Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2005, 09:28   #301
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE

Maar wie heeft nu de mooiste hespen?...
Want daar was het toch om te doen of niet?
[size=1](De zesde persoon rechts onderaand... is dat JL Dehaene niet?)[/size]

labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 20:39   #302
cortelinckx
Schepen

Standaard

Of ze kleren nu aan hebben of niet maakt mij niet uit, zolang die kunstliefhebbers hun *bakkes* maar houden.
cortelinckx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2005, 07:45   #303
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Tja, een bloot achtewerk laten zien is nu eenmaal uw misprijzen laten zien.
Dat klopt slechts gedeeltelijk.
De geste van de rok opheffen en een klets op de eigen blote bil te geven met het achterdeel naar iemand gekeerd, stamtuit de tijd toen de vrouwen uitsluitend rokken droegen én bovendien zonder ondergoed. Deze geste werd door Louis Paul Boon in een van zijn romans beschreven.
De klederdracht dewelke dit gebaar mogelijk maakte is wel reeds een tijdje in onbruik.........
Uiteraard is het best mogelijk dat jij in privé-kring nog op die wijze jouw misprijzen uit, maar ik denk niet dat deze praktijk nog veel verspreiding kent.

Citaat:
voorlopig vind ik het best wel kunnen zulke stunts.
Uiteraard moet dit kunnen.
De komisch-reactionaire commentaren erop, zijn ware eye-openeners.
Er is nog meer Victoriaans restafval op te ruimen dan ik ooit voor mogelijk hield..........
Oud 11 mei 2005, 07:46   #304
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cortelinckx
Of ze kleren nu aan hebben of niet maakt mij niet uit, zolang die kunstliefhebbers hun *bakkes* maar houden.
Heb je misschien geen passend weerwoord?
Of gewoon problemen met het laten uiten van meningen die niet in je denkwereld(je) passen?
Oud 13 mei 2005, 18:40   #305
Polka
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat een mens al doet om op te vallen...

Volgende week is de helft daarvan weeral in de ziekenkas en die valt niet op maar af
Als er 2000 mensen rond je staan gaat niemand het geweten hebben dat je er was hoor.
Polka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2005, 19:41   #306
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Het naakte mensenlichaam is het meest natuurlijke van de mens. Het perverse aan heel de zaak is dat de samenleving blijkbaar vervreemd is van het meest normale aan de mens; de naaktheid. Het is de perverse seksuele vervreemding in de maatschappij die ervoor zorgt dat we allen geïndoctrineerd zijn. Geïndoctrineerd in de zin dat we op warme dagen niet iedereen, natuurlijk, dat is naakt, over straat loopt... Want naakt rondlopen bij warm weer, dat zou de normale gang van zaken moeten zijn!
Oud 13 mei 2005, 20:12   #307
rik47
Gouverneur

Standaard

Dat is het nu juist. Ook voor jou moet alles kunnen, grenzeloos. Ok, maar schreeuwen jullie gedachtebroeders moord en brand alles iemand anders vindt dat niet alles kan en aan jullie grenzen raakt. Om een samenleving leefbaar te houden moeten er spelregels zijn en in die maatschappij moeten we het samen zien te rooien, ieder met zijn eigen mening en gedachtegoed. Daar hebben mensen als jij het enorm moeilijk mee. Zo is het ook bij opvoeden van kinderen, die moet je ook grenzen geven waarin zij zich kunnen bewegen en ontplooien voor later. In een goed functionerende samenleving mag niemand een overheersende mening opdringen.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2005, 20:42   #308
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47
Dat is het nu juist. Ook voor jou moet alles kunnen, grenzeloos. Ok, maar schreeuwen jullie gedachtebroeders moord en brand alles iemand anders vindt dat niet alles kan en aan jullie grenzen raakt. Om een samenleving leefbaar te houden moeten er spelregels zijn en in die maatschappij moeten we het samen zien te rooien, ieder met zijn eigen mening en gedachtegoed. Daar hebben mensen als jij het enorm moeilijk mee. Zo is het ook bij opvoeden van kinderen, die moet je ook grenzen geven waarin zij zich kunnen bewegen en ontplooien voor later. In een goed functionerende samenleving mag niemand een overheersende mening opdringen.
Wat een lulkoek !!!!!!!! Wat is er nu zo "grenzeloos" aan enkele naakte mensen. Ik begrijp echt niet wat je daar zo "shocking" aan vindt.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2005, 20:49   #309
rik47
Gouverneur

Standaard

Wij snappen niet wat jullie daar zo geweldig aan vinden, moet toch kunnen.
Oud 13 mei 2005, 20:57   #310
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij snappen niet wat jullie daar zo geweldig aan vinden, moet toch kunnen.
Ik vind daar nu niet speciaal iets geweldig aan. Ik vond het gewoon "goed gevonden" , niet meer en niet minder. Maar voor "jullie" blijkbaar genoeg om aan de "alarmbel" te trekken , want "bloot" is voor jullie simpelweg "not done". Ik ben thuis opgevoed in een sfeer dat de badkamerdeur voor niemand op slot ging, als je begrijpt wat ik bedoel. En ik heb er echt geen trauma aan overgehouden. Integendeel ik kijk tegen "naakt" op een zeer nuchtere manier aan ; ik associeer naakt niet noodzakelijk met sex of andere "orgieën.
Oud 13 mei 2005, 21:02   #311
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik vind daar nu niet speciaal iets geweldig aan. Ik vond het gewoon "goed gevonden" , niet meer en niet minder. Maar voor "jullie" blijkbaar genoeg om aan de "alarmbel" te trekken , want "bloot" is voor jullie simpelweg "not done". Ik ben thuis opgevoed in een sfeer dat de badkamerdeur voor niemand op slot ging, als je begrijpt wat ik bedoel. En ik heb er echt geen trauma aan overgehouden. Integendeel ik kijk tegen "naakt" op een zeer nuchtere manier aan ; ik associeer naakt niet noodzakelijk met sex of andere "orgieën.
Ok, kan ik mij in vinden als jij dat een goeie ingeving vond. Voor de rest zo puriteins en kleinzielig zijn we nu echt ook niet.
Oud 13 mei 2005, 21:02   #312
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Het leek me daar wel leuk. Moest het warmer geweest zijn, zou ik misschien wel meegedaan hebben.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2005, 21:08   #313
rik47
Gouverneur

Standaard

Gelukkig doet af en toe eens zot doen geen zeer.

Laatst gewijzigd door rik47 : 13 mei 2005 om 21:19.
Oud 13 mei 2005, 21:13   #314
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, kan ik mij in vinden als jij dat een goeie ingeving vond. Voor de rest zo puriteins en kleinzielig zijn we nu echt ook niet.
Wel iets meer dan een goeie ingeving. De combinatie van naakt met allerlei decors had m.i. wel een artistiek "geheel".8)

Laatst gewijzigd door Pietje : 13 mei 2005 om 21:16.
Oud 13 mei 2005, 21:16   #315
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Blote pietjes in Brugge zou ook mooi geweest zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2005, 21:23   #316
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Blote pietjes in Brugge zou ook mooi geweest zijn...
En die allemaal in dezelfde richting wijzen, dat zou pas echte kunst zijn.
Oud 13 mei 2005, 22:14   #317
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de rest zo puriteins en kleinzielig zijn we nu echt ook niet.
Dan heb je toch wel een verdomd eigenaardige manier om dat kenbaar te maken...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2005, 22:54   #318
rik47
Gouverneur

Standaard

Het is een feit dat mensen als jij altijd gul zijn met etiketten als iemand het oneens is met je, en dat stoort me. Das gewoon vrije meningsuiting.......
Oud 14 mei 2005, 00:32   #319
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Wat heb jij eigenlijk van Nietzsche gelezen? Nietzsche was de grootste vijand van elk nationalisme. Lees "Also Sprach Zarathustra" eens, waar Zarathustra zegt dat hij geen vaderland meer heeft en alleen in het land van zijn kinderen, van de Übermensch thuis wil zijn. Lees ook eens "Nietzsche contra Wagner" en "Der Fall Wagner", daar is hij zeer duidelijk over antisemieten en ander "nazionaal" gespuis. Lees ook eens mijn citaten uit Der Antichrist.

Krieg aufs Messer mit Rom! Heb jij dat begrepen? Krieg aufs Messer tegen de oude religie van God, maar ook tegen de nieuwe religie van de Natie.

Frieden und Freundschaft mit dem Islam! Heb jij dat begrepen? Dat is geen alliantie met bin Laden of AEL. Dat betekent: ja tegen de cosmopolitische geest van Andaluzië, waar joden, moslims en christenen, Arbieren, Berbers, Perzen en Spanjaarden samenwerkten aan het tot stand komen van een hogere cultuur!

En een hogere cultuur scheppen betekent dat men al de nationalistische mediocriteit achter zich laat. Wat heeft Nietzsche te maken met het kleine Vlaanderen? Zelfs het Duitse Rijk, dat toen nog zeer uitgestrekt was, was veel te klein voor hem!

Heb jij dat begrepen? Natuurlijk niet! Hoe zou Nietzsche nu door iemand die zich opsluit in zijn kleine, grijze, regenachtige regiotje begrepen kunnen worden?

Om Nietzsche te begrepen moet men zuidwaarts tiegen, naar Italië, naar Andalusië, naar Granada, naar Cordoba, naar Sevilla, en verder zuidwaarts, naar de Sahara! Lees eens het wondermooie gedicht over Nietzsches verblijf bij de "dochters van de woestijn", waarin hij probeert zelfs zijn Europeaan-zijn te overstijgen.
Is de wereld blijven stilstaan na de Openbaring van Friedrich Nietzsche?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2005, 00:41   #320
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Uiteraard moet dit kunnen.
De komisch-reactionaire commentaren erop, zijn ware eye-openeners.
Er is nog meer Victoriaans restafval op te ruimen dan ik ooit voor mogelijk hield..........
eindelijk zinnige commentaar na 16 blz. gezever!
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be