Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2006, 12:23   #301
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Voor de zoveelste keer: inwonersaantal is belangrijker dan oppervlakte...
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 12:37   #302
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Dat was een algemene repliek op de opmerkingen van Kim. Ik heb daar bij de indruk dat ze niet goed weet voorvoor net te strijden. Ze houdt van België, maar als ik nader lees, zie ik uitspraken waarbij ik toch de indruk heb dat ze aan de verkeerde kant van het water is beland. Mijn Vlaamsvoelendheid is geen uiting van suprematie, van dominantie, van bloed & bodem, enz...
Dat is bij mij uit rechtvaardigheidsgevoel gekomen. We zijn een volkje dat ook een eigen kans verdient, evenal de Montenegrijnen, enz...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 12:43   #303
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Ik vind niet dat wij ons tegenover andersgezinden moeten verdedigen omdat we nationalist zijn. Wij zijn Vlaams-Nationalistisch, wij pleiten voor een vrije, onafhankelijke republiek Vlaanderen. Wij pleiten voor iets wat een zeer groot aantal van de zogenaamde 'belgen' wilt.
Waarom zouden wij racistisch zijn? Belgicisten zijn ook nationalisten, maar hen wordt het niet verweten.

Maar kom, we moeten er maar vrede mee nemen. Al decennia tracht men ons kapot te krijgen (door o.a veralgemeningen over collaboratie, het opblazen van onze IJzertoren, valse veroordeling van het Vlaams Blok,...). We staan er echter nog steeds, en strijden verder tot het frankiljonse wangedrocht belgië barst.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 17 augustus 2006 om 12:43.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 12:51   #304
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Volledig mee eens
Kan ondertussen die uitspraken van Leterme vandaag niet terugvinden hé. Ik zou er graag een nieuw topic over willen opzetten.

En het staat er nu al

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 17 augustus 2006 om 12:58.
Oud 17 augustus 2006, 14:04   #305
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Dat was een algemene repliek op de opmerkingen van Kim. Ik heb daar bij de indruk dat ze niet goed weet voorvoor net te strijden. Ze houdt van België, maar als ik nader lees, zie ik uitspraken waarbij ik toch de indruk heb dat ze aan de verkeerde kant van het water is beland. Mijn Vlaamsvoelendheid is geen uiting van suprematie, van dominantie, van bloed & bodem, enz...
Dat is bij mij uit rechtvaardigheidsgevoel gekomen. We zijn een volkje dat ook een eigen kans verdient, evenal de Montenegrijnen, enz...
Huh? Ofwel ben ik half dement aan het worden ofwel zit u mij hier woorden aan te smeren die ik nooit gebruikt heb! Waar heb ik het over supprematie, dominantie en bloed en bodem?????

Ik ben Belgicist maar af en toe moet je ook met een kritisch oog naar België kunnen kijken. België is niet perfect, anders had ik me nooit politiek geëngageerd.

Laatst gewijzigd door Kim : 17 augustus 2006 om 14:06.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 16:06   #306
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Ik zei ook algemeen: op basis van enkele uitspraken heb ik een nieuwe opgemaakt voor mezelf. Sorry voor de verwarring
Ik zie nog altijd niet in waarin je voor België kiest.
Oud 17 augustus 2006, 18:07   #307
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Tuurlijk is dit een non-argument, Monaco bv. is veel kleiner en fungeert ook als onafhankelijk staat.
Alhoewel je Monaco meilijk als onafhankelijk kan bestempelen. Ze hebben dan wel een eigen staat, maar ze overleven enkel bij gratie van Frankrijk.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 23:48   #308
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Alhoewel je Monaco meilijk als onafhankelijk kan bestempelen. Ze hebben dan wel een eigen staat, maar ze overleven enkel bij gratie van Frankrijk.
ik denk niet dat Frankrijk veel geld moet stoppen in Monaco. 8)
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 00:15   #309
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart Bekijk bericht
Ik denk niet dat Monaco veel anti-Franse fratsen zal moeten uithalen, of het mini-prinsdom is een deeltje van de geschiedenis. Frankrijk heeft vandaag al enorm veel inspraak in Monaco, en de Republiek lijkt niet echt van plan om die inspraak te beperken. Zolang ze mooi de Franse politiek blijven volgen, worden ze getolereerd. Anders zal het wel snel deel van Frankrijk worden.
Oud 18 augustus 2006, 00:41   #310
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat Monaco veel anti-Franse fratsen zal moeten uithalen, of het mini-prinsdom is een deeltje van de geschiedenis. Frankrijk heeft vandaag al enorm veel inspraak in Monaco, en de Republiek lijkt niet echt van plan om die inspraak te beperken. Zolang ze mooi de Franse politiek blijven volgen, worden ze getolereerd. Anders zal het wel snel deel van Frankrijk worden.
Vandaag op Canvas een documentaire over Monaco... allemaal van die arrogante smoelen die Frans spraken en die daar enkel een deurbel huren. Zonde dat Justine Henin en Tom boonen hier nog worden toegejuicht... we zouden hen moet uitjouwen. Ze willen niet leven in de perfecte prachtige belgenstaat met hoge belastingen. Uitjouwen die bende... of het van de sportieve kant zien en belgië ontbinden en op gelijke voet met hen leven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 01:00   #311
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vandaag op Canvas een documentaire over Monaco... allemaal van die arrogante smoelen die Frans spraken en die daar enkel een deurbel huren. Zonde dat Justine Henin en Tom boonen hier nog worden toegejuicht... we zouden hen moet uitjouwen. Ze willen niet leven in de perfecte prachtige belgenstaat met hoge belastingen. Uitjouwen die bende... of het van de sportieve kant zien en belgië ontbinden en op gelijke voet met hen leven.
Vandaar dat ik Monaco niet graag als het bewijs zie dat Vlaanderen tóch groot genoeg zou zijn. Als we allemaal zo'n kwallen worden als in Monaco, blijf ik toch maar liever Belg...
Dan neem ik toch liever Noorwegen als voorbeeld van een klein en welvarend land.
Oud 18 augustus 2006, 01:13   #312
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik Monaco niet graag als het bewijs zie dat Vlaanderen tóch groot genoeg zou zijn. Als we allemaal zo'n kwallen worden als in Monaco, blijf ik toch maar liever Belg...
Dan neem ik toch liever Noorwegen als voorbeeld van een klein en welvarend land.
Noorwegen heeft minder belastingen. En ze kampen er ook met de miserie van een overwicht aan migratie. De verkrachtingen zijn er bekend. Allemaal arabieren die zich vergrijpen aan Noorse meiden. Zoals hier en zoals in Denemarken, Duitsland, Nederland en Zweden. Ze houden die bende in stand en tegelijk gedragen ze zich niet. Past niet in je wereldbeeld maar het is maar zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 03:49   #313
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou het iets anders stellen.
Als Frankrijk een ministaatje binnen zijn grenzen tolereert zal het niet anders kunnen of het was allang geen ministaatje meer.
Oud 18 augustus 2006, 10:27   #314
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Inderdaad, veel belatingsgeld verliezen ze niet aangezien de fiscale voordelen niet opgaan voor franse staatsburgers die in Monaco leven. Het grote geld in Monaco gaat snel de grens over richting Frankrijk. Frankrijk verdient er dik geld aan.
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 11:29   #315
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik zei ook algemeen: op basis van enkele uitspraken heb ik een nieuwe opgemaakt voor mezelf. Sorry voor de verwarring
Ik zie nog altijd niet in waarin je voor België kiest.
Ik weet eerlijk gezegd niet over welke uitspraken u het heeft... Ik heb nog nooit gezegd dat België te klein is om te splitsen. Ik heb nooit beweerd dat Vlamingen dominant zijn en ik heb het nergens over supprematie, bloed en bodem...

