. Uiteindelijk zal er nog veel meer co2 rondvliegen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 maart 2022 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na mijn argumentatie dat NL al ruim genoeg openbare laadpunten heeft met 1 laadpunt per amper 3 BEVs (alle E-voertuigen), hier een bevestiging van een studie van de Europese stroomsector.
- 1 openbaar laadpunt per 13 BEVs heeft E&Y en Eurelectric berekend tegen 2035. - 85% van de laadpunten worden immers thuis gezet. (55 miljoen van 65 miljoen) - Blijven nog 10 miljoen openbare laadpunten voor 130 miljoen BEV. - De studie vermeld zelf dat Nederland bij de beste zijn. - het gaat vooral om bepaalde Oost-Europese landen, als daar de BEV meer verkocht worden, maar dat is glazen bol. Citaat:
Mogen ze daar ook eens kijken, of ze hebben dat al gedaan. ![]() Er zijn maar 2 landen die heel nipt niet aan 13 E-personenwagens (M1) per 1 openbaar laadpaal voldoen. Litouwen en Noorwegen hebben meer dan 1.300 BEV per 100 laadpunten. En voor Noorwegen had ik al alle BEVs uitgerekend dat het bijna 19 BEV per laadpunt is. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2022 om 18:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brandstoffen stijgen opnieuw, naar nieuwe recordhoogtes.
Evolutieprijs en voorspellingen voor de komende dagen: https://carbu.com/belgie//index.php/...lingen?p=M&C=D Dieselvoorspelling hieronder, en daaronder benzine. En helemaal onderaan de dieselevolutie van de laatste 2 jaar. Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2022 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Staatssecretaris
|
![]() Brandstof sector lult over mogelijk te kort van diesel/mazout!!! Is gewoon omdat mensen minder rijden en ook minder stoken door mooi weer.
Stock zit vol en lullen dat er een te kort aan komt het is de bedoeling van sector dat iedereen naar pomp zou hollen!! fake news!!! Stond op HLN maar is blijkbaar al weer verwijderd? Heb geinformeerd en stock zit overvol zodat bijvullen tijdelijk niet meer lukt, daarom fake news van prijzen gaan stijgen en er is mogelijk te kort... Overheid zou dergelijke praktijken eens moeten beboeten. Gaat niet over wc papier hé Laatst gewijzigd door Deo : 24 maart 2022 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |