Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2022, 21:17   #301
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat begrijp je niet aan het volgende:

Als JIJ je mooie nieuwe Porsche vrijwillig in brand steekt, is dat JOUW goede recht.

Als IK jouw mooie nieuwe Porsche vrijwillig in brand steek, is dat een misdrijf.

Als jij een zwangere vrouw aanrandt, dan rand je ten eerste een vrouw aan. Als zij hierdoor haar vrucht verliest, wat VOOR HAAR waardevol was, dan is dat een heel erg verzwarende omstandigheid, en heb jij ENORM VEEL misdaan AAN DIE VROUW.

Het is niet omdat een vrouw het recht heeft om abortus te doen IN HAAR EIGEN BUIK dat anderen dat ook hebben, dat recht, als zij dat niet wil he.

Want de meeste zwangere vrouwen willen WEL hun kind hebben. Het doen mislukken van een gewenste zwangerschap, met alle gevolgen van dien voor die vrouw, is dus wel degelijk een erge zaak. Voor haar.

Om die foetus dood te trappen zal je die er wel eerst moeten uithalen, en dat is bovendien nogal een zware vorm van barbaarse verkrachting he.
Iemand die een zwangere vrouw vermoordt, vermoordt 2 mensen.
Oud 28 juni 2022, 21:23   #302
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Om die foetus dood te trappen zal je die er wel eerst moeten uithalen, en dat is bovendien nogal een zware vorm van barbaarse verkrachting he.
1 trap in de buik kan volstaan, zelfs een duw en een ongelukkige val.
Dood of permanente schade aan de vrucht als gevolg.

Je ziet dat onze ongeboren burgers ook mensenrechten vereisen.
Oud 29 juni 2022, 05:55   #303
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Dus het is niet goor dat iemand een ongeboren, of een bijna geboren mens vermoordt?
Het kan goor zijn in de visuele aspecten, zoals het heel goor is om een varken te slachten.

Citaat:
Het is volgens u pas goor dat iemand die compleet walgelijke daad wereldkundig wil maken, om onwetende mensen te sensibiliseren.....
Goor is een visueel aspect, he.

Citaat:
Abortus is niet normaal, en absoluut laakbaar, ook al is het een “standaard medische praktijk.”
Dat is een religieus dogma he. "Vissen is niet normaal, en absoluut laakbaar, ook al is het een standaard praktijk bij vissersclubs".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 06:29   #304
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus het is niet goor dat iemand een ongeboren, of een bijna geboren mens vermoordt? Het is volgens u pas goor dat iemand die compleet walgelijke daad wereldkundig wil maken, om onwetende mensen te sensibiliseren.....

Abortus is niet normaal
, en absoluut laakbaar, ook al is het een “standaard medische praktijk.”
Dat is een heel wereldvreemde uitspraak, als je weet dat in heel west europa abortus wettelijk is toegelaten behalve in polen en malta.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 07:20   #305
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is een heel wereldvreemde uitspraak, als je weet dat in heel west europa abortus wettelijk is toegelaten behalve in polen en malta.
Het is vooral een onbeargumenteerde uitspraak, en een dogmatisch herhalen, "het is een mens, het is een mens het is een mens", maar verder geraakt het niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 09:42   #306
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus het is niet goor dat iemand een ongeboren, of een bijna geboren mens vermoordt? Het is volgens u pas goor dat iemand die compleet walgelijke daad wereldkundig wil maken, om onwetende mensen te sensibiliseren.....

Abortus is niet normaal, en absoluut laakbaar, ook al is het een “standaard medische praktijk.”
Dus bij verkrachting of incest moet de vrouw/meisje de zwangerschap volbrengen ?

Laatst gewijzigd door jogo : 29 juni 2022 om 09:43.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 09:54   #307
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Dus bij verkrachting of incest moet de vrouw/meisje de zwangerschap volbrengen ?
Morning after pill.
Oud 29 juni 2022, 10:24   #308
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Morning after pill.
Neen, eens ge het moord hebt genoemd is dit niet mogelijk.
(chemisch of mechanisch maakt niet uit )
Oud 29 juni 2022, 10:27   #309
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, eens ge het moord hebt genoemd is dit niet mogelijk.
(chemisch of mechanisch maakt niet uit )
AKkoord. Maar ik heb de termijn die ik opteer wel tussen de lijnen duidelijk gemaakt he? Nuja, vrij expliciet zelfs.
Hartslag = geen abortus.
Niet omdat ik daar voorstander van ben, maar enkel en alleen als het kwaad dan toch een vrouwenrecht is. De mensenrechten van de mens in wording starten volgens de feiten meteen na conceptie he. Laten we die zijn/haar lijden dan niet onnodig meer zijn dan “choice” opteert toe te staan.
Oud 29 juni 2022, 10:52   #310
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
AKkoord. Maar ik heb de termijn die ik opteer wel tussen de lijnen duidelijk gemaakt he? Nuja, vrij expliciet zelfs.
Hartslag = geen abortus.
Niet omdat ik daar voorstander van ben, maar enkel en alleen als het kwaad dan toch een vrouwenrecht is. De mensenrechten van de mens in wording starten volgens de feiten meteen na conceptie he. Laten we die zijn/haar lijden dan niet onnodig meer zijn dan “choice” opteert toe te staan.
Het is niet omdat je iets herhaalt dat het daarom plots waarheid gaat worden hoor...

De wetgever bepaalt wie welke rechten krijgt plus de modaliteiten. En dat is vanaf de geboorte.
Oud 29 juni 2022, 10:57   #311
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard Probing Jezebel

Citaat:
Het is niet omdat je iets herhaalt dat het daarom plots waarheid gaat worden hoor...

De wetgever bepaalt wie welke rechten krijgt plus de modaliteiten. En dat is vanaf de geboorte.
De Wetgever is wie? Voorwaar, geen mens geboren vandaag.
Hij is.
En het staat in 1 ieders geweten hier gebeiteld dat we hier een onschuldig leven doden bij abortus. Dan mag uw wetgever dat tot maanden na geboorte niet als volwaardig mens erkennen; mijn Wetgever verandert Zijn Schrift daarop niet.
Devils, it is written.

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 juni 2022 om 11:00.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 11:07   #312
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hartslag = geen abortus.
Neen, van zodra ge het moord hebt genoemd valt er niks te termijnen, zoals gunter5148 het absoluut noemt.
Dan vervoegt ge die categorie van lieden die ook beslissen over genitale verminking, waarbij derden gaan bepalen wat er met uw lichaam gaat gebeuren.
Oud 29 juni 2022, 11:14   #313
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Wetgever is wie?
Het parlement uiteraard...
Oud 29 juni 2022, 11:20   #314
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het parlement uiteraard...
Luister eens naar dit filmpje als je open staat voor mensenrechten:
https://melissaohden.com/2021/11/18/...e-human-being/
Oud 29 juni 2022, 11:22   #315
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, van zodra ge het moord hebt genoemd valt er niks te termijnen, zoals gunter5148 het absoluut noemt.
Dan vervoegt ge die categorie van lieden die ook beslissen over genitale verminking, waarbij derden gaan bepalen wat er met uw lichaam gaat gebeuren.
Jamaar dat zei ik er toen ook bij hoor. Dat we moeten blijven belijden dat het moord is om de ernst van de daad nooit te bagataliseren.
Volgens de liberalen -hun filosofie- moeten we besnijdenis hier veilig organiseren als vrouwenrecht omdat ze nu naar buitenland moeten om besneden te worden.
Oud 29 juni 2022, 11:30   #316
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wetgever is wie? Voorwaar, geen mens geboren vandaag.
Hij is.
En het staat in 1 ieders geweten hier gebeiteld dat we hier een onschuldig leven doden bij abortus. Dan mag uw wetgever dat tot maanden na geboorte niet als volwaardig mens erkennen; mijn Wetgever verandert Zijn Schrift daarop niet.
Devils, it is written.
ah, uw imaginair vriendje vertelt u dat. Mijn jongste had ook zo'n fase, die is er wel uitgegroeid rond zijn vijfde
Oud 29 juni 2022, 11:50   #317
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jamaar dat zei ik er toen ook bij hoor. Dat we moeten blijven belijden dat het moord is om de ernst van de daad nooit te bagataliseren.
Volgens de liberalen -hun filosofie- moeten we besnijdenis hier veilig organiseren als vrouwenrecht omdat ze nu naar buitenland moeten om besneden te worden.
Eerst zeggen dat het moord is en dan marchanderen met termijnen, is moord bagatelliseren.
Als gij absoluut vindt dat volgens uw geloof uwe wijsvinger des duivels is, adviseer ik u ook om dat door een vakkundig chirurg te laten verwijderen.
Oud 29 juni 2022, 11:53   #318
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat je in een discussie je punt niet verkocht krijgt dat je er bij elkaar gefantaseerde zever moet bij sleuren hee... Niemand pleit daarvoor, wel integendeel.
Oud 29 juni 2022, 12:08   #319
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat je in een discussie je punt niet verkocht krijgt dat je er bij elkaar gefantaseerde zever moet bij sleuren hee... Niemand pleit daarvoor, wel integendeel.
Die redeneren echt zo.
500 vrouwen moeten jaarlijks naar Nederland omdat die hun infanticide tot +20 weken toelaten, dus laten we hier de termijn opdrijven. Unquote liberals.
Oud 29 juni 2022, 12:10   #320
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst zeggen dat het moord is en dan marchanderen met termijnen, is moord bagatelliseren.
Als gij absoluut vindt dat volgens uw geloof uwe wijsvinger des duivels is, adviseer ik u ook om dat door een vakkundig chirurg te laten verwijderen.
Ik wil een termijn van 0 en terug onderwijs waar ze van een man en een vrouw spreken en hoe ze op diverse manieren een ongewenste zwangerschap kunnen voorkomen.

Toch ben ik niet naïef en zal abortus niet meer verdwijnen, maar dan gaat de termijn beter omlaag dan omhoog. 12 weken is al behoorlijk ingrijpend.

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 juni 2022 om 12:12.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be