Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2006, 12:17   #301
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Azijn, azijn, azijn, azijn.
Zij die de huidige N-VA nog trouw zijn, die trouw en aanhankelijkheid, vind je alleen nog terug bij huisdieren.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 12:25   #302
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Azijn, azijn, azijn, azijn.
zijn uw augurken uitgekomen?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 12:35   #303
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Zij die de huidige N-VA nog trouw zijn, die trouw en aanhankelijkheid, vind je alleen nog terug bij huisdieren.
Onze eer is bijna trouw...

VLD is nog trouwer hoor: die schelden elkaar uit en blijven er nog langer door bij elkaar!
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 12:37   #304
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg ik ben geen VBer die slaafs de partijleiding moet volgen. Wij N-VAers mogen er, in tegenstelling tot het VB, een eigen mening op nahouden.
Ik heb al anders geweten. Maar dit doet eigenlijk niets ter zake.
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 12:38   #305
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Het forum-systeem is allergisch aan N-VA'ers. Geprogrammeerd door VB'ers en Belgicisten...
Ik ben nochtans niet allergisch aan N-VA'ers, ik ben er zelf nog ooit één geweest. Uw jongerenvoorzitter is trouwens ook géén anti-VB'er, zoals uzelf.
Oud 17 februari 2006, 12:41   #306
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wordt er ook nog rekening mee gehouden?
Voor zover ik weet niet. Kijk maar naar het kartel CD&V/N-VA. Dit werd bij het congres dat vooraf ging aan de bekendmaking van het kartel perfect geïllustreerd. Het congres sprak zag uit om onafhankelijk naar de verkiezingen te trekken. Het partijbestuur deed enkele weken nadien net het omgekeerde. Wat daaropvolgde was het feit dat de zogenaamde 'azijnpissers' in Brussel moesten opkrassen, die van Aalst-Oudenaarde, Gent-Eeklo en Turnhout die waren ondertussen zélf al gaan lopen!
Oud 17 februari 2006, 14:00   #307
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Natuurlijk niet.
Voor de vorige verkiezingen mochten al de leden stemmen voor al dan niet een kartel met CD&V en het kartel werd op een democratische manier weggestemd
Maar enkele weken later bleek uit een opiniepeiking dat N-VA het niet zo goed zou doen met de verkiezingen en toen besloot de ''democratische'' partijtop het kartelvoorstel opnieuw te laten stemmen maar deze keer wel alleen door de mandatarissen zonder dat de gewone leden enige inspraak kregen.
In afwachting van de houding van de N-Va heb ik van hun site nog een leuke tekst geplukt:
http://www.n-va.be/programma/wiewatw...tm#_Toc9067050
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Va-site
Voor zover de zelfstandigheid van Vlaanderen en Wallonië niet in één beweging kan gebeuren, wil de N-VA niet toetreden tot een federale regering zonder gewaarborgde verwezenlijking van de resoluties van het Vlaams Parlement (1999) inzake de staatshervorming. Ze vraagt van de andere Vlaamse partijen hetzelfde engagement. De N-VA zal slechts deelnemen aan een federale Belgische regering als een 2/3-meerderheid van haar partijcongres daarmee instemt.
Benieuwd of ze zich daaraan houden wanneer federaal pluche lonkt en misschien een premierschap voor het opperhoofd van hun Vlaams KArtel.
Oud 17 februari 2006, 17:20   #308
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Benieuwd of ze zich daaraan houden wanneer federaal pluche lonkt en misschien een premierschap voor het opperhoofd van hun Vlaams KArtel.
Mss lonkt een Vlaams Ministerpresidentschap voor ene Geert Bourgeois?
Mss ging het tête �* tête tussen Geert en Albert II - uiteraard dan in omfloerste termen - daarover?
Who knows?
Oud 17 februari 2006, 18:41   #309
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet.
Voor de vorige verkiezingen mochten al de leden stemmen voor al dan niet een kartel met CD&V en het kartel werd op een democratische manier weggestemd
Maar enkele weken later bleek uit een opiniepeiking dat N-VA het niet zo goed zou doen met de verkiezingen en toen besloot de ''democratische'' partijtop het kartelvoorstel opnieuw te laten stemmen maar deze keer wel alleen door de mandatarissen zonder dat de gewone leden enige inspraak kregen.

Is niet waar
Oud 17 februari 2006, 20:26   #310
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Mss lonkt een Vlaams Ministerpresidentschap voor ene Geert Bourgeois?
Nu ge het zegt........
Daar zou ik als bookmaker niet teveel geld op aannemen.

Citaat:
Mss ging het tête �* tête tussen Geert en Albert II - uiteraard dan in omfloerste termen - daarover?
Who knows?
Alb II: Geert, welkom. Wij moeten eens praten. Koffie? Sigaar? Of een pintje?

Geert: Eentje Van Elk , sire, dank u wel!8)

Alb II: Hahahaah! Leuk Belgisch grapke over onze kazen!
Enfin, terzake:
Ge weet misschien wel al waarover ik het wil hebben?

Geert: Euh? Mijn media-beleid?

Alb II: Maar neen, gij kwiet! Wat kan uwen Vlaamschen radio mij nu verdommen. Trek daar uw plan mee, vul er uw zakken aan zoveel ge wilt, dat raakt mijn kouwe kleren niet.
Neen, ik wil het eens hebben over uw toekomst.
't Valt me op dat ge de laatste tijd de communautaire trom niet al te luid roert.

Geert: Ja, majesteit: we mogen niet meer van onze premier hee.

Alb II: Tuurlijk, tuurlijk. Geen paniek. Ik vind dat bijlange geen erg. Integendeel. Net daarom had ik u graag een voorstel gedaan.

Geert:Hazo?

Alb II: Kijk, Geert, ik heb een beetje de indruk dat onze Guy zijn (konijne)pijp ver uit is. Politiek gezien dan. Voor een liberaal zit de macro-economische situatie niet echt mee, ze kunnen hun beloftes niet hard maken, zelfs niet voor de kaste die ze van oudsher van nature willen bevoordeligen: de grote bedrijven. Ik vrees dus dat hij volgend jaar een post zal pakken.
We kunnen er hoedanook moeilijk aan uit om een Vlaming premier te maken. Een Vlaamse sos zal moeilijk zijn. Bekwame gasten, goeie Belgen, daar niet van, maar electoraal zijn dat maar voddeventen, nietwaar. Ze weten goed genoeg dat ze als mediocer partijtje enkel aan de bak komen dankzij hun Waalse broeders. Dus veel ambities moeten die niet koesteren.
Ik heb ook al bemerkt dat het opperhoofd van uw Vlaams Kartel goed in de markt ligt.

Geert: Wat heb ik daar mee te maken, sire?
Ik durf echt niet goed federaal mijn nek uitsteken hoor. Dat staat trouwens in onze congresteksten: wij stappen in geen federale regering, tenzij 2/3 van ons congres dat goedkeurt. Ik heb mij al eens vergallopeerd met B-H-V, ik ga mij geen tweede keer belachelijk maken.

Alb II: Maar jongen toch. Ziet ge niet hoe gij in heel die historie perfect past? Wat is Leterme nu?

Geert: Minister President?

Alb II: Juist. Waarvan?

Geert: Van Vlaanderen?

Alb II: Natuurlijk! En gij hebt toch steeds uw pap kunnen koelen in Vlaanderen? Ge wilde het zelfs als een zelfstandige staat in Europa!

Geert:Euh....... een beetje wel ja, sire.....

Alb: II Ge begrijpt, d�*t kan ik u niet geven hee.

Geert: Turlijk niet, majesteit. Dat wil Yves ook niet hoor. Dat heeft hij aanzijne Waalse collega beloofd.

Alb II:Bon, uitstekend. Leterme dus premier 't naaste jaar, zoals ik al voorzie. En stel nu eens dat ik u doorschuif op 't postje dat hij vandaag bekleedt? Zou u dat iets zeggen.

Geert: O, Majesteit, (frunnikt aan oranje das) dat.... enfin.... neen, ..... euh,.... ja, natuurlijk ........ excuseer. Maar,..... hoe ga ik dat aan mijn achterban verkopen? B-H-V-splitsen, dat hoorden ze graag. Dat ging erin, maar zoiets?

Alb II: Ach kom, ik zal het u gemakkelijk maken. 't Wordt tijd dat wij beiden nog eens scoren. Ik zal dat arrangeren op mijnen nieuwjaarsspeech. Ik zal u eens een mooie voorzet geven, die ge maar binnen te koppen hebt! Ik zal eens uithalen naar de separatisten. Gij moogt dan mijn positie eens duchtig in vraag stellen. Ge zijt weer geloofwaardig voor uw kliekske anti-royalisten, en tegen de volgende kiezingen zijn ze dat vergeten, en dan flikken wij 's getweeën onze vaart.
Is 't goed?

Geert: Ooooooooooo, geniaal, sire. Daar zou ik zelf nooooooit opgekomen zijn.

Alb II: Natuurlijk niet, gij!!
Allez, vort!
Pak nog een sigaarke voor onderweg, maar zet die zilveren asbak terug!
Oud 17 februari 2006, 21:03   #311
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ge het zegt........

Enfin, terzake:

Alb II: Maar neen, gij kwiet! Wat kan uwen Vlaamschen radio mij nu verdommen. Trek daar uw plan mee, vul er uw zakken aan zoveel ge wilt, dat raakt mijn kouwe kleren niet.
't Valt me op dat ge de laatste tijd de communautaire trom niet al te luid roert.

Alb II: Tuurlijk, tuurlijk. Geen paniek. Ik vind dat bijlange geen erg. Integendeel. Net daarom had ik u graag een voorstel gedaan.

Alb II: Kijk, Geert, ik heb een beetje de indruk dat onze Guy zijn (konijne)pijp ver uit is. Politiek gezien dan. Voor een liberaal zit de macro-economische situatie niet echt mee, ze kunnen hun beloftes niet hard maken, zelfs niet voor de kaste die ze van oudsher van nature willen bevoordeligen: de grote bedrijven. Ik vrees dus dat hij volgend jaar een post zal pakken.
We kunnen er hoedanook moeilijk aan uit om een Vlaming premier te maken. Een Vlaamse sos zal moeilijk zijn. Bekwame gasten, goeie Belgen, daar niet van, maar electoraal zijn dat maar voddeventen, nietwaar. Ze weten goed genoeg dat ze als mediocer partijtje enkel aan de bak komen dankzij hun Waalse broeders. Dus veel ambities moeten die niet koesteren.
Ik heb ook al bemerkt dat het opperhoofd van uw Vlaams Kartel goed in de markt ligt.

Ik durf echt niet goed federaal mijn nek uitsteken hoor. Dat staat trouwens in onze congresteksten: wij stappen in geen federale regering, tenzij 2/3 van ons congres dat goedkeurt. Ik heb mij al eens vergallopeerd met B-H-V, ik ga mij geen tweede keer belachelijk maken.

Alb II: Maar jongen toch. Ziet ge niet hoe gij in heel die historie perfect past? Wat is Leterme nu?

Alb II: Natuurlijk! En gij hebt toch steeds uw pap kunnen koelen in Vlaanderen? Ge wilde het zelfs als een zelfstandige staat in Europa!

Geert: Turlijk niet, majesteit. Dat wil Yves ook niet hoor. Dat heeft hij aanzijne Waalse collega beloofd.

Alb II:Bon, uitstekend. Leterme dus premier 't naaste jaar, zoals ik al voorzie. En stel nu eens dat ik u doorschuif op 't postje dat hij vandaag bekleedt? Zou u dat iets zeggen.

Geert: O, Majesteit, (frunnikt aan oranje das) dat.... enfin.... neen, ..... euh,.... ja, natuurlijk ........ excuseer. Maar,..... hoe ga ik dat aan mijn achterban verkopen? B-H-V-splitsen, dat hoorden ze graag. Dat ging erin, maar zoiets?

Alb II: Ach kom, ik zal het u gemakkelijk maken. 't Wordt tijd dat wij beiden nog eens scoren. Ik zal dat arrangeren op mijnen nieuwjaarsspeech. Ik zal u eens een mooie voorzet geven, die ge maar binnen te koppen hebt! Ik zal eens uithalen naar de separatisten. Gij moogt dan mijn positie eens duchtig in vraag stellen. Ge zijt weer geloofwaardig voor uw kliekske anti-royalisten, en tegen de volgende kiezingen zijn ze dat vergeten, en dan flikken wij 's getweeën onze vaart.
Is 't goed?

Allez, vort!

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 21:05   #312
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is niet waar

Ah neje????
Werd het kartelvoorstel niet afgeschoten door de leden?
Oud 17 februari 2006, 21:44   #313
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Epiloog:

Alb II: Hela, Geertje!!
Kom nog eens efkes terug!!

Geert: Ja, sire? Nog iets tot uw orders?

Alb II: Eeehh, die zottigheden over halve auto's en stunts met namaakgeld, achterwege laten in 't vervolg hee!
Dan ben ik content van u.

Geert: 't zal nimmer gebeuren.

Alb II: Zo mag ik het horen.
En doe de groeten aan uw makker Loones. Onze Flip was content met zijn dotatie hoor.

Geert: Zeker majesteit, ge moogt er op tellen.

Alb II: Slukééééééés!

Geert: Doehoei!!
(Wijkt ruggelings en licht gebogen met de hand voor de schriele borst de zaal uit)
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 21:57   #314
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Epiloog:

Alb II: Hela, Geertje!!
Kom nog eens efkes terug!!

Geert: Ja, sire? Nog iets tot uw orders?

Alb II: Eeehh, die zottigheden over halve auto's en stunts met namaakgeld, achterwege laten in 't vervolg hee!
Dan ben ik content van u.

Geert: 't zal nimmer gebeuren.

Alb II: Zo mag ik het horen.
En doe de groeten aan uw makker Loones. Onze Flip was content met zijn dotatie hoor.

Geert: Zeker majesteit, ge moogt er op tellen.

Alb II: Slukééééééés!

Geert: Doehoei!!
(Wijkt ruggelings en licht gebogen met de hand voor de schriele borst de zaal uit)

Staaf jongen, ik vrees dat ge hier de banbliksems van enkele niveanen op uw nek gehaald hebt.
Oud 17 februari 2006, 22:05   #315
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Staaf is weer super...
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 23:22   #316
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Staaf is weer super...
Het fictieve verhaal van staaf wordt misschien overtroffen door de waarheid?
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 14:57   #317
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu ge het zegt........

Enfin, terzake:

Is 't goed?

Allez, vort!

Over de inhoud van het gesprek, daar weten wij de botten van.

Mocht één van de Vlaams Belangers gevraagd worden, ze zouden nogal gaan.
Oud 18 februari 2006, 14:59   #318
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Het fictieve verhaal van staaf wordt misschien overtroffen door de waarheid?
Inderdaad, door de waarheid. De waarheid kent niemand, niet voor niets heeft de koning zo afgegeven op de seperatisten. De koning beseft veel beter dan alle belangers hier te samen, dat de N-Va saatsgevaarlijk is. Van het Blok hoeft hij niets te vrezen, van de N-VA daarentegen.
Oud 18 februari 2006, 14:59   #319
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Staaf is weer super...

Zo'n personen horen in het zottenhuis thuis.
Oud 18 februari 2006, 15:01   #320
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staaf jongen, ik vrees dat ge hier de banbliksems van enkele niveanen op uw nek gehaald hebt.

Neen, wij zijn alleen blij dat wij niet meegdaan hebben aan dat Vlaams charter, met zo'n personen wil ik nog niet eens praten, laat staan samenwerken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be