Nu goed, ik ga er niet verder meer over uitwijden...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 17:37   #316
leeuwenhart
Banneling

Standaard

Citaat:
Monaco is een soevereine staat. Zelfs al wordt enige inspraak van Frankrijk gedoogd in de Monaco, als het er op neer komt heeft frankrijk evenveel te vertellen in Monaco of ze bij haar andere buurlanden heeft. This te zeggen nikske
Frankrijk kan monaco niet annexeren.

Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 18 augustus 2006 om 17:38.
Oud 18 augustus 2006, 19:45   #317
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Monaco is een soevereine staat. Zelfs al wordt enige inspraak van Frankrijk gedoogd in de Monaco, als het er op neer komt heeft frankrijk evenveel te vertellen in Monaco of ze bij haar andere buurlanden heeft. This te zeggen nikske
Frankrijk kan monaco niet annexeren.
Mocht frankrijk gewoon één tank (toch voldoende) voor Albert z'n stulpje parkeert en uitroept dat het bij Frankrijk ingelijfd wordt, dan zullen ze in Monaco wel vloeken, maar of de internationale gemeenschap er zal van wakker liggen betwijfel ik.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 01:36   #318
leeuwenhart
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Mocht frankrijk gewoon één tank (toch voldoende) voor Albert z'n stulpje parkeert en uitroept dat het bij Frankrijk ingelijfd wordt, dan zullen ze in Monaco wel vloeken, maar of de internationale gemeenschap er zal van wakker liggen betwijfel ik.
Geld is de enige motivatie.
Alle grootmachten hebben een stekje in Monaco.
Monaco is gewoon het ideale staatje voor rijke mensen om zichzelf in onder te brengen.
Een actie tegen Monaco is een actie tegen vele machthebbers uit de wereld.
Frankrijk zal zichzelf nooit hierin verbranden.
Oud 19 augustus 2006, 13:59   #319
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Wardjess
misschien kunnen we het gewoon niet teren dat onze noorderburen enkele jaren verder in evolutie zitten....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Verder in evolutie?

Kijk, met dit soort argumenten gaat u mijn sympathie dus zeker niet winnen...
Ja en de mijne ook nie.
En wat voor evolutie dan wel? Alst over normen en waarden gaat zekers nie, drugs vrij, pedofielenpartij,respect en houden aan verkeersregels vooral fietsers die overal door rood gaan, enz zie ook eens de topic " Vlaanderen en nederland één". Daar ziet genoeg uitgelegd over de verschillen.
Spreekt de evolutie wel tegen dat er hele bussen kinderen uit NL-Limburg naar Maaseik op school gaan, omdat ze beter inhoudelijk onderwijs krijgen en ook nog respect en waarden geleerd.(laatst een heel item op TV geweest)
Zegt eigelijk iets over devaluatie van nederland ipv evolutie, zekers op dat gebied.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 14:21   #320
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Voor de zoveelste keer: inwonersaantal is belangrijker dan oppervlakte...
Wie zegt dat? Groot is oppervlakte.

En dan nog: in uw Vlaams republiekje zou u noch oppervlakte, noch bevolking hebben bij manier van spreken.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 19 augustus 2006 om 14:22.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be