![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan? | |||
Een schandelijke wanvertoning |
![]() ![]() ![]() |
182 | 42,03% |
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert |
![]() ![]() ![]() |
50 | 11,55% |
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's |
![]() ![]() ![]() |
201 | 46,42% |
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Minister-President
|
![]() Terug eventjes boven zetten, dan kan je eens de reacties lezen van Jan van den Berghe waarin hij roept dat het homohuwelijk er nooit zal doorkomen en het niet goed ligt in de regering en de CD&V dit nooit zou goedkeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kent mijn standpunt dien aangaande: een homohuwelijk kan (alhoewel ik dat liever een andere naam zag dragen, maar tegen adoptie door homo-paren zal ik me fel verzetten). En nog iets, wanneer Somers vertelt dat de Marokkaanse meisjes een schoolvoorbeeld zijn van integratie, dan moet hij dringend eens de GVA gaan lezen. Somers een slechte kopie van Dewinter, meer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Bartje
Wanneer iemand ongelijk heeft, dan is het niet echt lief om hem ermee te blijven kwellen. Ongeacht diens strekking. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Op die hypocriete tsjevensteun zou ik tenandere niet echt fier zijn. Hun partij en het instituut waaruit ze voortkomt, waren nooit echt homo-gezind. Jouw gelijk ruikt trouwens een beetje naar 'handel met voorkennis'. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Minister-President
|
![]() Het zou hem gewoon sieren zijn ongelijk hier toe te geven!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zeer menselijk om het eigen ongelijk te verdoezelen. Geniet gewoon van de faciliteiten die je nu geboden worden, en laat de armen van geest (in die materie) stoven in hun cocktail van onverdraagzaamheid, fanatisme, enge visie enz. Als je iemand doodslaat, hoeft hij dat toch niet publiekelijk toe te geven? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mvg. Rogier 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik iets zeg dan zal ik nadien steeds mijn ongelijk toegeven mocht dit nodig blijken, zeker als ik vooraf iets in die trend gezegd heb van mocht ik je herinneren. Bij deze gezegd, wil ik daar niet véél woorden meer aan vuil maken. Mijn geluk is het die telt en wel dat zal er niemand of niets kunnen afnemen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Zeg, en jouw blauw opperhoofd, die het terugdringen van het Vlaams Blok als maatstaf ging hanteren om zijn beleid te beoordelen. Hééé, dag Jan. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zei van in den beginnen dat ik mijn héél goede bronnen had, wel nu zal je me toch moeten geloven hé, ik wist het al eenheel tijdje. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Schepen
|
![]() Homofielen mogen officieel trouwen nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is heel dat instituut voorbijgestreefd: het huwelijk brengt meer psychologische en sociale ellende met zich mee dan eender welke sociale plichtpleging. Ik snap niet dat de roze beweging die zich links-progressief profileert zich met alle geweld een instituut uit de tijd van Napoleon wil toeëigenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Uit Profetische Stemmen nummer 71 van januari 2003
Over partners van gelijk geslacht Sansarta, Oostenrijk, 25 juli 2002 1. St. Anaël en St. Hagiël: « God heeft mannen en vrouwen geschapen, opdat er heilige voortplanting zou zijn, en daardoor een gezin zou kunnen ontstaan. Man met man, of vrouw met vrouw, dat is door God niet voorzien geworden, omdat deze vorm van met tweeën samen te zijn tot zonde voert. Wie het echtelijk verbond voor het altaar met hemelse medewerking heeft gesloten, blijft altijd verbonden. Dat houdt in: Elk huwelijk, dat op aarde wordt verbroken, blijft in de hemel verbonden. Elke minachting daarvan, die tenslotte tot scheiding van de echt voert, zodat vervolgens een huwelijkspartner de 'vrijheid' verwerft om een nieuwe band aan te gaan, leidt tot een zondige betrekking. Dat betekent, dat degene, die de echt wil beëindigen, schuldig is. Zogenaamde huwelijken waarbij een verbinding van man met man, of van vrouw met vrouw, wordt nagestreefd, zijn 'huwelijken' welke God niet voorstaat, omdat zulke 'huwelijken', ook al mochten zij voor een priester gesloten worden, geen enkele zegen dragen ! God zal nimmer door Satan bijeengebrachte huwelijkspartners van gelijk geslacht zegenen. » 2. « ... De macht van de Boze maakt u allen daar echter blind voor, omdat gij de wereldlijke wetten alleen maar wilt toepassen om uw eigen wellust te kunnen volgen. Maar al die tegenwoordige zg. voordelen van deze wereldlijke wetten ter bevordering van de wellust, zullen u op zekere dag nog doen beseffen, welke de oorzaak en de betekenis van uw angst is. Die angsten zullen u dan als een spiegelbeeld vergezellen, omdat de wereld vol schaduwen, waarin gij heden leeft, dan in het ware licht voor u kenbaar zal zijn. Daarom: Beseft allen goed, dat gij zelf de komende toestand van de wereld veroorzaakt en in de hand hebt. Geeft God de nodige eer, bemint Zijn Zoon, en bidt de Heilige Geest om inzicht en verlichting. Smeekt de Drieëne God om uw dagelijks brood, en bedankt Hem omdat Hij het u geeft, en Hij het niet van u afneemt ! Amen ! » |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Minister-President
|
![]() Wat kan het me schelen wat de profetische stemmen zeggen. Geluk dat is toch het enigste wat telt en dat schijnen ze hier ook al weer te vergeten. En een huwelijk is voor eeuwig, niets is voor eeuwig. En als het nu echt niet meer botert dan is het toch beter elk z'n eigen weg te gaan, in het andere geval word je er alleen maar ongelukkiger door met alle gevolgen vandien. Trouwens sorry hé, maar de laatste tijd vraag ik me af wat voor zin het nog geeft te Geloven in God? Als je al die principes hier leest. Zo kan dat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#315 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#316 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#318 |
Minister-President
|
![]() Er is ook nog de NV-A hé Godfried...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |