![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Men kan verzuurd zijn en verzuurd zijn. Maar de maniakale manier waarop u dagelijks de BUUB (sic) te lijf ( ![]() Beterschap kan ik u niet wensen, daar dat nogal sarcastisch zou zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#302 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is vanzelfsprekend dat bvb het onvermogen om een Belgische regering te vormen, een onafhankelijkheidsverklaring in het Vlaams parlement voldoende democratische legitimiteit zou verlenen aan secessie, het splitsen vh land. Waarom zouden er bijkomende voorwaarden moeten voldaan worden voor een eventuele splitsing die nooit in het 175 jarig verleden van dit rotland voor het behoud ervan gesteld werden?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 14 augustus 2005 om 22:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
|
![]() Citaat:
![]() het leger inzetten goed joh, de AK47's zijn al besteld ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben van mening dat het flamingantisme onmogelijk via de democratische manier aan de macht kan komen, om zo Vlaanderen onafhankelijk te maken. Er zal dus een staatsgreep moeten gepleegd worden. In dat geval moeten de grote Europese legers ingezet worden, om de opstand hardhandig (lees: met grof geweld) neer te slaan. België (Brussel) is het centrum van Europa, en een bescherming is dus van Europees belang. Vlaams-nationalisten die ondemocratische middelen aanwenden om hun onstaat onafhankelijk te maken, moeten door deze duidelijke boodschap, gewaarschuwd worden. Ik weet dat ik wat vooruit loop op de feiten, maar een beetje toekomstgericht denken kan geen kwaad.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 14 augustus 2005 om 22:37. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
|
![]() Citaat:
Daarom snap ik niet echt waarom je denkt dat er democratisch (=parlementaire weg) geen 'staats-weg-vorming' tot stand kan komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fijn. Geen "democratische legitimatie" van de unitaire structuur van het jonge België. Geen van de invoering van de monarchie in België. Enzovoort. Eigenlijk beseft u het niet, maar u bent uw eigen ruiten aan het ingooien. Tenminste, als u de redenering toegepast op de federaliseringen, ook eens gaat toepassen op de rest van de staatsrechtelijke beslissingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fijn dat u uw doorluchtige Voorzitter-Leider terugfluit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#310 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#312 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#313 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 15 augustus 2005 om 05:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#315 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 15 augustus 2005 om 06:53. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ze er niet toe gedwongen worden, leidt hun aanwezigheid tot aanpassing van ... de taalgrens. Daartoe enthousiast gesteund door ene Hans1... Die vindt ook dat de taalgrens best mag verschuiven om een grösser Brüssel te creëren. Hebt u hem er al eens over aangesproken? Het gaat tenslotte om uw partijvoorzitter.[edit] [size=1]Edit:[/size]
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 15 augustus 2005 om 07:07. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De wereld is wel veranderd in 150 jaar. Tot voor 40 jaar was niet idereen geletterd en hadden de meeste mensen geen toegang tot alle nieuwsbronnen. Het gewone volk had geen tijd om zich te informeren, daar ze meer bezig waren met overleven in een keiharde maatschappij. De sociale verworvenheden en de vooruitgang hebben de burgers mondiger, beter geinformeerd en kritischer gemaakt. Het gewone volk van nu kan gefundeerd een politieke mening vormen en kan dus in principe ook een gefundeerd antwoord geven op referendumvragen. Dat was vroeger niet zo. Het huidige politieke systeem is echter een weerspiegeling van de situatie van vroeger: het volk moest noodgedwongen vertegenwoordigd worden. Die noodzaak is er nu echter niet meer! Dus stellen dat de beslissingen al 150 jaar lang niet gelegitimeerd zouden zijn, getuigt me dan ook van een kortzichtige visie. Dat ze echter reeds 25 jaar lang ongelegitimeerd zijn, lijkt me veel dichter bij de waarheid te liggen... Niet toevallig is de hele separatisme-kwestie net een uiting van het ongelegitimeerd zijn van de beslissingen van het afgelopen kwart eeuw. Maar nu, anno 2005, wordt de burger nog steeds niet gekend! Daarom lijkt het idee van een referendum over een verdere staatshervorming en over het voortbestaan van Belgie en de monarchie mij een ideaal beginpunt. Maar dat zal wel bij dromen blijven zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |