Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan?
Een schandelijke wanvertoning 182 42,03%
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert 50 11,55%
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's 201 46,42%
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2002, 22:04   #301
bartje
Minister-President

Standaard

Terug eventjes boven zetten, dan kan je eens de reacties lezen van Jan van den Berghe waarin hij roept dat het homohuwelijk er nooit zal doorkomen en het niet goed ligt in de regering en de CD&V dit nooit zou goedkeuren.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2002, 06:16   #302
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Terug eventjes boven zetten, dan kan je eens de reacties lezen van Jan van den Berghe waarin hij roept dat het homohuwelijk er nooit zal doorkomen en het niet goed ligt in de regering en de CD&V dit nooit zou goedkeuren.
Zeg Bartje, wanneer ik hier om de haverklap een lijst zou maken van al wat Verhofstadt ons voor hield dat 'er door zou komen', maar waar niets van in huis is gekomen, dan zijn we volgend jaar nog bezig met aanvullen.
Je kent mijn standpunt dien aangaande: een homohuwelijk kan (alhoewel ik dat liever een andere naam zag dragen, maar tegen adoptie door homo-paren zal ik me fel verzetten).

En nog iets, wanneer Somers vertelt dat de Marokkaanse meisjes een schoolvoorbeeld zijn van integratie, dan moet hij dringend eens de GVA gaan lezen.
Somers een slechte kopie van Dewinter, meer niet.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2002, 12:13   #303
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

@Bartje
Wanneer iemand ongelijk heeft, dan is het niet echt lief om hem ermee te blijven kwellen. Ongeacht diens strekking. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Op die hypocriete tsjevensteun zou ik tenandere niet echt fier zijn. Hun partij en het instituut waaruit ze voortkomt, waren nooit echt homo-gezind.
Jouw gelijk ruikt trouwens een beetje naar 'handel met voorkennis'.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2002, 12:41   #304
bartje
Minister-President

Standaard

Het zou hem gewoon sieren zijn ongelijk hier toe te geven!
Oud 2 december 2002, 14:15   #305
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, zij die ogen hebben, hebben het gezien.
Het is zeer menselijk om het eigen ongelijk te verdoezelen.
Geniet gewoon van de faciliteiten die je nu geboden worden, en laat de armen van geest (in die materie) stoven in hun cocktail van onverdraagzaamheid, fanatisme, enge visie enz.
Als je iemand doodslaat, hoeft hij dat toch niet publiekelijk toe te geven?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2002, 14:44   #306
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Een nogal logische vraag, kan men nu belg worden met een (schijn) homo huwelijk. Als ge weet wel wie nu buiten vliegt en van gedacht veranderd. Kan hij dan met zijn vriend trouwen en toch weer Belg worden.

mvg. Rogier 8)
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2002, 16:08   #307
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Geniet gewoon van de faciliteiten die je nu geboden worden, en laat de armen van geest (in die materie) stoven in hun cocktail van onverdraagzaamheid, fanatisme, enge visie enz.
Ik heb het geprobeerd maar het is niet gelukt, wel ik ga er nu ook niet véél meer woorden aan vuil maken, één iets nog, hij heeft duidelijk bewezen wie hij is en dat hij gewoon niet tegen zijn verlies kan. Héél onsportief. Gewoon één zinnetje kon toch volstaan van : Ja Bart, je had gelijk, het homohuwelijk is er toch gekomen, ik zou je er aan herinneren wel ik moet je er aan herinneren maar dan wel met jou gelijk!

Als ik iets zeg dan zal ik nadien steeds mijn ongelijk toegeven mocht dit nodig blijken, zeker als ik vooraf iets in die trend gezegd heb van mocht ik je herinneren.

Bij deze gezegd, wil ik daar niet véél woorden meer aan vuil maken. Mijn geluk is het die telt en wel dat zal er niemand of niets kunnen afnemen.
Oud 2 december 2002, 16:21   #308
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Ik heb het geprobeerd maar het is niet gelukt, wel ik ga er nu ook niet véél meer woorden aan vuil maken, één iets nog, hij heeft duidelijk bewezen wie hij is en dat hij gewoon niet tegen zijn verlies kan. Héél onsportief. Gewoon één zinnetje kon toch volstaan van : Ja Bart, je had gelijk, het homohuwelijk is er toch gekomen, ik zou je er aan herinneren wel ik moet je er aan herinneren maar dan wel met jou gelijk!

Als ik iets zeg dan zal ik nadien steeds mijn ongelijk toegeven mocht dit nodig blijken, zeker als ik vooraf iets in die trend gezegd heb van mocht ik je herinneren.

Bij deze gezegd, wil ik daar niet véél woorden meer aan vuil maken. Mijn geluk is het die telt en wel dat zal er niemand of niets kunnen afnemen.
Groot gelijk Bartje, het is jouw geluk dat telt, maar daarom snap ik niet wat gij heel die tijd in je broek zit te krabben?

Zeg, en jouw blauw opperhoofd, die het terugdringen van het Vlaams Blok als maatstaf ging hanteren om zijn beleid te beoordelen. Hééé, dag Jan.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2003, 16:42   #309
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Dat is dan idd woord tegen woord met diene verstande dat de anti-homo's zo ie zo toch het onderspit zullen moeten delven tegen de pro homo's want het homohuwelijk komt er, en dat kan ik nu met 200 % zekerheid bevestigen, hopelijk nog deze legislatuur anders héél zeker tijdens de volgende (begin) legislatuur.
Goed, ik zal u na afloop van dit politiek werkjaar aan uw eigen woorden herinneren. Men hoeft geen alwetende politicoloog te zijn om te zien dat het homohuwelijk niet goed ligt in deze regering; en zoals de politieke zeden het vragen spitsen de tegenstellingen zich altijd nog meer toe naarmate de verkiezingen eraan komen. Zoals de kaarten er nu voorliggen komt het er zeker niet tijdens deze legislatuur.

't Lijkt er wel op dat de strijdende homoseksuelen hier al viktorie kraaien voor de overwinning nog maar in zicht is. Dit lijkt wel op de Franse veldheer die op de Groeningekouter ook zo zeker van zijn stuk was...
Wel Jan waar wacht je op, je zou me toch aan mijn woorden herinneren. Ik zei in oktober vorig jaar dat het homohuwelijk er nog zou komen en zie nu, ik heb gelijk gekregen. De overwinning was dus al héél duidelijk in zicht. En blijkbaar moet het homohuwelijk toch goed gelegen hebben éhé bij de meerderheid en deels bij de oppositie. Mooi zo. En u zei ook zoals de kaarten er nu voorliggen komt het er zeker niet tijdens deze legislatuur: ja toevallig wel 4 maanden later goedgekeurd in DEZE legislatuur.
Ik zei van in den beginnen dat ik mijn héél goede bronnen had, wel nu zal je me toch moeten geloven hé, ik wist het al eenheel tijdje.
Oud 2 februari 2003, 14:10   #310
Otto
Schepen

Otto's schermafbeelding

Standaard

Homofielen mogen officieel trouwen nu?
Otto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 14:26   #311
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otto
Homofielen mogen officieel trouwen nu?
Jaja. Net op het moment dat de hetero's meer scheiden dan trouwen willen de homo's absoluut trouwen.
Eigenlijk is heel dat instituut voorbijgestreefd: het huwelijk brengt meer psychologische en sociale ellende met zich mee dan eender welke sociale plichtpleging.
Ik snap niet dat de roze beweging die zich links-progressief profileert zich met alle geweld een instituut uit de tijd van Napoleon wil toeëigenen.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 14:57   #312
Nom@d
Lokaal Raadslid

Standaard

Uit Profetische Stemmen nummer 71 van januari 2003

Over partners van gelijk geslacht
Sansarta, Oostenrijk, 25 juli 2002

1. St. Anaël en St. Hagiël: « God heeft mannen en vrouwen geschapen, opdat er heilige voortplanting zou zijn, en daardoor een gezin zou kunnen ontstaan. Man met man, of vrouw met vrouw, dat is door God niet voorzien geworden, omdat deze vorm van met tweeën samen te zijn tot zonde voert. Wie het echtelijk verbond voor het altaar met hemelse medewerking heeft gesloten, blijft altijd verbonden. Dat houdt in: Elk huwelijk, dat op aarde wordt verbroken, blijft in de hemel verbonden. Elke minachting daarvan, die tenslotte tot scheiding van de echt voert, zodat vervolgens een huwelijkspartner de 'vrijheid' verwerft om een nieuwe band aan te gaan, leidt tot een zondige betrekking. Dat betekent, dat degene, die de echt wil beëindigen, schuldig is. Zogenaamde huwelijken waarbij een verbinding van man met man, of van vrouw met vrouw, wordt nagestreefd, zijn 'huwelijken' welke God niet voorstaat, omdat zulke 'huwelijken', ook al mochten zij voor een priester gesloten worden, geen enkele zegen dragen ! God zal nimmer door Satan bijeengebrachte huwelijkspartners van gelijk geslacht zegenen. »

2. « ... De macht van de Boze maakt u allen daar echter blind voor, omdat gij de wereldlijke wetten alleen maar wilt toepassen om uw eigen wellust te kunnen volgen. Maar al die tegenwoordige zg. voordelen van deze wereldlijke wetten ter bevordering van de wellust, zullen u op zekere dag nog doen beseffen, welke de oorzaak en de betekenis van uw angst is. Die angsten zullen u dan als een spiegelbeeld vergezellen, omdat de wereld vol schaduwen, waarin gij heden leeft, dan in het ware licht voor u kenbaar zal zijn. Daarom: Beseft allen goed, dat gij zelf de komende toestand van de wereld veroorzaakt en in de hand hebt. Geeft God de nodige eer, bemint Zijn Zoon, en bidt de Heilige Geest om inzicht en verlichting. Smeekt de Drieëne God om uw dagelijks brood, en bedankt Hem omdat Hij het u geeft, en Hij het niet van u afneemt ! Amen ! »
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 15:56   #313
bartje
Minister-President

Standaard

Wat kan het me schelen wat de profetische stemmen zeggen. Geluk dat is toch het enigste wat telt en dat schijnen ze hier ook al weer te vergeten. En een huwelijk is voor eeuwig, niets is voor eeuwig. En als het nu echt niet meer botert dan is het toch beter elk z'n eigen weg te gaan, in het andere geval word je er alleen maar ongelukkiger door met alle gevolgen vandien. Trouwens sorry hé, maar de laatste tijd vraag ik me af wat voor zin het nog geeft te Geloven in God? Als je al die principes hier leest. Zo kan dat niet.
Oud 4 februari 2003, 03:23   #314
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby
Laten we ons concentreren op échte problemen, en mensen die positief meewerken in onze maatschappij (en dan heb ik het niet over zoiets basaals als voortplanting -want priesters doen dat OOK niet-, maar over arbeid die ze leveren voor de maatschappij) hun welverdiende rechten en plaats geven. gegroet!
Zonder kinderen, geen maatschappij. Het is zo eenvoudig als dat. Al uw oplossingen voor maatschappelijke problemen zijn ondergeschikt aan de voortplanting van de menselijke soort. Het wordt tijd dat onze politici dit eens gaan beseffen. Zonder nageslacht, geen consumenten, geen productiemiddelen, geen bedrijven, geen belastingen, geen overheid, geen socialie zekerheid, geen economie, geen politiek, niets! Nada! Politici zouden, al was het maar uit eigenbelang, moeten denken aan het nageslacht.
Oud 4 februari 2003, 03:27   #315
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De CD&V delft haar eigen graf door het betitelen van die homo-partnerschappen als "huwelijk". Ach ja, het VB kan er maar wel bij varen. Zelfs bejaarden die ik ken beginnen nu al de CD&V de rug toe te keren.
Oud 4 februari 2003, 10:44   #316
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
De CD&V delft haar eigen graf door het betitelen van die homo-partnerschappen als "huwelijk". Ach ja, het VB kan er maar wel bij varen. Zelfs bejaarden die ik ken beginnen nu al de CD&V de rug toe te keren.
Juist en zo blijft het Vlaams Blok achter als een amalgaam van rechts-conservatieve tjeeven en enggeestige neo-fasisten, xenofobe en homofobe sujetten. De echte Vlaams nationalisten zitten straks niet meer in het Blok. Point taken...
Oud 4 februari 2003, 22:29   #317
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Juist en zo blijft het Vlaams Blok achter als een amalgaam van rechts-conservatieve tjeeven en enggeestige neo-fasisten, xenofobe en homofobe sujetten. De echte Vlaams nationalisten zitten straks niet meer in het Blok. Point taken...
Inderdaad, die dromen dat de belgicistische SP.A naar hun verzuchtingen gaat luisteren. Haha, veel succes!
Oud 5 februari 2003, 10:12   #318
bartje
Minister-President

