Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2005, 18:26   #301
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie
Die werkgever van flightcare die kon dat toch van ver zien aankomen op het moment dat hij haar op een dergelijke manier wou ontslaan!
Effectief, het bedrijf had vindevogel schriftelijk gewaarschuwd.
En de ACV vakbondsman Weltens heeft gezegd dat Vindevogel onvoorzichtig is geweest.

Stop toch eens met die éénzijdige voorstelling van zaken.

En als dat dan zo'n slecht bedrijf is dat iedereen uitbuit: waarom doet de rest van de 1500 mensen niet mee?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by PieterP on 15-07-2005 at 19:27
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Die werkgever van flightcare die kon dat toch van ver zien aankomen op het moment dat hij haar op een dergelijke manier wou ontslaan!
En de ACV vakbondsman Weltens heeft gezegd dat Vindevogel onvoorzichtig is geweest.

En als dat dan zo'n slecht bedrijf is dat iedereen uitbuit: waarom doet de rest van de 1500 mensen niet mee?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
En de ACV vakbondsman weltesn heeft gezegd dat Vidnevogel onvoorzichtig is geweest.

En als dat dan zo'n slecht bedrijf is dat iedereen uitbuit: waarom doet de srest van de 1500 mensen niet mee?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door PieterP : 15 juli 2005 om 18:27.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 18:29   #302
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Vindevogel
Flight Care zou moeten overwegen om Poolse poetsvrouwen in dienst te nemen, die zijn werkzaam en betrouwbaar.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 18:34   #303
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
- Wie kan ooit nog één woord meepraten over werk en werkomstandigheden, als werknemer dan? Niemand tenzij men slaafs de werkgever volgt! Hebben de mannen en vrouwen die het "werk dragen" dan geen enkel recht meer?

Daarom is het meer dan noodzakelijk dat de vakbond grijpt naar de wapens die hen, nog resten: de staking. Vermits alle andere mogelijkheden - overleg, verzoek aan de arbeidsrechtbank, flagrant door de werkgever geweigert werden.

Indien.... (!) mevrouw Vindevogel, duidelijke feiten konden ten laste gelegd worden, kon men een verzoek richten aan de voorzitter van de arbeidsrechtbank te Brussel, die binnen de 8 dagen een uitspraak doet. Dan was er geen reden tot staking geweest, wegens het terecht volgen van een duidelijk afgesproken (wettelijk vastgelegde) procedure. WAAROM doet de directie dat dan niet ????? Niemand zou enige last ondervinden! Is d�*t een goed beleid? Neen,???... dus .... BUITEN met die kwakzalvers! Met als eerste VDB, die was wellicht wééral boven zijn "theewater"?

WIE ??? is dan verantwoordelijk voor deze actie? : De werkgever!

D�*�*rom is deze aktie een gerechtvaardigde aktie.
U weet misschien intussen dat Weltens ACV Transom verklaard heeft dat Vindevogel onverstandig gehandeld heeft... of niet soms...

Ik denk dat u dringend een herscholing nodig hebt als vakbondsmilitant.
U spreekt taal van de jaren zeventig.
U blijft sloganmatig redeneren.
U moet ook wat bijlezen.
ikadviseer het recente boek van Yves Leterme.
Daar gaat u misschien een visie opdoen voor het jaar 2020 .[edit]
[size=1]After edit by PieterP on 15-07-2005 at 19:49
Reason:

Citaat:
- Wie kan ooit nog één woord meepraten over werk en werkomstandigheden, als werknemer dan? Niemand tenzij men slaafs de werkgever volgt! Hebben de mannen en vrouwen die het "werk dragen" dan geen enkel recht meer?

Daarom is het meer dan noodzakelijk dat de vakbond grijpt naar de wapens die hen, nog resten: de staking. Vermits alle andere mogelijkheden - overleg, verzoek aan de arbeidsrechtbank, flagrant door de werkgever geweigert werden.

Indien.... (!) mevrouw Vindevogel, duidelijke feiten konden ten laste gelegd worden, kon men een verzoek richten aan de voorzitter van de arbeidsrechtbank te Brussel, die binnen de 8 dagen een uitspraak doet. Dan was er geen reden tot staking geweest, wegens het terecht volgen van een duidelijk afgesproken (wettelijk vastgelegde) procedure. WAAROM doet de directie dat dan niet ????? Niemand zou enige last ondervinden! Is d�*t een goed beleid? Neen,???... dus .... BUITEN met die kwakzalvers! Met als eerste VDB, die was wellicht wééral boven zijn "theewater"?

U weet misschien intussen dat Weltens ACV Transom verklaard heeft dat Vindevogel onverstandig gehandeld heeft... of niet soms...

U moet ook wat bijlezen.
Daar gaat u misschien een visie opdoen voor het jaar 2020 .[/size]

Citaat:

U weet misschein intussen dat >Wletens ACV Transom verklaard heeft dat Vindevogel onverstandig gehandeld heeft... of niet soms...

