Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2007, 13:25   #301
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Zelf wil je ze niet helpen omdat je dan zelf in de problemen komt. Wat denk jij dan dat het OCMW is? Drukken die geld?
Dat is gewoon knal hetzelfde, alleen op een andere schaal. Jij gaat heel de maatschappij in de problemen brengen. Da's misschien comfortabeler?
Tja, wat ga je met ze doen?
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:29   #302
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Tja, wat ga je met ze doen?
De maatschappij heeft nog genoeg werk op het schap liggen om mensen te helpen die nog geen enkele kans hebben gekregen.
Misschien daar eerst mee beginnen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:30   #303
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Was het allemaal maar zo eenvoudig.
Nogmaals mijn vraag, ondanks die mensen hun eigen schuld, kan onze maatschappij aanvaarden dat die mensen in de goot belanden en misschien blijvend?
Onze maatschappij heeft zo al genoeg voorzieningen om ervoor te zorgen dat ze niet in de goot belanden en blijven; meer hoeven we dus niet te doen nee.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:31   #304
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De maatschappij heeft nog genoeg werk op het schap liggen om mensen te helpen die nog geen enkele kans hebben gekregen.
Misschien daar eerst mee beginnen.
Zou inderdaad een goed begin zijn.
Oud 18 maart 2007, 13:31   #305
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Is het wel de taak van de overheid om met het geld dat de maatschappij hun ter beschikking stelt, lening uit te gaan geven
Wel, op dit moment bestaan er voor ondernemingen een heel pak goedkope overheids- en Europese kredieten en steunmaatregelen. Een klein overzicht:

Steun bij investeringen (adviescheques,dnacheques, gratis opstart, de groepremie, de ecologie-premie, de investeringsmaatschappij voor vlaanderen, het participatiefonds, participatiemaatschappij vlaanderen, subsidies voor de aanleg van bedrijventerreinen- wetenschapsparken- bedrijfsgebouwen, opleidingskrediet, zorgkrediet, steun aan werknemers van ondernemingen in moeilijkheden of in herstructurering, tegemoetkoming bij de aanwerving van personen met een handicap, inschakelingspremie, steun voor onderzoek en ontwikkeling, steun bij export, europese steun (structuurfondsen, de europese investeringsbank, het europees investeringsfonds).

Het lijkt me toch dat de overheid ook goedkoop krediet zou moeten aanbieden aan werklozen met financiele problemen die bereid zijn zich grondig te laten begeleiden.

Laatst gewijzigd door discuz : 18 maart 2007 om 13:33.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:31   #306
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daar is het maar zeer de vraag of dat wel terecht is.
We hebben het hier immers over persoonlijke leningen; leningen voor onzinnige zaken als televisies, reizen, luxeproducten en zelfs wagens. Daar hoort een maatschappij niet voor op te draaien; daar moet je als consument zelf gewoon weten wat je wel en niet kan betalen.
Ja, en het probleem is nu juist dat sommige consumenten dat nu eenmaal niet weten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:33   #307
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Wel op dit moment bestaan er voor ondernemingen 1001 goedkope overheids- en Europese kredieten en steunmaatregelen. Een klein overzicht:

Steun bij investeringen (adviescheques,dnacheques, gratis opstart, de groepremie, de ecologie-premie, investeringsmaatschappij voor vlaanderen (gimv), participatiefonds, participatiemaatschappij vlaanderen (pmv), subsidies voor de aanleg van bedrijventerreinen- wetenschapsparken- bedrijfsgebouwen, opleidingskrediet, zorgkrediet, steun aan werknemers van ondernemingen in moeilijkheden of in herstructurering, tegemoetkoming bij de aanwerving van personen met een handicap, inschakelingspremie, steun voor onderzoek en ontwikkeling, steun bij export, europese steun (structuurfondsen, europese investeringsbank (eib), europees investeringsfonds (eif)).

Het lijkt me toch dat de overheid ook goedkoop krediet zou moeten aanbieden aan werklozen met financiele problemen die bereid zijn zich grondig te laten begeleiden.
Ik dacht het niet. Laat ons in de plaats die jungle van regelementeringen en subsidieringen die je daar opnoemt afschaffen. Dat zou de belastingsdruk wat kunnen verlichten waardoor mensen minder rap naar het ocmw moeten hollen.

Dergelijk subsidie machines stimuleren toch maar voornamelijk de sterkste lobby's, de ambtenarij en de politici die op die manier hun bestaan willen verantwoorden. Over het algemeen hebben die minder nood aan een steun in de rug dan de sociaal zwakkeren waarvoor jullie beweren op te komen.

Met wafelijzerpolitiek wordt er over het algemeen weinig opgelost.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 maart 2007 om 13:38.
Oud 18 maart 2007, 13:35   #308
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Onze maatschappij heeft zo al genoeg voorzieningen om ervoor te zorgen dat ze niet in de goot belanden en blijven; meer hoeven we dus niet te doen nee.
We kunnen die mensen bv naar werk begeleiden, terzelfde tijd budgetbegeleiding, zeker in het begin.
Oud 18 maart 2007, 13:36   #309
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, op dit moment bestaan er voor ondernemingen een heel pak goedkope overheids- en Europese kredieten en steunmaatregelen. Een klein overzicht:

Steun bij investeringen (adviescheques,dnacheques, gratis opstart, de groepremie, de ecologie-premie, de investeringsmaatschappij voor vlaanderen, het participatiefonds, participatiemaatschappij vlaanderen, subsidies voor de aanleg van bedrijventerreinen- wetenschapsparken- bedrijfsgebouwen, opleidingskrediet, zorgkrediet, steun aan werknemers van ondernemingen in moeilijkheden of in herstructurering, tegemoetkoming bij de aanwerving van personen met een handicap, inschakelingspremie, steun voor onderzoek en ontwikkeling, steun bij export, europese steun (structuurfondsen, de europese investeringsbank, het europees investeringsfonds).
Klopt, allemaal leningen die de maatschappj op één of andere manier ten goede komen (hetzij via werkgelegenheid, hetzij voor onderzoek, etc.)

Citaat:
Niet echt; wat heeft de maatschappij daar aan?
Oud 18 maart 2007, 13:37   #310
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, en het probleem is nu juist dat sommige consumenten dat nu eenmaal niet weten.
Dat is geen excuus.
Oud 18 maart 2007, 13:37   #311
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen excuus.
Voor jou niet, voor mij wel. Die mensen moeten geholpen worden, niet uitgespuugd.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 maart 2007, 13:40   #312
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor jou niet, voor mij wel. Die mensen moeten geholpen worden, niet uitgespuugd.
Het staat je vrij ze ten persoonlijke titel te gaan helpen.
Oud 18 maart 2007, 13:40   #313
born2bewild
Banneling

Standaard

geld "geven" aan mensen die niet met geld kunnen omgaan is wel het domste wat je kan doen. Enne, een lening onder marktrente is "geven"

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 maart 2007 om 13:43.
Oud 18 maart 2007, 13:41   #314
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie houdt u tegen?
Oud 18 maart 2007, 13:43   #315
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Als kansarme vind ik het inderdaad heel verwerpelijk dat City bank zo een misbruik maakt van werkloze en steuntrekkers,of mensen met een minimuum loon !!!!
Oud 18 maart 2007, 13:43   #316
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Als kansarme vind ik het inderdaad heel verwerpelijk dat City bank zo een misbruik maakt van werkloze en steuntrekkers,of mensen met een minimuum loon !!!!
ga dan naar een andere bank.
Oud 18 maart 2007, 13:45   #317
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het staat je vrij ze ten persoonlijke titel te gaan helpen.
Dat doe ik al. Ik betaal immers mee de belastingen die onder meer de ocmw's financieren.

Citaat:
Oud 18 maart 2007, 13:46   #318
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ga dan naar een andere bank.
Ik ben bij een andere bank,maar klaag deze wanpraktijken aan als arme mens,er zijn overal grezen aan het fatsoen hé
Oud 18 maart 2007, 13:50   #319
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
nee, help JIJ ze dan
Daar komen we tot de kern van de zaak. Sfax en born2bewild hebben er uiteindelijk geen probleem mee dat die mensen op een of andere manier worden geholpen, maar ze willen daar zelf niet aan meebetalen.

Wie moet het dan doen? Sommige mensen zijn toch niet te helpen.
Wie zo idioot genoeg is mag het proberen, als zij het maar niet zijn. Liefdadigheid mag.

De samenleving die ik nastreef, probeert zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk kansen te geven, en zal nooit iemand een revolver aanreiken en zeggen, "Sorry, maar voor jou is er geen hoop meer."

Het is ook logisch dat iedereen die deel uitmaakt van die samenleving, elk op onze eigen manier daar iets voor moet terug doen.

Laatst gewijzigd door discuz : 18 maart 2007 om 13:55.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:53   #320
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar komen we tot de kern van de zaak. Sfax en born2bewild hebben er uiteindelijk geen probleem mee dat die mensen op een of andere manier worden geholpen, maar ze willen daar zelf niet aan meebetalen.

Wie moet het dan doen? Sommige mensen zijn toch niet te helpen.
Wie zo idioot genoeg is mag het proberen, als zij het maar niet zijn. Liefdadigheid mag.

De samenleving die ik nastreef, probeert zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk kansen te geven, en zal nooit iemand een revolver aanreiken en zeggen, "Sorry, maar voor jou is er geen hoop meer."
inderdaad, we komen tot de kern van de zaak...het enige punt dat u hier heeft. Geniet ervan.

1/ uw woorden verschillen nogal sterk van uw daden. Het lijkt me meer een kwestie voor eigen gebruik te zijn. Om uw geweten te sussen als het ware. Dat dat ten koste is van de maatschappij neemt u er graag bij. Daar zijn de hulpbehoevenden ook niet vet mee me dunkt. Uw motivatie is niet zozeer hulp te bieden, maar wel anderen uw politieke agenda laten uitvoeren. En een schuldgevoel proberen aan te praten. Handelt u in aflaten?

2/ dat hebt u goed gezien, ik heb er geen probleem mee dat mensen geholpen worden. Maar uw fantasie speelt u parten want waarom zou ik geen hulp bieden aan iemand die in nood is. Bon, als u zich beter voelt (ik ben goed en zij zijn slecht) dan zoveel te beter. Dat is dan misschien toch een terugbetaling van de psycholoog uitgespaard.

3/ u bent de trappers kwijt...die revolver lijkt me nogal pathetisch. De argumentatie is opgedroogd.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 maart 2007 om 14:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be