Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2006, 17:01   #301
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De zaak HVT vergelijken met de zaak Demoor slaat werkelijk op niets.
Feremans weet nochtans beter hoor...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Feremans

Jij bent blind zeker?
Nog eens: DEMOOR heeft Marokkanen aangevallen. Gewurgd. PUNT
De Marokkanen hebben NIETS gedaan.
Snap je het nu eindelijk????

http://forum.politics.be/showthread....08#post1826108
Oud 7 september 2006, 17:03   #302
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

On topic: bij de verdachten die zijn opgepakt heeft men oorlogswapens, explosieven en een bom gevonden. En het parket heeft gezegd geen verband te zien met politieke partijen. Het was dus niet zomaar een vervolging van mensen met extreem-rechtse ideeën om het VB zwart te maken hé. En het was ook hoogdringend. Wachten tot na de verkiezingen was dus geen optie.

Laatst gewijzigd door Edina : 7 september 2006 om 17:04.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:03   #303
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Waar haal je je waanbeelden ivm "uitsluitingstheorieën" ?
och, simpele vraag met een simpel antwoord

dingetjes zoals de apartheid, de kkk, de arische droom vergeten?

en antwoord jij eens op mijn vraag? "noem mij één volksnationalistische staat op?"
Oud 7 september 2006, 17:04   #304
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk ik ga de discussie over de zaak Demoor hier niet opnieuw voeren. Daar bestaan al genoeg threads over. Maar ik zal een tipje van de sluier oprichten. In de zaak Demoor is geen sprake van moord en zelfs niet van doodslag. De beschuldiging is opzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg en of dat ook werkelijk zo is, zal moeten blijken in de rechtszaal. In het geval HVT gaat het zonder twijfel over moord.
Precies.

DEMOOR heeft de............... aangevallen.
De ............ hebben NIETS gedaan.

Oud 7 september 2006, 17:05   #305
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De zaak HVT vergelijken met de zaak Demoor slaat werkelijk op niets.
MIsschien wel (de rechtspraak zal het wel uitwijzen). Maar de demonisatie van het vb na de zaak HVT sloeg nog op vele minder.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:05   #306
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht

en antwoord jij eens op mijn vraag? "noem mij één volksnationalistische staat op?"
Montenegro?
Oud 7 september 2006, 17:05   #307
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Omdat jouw nationalisme blind is voor andere landen, en Vlaanderen als een eiland ziet. Dat is op zijn Dolfs. En op zijn Metternichs, en op zijn Louis quatorzes, en op zijn Napoleons.
En dat loopt altijd slecht af.
En ik herhaal mijn vraag: wat ga je met Brussel doen?
Blind voor andere landen?! Het beste moest nog komen blijkbaar. Als er iemand is die zich iets aantrekt van de Basken, Catalanen, Ieren, Welshmen, Schotten, Tibetanen, Palestijnen, Bretoenen, Friezen, ... ben ik het wel verdomme. En jij draait me dit even in de nek?! Op basis waarvan baseer jij je? Heb je mij ooit ontmoet, ken je me? Inderdaad, dacht het niet. Het enige wat je van mij weet is hetgeen je uit de postings afleidt en daaruit blijkt zeer duidelijk dat ik me wel wat aantrek van de strijd van andere volkeren!
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:06   #308
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
MIsschien wel (de rechtspraak zal het wel uitwijzen). Maar de demonisatie van het vb na de zaak HVT sloeg nog op vele minder.

Toch wel.

Die demonisatie moest dienen om het succes van het beleid van Verhofstadt succesvol te kunnen afmeten.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 september 2006 om 17:08.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:07   #309
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
17 extreem-rechtse verdachten opgepakt

BRUSSEL - Bij simultaan huiszoekingen donderdag in de kazernes van Leopoldsburg, Kleine Brogel, Peer, Brussel en Zedelgem en op achttien privé-adressen in Vlaanderen zijn zeventien mensen gearresteerd. De speurders namen onder meer verschillende vuurwapens, ontstekers voor landmijnen, een grote hoeveelheid munitie, explosieven en een zelfgemaakte bom met ontsteker in beslag. Dat meldt het federaal parket in een communiqué.

De federale gerechtelijke politie van het arrondissement Dendermonde, het parket van Dendermonde en het federaal parket voerden de acties in een onderzoek naar het extreem-rechtse milieu.De opgepakte personen zijn voornamelijk militairen en personen die de extreem-rechtse ideologie aanhangen.

De hoofdverdachte, een militair uit de kazerne in Leopoldsburg en lid van Bloed-Bodem-Eer-Trouw, een afscheuring van Blood and Honour in Vlaanderen, zou plannen gehad hebben om aanslagen te plegen om de basisstructuren van ons land te ontwrichten. Het onderzoek toonde aan dat hij een aantal gelijkgezinden rekruteerde en voor hen paramilitaire oefeningen organiseerde. Ook zette hij met zijn kompanen een geheime handel in wapens op. Er werden echter geen aanwijzingen gevonden voor een concrete aanslag.

De zeventien verdachten verschijnen vandaag en vrijdag voor de onderzoeksrechter die zal beslissen of ze aangehouden worden.
Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF07092006_031

Laatst gewijzigd door Edina : 7 september 2006 om 17:08.
Oud 7 september 2006, 17:07   #310
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht

Waar verheerlijk ik de KKK, waar verheerlijk ik het Arische ras (mocht het al bestaan?), ...

Montenegro misschien. Ontstaan door een referendum, hetgeen waar een bepaalde partij meent voor te zijn, maar als het puntje bij paaltje komt vlug zijn staart intrekt!
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:07   #311
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Waarom draait rechts nu zo rond de pot? Er werden bommen gevonden met opeisingsbrieven, oorlogswapens en
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:07   #312
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Waarom draait rechts nu zo rond de pot? Er werden bommen gevonden met opeisingsbrieven, oorlogswapens
Oud 7 september 2006, 17:07   #313
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Waarom draait rechts nu zo rond de pot? Er werden bommen gevonden met opeisingsbrieven, oorlogswapens en er werden illegale opleidingen gehouden. Klinkt wel als een Vlaamse Al Qaeda afdeling voor rechts.
Het radio 1 nieuws vermeldde ook duidelijk dat de verdachten NIET partijgebonden waren.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 7 september 2006 om 17:08.
Oud 7 september 2006, 17:07   #314
Tegendradigaard

Standaard

Ik denk dat het bijna onmogelijk zal zijn om banden met het VB te vinden. Reden is dat militairen nu wel op lijsten mogen staan van politieke partijen maar dat men de wet zo heeft gemaakt dat die militairen niet op de lijst van het VB kunnen staan of ze kunnen ze buiten gooien....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:09   #315
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Waarom draait rechts nu zo rond de pot? Er werden bommen gevonden met opeisingsbrieven, oorlogswapens en er
ALLE plannenmakers en BOMMENLEGGERS IN HET GEVANG. en ook hun medeplichtigen... en ook hun geestesgenoten....

't zal stil zijn...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:09   #316
ilfalco
Minister-President

Standaard

Kalm blijven vl-nationalist.

Ik vind de berichtgeving echt wel vreemd... dat onderzoek loopt al 2 jaar en wonder boven wonder net voor de verkeizingentreed men op.

Dus die militairen zijn al meer dan 2 jaar bezig met het plannen van hun aanslag... tsjonge toch. En ze begonnen die toevallig te plannen vanaf het moment dat onkelinckx en co in de ministerraad een actieplan tegen extreem-recht goedkeurden. Wie gelooft er hier nog in fabeltjes?

ik ben blij dat crapuul van welke zijde dan ook gekortwiekt wordt. Maar dit is zo doorzichtig als maar zijn kan.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:10   #317
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Precies.

DEMOOR heeft de............... aangevallen.
De ............ hebben NIETS gedaan.
Ik heb mij daar helemaal niet over uitgesproken, beste Knuppel. Leer lezen aub. In de rechtbank zal blijken wat er gebeurd is op basis van autopsie, getuigenverklaringen en reconstructie. Maar het is wel al duidelijk dat het niet over moord of doodslag gaat. Dat ontkennen is een aanfluiting van de rechtspraak.
Oud 7 september 2006, 17:10   #318
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Kalm blijven vl-nationalist.

Ik vind de berichtgeving echt wel vreemd... dat onderzoek loopt al 2 jaar en wonder boven wonder net voor de verkeizingentreed men op.

Dus die militairen zijn al meer dan 2 jaar bezig met het plannen van hun aanslag... tsjonge toch. En ze begonnen die toevallig te plannen vanaf het moment dat onkelinckx en co in de ministerraad een actieplan tegen extreem-recht goedkeurden. Wie gelooft er hier nog in fabeltjes?

ik ben blij dat crapuul van welke zijde dan ook gekortwiekt wordt. Maar dit is zo doorzichtig als maar zijn kan.
Ach beweren dat het hier gaat om een totalitaire campagne vind ik meer zeggen over uw gedachtengoed dan wat anders.
Oud 7 september 2006, 17:14   #319
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
17 extreem-rechtse verdachten opgepakt

BRUSSEL - Bij simultaan huiszoekingen donderdag in de kazernes van Leopoldsburg, Kleine Brogel, Peer, Brussel en Zedelgem en op achttien privé-adressen in Vlaanderen zijn zeventien mensen gearresteerd. De speurders namen onder meer verschillende vuurwapens, ontstekers voor landmijnen, een grote hoeveelheid munitie, explosieven en een zelfgemaakte bom met ontsteker in beslag. Dat meldt het federaal parket in een communiqué.

De federale gerechtelijke politie van het arrondissement Dendermonde, het parket van Dendermonde en het federaal parket voerden de acties in een onderzoek naar het extreem-rechtse milieu.De opgepakte personen zijn voornamelijk militairen en personen die de extreem-rechtse ideologie aanhangen.

De hoofdverdachte, een militair uit de kazerne in Leopoldsburg en lid van Bloed-Bodem-Eer-Trouw, een afscheuring van Blood and Honour in Vlaanderen, zou plannen gehad hebben om aanslagen te plegen om de basisstructuren van ons land te ontwrichten. Het onderzoek toonde aan dat hij een aantal gelijkgezinden rekruteerde en voor hen paramilitaire oefeningen organiseerde. Ook zette hij met zijn kompanen een geheime handel in wapens op. Er werden echter geen aanwijzingen gevonden voor een concrete aanslag.

De zeventien verdachten verschijnen vandaag en vrijdag voor de onderzoeksrechter die zal beslissen of ze aangehouden worden.
LOL!

Het lijkt wel of Dendermonde de draad van haar onderzoek over de bende van Niivel terug heeft opgenomen waar het zoveel jaar geleden MOEST beëindigen.

Moesten ze daar nu echt mee wachten tot de verkiezingen in de daaropvolgende eeuw, waarbij op meerdere plaatsen het doorbreken van het CS wordt verwacht?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:15   #320
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ach beweren dat het hier gaat om een totalitaire campagne vind ik meer zeggen over uw gedachtengoed dan wat anders.
ifalco ziet graag spoken

een aantal militairen met banden met b&h vlaanderen zijn opgepakt omdat ze illeale wapens en wat explosieven hadden en blijkbaar een paar aanslagjes wilden beramen

bovendien worden er een hoop extreem-rechtse pamfletten gevonden

de vb-ers zouden dit vanuit hun veiligheids-paranoia als eerste moeten toejuichen

maar blijkbaar weren ze zich liever als een duivel in een wijwatervat en zien ze overal complotten

leuk!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be