U moet ook wat bijlezen.
Daar gaat u misschien een visie opdoen voor het jaar 2020 .[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door PieterP : 15 juli 2005 om 18:49.
Oud 15 juli 2005, 18:37   #304
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je zou het VEEL BETER OMDRAAIEN...! en alle maatschappijen die enige last ondervonden een schadeclaim moeten richten aan hen die OORZAAK zijn van deze aktie! .... : De werkgever die zonder de bestaande regels te respecteren, een afgvaardigde van het personeel aan de deur zet!

D�*t is de wet, niet andersom!
Onze man schrijft weer met hoofdletters, precies of we kunnen niet lezen.

De rechtbank zal wel oordelen over schadeclaims. Daarom moet de vakbond rechtspersoonlijkheid krijgen. Dan kunnen ze dit soort fratsen niet meer uithalen.[edit]
[size=1]After edit by PieterP on 15-07-2005 at 19:37
Reason:

Citaat:
Je zou het VEEL BETER OMDRAAIEN...! en alle maatschappijen die enige last ondervonden een schadeclaim moeten richten aan hen die OORZAAK zijn van deze aktie! .... : De werkgever die zonder de bestaande regels te respecteren, een afgvaardigde van het personeel aan de deur zet!

Onze man schrijft weer met hoofdletters, precies of we kunnen niet lezen.

De rechtbank zal wel oordelen over schadeclaims. Daarom moet de vakbond rechtspersoonlijkheid krijgen. Dan kunnen ze dit soort fratsen niet meer uithalen.[/size]

Citaat:

Onze man schrijft weer met hoofsletters, precies of we kunnen niet lezen.

De rechtbank zal wel oordelen over schadeclaims. Daarom moet de vakbond rechtspersoonlijkheid krijgen. Dan kunnen ze dit soort fratsen niet meer uithalen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door PieterP : 15 juli 2005 om 18:37.
Oud 15 juli 2005, 18:44   #305
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Niet alleen gebruiken de ex)Sabeniens daar hun pasjes om op de luchthaven rond te hangen zonder dat ze er moeten zijn( hallo veiligheid? zitten er allochtonen tussen die geïnteresseerd zijn in vliegers?) maar ze deinzen er ook niet voor terug om duizenden reizigers te kwellen omwille van hun bekrompen eigenbelang en profitarisme.
Soijtig dat er geen wettelijk kader is om stakers onmiddellijk te ontslaan, zonder recht op stempelgeld.
Zo werkt het natuurlijk ook niet.
Oud 15 juli 2005, 18:49   #306
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Wie zegt dat zij die niet nageleeft heeft? dat is haar woord tegenover dat van de baas,en waar er 2 zijn moeten er 2 gehoord worden,maar wie is het slachtoffer,zelfs al heeft zij gelijk?
En opnieuw antwoordt u niet op de waarom-vraag...
Ik zeg niet dat zij die niet nageleefd heeft, noch zeg ik dat ze dat ze die wel nageleefd heeft. Ik zie echter verscheidenen er sowieso van uitgaan dat zij wel juist zal zitten en de baas wel verkeerd, en dat is natuurlijk iets te simplistisch...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 18:53   #307
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Ondertussen heeft een rechter het stakend personeel ook al een dwangsom opgelegd van duizende €€ als ze nog langer passagiers en werkwilligen nie doorladen
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 19:09   #308
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Even een vraagje: die Maria Vindevogel is dat dezelfde van tijdens de Sabena periode (zij was daar kuisvrouw) en die daaropvolgend een onafhankelijk partijtje oprichte met haar als enige kandidaat voor de verkiezingen van 2001 of 2002 ?.

Kan iemand dat nachecken svp ?.
Oud 15 juli 2005, 19:20   #309
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Even een vraagje: die Maria Vindevogel is dat dezelfde van tijdens de Sabena periode (zij was daar kuisvrouw) en die daaropvolgend een onafhankelijk partijtje oprichte met haar als enige kandidaat voor de verkiezingen van 2001 of 2002 ?.

Klopt helemaal. Zij haalde wel minder stemmen dan haar AVC-collega Vermote, maar die laatste is dan ook een "babe", en dat scheelt helaas nog steeds een pak. Maar ja, de kiezer heeft altijd gelijK. Trouwens van die babe hoor je ook niets meer, maar dit natuurlijk volledig ter zijde.

Of mevr. Vindevoghel nu wel of niet een fout heeft begaan, in ieder geval is men zeer snel geweest om haar te ontslaan. In dien een andere, minder assertieve dame een gelijkaardige fout had begaan, dan zou er wellicht geen sprake zijn van ontslag.
Teerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 19:22   #310
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
Met andere woorden, u bent waanzinnig hard bevooroordeeld, aangezien u zelf toegeeft die persoon niet te kennen... Toch kiest u ervoor haar blindelings te vertrouwen, en het "patronaat" blindelings te wantrouwen, en gaat u zelfs zover dat iedereen die haar in twijfel durft te trekken een asociale zak is. Twee maten en twee gewichten dus. Eerlijker zou zijn om alle feiten te hebben en op basis daarvan een oordeel te vellen. Nu doet u niet meer dan het woord van de ene sowieso boven het woord van de andere te plaatsen, ook al hebt u geen flauw benul van de feiten die erachter schuik gaan. Qua geloofwaardigheid kan dat tellen...
Met alle respect maar ik ken die persoon wel en haar reputatie als een uitstekende vertegenwoordiger van het personeel. Ik ken ook de reputatie van de bagagemaffia die een steeds groter greep krijgt op verschillende luchthavens.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 19:23   #311
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Yep. De lijst M.A.R.I.A.
Oud 15 juli 2005, 19:27   #312
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

