![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#302 |
Staatssecretaris
|
![]() Dames en heren,
Voor mijn onhebbelijk gedrag heb ik een goede reden. Ik heb het recht om ongeoorloofde zaken te vertellen, duivelse dingen, aangezien ik hier lid nummer 666 ben. http://forum.politics.be/member.php?u=666 Verklaart wel wat denk ik ![]()
#303 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De nationaliteit verlenen om uitlevering tegen te gaan lijkt me gewoon een van de pot gerukt idee! Maar: als de BUB dit als een reden tot het verkrijgen van de nationaliteit ziet... Dan hoop ik voor hen dat de linkiewinkies nog lang het beleid in dit land mogen voeren, want die voeren dat toch al uit! |
|
![]() |
![]() |
#304 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
BUB aanziet het niet als reden tot verkrijgen van de nationaliteit, ik geef maar een mogelijke case waarbij eventueel zoiets mogelijk zou kunnen zijn, echter: ik ben er geen voorstander van dat onze nationaliteit te grabbel wordt gegooid, en BUB in zijn totaal niet. Die frase staat er vooral bij, omdat je niets op voorhand kan uitsluiten.
![]() |
#305 |
Minister-President
|
![]() Voor de geinteresseerden (en ook voor anderen):
Het programma van de Nationale Unie is herzien: http://www.nationaleunie.be/programma.htm We hebben ons programma herzien met de volgende kerngedachten in het achterhoofd:
|
![]() |
![]() |
#306 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#307 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Effe serieus nu: als we dit op een groter lettertype zouden doen, dan gaan er weer klachten komen over het scrollen, dus is het een compromis geworden... |
|
![]() |
![]() |
#308 | |||||
|
![]() Citaat:
- invoering van bindende referenda op initiatief van de bevolking - stemplicht vervangen door stemrecht - afschaffing van de grendelmeerderheden, pariteiten en andere ondemocratische constructies Negatief: federalisme op basis van de provincies. Dit is IMHO een stap terug naar het Ancien Régime en onhaalbaar. Grappig en nutteloos: de omvorming van de senaat tot een federaal overlegcomité van vertegenwoordigers uit de provincies. U wil hier de twee grote gemeenschappen een overlegplek geven maar durft ze niet eens bij naam noemen. Dit wordt een totaal nutteloze, geblokkeerde instelling. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 25 mei 2005 om 09:24. |
|||||
![]() |
![]() |
#309 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#310 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Pas op, de kleuren veranderen zou ook al wat oplossen. Egidius |
||
![]() |
![]() |
#311 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heeft U ook bemerkingen wat betreft de inhoud van ons programma? |
|
![]() |
![]() |
#312 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#313 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#314 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom vindt U het federalisme op basis van de provincies nutteloos? Het lijkt mij nuttig om de provincies op te waarderen én tegelijk een nutteloos tussenniveau, de gewesten, af te schaffen... Hetgeen U 'grappig' noemt, is een rechtstreeks gevolg van bovenstaande maatregel... |
|
![]() |
![]() |
#315 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De provincies weten nog beter als de gewesten wat er nodig is in de streek. Als informerend en uitvoerend orgaan kunnen zij perfect de tentakels van de nationale overheid zijn, doorheen het land.
![]() |
#316 | |||||||
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat Vlaanderen zo'n grote mobilisatiekracht heeft, maar het is er en het kan de schok opvangen als het federale niveau in elkaar stuikt. Ten tweede is er een beweging bezig naar regionale samenwerkingsverbanden, gestoeld op wat je zou kunnen noemen "natuurlijke" of geografische kenmerken: Hageland, Pajottenland, Noorderkempen, Westhoek... Veelal zijn het 10 tot 15 gemeenten die samenwerken in een handig werkbare entiteit met een duidelijke identititeit, en op vele terreinen (toerisme, huisvuil, milieu, infrastructuur etc.). Ten derde waren de provincies de vertegenwoordigers ten velde van het nationale, unitaire gezag, naar het voorbeeld van het Franse jacobinisme en zijn departementen. Ze worden snel overbodig, en dat is niet verwonderlijk als je ziet welke absurditeiten hun bestaan soms meebrengt. Ik denk alleen maar aan de bestuurlijke scheiding tussen de West-Vlaamse en de Oost-Vlaamse Leiestreek. Al helemaal zinloos lijkt het me om de federale machtsopbouw te stoelen op deze instellingen uit het Ancien Régime die geen echte functie meer hebben (behalve in Limburg misschien nog een beetje folkore). Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 25 mei 2005 om 10:25. |
|||||||
![]() |
![]() |
#317 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alles hangt af van hoe men tegenover België aankijkt. Bij de Nationale Unie geloven we dat België, mits een paar serieuze, democratische ingrepen, zeker nog veel toekomst en potentieel heeft. U daarentegen gelooft daar duidelijk niet in. Wij zijn tevens van mening dat de opdeling van ons land in taalgemeenschappen geleid heeft tot inefficient bestuur en dat het enkel maar gezorgd heeft voor, politiek gestuurde, verdeeldheid tussen burgers van hetzelfde land. Het is namelijk niet zo dat Belgen, omdat ze een andere taal spreken, geen Belgen meer willen zijn. Het mooiste voorbeeld van hoe taalgemeenschappen perfect kunnen samenleven in één land is wel Zwitserland. Daar heeft men een staatsstructuur op basis van kantons (vergelijkbaar met onze provincies) en U kan bezwaarlijk zeggen dat die zonodig streven naar onafhankelijkheid of dat de burgers daar niet trots zouden zijn op hun land! Maar daar is het nu eenmaal zo, dat het land democratischer is dan België... Dat model kan perfect toegepast worden op ons Belgenlandje, om het eindelijk te genezen van zijn politieke schizofrenie! |
|
![]() |
![]() |
#318 |
|
![]() @rudi van nespen
vraagje: hoe staat u tegenover het principe van de eens-voorgoed-vastgelegde taalgrens? Bent u ook de mening toegedaan dat Brussel mag uitbreiden ondanks de vastlegging vd taalgrens in 62/63?
#319 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Terzijde: de kantons hebben maar weinig uitstaans met onze centralistische provincies. Als je ze met iets zou moeten vergelijken, dan eerder met de geografische "natuurlijke regio's" die stilaan in opkomst zijn. Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 25 mei 2005 om 11:15. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#320 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |