![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Banneling
|
![]() Onze maatschappij heeft zo al genoeg voorzieningen om ervoor te zorgen dat ze niet in de goot belanden en blijven; meer hoeven we dus niet te doen nee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Steun bij investeringen (adviescheques,dnacheques, gratis opstart, de groepremie, de ecologie-premie, de investeringsmaatschappij voor vlaanderen, het participatiefonds, participatiemaatschappij vlaanderen, subsidies voor de aanleg van bedrijventerreinen- wetenschapsparken- bedrijfsgebouwen, opleidingskrediet, zorgkrediet, steun aan werknemers van ondernemingen in moeilijkheden of in herstructurering, tegemoetkoming bij de aanwerving van personen met een handicap, inschakelingspremie, steun voor onderzoek en ontwikkeling, steun bij export, europese steun (structuurfondsen, de europese investeringsbank, het europees investeringsfonds). Het lijkt me toch dat de overheid ook goedkoop krediet zou moeten aanbieden aan werklozen met financiele problemen die bereid zijn zich grondig te laten begeleiden. Laatst gewijzigd door discuz : 18 maart 2007 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dergelijk subsidie machines stimuleren toch maar voornamelijk de sterkste lobby's, de ambtenarij en de politici die op die manier hun bestaan willen verantwoorden. Over het algemeen hebben die minder nood aan een steun in de rug dan de sociaal zwakkeren waarvoor jullie beweren op te komen. Met wafelijzerpolitiek wordt er over het algemeen weinig opgelost. Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 maart 2007 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor jou niet, voor mij wel. Die mensen moeten geholpen worden, niet uitgespuugd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() geld "geven" aan mensen die niet met geld kunnen omgaan is wel het domste wat je kan doen. Enne, een lening onder marktrente is "geven"
Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 maart 2007 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als kansarme vind ik het inderdaad heel verwerpelijk dat City bank zo een misbruik maakt van werkloze en steuntrekkers,of mensen met een minimuum loon !!!!
![]()
![]() |
#316 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doe ik al. Ik betaal immers mee de belastingen die onder meer de ocmw's financieren.
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben bij een andere bank,maar klaag deze wanpraktijken aan als arme mens,er zijn overal grezen aan het fatsoen hé
![]()
![]() |
#319 |
Minister
|
![]() Daar komen we tot de kern van de zaak. Sfax en born2bewild hebben er uiteindelijk geen probleem mee dat die mensen op een of andere manier worden geholpen, maar ze willen daar zelf niet aan meebetalen.
Wie moet het dan doen? Sommige mensen zijn toch niet te helpen. Wie zo idioot genoeg is mag het proberen, als zij het maar niet zijn. Liefdadigheid mag. De samenleving die ik nastreef, probeert zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk kansen te geven, en zal nooit iemand een revolver aanreiken en zeggen, "Sorry, maar voor jou is er geen hoop meer." Het is ook logisch dat iedereen die deel uitmaakt van die samenleving, elk op onze eigen manier daar iets voor moet terug doen. Laatst gewijzigd door discuz : 18 maart 2007 om 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1/ uw woorden verschillen nogal sterk van uw daden. Het lijkt me meer een kwestie voor eigen gebruik te zijn. Om uw geweten te sussen als het ware. Dat dat ten koste is van de maatschappij neemt u er graag bij. Daar zijn de hulpbehoevenden ook niet vet mee me dunkt. Uw motivatie is niet zozeer hulp te bieden, maar wel anderen uw politieke agenda laten uitvoeren. En een schuldgevoel proberen aan te praten. Handelt u in aflaten? 2/ dat hebt u goed gezien, ik heb er geen probleem mee dat mensen geholpen worden. Maar uw fantasie speelt u parten want waarom zou ik geen hulp bieden aan iemand die in nood is. Bon, als u zich beter voelt (ik ben goed en zij zijn slecht) dan zoveel te beter. Dat is dan misschien toch een terugbetaling van de psycholoog uitgespaard. 3/ u bent de trappers kwijt...die revolver lijkt me nogal pathetisch. De argumentatie is opgedroogd. Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 maart 2007 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |