![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
|
nee zo heb ik het niet begrepen - mss zijn er wel raakpunten maar die zijn er ook wel met de katholieken. hoe dan ook de protestanten zijn mi ook aanhangers voor zover ik weet van de oudtestamentische naijverige god
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 februari 2006 om 15:55. |
|
|
|
|
|
#303 |
|
|
en omdat het hier wel wat oftoppic is ben ik er maar een ander draadje over gestart
http://forum.politics.be/showthread.php?t=46277 |
|
|
|
|
|
#304 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
|
Wat valt daar nu uit te leggen aan? Wa wilde da ik zeg? Het is zo voordehandliggend: die weet gewoon ni waarover die spreekt, ik ga echt ni stap voor stap alles weerleggen. Ge kunt aan de houding van die tekst zien dat het op niks trekt.
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Samadhi Ja, dat is intuïtieve kennis 'vanbinnenuit'. De wetenschap bestudeert verobjectiveerde voorwerpen, objecten die door een afgesplitst subject met behulp van een klein deelgebied van de ziel, de rede, bestudeerd worden. Wetenschapsbeoefening zou moeten aangevuld worden met het ontwikkelen van de intuïtieve capaciteiten, dan zouden we een véél minder agressieve wetenschap krijgen en vooral een veel minder agressieve technologie. Nu usurpeert een kleine deelfaculteit van de ziel het geheel. |
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Banneling
|
[quote=Diego Raga;1555071]
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 23 februari 2006 om 10:56. |
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Dat de wetenschap heel veel bereikt heeft, is buiten kijf. Iedere welingelichte persoon is zich bewust van de verbazingwekkende dingen die wetenschapsmensen op vele terreinen tot stand hebben gebracht. Hun onderzoek heeft onze kennis van het universum en van de aarde met haar planten en dierenrijk enorm vergroot. Studie van het menselijk lichaam hebben geleid tot betere behandelingensmethoden van ziekten en letsels. Snelle vorderingen in de elektronica hebben het computertijdperk ingeluid. Geleerde hebben verbazingwekkende prestaties geleverd, er zijn zelfs mensen op de maan geweest. Het is alleen maar juist respect te hebben voor de bekwaamheden waardoor onze kennis van de wereld om ons heen, van het minuscuul kleine tot het oneindig grote , zozeer is verrijkt. Met betrekking tot de vraag hoe het leven is onstaan zei de astronoom Robert Jastrow: "Tot hun verdriet komen geleerden niet tot een bevredigend antwoord, omdat de chemici er nog nooit in zijn geslaagd het experiment van moeder Natuur: leven scheppen uit niet-levende materie, te herhalen. De natuurwetenschap weet niet hoe het is gebeurd" . In feite, zo verklaarde hij, "beschikken natuurwetenschappers over geen enkel bewijs dat het leven niet het resultaat van een scheppingsdaad zou kunnen zijn." En zo is het ook met de ziel, de wetenschap zal het nooit kunnen verklaren, want de ziel is de persoon zelf maar geen afzonderlijke weze. |
|
|
|
|
|
#310 |
|
|
Over de vraag hoe levende uit niet-levende materie kon komen, raad ik je aan dit document te lezen. Het geeft geen eenduidig aantwoord maar laat wel zien welke mogelijkheden er zoal zijn, de omstandigheden op aarde toentertijd in het achterhoofd houdend. (Als ik het mij goed herinner, was dat toch deze tekst alleszins. Ik heb die gebruikt voor een langlopende taak biologie daarover vorig jaar.)
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
|
Hm ok
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
|
Verdomme, die link is down, en op de site waar het oorspronkelijk gepubliceerd is, moet je je registreren. Sorry, daar ga je dus niet veel wijzer van worden
Dit artikel heb ik toen ook als bron gebruikt. Het is wel al wat ouder ('96) en ik denk ook dat het minder ingaat op de vraag maar het is zeker en vast ook interessant natuurlijk, als je tijd over hebt Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 februari 2006 om 12:45. |
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De zogenaamde metafysica wordt daardoor utilitairder, geïncorporeerder ("ingelijfd", zou Nietzsche zeggen). |
|
|
|
|
|
|
#315 |
|
Banneling
|
Ronny:
Met betrekking tot de vraag hoe het leven is onstaan zei de astronoom Robert Jastrow: "Tot hun verdriet komen geleerden niet tot een bevredigend antwoord, omdat de chemici er nog nooit in zijn geslaagd het experiment van moeder Natuur: leven scheppen uit niet-levende materie, te herhalen. De natuurwetenschap weet niet hoe het is gebeurd" . In feite, zo verklaarde hij, "beschikken __________ Eno2 Wetenschap is altijd een voorlopig bouwsel, waarvan zowel de grondvesten als de bovenstructuur wijzigen aan de hand van de empirie. Apodictische verhalen zoals dat van de schepping zijn in wezen mythologiën die een (wetenschappelijk onhoudbare) status verkregen hebben via Religie, maar steeds op fictie blijven berusten, hoe onaantastbaar ze dan ook gemaakt zijn in de ogen van hun aanhangers... |
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Dit alles heeft veel geleerden ertoe gebracht nieuwe evolutietheorieën te lanceren. In Science Digest werd het als volgt onder woorden gebracht: Sommige geleerden stellen zelfs nog snellere evolutionaire veranderingen voor en houden zich nu heel serieus bezig met denkbeelden die eens in science fiction werden gepopulariseerd.Sommige geleerden zijn bijvoorbeeld tot de conclusie gekomen dat leven niet spontaan op aarde kan zijn ontstaan. Zij speculeren nu dat het in de buitenaardse ruimte onstaan moet zijn en vervolgens op de aarde is terechtgekomen. Maar daardoor wordt het probleem betreffende de oorsprong van het leven alleen maar verder naar het verleden verplaats, en naar een minder aanlokkelijke omgeving. De gevaren die het leven in het vijandige milieu van de buitenaaerdse ruimte bedreigen, zijn bekend. Is het dan waarschijnlijk dat het leven spontaan elders in het universum ontstond en onder zulke barre omstandigheden bleef bestaan, vervolgens de aarde bereikte en zich later ontwikkelde tot het leven zoals wij dat kennen? Aangezien het fossielenverslag geen geleidelijke ontwikkeling van de ene soort van het leven uit de andere te zien geeft, theoretiseren sommige evolutionisten dat het met horten en stoten niet in een gestasig tempo, gegaan moet zijn. In The World Book Encylopedia wordt hierover gezegd: Veel biologen zijn van mening dat nieuwe soorten wellicht zijn ontstaan door plotselinge, ingrijpende veranderingen in genen. Sommige aanhangers van deze theorie hebben dit proces "onderbroken evenwicht" genoemd. Dat wil zeggen soorten bewaren hun evenwicht (ze blijven vrijwel onveranderd), maar zo nu en dan is er een "onderbreking" van dat evenwwicht als de soort zich met een grote sprong tot iets anders ontwikkelt. Dit is precies het tegenoverstelde van de theorie die tientallen jaren lang door bijna alle evolutionisten is aanvaard. De kloof tussen de twee theorieën werd geïllustreerd door een kop in The New York Times: "Theorie van snelle evolutie aangevallen". In het artikel werd opgemerkt dat de nieuwere gedachte van onderbroken evenwicht, "nieuw verzet had gewekt" onder degenen die aan het traditionele standpunt vasthouden. Ongeacht aan welke theorie men vasthoudt het is redelijk dat er op zijn minst enig bewijs moet zijn dat de ene soort van het leven in de andere verandert. Maar de hiaten tussen de verschillende levensvormen die men in het fossielenverslag aantreft, alsook de hiaten tussen de verschillende levensvormen die er thans op aarde zijn, bestaan nog steeds. |
|
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
|
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
|
#319 |
|
|
Om wetenschappelijke stellingen te onderscheiden van pseudowetenschap in dergelijke zaken (ontstaan leven e.d.) denk ik dat het criterium dat Karl Popper introduceerde een goede maatstaf is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Falsifieerbaarheid
Dat ter zijde. (Btw sorry voor de Engelstalige tekst, ik zoek wel naar iets beter dan misschien En eno2's reactie op mijn post begrijp ik precies niet zo goed. |
|
|
|
|
|
#320 | |
|
|
Citaat:
Nu nog even de ministers van onderwijs en bin. zaken aan hun mouw trekken we zijn half op weg. |
|
|
|
|