Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2006, 21:26   #301
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
U noemt de communistische verzetslui "een bende rode terroristen".
Ik noem zo goed als alle belgische weerstanders een bende lafaards. Het enige wat ze gedurfd hebben, was schieten op een terugtrekkend leger als de geallieerde tanks de stad of het dorp al binnenreden, vervolgens wat gaan plunderen en verkrachten (en dan noemden ze de Duitsers Hunnen...) en daarna een kilo aan medailles gaan dragen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 21:30   #302
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik noem zo goed als alle belgische weerstanders een bende lafaards. Het enige wat ze gedurfd hebben, was schieten op een terugtrekkend leger als de geallieerde tanks de stad of het dorp al binnenreden, vervolgens wat gaan plunderen en verkrachten (en dan noemden ze de Duitsers Hunnen...) en daarna een kilo aan medailles gaan dragen.
Hier ga je m.i. zwaar in de fout! Er zijn inderdaad "verzetslieden" geweest die geen poot hebben uitgestoken bij wijze van spreken en nu de medailles dragen en vereerd worden.

Echter, en dan spreek ik familiale bronnen, er zijn heel veel mensen geweest die hun leven hebben opgeofferd omwille van anderen. Mijn overgrootvader was één van hen. Helaas is hij jong gestorven (de Duitsers hadden hem in een werkkamp gedumpt, in erbarmelijke omstandigheden) en heeft hij al die lofredes e.d. niet meer mogen meemaken.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 21:31   #303
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Dat is wel een staaltje van overtrokken geschiedsherschrijving. Ja, er waren "helden van het laatste uur", maar er zijn evengoed duizenden mensen van bv. het Onafhankelijkheidsfront in de diverse concentratiekampen beland.
Oud 8 augustus 2006, 21:32   #304
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Neen neen, ik had het op Ribbentrop-Molotov-akkoord.
Ow... Ik dacht zo met Chamberlain en al...

Dit stukje papier:
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 22:03   #305
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De plaatselijke communisten stonden inderdaad voor een groot deel onder controle van Rusland.
Stalin had een niet-aanvalspakt getekend. Een pakt met de duivel.
Dus Satan sloot een pact met zichzelf?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 10:28   #306
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enkele lijnen daarover in de "Soir Magazine" van deze week :

"Hugo Schiltz, le lion aux griffes nationalistes.

Sa disparition a fait la manchette des quotidiens flamands de lundi, preuve de sa popularité au nord du pays. Hugo Schiltz, 79 ans, est mort samedi. Aussi brillant que déterminé, il fut �* l'origine de la création de la Volksunie, expression la plus sévère du nationalisme flamand. Cet apôtre très actif du camp flamingant avait des convictions. De l�* �* dire qu'elles ont fait du bien aux francophones....."

Het is waar dat de Franstalige pers daarover bijna niets gezegd heeft maar ja, met al de respect voor zijn familie maar zijn dood is niet gezien als een groot verlies voor de Franstaligen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 11:25   #307
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Hier ga je m.i. zwaar in de fout! Er zijn inderdaad "verzetslieden" geweest die geen poot hebben uitgestoken bij wijze van spreken en nu de medailles dragen en vereerd worden.

Echter, en dan spreek ik familiale bronnen, er zijn heel veel mensen geweest die hun leven hebben opgeofferd omwille van anderen. Mijn overgrootvader was één van hen. Helaas is hij jong gestorven (de Duitsers hadden hem in een werkkamp gedumpt, in erbarmelijke omstandigheden) en heeft hij al die lofredes e.d. niet meer mogen meemaken.
Kim, deze keer heb je duidelijk gelijk
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 11:30   #308
Wardjess
Vreemdeling

Wardjess's schermafbeelding

Standaard

In elke groep heb je bescheiden mensen en mensen die met andermans pluimen gaan lopen.
Zelfs in dit mooie landje...
Wardjess is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 11:58   #309
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht

Sa disparition a fait la manchette des quotidiens flamands de lundi, preuve de sa popularité au nord du pays. Hugo Schiltz, 79 ans, est mort samedi. Aussi brillant que déterminé, il fut �* l'origine de la création de la Volksunie, expression la plus sévère du nationalisme flamand. Cet apôtre très actif du camp flamingant avait des convictions. De l�* �* dire qu'elles ont fait du bien aux francophones....."

Het is waar dat de Franstalige pers daarover bijna niets gezegd heeft maar ja, met al de respect voor zijn familie maar zijn dood is niet gezien als een groot verlies voor de Franstaligen.
Als je niet wil op de hoogte zijn, lees dan onze Franstalige pers!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 12:48   #310
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Naar aanleiding van het overlijden van Hugo Schiltz, plaatste HUMO deze week het laatste gesprek dat het blad met hem had (2002) terug even op het voorplan van haar website. Altijd interessant om het nog eens na te lezen.

http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo...?eid=234842494

Laatst gewijzigd door Pietje : 9 augustus 2006 om 12:49.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 13:06   #311
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, en mijn grootvader die in een kamp van Braunschweig de hel heeft meegemaakt, kreeg in verhouding tot dat soort sujets maar een schouderklopke.
Oud 9 augustus 2006, 13:07   #312
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik heb zelfs weet van Franstaligen die verheugd waren dat hij dood is. Afin, weer iets dat ik moet onthouden
Oud 9 augustus 2006, 13:10   #313
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Le Soir blijft toch echt een schoolvoorbeeld van desinformatie en stemmingmakerij wanneer het op Vlaanderen aankomt...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 13:13   #314
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Le Soir blijft toch echt een schoolvoorbeeld van desinformatie en stemmingmakerij wanneer het op Vlaanderen aankomt...
Dat niet alleen, het huppelt graag nog mee met de groot-Franse gedachte en in dat geval...als Frankrijk ooit moet durven...leer dan maar Frans of we kunnen weer verrekken zoals in de 1840-jaren onder Rogier.
Oud 9 augustus 2006, 13:18   #315
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
eeuh, het gaat om "Le Soir Magazine", da's een weekblad dat eigenlijk voor één ding goed is: uw gat mee af te kuisen (al is het papier soms een beetje hard).

Le Soir (de krant) was veel aangenamer voor Hugo Schiltz:

"Hugo Schiltz, décédé samedi soir �* l'hôpital universitaire d'Anvers, �* 78 ans, était une personnalité atypique du mouvement flamand : un gentleman cultivé et érudit, prêt au compromis."

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 9 augustus 2006 om 13:20.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 14:11   #316
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eerlijk gezegd heeft de dood van Gérard Oury (Franse regisseur) enkele weken geleden me meer bedroefd dan de dood van Hugo Schiltz.
Oud 9 augustus 2006, 14:30   #317
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Elk verloren gegaan mensenleven is erg, maar Schiltz ken ik meer dan een Fransman waarvan ik nog nooit van heb gehoord.
En ga dan in Frankrijk wonen! Als het daar toch beter is dan in dit kloteland...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 14:40   #318
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die noch de tweede wereldoorlog, noch de koude oorlog hebben meegemaakt kunnen zich moeilijk een gedacht vormen van hoe sterk propaganda werkt en mensen meesleept in de zotste hersenkronkels.

Dat de Duitse bezetter hier propaganda voerde om soldaten te ronselen voor het Oostfront lijkt logisch. Maar hierbij werden ze een flink handje geholpen door de plaatselijke geestelijkheid. Deze vondt strijden tegen het "goddeloze" communisme een heilige plicht.
Indien je hierbij nog bedenkt dat hun gedrevenheid volgde uit een slechte vertaling van het "communistisch manifest" van het Duits in het Nederlands wordt het al helemaal gortig: "Opium des Volkes" werd vertaald als "Opium voor het volk", in plaats van: "Van het volk". Hoe christelijk de Duitsers dan wel waren die ondertussen vuurtjes stookten met de lijken van miljoenen Joden, zigeuners, homosexuelen en gehandicapten stereliseerden en geesteszieken "euthanasieerden" vertelden ze er niet bij.

In de propaganda door de Kerk en door Goebels werden de communisten voorgesteld als baarlijke duivels, die de goddeloosheid hier kwamen brengen te vuur en te zwaard. Ook na de oorlog werden de Russen voorgesteld als monsters die hier ons zielen gingen komen inpikken en die de wereld gingen bezetten. Nonsens waar niemand nog van wakker ligt.
Hun goddeloosheid is weer gebleken toen Madonna weliswaar in Rome kon gaan aan het kruishangen maar niet op het Rode Plein.

Leugenmachines, die de mensen opjagen tegen mekaar slagen er steeds weer in om oerangsten los te weken. Om ons wijs te maken dat "DE Joden, DE islamieten, DE Russen, DE chinezen " klaarstaan om ons te gaan oppeuzelen.

Het is een oud verhaal, het leidt tot oorlog, massamoord, deportaties, progroms, concentratiekampen, genocide.

En toch zijn er steeds weer partijen die op dat haatkarretje springen om wat macht te verzamelen, wat postjes. Lijkenpikkers, aasgieren, mestkevers.

Ni estas cxiuj fremduloj ; do por mi vi estas kamarado.
Oud 9 augustus 2006, 14:41   #319
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Elk verloren gegaan mensenleven is erg, maar Schiltz ken ik meer dan een Fransman waarvan ik nog nooit van heb gehoord.
En ga dan in Frankrijk wonen! Als het daar toch beter is dan in dit kloteland...
Lees wel wat ik zeg. Ik zeg dat de dood van Schiltz me niet bedroeft. Ik ben in geen enkele manier "verheugd van zijn dood" zoals voor de Franstaligen die je een beter hoger vermeldde.

P.S. : Je kent Gérard Oury zonder het te weten. Hij heeft onder meer "La Grande Vadrouille" (met Louis De Funès en Bourvil) gemaakt.
Oud 9 augustus 2006, 14:43   #320
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Lees wel wat ik zeg. Ik zeg dat de dood van Schiltz me niet bedroeft. Ik ben in geen enkele manier "verheugd van zijn dood" zoals voor de Franstaligen die je een beter hoger vermeldde.

P.S. : Je kent Gérard Oury zonder het te weten. Hij heeft onder meer "La Grande Vadrouille" (met Louis De Funès en Bourvil) gemaakt.
Sorry, maar die films vind ik maar een klucht

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be