![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Parlementslid
|
![]() Dat dacht ik al, ja. Bij de gemeenteraadsverkiezingen ging de Stemmenkampioen voor wat betreft de uitslag in Antwerpen alvast volledig de mist in.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() OK, hiermee heeft u zich gediskwalificeerd als ernstige gesprekspartner. Onnodig verder te lezen.
![]() |
#303 |
Gouverneur
|
![]() Tja, Tantist als je geen repliek meer hebt op de argumenten van Edina is het natuurlijk veel comfortabeler om haar uit te sluiten als gesprekspartner, dan om (zij het schoorvoetend) te erkennen dat ze zinnige argumenten in de discussie aanbrengt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie verzekerde jou dat er niet even massaal werd opgeroepen om 'nee' te stemmen? Niettemin hoef je je niet direct ongerust te maken. Het idee dat Di Rupo heel even opperde om het volk te laten beslissen over Belgique via een referendum duurde niet veel langer dan de tijd die er is tussen een bliksemflits en de daarop volgende donderslag. Een mens zou zweren dat de belgicisten zich de benen onder de kont zouden uitlopen om zo'n referendum te organiseren. Niet dus. Ze zijn blijkbaar lang niet zo zeker van hun stuk als ze ons willen doen geloven.
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrije keuze uit pure overtuiging. Enkel in ondemocratische landen waar er referenda bestaan wordt er immers vrije keuze toegelaten én nog ernstig genomen ook....
![]() |
![]() |
#306 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
|
![]() Citaat:
Om enigszins ernstig genomen te worden, moet een peiling aan een aantal eisen voldoen (zoals representatieve steekproef etc)... dat zal elke statisticus je kunnen bevestigen. De Stemmenkampioen doet dat alles behalve. Overigens zal ik met plezier en uit pure overtuiging deelnemen aan een referendum (ook zonder opkomstplicht waar ik trouwens geen voorstander van ben). Maar de Stemmenkampioen laat ik met evenveel plezier aan mij voorbijgaan. En ik ben daar echt niet alleen in hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
|
![]() En welke argumenten mogen dat wel zijn? Heb je een vergrootglas?
![]() |
#309 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#310 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In Wieze kwamen er onlangs naar het schijnt 4000 mensen samen die daar 'toevallig' helemaal anders over dachten.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 januari 2007 om 12:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | ||||
|
![]() Citaat:
Daarom vroeg ik achter die foutenmarge, en toen moest je ook toegeven dat je ze niet kende. Dat duidt op kwade wil, Edina... A propos, zelfs met een foutenmarge van 1% in belgicistisch voordeel heb je nog altijd 50,3% VS 41,5%. Welke criteria ga je nu nog uitvissen om je er uit te kronkelen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus even samenvatten... De peiling kan niet waar zijn want... de uitslag staat JOU niet aan, JIJ kent geen mensen die openlijk voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn en JIJ hebt enkel oproepen gezien voor ja te stemmen. Zegt het woord egocentrisme u iets?
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig dus maar dat we het achtergebleven en potverterende Wallonië van de PS met zijn ééntalige openen van geest nog hebben om de boel hier in België er toch nog enigszins acceptabel te laten uitzien, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door luc broes : 2 januari 2007 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
|
![]() Citaat:
2) deelname is volstrekt vrijwillig Iedere statisticus zal je kunnen vertellen dat dit zeer problematisch is om van een representatieve steekproef te kunnen spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Minister
|
![]() Om met de Stemmenkampioen te kunnen meedoen moet je een pc hebben, op internet zitten en kunnen lezen en schrijven. Eén grote groep wordt daarvan uitgesloten en dat zijn de Vlaamsbelangkiezers. Zij voldoen immers niet aan die vereisten wegens hun laag tot zeer laag IQ. Mijn informatie heb ik gehaald bij de media!
![]() |
#320 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 2 januari 2007 om 13:00. |
|||||
![]() |