Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2022, 14:08   #301
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik geloof je voor de volle 100% : die partij ageert al 30 jaar lang tegen de makak, en blijft dat doen.

Dat valt zelfs niet in vraag te stellen.

Maar waar zie jij enig verband met Vlaamse onafhankelijkheid ?
Het is altijd al duidelijk geweest, gewoon luisteren naar de haat in uw stem.

Seffens kom je ons nog zeggen dat de OVLD wakker ligt van het lot van "de makak".
Oud 1 juni 2022, 14:14   #302
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is altijd al duidelijk geweest, gewoon luisteren naar de haat in uw stem.

Seffens kom je ons nog zeggen dat de OVLD wakker ligt van het lot van "de makak".
Is het omdat de vraag je stoort, dat je ze wil omzeilen ?

De vraag was welk verband jij dan wel ziet tussen het discours van VB tegen de makak, en hun door jou veronderstelde interesse in vlaamse onafhankelijkheid.

Wat heeft O-VLD haar standpunt ten aanzien van migranten of nieuwe belgen daarmee te maken ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 14:24   #303
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Verbaal (mondling dus) zou je eventueel nog kunnen spreken van een "slip of the tongue", maar over iets dat je neerschrijft (of typt in dit geval) is nagedacht.
Inderdaad !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 14:25   #304
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kan langs geen kanten tippen aan oproep tot moord.
In de verste verte niet !!
Oud 1 juni 2022, 14:30   #305
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komaan Schoof... er is geen enkele partij behalve het Blok dat dergelijke zwijnepan serveert...

Noch liberaal, noch groen, noch de vlaams-nationalisten, de sossen, de tsjeven of de stalinisten gaan ooit bagger over "uw pensioen zit in de pocket van mohammed' als propaganda hanteren. Enkel de Bruine partij grossiert daarin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
a) het is nochtans de waarheid
b) ze zeggen het wel omfloerster (geen muur rond Europa, wel een muur rond de sociale zekerheid), of ze zwijgen omdat ze te laf zijn.
Dus uit de vaststelling dat ze dergelijk bruin-ranzig discours NIET hanteren, concludeer jij dat ze het in realiteit wel onderschrijven ?

Citaat:
Ik ben geen blokker en geen belanger.
Dat zijn synoniemen, Schoof...

Citaat:
Maar ik vind wel dat ongenuanceerd beschimpen al even erg is als het vreemdelingenstandpunt van het Blok, tot voor enkele jaren.
- neen, niet ongenuanceerd beschimpen... Dat is veeeel te zacht... Uit alle macht bestrijden, bespuwen, systematisch hun onmenselijkheid aan de kaak stellen, en hun hypocrisie ontmaskeren.

-tot voor enkele jaren is copy/paste hetzelfde als anno 2022 of 1992, toen hun Hauptmann zijn leiddraad schreef hoe men alle 'vreemdelingen' moet expulseren. Nil novi sub sole.

Citaat:
Van Grieken voert een beschavingsoperatie uit; hij is er nog niet, maar er zijn toch al resultaten te zien.
Hij doet wat elke marketeer doet : de boel met gladde praatjes wat proberen te fatsoeneren, zonder echter inhoudelijk iets te veranderen. Moest hij dat echt willen doen, dan zou hij beginnen met de antwerpse beerput te ledigen en bv PhDW en Van Rooy uit de partij te stampen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 juni 2022 om 14:30.
Oud 1 juni 2022, 14:33   #306
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=Pandareus;9970089]

Citaat:
- neen, niet ongenuanceerd beschimpen... Dat is veeeel te zacht... Uit alle macht bestrijden, bespuwen, systematisch hun onmenselijkheid aan de kaak stellen,
Zegt de man die politieke tegenstanders zou willen vergassen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 juni 2022 om 14:33.
Oud 1 juni 2022, 14:34   #307
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Mocht een belgicist echt "beter" zijn dan de Vlaamsgezinde, dan zou die :

* niet discrimineren op basis van leeftijd.
De vele mopjes van hem en andere belgicisten over de bejaarden van een of ander instituut bewijzen het tegendeel.
* mensen niet beoordelen op het uiterlijk.
De vele memes over de tandenloze grijsaard bewijzen het tegendeel.
* niet spugen op de eigen taal of cultuur
Ook hier bewijst hij het tegendeel.
* eeuwig leren
Zijn minachting voor mensen die veel talen spreken, getuigt van het tegendeel.

Mijn ervaring is dan ook dat belgicisten zowat de meest bekrompen, platvloerse individuen zijn die je hier tegenkomt.
Het is ook de enige die ik hier om de haverklap het scheldwoord "makak" zie gebruiken.
Het gaat dus niet om een "slip of the keyboard", het kenmerkt hem door en door.
2 !
Oud 1 juni 2022, 14:36   #308
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat is een beetje zoals zeggen dat je een man die je hebt zien zijn vrouw het ziekenhuis inslaan, op zijn liefdesgedichten van vandaag moet beoordelen.
Neen dus, één keer je zoiets gezien hebt is die persoon geklasseerd.
Heel ons strafsysteem gaat nochtans uit van de gedachte dat eens de straf is uitgezeten, je een nieuwe start verdient.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 15:29   #309
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het omdat de vraag je stoort, dat je ze wil omzeilen ?

De vraag was welk verband jij dan wel ziet tussen het discours van VB tegen de makak, en hun door jou veronderstelde interesse in vlaamse onafhankelijkheid.

Wat heeft O-VLD haar standpunt ten aanzien van migranten of nieuwe belgen daarmee te maken ?
We gaan verder terug moeten gaan, in de discussie, vermits ik uw versimpelde en bepaald overdreven versie- "de strijd tegen de makak", van de realiteit niet onderschrijf.

Als er al een strijd in die zin bestaat, dan lijkt het me eerder de strijd tegen de islamisering te zijn. Lijkt me een nobel streefdoel te zijn waar je niets tegen kan hebben, vermits de islam u uw mensenrechten ontzegt. Tenzij je een mannelijke hetero moslim bent natuurlijk, dan heb je wel (moslim)mensenrechten.
Oud 1 juni 2022, 15:31   #310
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Heel ons strafsysteem gaat nochtans uit van de gedachte dat eens de straf is uitgezeten, je een nieuwe start verdient.
Ook bij gewoonte misdadigers?
Oud 1 juni 2022, 15:44   #311
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus uit de vaststelling dat ze dergelijk bruin-ranzig discours NIET hanteren, concludeer jij dat ze het in realiteit wel onderschrijven ?

Dat zijn synoniemen, Schoof...

- neen, niet ongenuanceerd beschimpen... Dat is veeeel te zacht... Uit alle macht bestrijden, bespuwen, systematisch hun onmenselijkheid aan de kaak stellen, en hun hypocrisie ontmaskeren.

-tot voor enkele jaren is copy/paste hetzelfde als anno 2022 of 1992, toen hun Hauptmann zijn leiddraad schreef hoe men alle 'vreemdelingen' moet expulseren. Nil novi sub sole.

Hij doet wat elke marketeer doet : de boel met gladde praatjes wat proberen te fatsoeneren, zonder echter inhoudelijk iets te veranderen. Moest hij dat echt willen doen, dan zou hij beginnen met de antwerpse beerput te ledigen en bv PhDW en Van Rooy uit de partij te stampen.
Peanuts in vergelijking met uw plan om andersdenkende medeburgers te willen vermoorden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 15:58   #312
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We gaan verder terug moeten gaan, in de discussie, vermits ik uw versimpelde en bepaald overdreven versie- "de strijd tegen de makak", van de realiteit niet onderschrijf.

Als er al een strijd in die zin bestaat, dan lijkt het me eerder de strijd tegen de islamisering te zijn. Lijkt me een nobel streefdoel te zijn waar je niets tegen kan hebben, vermits de islam u uw mensenrechten ontzegt. Tenzij je een mannelijke hetero moslim bent natuurlijk, dan heb je wel (moslim)mensenrechten.
Ah, het verhaal dat het enkel de islam is...
Dus de congolezen die in grote hoeveelheden Brussel verlaten en zich in Ninove, Aalst of Denderleeuw gaan vestigen vormen geen probleem meer. (dat zijn quasi allen brave katholieken, de weinigen die nog op zondag naar de kerk gaan trouwens behalve wat ouwe moemoe's en pépé's bij ons.

Maar is het dan puur toeval dat het VB de enige partij is die werkelijk geen enkele afrikaan in een betekenisvolle rol of een verkiesbare plaats op een lijst heeft ? Ook niet als Kunta Kinté een goeie katholiek is ?

Iets anders : islam ontzegt mij mensenrechten zeg je ? Welk recht ontzegt een islamiet mij hier dat een jood of een christen mij hier niet misgunt ?
Oud 1 juni 2022, 16:20   #313
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Peanuts in vergelijking met uw plan om andersdenkende medeburgers te willen vermoorden.
Inderdaad !
Hij gaat nog veel verder dat het 70 punten programma van het VB dat hij zo verkettert.
Daar staat nergens in dat men andere mensen moet vermoorden.
Oud 1 juni 2022, 17:01   #314
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus de congolezen die in grote hoeveelheden Brussel verlaten en zich in Ninove, Aalst of Denderleeuw gaan vestigen vormen geen probleem meer. (dat zijn quasi allen brave katholieken, de weinigen die nog op zondag naar de kerk gaan trouwens behalve wat ouwe moemoe's en pépé's bij ons.

Maar is het dan puur toeval dat het VB de enige partij is die werkelijk geen enkele afrikaan in een betekenisvolle rol of een verkiesbare plaats op een lijst heeft ? Ook niet als Kunta Kinté een goeie katholiek is ?

Iets anders : islam ontzegt mij mensenrechten zeg je ? Welk recht ontzegt een islamiet mij hier dat een jood of een christen mij hier niet misgunt ?
Islam en mensenrechten
Oud 1 juni 2022, 17:19   #315
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zuhal populairste politica v.h. land.
Daarover gaat het hier & nu...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 17:29   #316
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen, niet enkel de islam. Wel alles en iedereen die voor overlast zorgt, en daarin spant "de islam" wel de kroon.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 18:10   #317
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 18:51   #318
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stelde geen theologische vraag, of enige theoretische beschouwing rond deze of gene godsdienst. Maar ging voort op jouw bewering dat de islam mijn (als burger van dit land) rechten zou beperken.

Hoe dan wel ? Ik voel geen enkele beperking en weet totaal niet wat jou zo verontrust lijkt te maken.
Oud 1 juni 2022, 19:03   #319
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, niet enkel de islam. Wel alles en iedereen die voor overlast zorgt, en daarin spant "de islam" wel de kroon.
Kun je niet beter effe met Xenophon de violen gelijk stellen, want jij zegt nu diametraal het tegenovergestelde als wat hij stelt...

-zit het probleem bij de makak ? (old style Vlaams Blok)
-zit het probleem enkel bij de islamieten ? (new style marketing Vlaams Belang als ontsnappingsroute om geen racist als predicaat mee te krijgen)
-of zijn ze allemaal rot, maar.... please... zeg dat dan.
Please enlighten us.
Oud 1 juni 2022, 19:14   #320
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij doet wat elke marketeer doet : de boel met gladde praatjes wat proberen te fatsoeneren, zonder echter inhoudelijk iets te veranderen.
Een beetje zoals Noël Slangen bij de VLD moest doen?
En nu staan ze op 10%...
Mensen doorzien die marketingpraatjes...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be