Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2003, 18:27   #301
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Misschien valt er nog iets te zeggen voor Fortuyn
Ik zal 'm onthouden.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 09:06   #302
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Zeg Dimitri, waarom heeft uw land die flamingantische asielzoekers (die uiteraard beseffen dat er geen toekomst voor hen is in Belgie, anders vraag je geen asiel aan) nu niet gehouden?
Tja, da's de nieuwe vreemdelingenwet hè. 8)

Nee, ze waren te belazerd om helemaal naar Rijswijk te gaan en daar netjes asiel aan te vragen. (Trouwens wel weer echt Nederland: zelfs asielzoekers worden doorverwezen! En dan raar opkijken als er zoveel illegalen blijken te zijn...).
Breek me de bek niet open. Toen ik hier ruim anderhalf jaar geleden aankwam, dacht ik dat het met m'n EU-paspoort een eitje zou zijn om een verblijfsvergunning te krijgen. Niet dus, want op één formuliertje na, moest ik dezelfde documenten voorleggen als de asielzoekers en ik heb in dat gebouw van de Vreemdelingenpolitie behoorlijk lang zitten wachten tussen de Afghanen, Albanezen, Congolezen etc., met m'n kostuum en m'n boekentasje, klaar om daarna te gaan werken. Toen ik eindelijk aan de beurt was -in zo'n klein hokje- werd ik nog's afgeblaft door de (allochtone!) agente omdat ik iets te laat was en werden m'n rekeninguittreksels doorgenomen, m'n loonbriefjes doorgespit en m'n paspoort uitgevlooid (-Wat is dit? - Euhm... mijn paspoort, mevrouw). Eén ding moet ik Nederland nageven, jullie hebben geen uitzettingsbeleid nodig, die vluchtelingen gaan vanzelf wel lopen voor de administratieve mallemolen! Enfin, het is me dan toch gelukt het land als 'economisch vluchteling' binnen te komen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be