Standaard

Er is ook nog de NV-A hé Godfried...
Oud 15 april 2003, 12:55   #319
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Dat is dan idd woord tegen woord met diene verstande dat de anti-homo's zo ie zo toch het onderspit zullen moeten delven tegen de pro homo's want het homohuwelijk komt er, en dat kan ik nu met 200 % zekerheid bevestigen, hopelijk nog deze legislatuur anders héél zeker tijdens de volgende (begin) legislatuur.
Goed, ik zal u na afloop van dit politiek werkjaar aan uw eigen woorden herinneren. Men hoeft geen alwetende politicoloog te zijn om te zien dat het homohuwelijk niet goed ligt in deze regering; en zoals de politieke zeden het vragen spitsen de tegenstellingen zich altijd nog meer toe naarmate de verkiezingen eraan komen. Zoals de kaarten er nu voorliggen komt het er zeker niet tijdens deze legislatuur.

't Lijkt er wel op dat de strijdende homoseksuelen hier al viktorie kraaien voor de overwinning nog maar in zicht is. Dit lijkt wel op de Franse veldheer die op de Groeningekouter ook zo zeker van zijn stuk was...
Wel Jan waar wacht je op, je zou me toch aan mijn woorden herinneren. Ik zei in oktober vorig jaar dat het homohuwelijk er nog zou komen en zie nu, ik heb gelijk gekregen. De overwinning was dus al héél duidelijk in zicht. En blijkbaar moet het homohuwelijk toch goed gelegen hebben éhé bij de meerderheid en deels bij de oppositie. Mooi zo. En u zei ook zoals de kaarten er nu voorliggen komt het er zeker niet tijdens deze legislatuur: ja toevallig wel 4 maanden later goedgekeurd in DEZE legislatuur.
Ik zei van in den beginnen dat ik mijn héél goede bronnen had, wel nu zal je me toch moeten geloven hé, ik wist het al eenheel tijdje.
Citaat van oktober vorig jaar: Jan zou me aan mijn woorden herinneren. Wacht er nu nog steeds op. Tiens als er iets niet gebeurd dat je zin niet is of dat je niet gedacht hebt, moet je dat toch kunnen toegeven zeker als je gezegd hebt ons er aan te herinneren.
Oud 15 april 2003, 13:03   #320
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat van oktober vorig jaar: Jan zou me aan mijn woorden herinneren. Wacht er nu nog steeds op. Tiens als er iets niet gebeurd dat je zin niet is of dat je niet gedacht hebt, moet je dat toch kunnen toegeven zeker als je gezegd hebt ons er aan te herinneren.
Nee hoor, het zijn leugens en desinformatie.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be