Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2007, 11:19   #301
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breinsmurf Bekijk bericht
Waarom zou dan de gemiddelde Oostfronter wel aan die vervolgingen en massamoorden heeben deelgenomen?
Want dat beweer jij toch als je hen rekent tot de ergste misdadigers uit de geschiedenis...
De meeste oostfronters waren niet dienstplichtig, en dus vrijwillig, in dienst getreden van het nazisme.
De meeste Wehrmacht-Duitsers tegen het eind van de oorlog waren dienstplichtigen, en dus onschuldig.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 14:45   #302
Breinsmurf
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breinsmurf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
De meeste oostfronters waren niet dienstplichtig, en dus vrijwillig, in dienst getreden van het nazisme.
De meeste Wehrmacht-Duitsers tegen het eind van de oorlog waren dienstplichtigen, en dus onschuldig.
Ik herhaal mijn vraag: waarom behoren de oostfronters dan tot de grootste misdadigers uit de geschiedenis? Op basis van vrijwillige toetreding?
oorlogsmisdadiger wordt je pas als je fysiek meedoet aan moordpartijen en genocides of daartoe oproept dacht ik, niet omdat je toevallig lid bent van een veroordeelde organisatie...
Oud 16 augustus 2007, 14:13   #303
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Ik herhaal mijn vraag: waarom behoren de oostfronters dan tot de grootste misdadigers uit de geschiedenis? Op basis van vrijwillige toetreding?
oorlogsmisdadiger wordt je pas als je fysiek meedoet aan moordpartijen en genocides of daartoe oproept dacht ik, niet omdat je toevallig lid bent van een veroordeelde organisatie...
De meeste Oostfronters waren bvrijwillig nazi geworden, in tegenstelling tot veel Duitsers die dienstplichtig waren. Hier volgt uit dat je veel oostfronters kan indelen bij de nazi's.
De nazi's behoren tot de grootstse misdadigers uit de geschiedenis.
Volg je nog?

Oud 16 augustus 2007, 15:24   #304
Breinsmurf
Burger

Standaard

Oh, ik volg jou nog heer, maar jij bent nog steeds niet mee.

Stel: Persoon X en Persoon Y

Persoon X sluit zich in 1933 aan bij de nazi's, gaat mee vechten aan het oostfront en deporteert en vermoordt joden, communisten,...

X is dus een oorlogsmisdadiger

Persoon Y heeft zich in 1933 aangesloten bij de NSDAP, heeft gevochten aan het oostfront, maar heeft (buiten wat russische soldaten in gevechtssituaties) nooit iemand een haar gekrenkt of meegewerkt aan deportaties.

Y is dus GEEN oorlogsmisdadiger

Snappie?

Laatst gewijzigd door Breinsmurf : 16 augustus 2007 om 15:25.
Breinsmurf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 18:37   #305
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Y is gewoon een zware crimineel, vanwege zijn zware antisemitische gedachtegoed.

Oud 17 augustus 2007, 08:28   #306
Breinsmurf
Burger

Standaard

Citaat:
Y is gewoon een zware crimineel, vanwege zijn zware antisemitische gedachtegoed.
Het is niet omdat je crimineel gedachtengoed hebt dat je daarom automatisch ook een zware misdadiger bent. Niet alle aanhangers van een ideologie zijn even schuldig als de planners en de uitvoerders van die ideologie.

Overigens, wacht ik nog steeds op een gefundeerd argument (geen gratuite gemeenplaatsen) waarom oostfronters tot de zwaarste misdadigers uit de geschiedenis behoren. graag ook met relevante verwijzingen naar de misdaden die ze hebben begaan...
Oud 18 augustus 2007, 10:38   #307
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat je crimineel gedachtengoed hebt dat je daarom automatisch ook een zware misdadiger bent. Niet alle aanhangers van een ideologie zijn even schuldig als de planners en de uitvoerders van die ideologie.

Overigens, wacht ik nog steeds op een gefundeerd argument (geen gratuite gemeenplaatsen) waarom oostfronters tot de zwaarste misdadigers uit de geschiedenis behoren. graag ook met relevante verwijzingen naar de misdaden die ze hebben begaan...
De nazi's onder de oostfronters keurden de daden goed die bij de nazi-ideologie hoorden. Dan ben je dus een misdadiger.

Oud 20 augustus 2007, 10:08   #308
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nazi's onder de oostfronters keurden de daden goed die bij de nazi-ideologie hoorden. Dan ben je dus een misdadiger.
U bedoelt zoals iedereen die communist is verantwoordelijk is voor Stalins misdaden?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 19:22   #309
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U bedoelt zoals iedereen die communist is verantwoordelijk is voor Stalins misdaden?
Probeer het nu eens te begrijpen.
Na zowat 3 pagina's lang steeds dezelfde vragen te beantwoorden, begin ik het een beetje beu te worden.

De stalinisten onder de communisten keurden waarschijnlijk ook de Zuiveringen goed. Dat zijn dan ook misdadigers, net als de nazi's.
De trotskisten waren er in ieder geval niet voor.
En het overgrote deel van de Russische soldaten vocht tegen een vijand die hun land wilde veroveren.

Oud 6 september 2007, 15:16   #310
eno2
Banneling

Standaard

Als je verkiest je leven in de weegschaal te stellen voor de zaak van de vijand, dan is dat wel een uitvloeisel van je persoonlijke vrijheid van keuze, maar een landverrader ben je niettemin.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 15:55   #311
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na zowat 3 pagina's lang steeds dezelfde vragen te beantwoorden, begin ik het een beetje beu te worden.

De stalinisten onder de communisten keurden waarschijnlijk ook de Zuiveringen goed. Dat zijn dan ook misdadigers, net als de nazi's.
En het overgrote deel van de Russische soldaten vocht tegen een vijand die hun land wilde veroveren.
En wat dan met die 'gewone' russische soldaten die niet alleen wegvluchtende duitse legers in de pan hakten, maar ook de gewone duitse bevolking uitmoordde en/of verkrachtte (niet noodzakelijk in die volgorde)...
Dat zijn natuurlijk géén misdadigers in jouw ogen, want zij bekampten Den Duitschen Vijand. Dat zijn échte oorlogshelden, die allemaal het Hemelse Communisme verdedigden en zelfs hielpen verspreiden, en die allemaal een echte, maar dan een echte echte medaille op hun borstzakje gespeld kregen door hun aanbeden communistische Leiders voor hun getoonde moed tijdens het moorden en verkrachten...

Laatst gewijzigd door job : 6 september 2007 om 15:56.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 16:46   #312
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als je verkiest je leven in de weegschaal te stellen voor de zaak van de vijand, dan is dat wel een uitvloeisel van je persoonlijke vrijheid van keuze, maar een landverrader ben je niettemin.
Als België ooit in oorlog zou raken met Cuba, zou ik graag een landverrader zijn.

Oud 12 september 2007, 17:45   #313
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als België ooit in oorlog zou raken met Cuba, zou ik graag een landverrader zijn.
OK, dat is dan genoteerd. En als België de oorlog wint, zullen we je evengoed aan de schandpaal hangen, als dat jij met de Oostfronters doet en zo blijven we bezig.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 12 september 2007 om 17:45.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 07:29   #314
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het grote deel van de russische soldaten waren Aziaten en werden NOOIT door de Nazis aangevallen. Het waren gewoon mensen die tegen de bezetter van hun eigen bezetter vochten en dus vrij misdaden konden plegen in naam van hun bezetter.

Alle soldaten die aan het Oostfront streden waren dus gewoon gelijk.
Het waren jongens en mannen die tegen elkaar vochten in dienst van een vreemde bezetter van hun eigen regio.

De misdaden van die bezetters moeten dan ook niet in de schoenen van de soldaat geschoven worden. Hun diensten aan die bezetter staan daar immers los van en de soldaat wist gewoon niet wat er op andere plaatsen gebeurde. Net als nu mensen ook niet weten wat er in het huis naast het hun gebeurd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 15:07   #315
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
OK, dat is dan genoteerd. En als België de oorlog wint, zullen we je evengoed aan de schandpaal hangen, als dat jij met de Oostfronters doet en zo blijven we bezig.
Het gaat me absoluut niet om een land of nationaliteit.
Die mensen die door de Binnenlandse Strijdkrachten na de oorlog met het bord "Ik ben een landverrader" moesten rondlopen, hadden beter een bord "Ik ben een (sympathisant van) massamoordenaar(s)"

Oud 13 september 2007, 20:24   #316
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mensen die door de Binnenlandse Strijdkrachten na de oorlog met het bord "Ik ben een landverrader" moesten rondlopen, hadden beter een bord "Ik ben een (sympathisant van) massamoordenaar(s)"
Ik geloof dat dit voor alle partijen in een oorlog geldt.
Oud 14 september 2007, 06:39   #317
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, na de overgaven in 1940 had België geen strijdkrachten meer en dit tot 1947. Pas dan waren er terug echte Belgische strijdkrachten.

Tussen 1940 en 1947 waren hier alleen vreemde strijdkrachten en Burgers die tegen die vreemde strijdkrachten vochten.

En die mensen moesten met een bordje landverrader rondlopen en sommige van ons zitten hier nog te verwijten dat ze dit waren.
Wel, als ik de huidige Vlamingse en Waalse politici bezig hoor, wel dan is landverraad wel het laatste dat deze mensen kan en mag verweten worden. Want dit land is volgens steeds meer inwoners een land dat eigenlijk nooit had mogen bestaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 12:46   #318
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Helden noch verraders : jong, naïef en misleid
dat is ook mijn mening. Velen meenden dat ze vochten voor een betere wereld, zij zijn gruwelijk misbruikt.

Spandoeken zoals "mijn opa is oostfronter en daarop ben ik fier" vind ik misplaatst. Neen: die mensen moeten zich niet schamen voor wat hun opa gedaan heeft, maar trots vind ik ook niet op zijn plaats. De Waffen SS werd veroordeeld als criminele organisatie, dat betekent niet dat iedere SS'er een bandiet is, het betekent wel dat het uitgangspunt van deze organisatie fundamenteel verkeerd was en dat zich dat vaak ook in gruwelijke mistoestanden heeft omgezet.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 21:25   #319
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
dat is ook mijn mening. Velen meenden dat ze vochten voor een betere wereld, zij zijn gruwelijk misbruikt.

Spandoeken zoals "mijn opa is oostfronter en daarop ben ik fier" vind ik misplaatst. Neen: die mensen moeten zich niet schamen voor wat hun opa gedaan heeft, maar trots vind ik ook niet op zijn plaats. De Waffen SS werd veroordeeld als criminele organisatie, dat betekent niet dat iedere SS'er een bandiet is, het betekent wel dat het uitgangspunt van deze organisatie fundamenteel verkeerd was en dat zich dat vaak ook in gruwelijke mistoestanden heeft omgezet.
Ze werden idd misleid en misbruikt door oa Staf De Clercq en Cyriel Verschaeve, de grote voorbeelden van Phillip Dewinter (his own words).
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 23:48   #320
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ze werden idd misleid en misbruikt door oa Staf De Clercq en Cyriel Verschaeve, de grote voorbeelden van Phillip Dewinter (his own words).
Gij zijt geobsedeerd, hé?
Geef het maar toe.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be