![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De meeste Wehrmacht-Duitsers tegen het eind van de oorlog waren dienstplichtigen, en dus onschuldig.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Burger
|
![]() Citaat:
oorlogsmisdadiger wordt je pas als je fysiek meedoet aan moordpartijen en genocides of daartoe oproept dacht ik, niet omdat je toevallig lid bent van een veroordeelde organisatie...
![]() |
![]() |
#303 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De nazi's behoren tot de grootstse misdadigers uit de geschiedenis. Volg je nog?
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Burger
|
![]() Oh, ik volg jou nog heer, maar jij bent nog steeds niet mee.
Stel: Persoon X en Persoon Y Persoon X sluit zich in 1933 aan bij de nazi's, gaat mee vechten aan het oostfront en deporteert en vermoordt joden, communisten,... X is dus een oorlogsmisdadiger Persoon Y heeft zich in 1933 aangesloten bij de NSDAP, heeft gevochten aan het oostfront, maar heeft (buiten wat russische soldaten in gevechtssituaties) nooit iemand een haar gekrenkt of meegewerkt aan deportaties. Y is dus GEEN oorlogsmisdadiger Snappie?
Het zal wel loslopen Laatst gewijzigd door Breinsmurf : 16 augustus 2007 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Minister
|
![]() Y is gewoon een zware crimineel, vanwege zijn zware antisemitische gedachtegoed.
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Overigens, wacht ik nog steeds op een gefundeerd argument (geen gratuite gemeenplaatsen) waarom oostfronters tot de zwaarste misdadigers uit de geschiedenis behoren. graag ook met relevante verwijzingen naar de misdaden die ze hebben begaan...
![]() |
![]() |
#307 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U bedoelt zoals iedereen die communist is verantwoordelijk is voor Stalins misdaden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Na zowat 3 pagina's lang steeds dezelfde vragen te beantwoorden, begin ik het een beetje beu te worden. De stalinisten onder de communisten keurden waarschijnlijk ook de Zuiveringen goed. Dat zijn dan ook misdadigers, net als de nazi's. De trotskisten waren er in ieder geval niet voor. En het overgrote deel van de Russische soldaten vocht tegen een vijand die hun land wilde veroveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Banneling
|
![]() Als je verkiest je leven in de weegschaal te stellen voor de zaak van de vijand, dan is dat wel een uitvloeisel van je persoonlijke vrijheid van keuze, maar een landverrader ben je niettemin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat zijn natuurlijk géén misdadigers in jouw ogen, want zij bekampten Den Duitschen Vijand. Dat zijn échte oorlogshelden, die allemaal het Hemelse Communisme verdedigden en zelfs hielpen verspreiden, en die allemaal een echte, maar dan een echte echte medaille op hun borstzakje gespeld kregen door hun aanbeden communistische Leiders voor hun getoonde moed tijdens het moorden en verkrachten... ![]() ![]() ![]()
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 6 september 2007 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Minister
|
![]() Als België ooit in oorlog zou raken met Cuba, zou ik graag een landverrader zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
|
![]() OK, dat is dan genoteerd. En als België de oorlog wint, zullen we je evengoed aan de schandpaal hangen, als dat jij met de Oostfronters doet en zo blijven we bezig.
Laatst gewijzigd door Boadicea : 12 september 2007 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle soldaten die aan het Oostfront streden waren dus gewoon gelijk. Het waren jongens en mannen die tegen elkaar vochten in dienst van een vreemde bezetter van hun eigen regio. De misdaden van die bezetters moeten dan ook niet in de schoenen van de soldaat geschoven worden. Hun diensten aan die bezetter staan daar immers los van en de soldaat wist gewoon niet wat er op andere plaatsen gebeurde. Net als nu mensen ook niet weten wat er in het huis naast het hun gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die mensen die door de Binnenlandse Strijdkrachten na de oorlog met het bord "Ik ben een landverrader" moesten rondlopen, hadden beter een bord "Ik ben een (sympathisant van) massamoordenaar(s)"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
|
![]() Ik geloof dat dit voor alle partijen in een oorlog geldt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tussen 1940 en 1947 waren hier alleen vreemde strijdkrachten en Burgers die tegen die vreemde strijdkrachten vochten. En die mensen moesten met een bordje landverrader rondlopen en sommige van ons zitten hier nog te verwijten dat ze dit waren. Wel, als ik de huidige Vlamingse en Waalse politici bezig hoor, wel dan is landverraad wel het laatste dat deze mensen kan en mag verweten worden. Want dit land is volgens steeds meer inwoners een land dat eigenlijk nooit had mogen bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
|
![]() dat is ook mijn mening. Velen meenden dat ze vochten voor een betere wereld, zij zijn gruwelijk misbruikt.
Spandoeken zoals "mijn opa is oostfronter en daarop ben ik fier" vind ik misplaatst. Neen: die mensen moeten zich niet schamen voor wat hun opa gedaan heeft, maar trots vind ik ook niet op zijn plaats. De Waffen SS werd veroordeeld als criminele organisatie, dat betekent niet dat iedere SS'er een bandiet is, het betekent wel dat het uitgangspunt van deze organisatie fundamenteel verkeerd was en dat zich dat vaak ook in gruwelijke mistoestanden heeft omgezet.
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#320 | ||
Secretaris-Generaal VN
|