![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik noem zo goed als alle belgische weerstanders een bende lafaards. Het enige wat ze gedurfd hebben, was schieten op een terugtrekkend leger als de geallieerde tanks de stad of het dorp al binnenreden, vervolgens wat gaan plunderen en verkrachten (en dan noemden ze de Duitsers Hunnen...) en daarna een kilo aan medailles gaan dragen.
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, en dan spreek ik familiale bronnen, er zijn heel veel mensen geweest die hun leven hebben opgeofferd omwille van anderen. Mijn overgrootvader was één van hen. Helaas is hij jong gestorven (de Duitsers hadden hem in een werkkamp gedumpt, in erbarmelijke omstandigheden) en heeft hij al die lofredes e.d. niet meer mogen meemaken.
![]() |
![]() |
#303 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
|
![]() Dus Satan sloot een pact met zichzelf?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkele lijnen daarover in de "Soir Magazine" van deze week :
"Hugo Schiltz, le lion aux griffes nationalistes. Sa disparition a fait la manchette des quotidiens flamands de lundi, preuve de sa popularité au nord du pays. Hugo Schiltz, 79 ans, est mort samedi. Aussi brillant que déterminé, il fut �* l'origine de la création de la Volksunie, expression la plus sévère du nationalisme flamand. Cet apôtre très actif du camp flamingant avait des convictions. De l�* �* dire qu'elles ont fait du bien aux francophones....." Het is waar dat de Franstalige pers daarover bijna niets gezegd heeft maar ja, met al de respect voor zijn familie maar zijn dood is niet gezien als een groot verlies voor de Franstaligen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Vreemdeling
|
![]() In elke groep heb je bescheiden mensen en mensen die met andermans pluimen gaan lopen.
Zelfs in dit mooie landje... |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar aanleiding van het overlijden van Hugo Schiltz, plaatste HUMO deze week het laatste gesprek dat het blad met hem had (2002) terug even op het voorplan van haar website. Altijd interessant om het nog eens na te lezen.
http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo...?eid=234842494
Laatst gewijzigd door Pietje : 9 augustus 2006 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#312 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#313 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat niet alleen, het huppelt graag nog mee met de groot-Franse gedachte en in dat geval...als Frankrijk ooit moet durven...leer dan maar Frans of we kunnen weer verrekken zoals in de 1840-jaren onder Rogier.
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Le Soir (de krant) was veel aangenamer voor Hugo Schiltz: "Hugo Schiltz, décédé samedi soir �* l'hôpital universitaire d'Anvers, �* 78 ans, était une personnalité atypique du mouvement flamand : un gentleman cultivé et érudit, prêt au compromis."
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 9 augustus 2006 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk gezegd heeft de dood van Gérard Oury (Franse regisseur) enkele weken geleden me meer bedroefd dan de dood van Hugo Schiltz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Europees Commissaris
|
![]() Elk verloren gegaan mensenleven is erg, maar Schiltz ken ik meer dan een Fransman waarvan ik nog nooit van heb gehoord.
En ga dan in Frankrijk wonen! Als het daar toch beter is dan in dit kloteland... |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
P.S. : Je kent Gérard Oury zonder het te weten. Hij heeft onder meer "La Grande Vadrouille" (met Louis De Funès en Bourvil) gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |