![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom stuur je niet ineens een paar koppensnellers naar je klanten om de oven te herstellen? Alle culturen zijn toch gelijk en kannibalisme is gewoon een kwestie van smaak!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jij zoekt echt rare, eigenlijk vrij onzinnige verbanden meisje. Denk eens 2 kaar na en probeer dan nog eens. Kannibalisme... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Europees? Zijn de hier "invading cultures " dan Europees?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doe een beetje normaal! dat bedoel ik ermee Laatst gewijzigd door KrisKras : 11 januari 2007 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zie het zo: De Vlaamse of allochtone bakker om de hoek: duidelijk geen discrimatie De Blanke bakker omdat bruine bakkers onhygienisch zijn: GEEN discrimatie, omdat je de hygiene erbij haalt - hier dus je subtiel verschil de blanke bakker omdat hij niet bruin is: discriminatie, Ondanks dit feit nog altijd een vrije keuze! En in ruimere mate blijft discriminatie nog altijd een keuze. Zolang ik discriminatie niet gewelddadig laat verlopen of laat aanzetten tot geweld, lijkt er mij niet echt iets aan de hand.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar in het geval dat je iemand die bekwaam is werk ontzecht om die reden, dan lijkt er wel iets aan de hand volgens mij. Hier ging het topic over, niet de bakker om de hoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dan is het nog steeds het volste recht van de werkgever om zijn keuze te laten afhangen van hetgeen hij dénkt dat de klanten zullen denken. Net zoals hij beslist om "gele beveiligingsstickers" te maken omdat hij dènkt dat de klanten die liever hebben dan rode. Een voorbeeldje: Jaren geleden bezocht ik een Japans restaurant. De kelner had een Japans pakje aan met dito potske. Bij nader toezicht bleek de kelner ook wat bijgeschminkt te zijn. Dus vroeg ik of hij Japanner was (enfin, ik zei: "volgens mij ben je geen échte japanner") : nee; hij was Marokkaan! Wat nu! Is dat geen discriminatie? een Marokkaan die net moet doen of hij Japanner is omdat de klanten in een Japans restaurant liever een Japanse kelner hebben dan een Marokkaanse? Blijkbaar niet dus, die gast amuseerde zich te pletter!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 11 januari 2007 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De hele discussie gaat erom dat het niet zijn volste recht is om zijn keuze te laten afhangen van vooroordelen (of hij die nu zelf heeft, of hij dénkt dat zijn klanten die hebben, dat is hetzelfde. Dat is niet uit te maken, hoewel bewoording van de mail misschien iets subtieler zou zijn als het dat laatste was). Het is helemaal niet te vergelijken met de keuze van stickers, omdat er met die stickers geen bevolkingsgroep a priori achteruitgesteld wordt. Zoals ik hiervoor al definiëerde. Maar die post negeerde je om op hetzelfde been verder te hinken, zoals je de laatste posts al de hele tijd doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op basis van vooroordelen, halfslachtige informatie, waarzeggerij, intuïtie, zelfs op basis van de manier waarop je hond blaft is het je recht keuzes te maken.
![]() |
![]() |
#313 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo lust je hoogst waarschijnlijk dingen van bepaalde merken liever dan van andere. Het ene restuarant zal je sneller aanbevelen dan het andere. En wat mensen betreft: onbewust val je misschien wel meer op brunettes dan op blondjes. Dat is normaal menselijk. We hebben onze voorkeuren en onze smaken en zullen zoveel mogelijk kiezen wat in onze smaak ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik snap Circe volkomen. Europees doen, zeg je? Hoor ik dat goed? je verwerpt dus het kannibalisme, een gebruik dat veel ouder is dan onze Europese beschaving en zomaar dankzij het verdraagzame, blanke ras is uitgeroeid, desnoods met geweld. Volkeren die niet naar de kolonisator luisterde, werden gedood om niet opgegeten te worden. Ja, er zijn volkeren die hun doden opaten. Dat was bv bij de Aboriginals een tradtioneel begrafenisritueel. Er waren over ter wereld volkeren die gedode vijanden aten om te overleven. Oké, het is primitief, maar jij vind het dus niet verdraagzaam. Ik evenmin. Maar het is een stuk van een cultuur en als je verdraagzaam bent en de multicul aanhangt, dan mag je het niet veroordelen, zonder de reden van het gebruik te kennen. Zo zeg ik bv niet dat iemand uit een kannibalenstam hier een job geweigerd zou moeten krijgen voor zijn afkomst, maar hier moet hij wel zijn eetgewoonte veranderen, wil hij niet in de problemen komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds: waarom zouden mensen hun "eetgewoontes" moeten aanpassen? We passen ondertussen toch ook al onze slachtgewoontes aan aan anderen? om over anderen hun kleding nog maar te zwijgen. Waarom moet die koppensneller zich aanpassen en anderen niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zou het je iets meer kunnen verlichten als je de Molinari lezing van Matthias Storme eens deftig zou doornemen: DE FUNDAMENTELE VRIJHEID OM TE DISCRIMINEREN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En er is volgens mij weinig verlichting te vinden in discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb hiervoor al gezegd dat ik discriminatie niet bekijk als een recht en dat was niet ongefundeerd, hoor. Ik heb net je Molinari-lezing doorbladert, en daarin staat niks wat ik niet verwacht/al elders gelezen heb. Hij gaat volgens mij op een paar plaatsen de verkeerde richting uit. Zo stelt hij dat zonder het recht op discriminatie alle vrijheden verdwijnen. Daar ga ik zeker niet in mee. En hij stelt dat de overheid niet mag discrimineren, maar de burgers wel. Daar ga ik ook niet in mee. Ik heb altijd beweerd dat discriminatie fout is. Sommige mensen proberen discriminatie gelijk te stellen aan keuzes, omdat het gemakkelijker te bewijzen is dat iedereen vrije keuzes mag maken. Daar ga ik ook in mee, maar discriminatie is niet gelijk aan keuzes. Laat dat duidelijk zijn. Edit: Ik wil er nog iets aan toevoegen. In je tekstje staat dat je homofoob mag zijn, maar als homofobie strafbaar is, dat het dan fout loopt. Maar ik heb nergens gezegd dat iemand dingen niet mag *denken*, maar ernaar handelen is fout. Wettelijk gezien. Moreel gezien vind ik mensen die zo'n dingen denken geen haar waard, maar dit geheel terzijde. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 12 januari 2007 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |