Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Is er een grote gelijknis tussen de Islam en het VB?
Ja, het VB straalt een zekere demagogie uit en kiezers stellen zich geen kritische vragen 50 60,24%
Neen, het VB is een volledig zuivere partij 33 39,76%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 29 februari 2004, 20:19   #301
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij kan ferm schuifelen naar een excuus, tot je aantoont waar ik fout zit. Zeker al niet na jouw onterecht gescheld, waarbij je me voor leugenaar uitmaakt en dan krek hetzelfde als ik komt te poneren.
Dat deed ik niet. Indien je aandachtig gelezen had wat er stond, had je dat geweten. Ik heb wél gezegd dat moslimfundamentalisme een element kan zijn bij een misdrijf. En dat er een debat over de mislukte integratie moet komen in de media.
Stefanie is offline  
Oud 29 februari 2004, 20:22   #302
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je vindt dus achterafbezien de afkomst van een crimineel een vermeldenswaardig gegeven.
Je wil dus om één of andere duistere reden onderscheid maken of discrimineren tussen criminelen naargelang hun afkomst.
De integratie is mislukt... Vandaar...
Stefanie is offline  
Oud 29 februari 2004, 20:25   #303
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
En dat men specifiek in het geval van die overvaller in de Mac Donalds NIET meldt dat het 'n Marrokaan was, hoeft geen probleem te zijn,
Stefanie is offline  
Oud 29 februari 2004, 20:26   #304
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even op ingaan, nu ik het herlees: Sommige Marrokanen willden sjaria.
En daarom moet het land van herkomst van een saccochentrkker in de krant?

Citaat:
De importbruidjes blijven met duizenden toestromen.
Dat is jouw argument waarom een winkeldief zijn nationaliteit in de Streekkrant moet verschijnen?

Citaat:
Aanslag op Kleine Brogel vereideld.
Daarom moeten de kindjes met taalachterstand in een seggregatieklasje?

Citaat:
Allochtonen in België hielpen mee bij de moord op de Afghaanse leider Massoud.
Ben je geruster als je op die moordenaar een nationaliteit kan plakken?
Oud 29 februari 2004, 20:27   #305
Stefanie
Minister-President

Standaard

Supe®Staaf schreef:

Citaat:
Toch wel.
In het geval van een allochtoon wens je er naar het voorbeeld van de Vlaamsblokkrant wéldegelijk de nationaliteit bij te lezen.
Dat is weldegelijk een andere (discriminerende-stigmatiserende) wijze van journalistiek plegen.
Quote:
Citaat:
En dat men specifiek in het geval van die overvaller in de Mac Donalds NIET meldt dat het 'n Marrokaan was, hoeft geen probleem te zijn,

Zie je jouw leugen staan, Superstaaf? Ik wacht nog altijd op een verontschuldiging.
Stefanie is offline  
Oud 29 februari 2004, 20:30   #306
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Die kinderen van die Marrokaanse importbruidjes hebben op school vaak een taalachterstand omdat ze thuis Berbers of Arabisch spreken.
En door die Nederlandsonkundige Marrokaantjes voel jij je bedreigd?
Dan kan je je evengoed bedreigd voelen door elke Belgische stotteraar met taalachterstand die zijn spraak- en taal-achterstand of schrijfstoornissen bij de logopedist(e) laat remediëren, en zo zijn er nogal wat. Ik zou ze niet graag voederen, maar ben er niet bang voor, wat ook hun afkomst moge wezen.

Citaat:
Moslims (of toch zéker de funi's) vinden dat ze superieur zijn aan Christenen.
En?
Is het misschien omgekeerd?

Citaat:
Die allochtone jongeren worden opgehitst tegen de Vlamingen en vaak hebben ze op school een taalachterstand. Die fundi's willen de sjaria invoeren in Vlaanderen.
Ik snap het.
Ze willen de sharia invoeren zoals Kardinaal Joos opnieuw de Mechelse Kattekismus wil opleggen.
Met dat verschil: Joos mocht dat op TV komen verkondigen.
Die rakkers van het AEL hoorde ik daarentegen nooit vertellen dat ze de sharia wensen in te voeren, maar dat is misschien te wijten aan hun taalachterstand, waardoor de VRT hen niet binnenliet. 8)

Citaat:
Ze wanen zich superieur.
En het is andersom?
Nietwaar?

Citaat:
Vlaamse scholen zijn niet goed genoeg voor de "superieure" moslims. Luister maar eens goed naar Abu Jah Jah. Wij hebben één van het beste onderwijs ter wereld, zéker in verhouding met de prijs en die achterlijke idioten lopen te morren en eisen moslimscholen! En de huwelijksmigratie blijft maar voortduren! Vergeet ook niet dat het geboortecijfer bij Vlamingen heel laag ligt, maar niet bij die moslimfundi's. Nu, als jij de sjaria wilt... Ik alvast niet. Bovendien hoeven de autochtonen in Borgerhout niet te pikken dat ze als minderwaardig beschouwd worden.
Allemaal goed en wel.
Ik hoef eigenlijk van niemand opnieuw religieuze derrie.
Niet uit Rome, evenmin uit Mekka.

Een (idioot) idee propageren, lijkt me nog steeds minder gevaarlijk dan daadwerkelijk een hand afkappen.

Hoorde ik trouwens onlangs niet uit Vlaamsblokhoek de roep weerklinken om Moslims volgens hun eigen sharia-wet eveneens te berechten en verminken?

Hoedanook vind ik bij geen van uw grieven een verband noch een relevant argument, aangaande de lopende discussie over al dan niet groeiende criminaliteit vs. onveiligheidsgevoel.
Stefanie is offline  
Oud 29 februari 2004, 20:31   #307
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb wél gezegd dat moslimfundamentalisme een element kan zijn bij een misdrijf.
Je zegt dat inderdaad onophoudelijk, maar zolang je er niet in slaagt om aan te tonen wat het verband is, blijf ik de overtuiging van de boef een irrelevant argument vinden bij criminele feiten.

Citaat:
En dat er een debat over de mislukte integratie moet komen in de media.
Dat slaat als een tang op een varken.
Dat is andermaal géén argument waarom een journalist de afkomst van een crimineel best zou vermelden.
Oud 29 februari 2004, 20:33   #308
Stefanie
Minister-President

Standaard

Dat is jouw argument waarom een winkeldief zijn nationaliteit in de Streekkrant [size=7]moet[/size] verschijnen?

Zijt ge daar weer met uw leugens en laster, ja? Ik heb dat nooit gezegd.
Stefanie is offline  
Oud 29 februari 2004, 20:34   #309
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alweer leugens en laster. Ik heb dat niet gezegd.
Stefanie is offline  
Oud 29 februari 2004, 20:35   #310
Stefanie
Minister-President

Standaard

Dit zei ik, Superstaaf:

Citaat:
Vlaamse scholen zijn niet goed genoeg voor de "superieure" moslims. Luister maar eens goed naar Abu Jah Jah. Wij hebben één van het beste onderwijs ter wereld, zéker in verhouding met de prijs en die achterlijke idioten lopen te morren en eisen moslimscholen!
Stefanie is offline  
Oud 29 februari 2004, 20:37   #311
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ben je geruster als je op die moordenaar een nationaliteit kan plakken?
Daar gaat het niet om. Het gaat om het volgende:

1. Ik ben soms nieuwsgierig van aard.
2. De Marrokaanse gemeenschap groeit en de importbruidjes blijven toestromen.
3. De AEL schuwt het geweld helemaal niet.
Stefanie is offline  
Oud 29 februari 2004, 20:37   #312
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Supe®Staaf schreef:

Citaat:
Toch wel.
In het geval van een allochtoon wens je er naar het voorbeeld van de Vlaamsblokkrant wéldegelijk de nationaliteit bij te lezen.
Dat is weldegelijk een andere (discriminerende-stigmatiserende) wijze van journalistiek plegen.
Quote:
Citaat:

Zie je jouw leugen staan, Superstaaf? Ik wacht nog altijd op een verontschuldiging.
Ik hoef me niet te verontschuldigen voor een juiste conclusie.

In dit éne zinnetje pretendeer je dat afkomst van die ene hamburgercrimineel niet hoeft vermeld te worden, maar in al je andere postings vind je herkomst of overtuiging o zo belangrijk, relevant, nodig om in het licht geplaatst te worden.

Voorts vind je het danig spijtig wanneer afkomst eens niet vermeld wordt, dat je stante pede de blokkrant openslaat, om met een zucht van verlichting te constateren dat het 'weer een vuile bruine goorlap' geweest is die een ruit ingeslagen heeft.

Komaan hee.
Het wordt echt lachwekkend.
Oud 29 februari 2004, 20:38   #313
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is onzin en dikke zever.
Als u niet in staat bent om te begrijpen dat gelijke situaties gelijk berecht dienen te worden, maar dat dit gelijkheidsprincipe ook inhoudt dat ongelijke situaties niet gelijk mogen worden berecht, is dat inderdaad dikke onzin en zever.

We stellen het volgende:
- 18jarige Belg steelt een appel in de GB omdat hij honger heeft, maar geen geld omdat zijn beide ouders werkloos zijn.
- 18jarige Turk steelt een appel in de GB omdat hij honger heeft, maar geen geld omdat zijn beide ouders werkloos zijn.

De vraag: Moeten deze beide daders eenzelfde straf krijgen, ja dan nee?
Antwoorden met ja of nee volstaat, uitleg hoeft er zelfs niet bij.

Citaat:
En dan is er nog het feit dat de Marrokaanse gemeenschap in België crimineler is dan de autochtonen.

Citaat:
Dus, die Marrokaanse afkomst is bij een misdrijf wel degelijk een element.
Bon, laat ons for the sake of the argment eventjes aannemen dat Marokkanen inderdaad meer crimineel zijn dan Belgen: waarom is dan in hemelsnaam de afkomst van iemand die een misdrijf pleegt een belangrijk element? Leg het mij ne keer uit, want ik snap het echt niet.

Ik ga het trouwens nog een laatste keertje proberen:
Citaat:
Ik probeerde, overduidelijk tevergeefs, duidelijk te maken dat het Vlaams Blok - en het verschilt hierin niet van de andere politieke partijen - absoluut niet geïnteresseerd is in het verstrekken van correcte informatie.
Het mooiste voorbeeld dat hiervan bestaat is het onveiligheidsgevoel: enerzijds zijn er de (traditionele) partijen die beweren dat het onveiligheidsgevoel een creatie van het Vlaams Blok is en alzo het bestaan van dit probleem ontkennen, anderzijds is er het Vlaams Blok dat het bestaan van het probleem onderkent, maar er overduidelijk niet naar streeft om de werkelijke oorzaken van dit probleem te achterhalen of het probleem zelf op te lossen, daar het Vlaams Blok er blijft op wijzen dat het onveiligheidsgevoel een gevolg van (stijgende) criminaliteit zou zijn, dit in tegenstelling tot wat blijkt uit onderzoek.
Zijn we het hier nu ondertussen reeds over eens of zijt ge zelfs hier nog steeds niet van overtuigd?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 29 februari 2004, 20:40   #314
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb wél gezegd dat moslimfundamentalisme een element kan zijn bij een misdrijf.
Je zegt dat inderdaad onophoudelijk, maar zolang je er niet in slaagt om aan te tonen wat het verband is, blijf ik de overtuiging van de boef een irrelevant argument vinden bij criminele feiten.

Citaat:
Dat is andermaal géén argument waarom een journalist de afkomst van een crimineel best zou vermelden.
Je draait het om. Normaal zou er een debat moeten komen. Maar lui zoals jij en een aantal politiek correcten maken dat met gebleir over discriminatie, godsdienstvrijheid, de tegenstander belachelijk maken en demiseren enz... onmogelijk. Als dan nog eens verzwegen wordt dat er een probleem is met de integratie, dan gaat dat mij te ver. Meer is er niet aan de hand.
Stefanie is offline  
Oud 29 februari 2004, 20:40   #315
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nochtans.....
Op mijn vraag waarom je zo bang was van importbruidjes antwoordde je:

Citaat:
Jongens toch! Die kinderen van die Marrokaanse importbruidjes hebben op school vaak een taalachterstand omdat ze thuis Berbers of Arabisch spreken.
Oud 29 februari 2004, 20:43   #316
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Dat is jouw argument waarom een winkeldief zijn nationaliteit in de Streekkrant [size=7]moet[/size] verschijnen?
Zijt ge daar weer met uw leugens en laster, ja? Ik heb dat nooit gezegd.
Neen, in die bewoordingen zegde je het niet, maar als zijn nationaliteit er niet instaat, ga je schnellschnell op de bloksite snuffelen hoe de afkomstvork in de teel zit.
Oud 29 februari 2004, 20:46   #317
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Men wist die aanslag op Kleine Brogel te vereidelen. Wat was het motief? Ook d�*t is een rechtzaak, hee? Bovendien doel ik vooral op de journalistiek. En dan bedoel ik de journalistiek in het algemeen.

En nogmaals: Ik maak onderscheid tussen Volkert Van Der Graaf en de moordenaar van die Marrokaan in Borgerhout omdat deze laatste dader psychische problemen had.
Stefanie is offline  
Oud 29 februari 2004, 20:47   #318
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nochtans.....
Op mijn vraag waarom je zo bang was van importbruidjes antwoordde je:

Citaat:
Jongens toch! Die kinderen van die Marrokaanse importbruidjes hebben op school vaak een taalachterstand omdat ze thuis Berbers of Arabisch spreken.
Wel en? Wat zeg jij nu? Zijn Marrokanen soms een minderwaardig ras dan de Vlamingen waardoor ze geen Nederlands kunnen leren? Straks word je nog een écht neo-nazi, Superstaaf!
Stefanie is offline  
Oud 29 februari 2004, 20:48   #319
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

[quote="Dies"][

We stellen het volgende:
- 18jarige Belg steelt een appel in de GB omdat hij honger heeft, maar geen geld omdat zijn beide ouders werkloos zijn.
- 18jarige Turk steelt een appel in de GB omdat hij honger heeft, maar geen geld omdat zijn beide ouders werkloos zijn.

De vraag: Moeten deze beide daders eenzelfde straf krijgen, ja dan nee?
Antwoorden met ja of nee volstaat, uitleg hoeft er zelfs niet bij.

Neen, die Turk, moet terug naar zijn land van herkomst. Die man is Turk, dan moet hij daar zijn tweede kans krijgen.
Een vreemdeling die zich niet aan de wetten van een land houd moet stantepede verwijderd worden.
Alle andere landen doen dit.
Herinner u de vrouw die opgepakt was met drugs, ze was terdood veroordeelt, maar men heeft haar terug naar eigen land gezonden.
Geen enkel land houd misdadigers van vreemde origine op zijn bodem! Of ze zoude gek moeten zijn.
fernand is offline  
Oud 29 februari 2004, 20:49   #320
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je draait het om.
Af en toe moet je eens iets omdraaien om het van een andere kant ook te bekijken.

Citaat:
Normaal zou er een debat moeten komen.
Mij niet gelaten.
Zeg maar waarover, en ik doe mee.

Citaat:
Maar lui zoals jij en een aantal politiek correcten
Wat is een politiek correcte?
Defineer dat eens alvorens je dat etiketje op me plakt.

Citaat:
maken dat met gebleir
over discriminatie, godsdienstvrijheid, de tegenstander belachelijk maken en demiseren enz... onmogelijk.
Ik denk dat jij dan weer andere methoden gebruikt om het debat onmogelijk te maken, maar soit.

Citaat:
Als dan nog eens verzwegen wordt dat er een probleem is met de integratie, dan gaat dat mij te ver. Meer is er niet aan de hand.
We hadden het over journalistiek.
Je hebt het weer moeilijk om bij de zaak te blijven.
Dies opende speciaal voor jou op Maatschappelijke discussies een topic over integratie, maar daar blijf je wijselijk weg......

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be