gelukkig zijn er nog rechters in dit land met wat verstand in hun hoofd. Er volgt een dwangsom als de frivoliteiten en zottigheden van de vakbonden de reizigers hinderen. Die kwibus van het ACV zegt niet onder de indruk te zijn, alsof het er allemaal toe doet als hij onder de indruk van iets is of niet.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 19:28   #313
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Yep. De lijst M.A.R.I.A.
En waar was jozef?
Oud 15 juli 2005, 19:30   #314
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke
Klopt helemaal. Zij haalde wel minder stemmen dan haar AVC-collega Vermote, maar die laatste is dan ook een "babe", en dat scheelt helaas nog steeds een pak. Maar ja, de kiezer heeft altijd gelijK. Trouwens van die babe hoor je ook niets meer, maar dit natuurlijk volledig ter zijde.

Of mevr. Vindevoghel nu wel of niet een fout heeft begaan, in ieder geval is men zeer snel geweest om haar te ontslaan. In dien een andere, minder assertieve dame een gelijkaardige fout had begaan, dan zou er wellicht geen sprake zijn van ontslag.
Dank je, en Solidarnosc, voor de snelle reactie.

Ik herinner me dit nog van op de Indymedia site in die tijd.
Nu, hoe het precies gegaan is weet ik niet maar het zou me toch verwonderen dat haar bazen, wetende welk vlees ze in de kuip hebben, een lichtzinnige beslissing genomen hebben.
Oud 15 juli 2005, 19:31   #315
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
voor de zoveelste keer: dit is dikke zever.
dit is pure slogantaal
verkopp uw wijsheid maar aan Fidel Castro.
Als argumentatie kan dat wel tellen uiteraard. Ik zou mijn rechtse hersentjes maar niet moemaken mocht ik u zijn. Wat is kennis dan volgens? Verwerven en toepassen van kennis is geen vorm van arbeid volgens u? Dat zullen de studenten, academicie en alle mensen die intellectuele arbeid verrichten graag horen.

Hoe komt kapitaal tot stand? Door regelmatig mee te doen aan de Lotto? Van de bomen? U zegt het maar hoor.
Oud 15 juli 2005, 19:31   #316
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Met alle respect maar ik ken die persoon wel en haar reputatie als een uitstekende vertegenwoordiger van het personeel. Ik ken ook de reputatie van de bagagemaffia die een steeds groter greep krijgt op verschillende luchthavens.
De bagagemaffia????? Zijn er ook dingen als de incheckbaliemaffia, de inkomsthalomroepstersmaffia, de legekarretjesdieherenderrondsligerenophalersmaffia , ik begin mij al onveilig te voelen als ik eraan denk dat ik volgende week mij tussen al die maffiosi zal moeten begeven.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 19:34   #317
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank je, en Solidarnosc, voor de snelle reactie.

Ik herinner me dit nog van op de Indymedia site in die tijd.
Nu, hoe het precies gegaan is weet ik niet maar het zou me toch verwonderen dat haar bazen, wetende welk vlees ze in de kuip hebben, een lichtzinnige beslissing genomen hebben.
Uiteraard niet. Ze weten best dat als ze haar buitenzetten de hele syndicale werking binnen de onderneming direct op zijn gat ligt en ze kunnen doen wat ze willen. Wie zal er nog durven reageren?
Oud 15 juli 2005, 19:34   #318
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
De bagagemaffia????? Zijn er ook dingen als de incheckbaliemaffia, de inkomsthalomroepstersmaffia, de legekarretjesdieherenderrondsligerenophalersmaffia , ik begin mij al onveilig te voelen als ik eraan denk dat ik volgende week mij tussen al die maffiosi zal moeten begeven.
Oud 15 juli 2005, 19:35   #319
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

het burgerlijkrechtse gepeupel wordt kennelijk nerveus en begint dan maar wat te schelden om hun inhoudelijke dorheid te verbergen.

wat een verschil met solidarnosc, die rustig en kalm blijft en inhoudelijk zeer sterk.
nog op geen enkel moment aan het wankelen gebracht door de burgerlijken.

maar dit terzijde.

ga verder, mijne heren.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 19:37   #320
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
In London Heathrow en tal van andere internationale luchthavens zijn er de laatste jaren verschillende acties geweest om wantoestanden aan te klagen in die sector. Het verhaal is iedere keer hetzelfde. Nu de bagageafhandeling op Zaventem is overgenomen door een internationale groep is het vanhetzelfde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be