![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor de zoveelste keer: inwonersaantal is belangrijker dan oppervlakte...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat was een algemene repliek op de opmerkingen van Kim. Ik heb daar bij de indruk dat ze niet goed weet voorvoor net te strijden. Ze houdt van België, maar als ik nader lees, zie ik uitspraken waarbij ik toch de indruk heb dat ze aan de verkeerde kant van het water is beland. Mijn Vlaamsvoelendheid is geen uiting van suprematie, van dominantie, van bloed & bodem, enz...
Dat is bij mij uit rechtvaardigheidsgevoel gekomen. We zijn een volkje dat ook een eigen kans verdient, evenal de Montenegrijnen, enz... |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind niet dat wij ons tegenover andersgezinden moeten verdedigen omdat we nationalist zijn. Wij zijn Vlaams-Nationalistisch, wij pleiten voor een vrije, onafhankelijke republiek Vlaanderen. Wij pleiten voor iets wat een zeer groot aantal van de zogenaamde 'belgen' wilt.
Waarom zouden wij racistisch zijn? Belgicisten zijn ook nationalisten, maar hen wordt het niet verweten. Maar kom, we moeten er maar vrede mee nemen. Al decennia tracht men ons kapot te krijgen (door o.a veralgemeningen over collaboratie, het opblazen van onze IJzertoren, valse veroordeling van het Vlaams Blok,...). We staan er echter nog steeds, en strijden verder tot het frankiljonse wangedrocht belgië barst. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 17 augustus 2006 om 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Europees Commissaris
|
![]() Volledig mee eens
![]() Kan ondertussen die uitspraken van Leterme vandaag niet terugvinden hé. Ik zou er graag een nieuw topic over willen opzetten. En het staat er nu al ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 17 augustus 2006 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben Belgicist maar af en toe moet je ook met een kritisch oog naar België kunnen kijken. België is niet perfect, anders had ik me nooit politiek geëngageerd.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 17 augustus 2006 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zei ook algemeen: op basis van enkele uitspraken heb ik een nieuwe opgemaakt voor mezelf. Sorry voor de verwarring
![]() Ik zie nog altijd niet in waarin je voor België kiest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat Monaco veel anti-Franse fratsen zal moeten uithalen, of het mini-prinsdom is een deeltje van de geschiedenis. Frankrijk heeft vandaag al enorm veel inspraak in Monaco, en de Republiek lijkt niet echt van plan om die inspraak te beperken. Zolang ze mooi de Franse politiek blijven volgen, worden ze getolereerd. Anders zal het wel snel deel van Frankrijk worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan neem ik toch liever Noorwegen als voorbeeld van een klein en welvarend land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Frankrijk een ministaatje binnen zijn grenzen tolereert zal het niet anders kunnen of het was allang geen ministaatje meer.
![]() |
![]() |
#314 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, veel belatingsgeld verliezen ze niet aangezien de fiscale voordelen niet opgaan voor franse staatsburgers die in Monaco leven. Het grote geld in Monaco gaat snel de grens over richting Frankrijk. Frankrijk verdient er dik geld aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu goed, ik ga er niet verder meer over uitwijden... ![]()
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Frankrijk kan monaco niet annexeren. Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 18 augustus 2006 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle grootmachten hebben een stekje in Monaco. Monaco is gewoon het ideale staatje voor rijke mensen om zichzelf in onder te brengen. Een actie tegen Monaco is een actie tegen vele machthebbers uit de wereld. Frankrijk zal zichzelf nooit hierin verbranden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Wardjess ![]() misschien kunnen we het gewoon niet teren dat onze noorderburen enkele jaren verder in evolutie zitten.... Citaat:
En wat voor evolutie dan wel? Alst over normen en waarden gaat zekers nie, drugs vrij, pedofielenpartij,respect en houden aan verkeersregels vooral fietsers die overal door rood gaan, enz zie ook eens de topic " Vlaanderen en nederland één". Daar ziet genoeg uitgelegd over de verschillen. Spreekt de evolutie wel tegen dat er hele bussen kinderen uit NL-Limburg naar Maaseik op school gaan, omdat ze beter inhoudelijk onderwijs krijgen en ook nog respect en waarden geleerd.(laatst een heel item op TV geweest) Zegt eigelijk iets over devaluatie van nederland ipv evolutie, zekers op dat gebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan nog: in uw Vlaams republiekje zou u noch oppervlakte, noch bevolking hebben bij manier van spreken. Laatst gewijzigd door Hans1 : 19 augustus 2006 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |