Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2007, 15:51   #301
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Verstrepen is door het VB binnengehaald om een bepaald doel te verwezenlijken. Dat is niet gelukt. Dat kún je Verstrepen verwijten maar bij zo'n doel moet er van twee kanten aan gewerkt worden.

Het VB wilde het niet voor niets en een aantal kiezers is teleurgesteld dat het niet gelukt is. Niets meer en niets minder.
Hij is binnengehaald omdat hij bekend was en door z'n praatprogramma goed bij het publiek lag. Hij heeft stemmen opgeleverd. In die zin is er wel een doel verwezenlijkt.
Ook is het agressief imago van het VB gemilderd en wordt er veel eerlijker mee omgegaan. Dus ook daar geen man overboord.
Dat er geen 'fatsoenlijke brede volkspartij' is gekomen, tja, ik denk niet dat er veel mensen dat verwachtten.
Feit is dat het VB op korte termijn ietsje zal verliezen. De vrt zal zich uitleven met een pyrrusoverwinning.
Op lange termijn zal het VB blijven 'winnen'.
Ik zie LDD trouwens geen 3 verkiezingen meegaan.
Oud 18 april 2007, 16:04   #302
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
1. Koop je dan een potteke tipp ex en kleur iedereen wit. We leven niet meer in 1423. Tenzij je een middel weet om Vlaanderen uit de wereld te halen, zal je altijd met een aantal fenomenen moeten leren leven.

2. Er is meer tussen wit en zwart dan een leegte. Maar als je bedoelt dat ik geen zin heb in een NPD-avontuurtje als in Duitsland: absoluut.
Op dit moment moeten �*lle tegenstanders van het demoliberale regime verenigd worden. Het gaat bijvoorbeeld niet op dat de rechterzijde de massa-immigratie hekelt en het grootkapitaal ontziet. Idem voor de linkerzijde die het grootkapitaal hekelt en de massa-immigratie ontziet. (Als je het filosofisch bekijkt, dan is elk soort dualiteit een onvolmaaktheid die moet "overwonnen" worden.)

De algemene desinformatie en de mediamanipulatie moeten worden bestreden. Volksgenoten moeten worden bewustgemaakt, geschoold, gevormd, getraind.
Ons volk heeft profeten, politieke soldaten en kunstenaars nodig in plaats van conformisten, yuppies en ondernemers. De nationalisten moeten zich op Europees vlak verenigen en verzoenen.
Segregatie op korte termijn en remigratie op lange termijn zijn mogelijk door goede internationale betrekkingen met de thuislanden en met de hier aanwezige vreemdelingen te onderhouden. Vermenging is de doodsteek voor een volk en zolang er geen massale vermenging is, is er hoop.
Polarisen, wij-zij-denken, haatzaaien werken averechts voor Europa en dat is precies wat de strategen van het Pentagon en de Knesset willen.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 16:07   #303
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Hoeft ook niet ;is een eerder verderfelijke bezigheid.
Democratie is een 'eerder verderfelijke bezigheid',

goed genoeg voor die Irakezen,

maar toch niet voor ons superieur volkske, hé, John ?

Neen neen, wij Vlamingen, wij zijn wij voor 'iets groots' voorbestemd,

met de laarsjes stampend en de vlaggetjes zwaaiend achter een Grote Leider aan marcheren, dat is wat wij 'in het diepst van ons gedachten' eigenlijk willen, wij.

Allez, sommigen onder ons toch. De anderen zijn (uiteraard) 'volksverraders'.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 16:12   #304
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz Bekijk bericht

... En Dewinter mag eens drie weken in Zeebrugge grondig gaan nadenken ...
Laat hem deze voor hem onmogelijke taak maar in Ekeren verrichten, of nog veel verder, in de door hem zo bewonderde USA, bijvoorbeeld.

En dan kan hij daar gewoon blijven.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 17:40   #305
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Op dit moment moeten �*lle tegenstanders van het demoliberale regime verenigd worden. Het gaat bijvoorbeeld niet op dat de rechterzijde de massa-immigratie hekelt en het grootkapitaal ontziet. Idem voor de linkerzijde die het grootkapitaal hekelt en de massa-immigratie ontziet. (Als je het filosofisch bekijkt, dan is elk soort dualiteit een onvolmaaktheid die moet "overwonnen" worden.)

De algemene desinformatie en de mediamanipulatie moeten worden bestreden. Volksgenoten moeten worden bewustgemaakt, geschoold, gevormd, getraind.
Ons volk heeft profeten, politieke soldaten en kunstenaars nodig in plaats van conformisten, yuppies en ondernemers. De nationalisten moeten zich op Europees vlak verenigen en verzoenen.
Segregatie op korte termijn en remigratie op lange termijn zijn mogelijk door goede internationale betrekkingen met de thuislanden en met de hier aanwezige vreemdelingen te onderhouden. Vermenging is de doodsteek voor een volk en zolang er geen massale vermenging is, is er hoop.
Polarisen, wij-zij-denken, haatzaaien werken averechts voor Europa en dat is precies wat de strategen van het Pentagon en de Knesset willen.
Volmaakt moefgaga volksvermaak!
Ga eens op een zeepkist staan, herhaal deze tekst tien maal op de grote markt van SInt-Niklaas, liefst op een donderdag. Je gaat succes hebben!
Opgelet voor witte wagens met blauwe zwaailichten: het zijn gratis taxi's voor de grote volksleider!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 18:17   #306
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Het volgende plaatste in op de website van JV eind januari:

"Jurgen Verstrepen suggereert dat Morel zich voor de kar van Vanhecke laat spannen in diens strijd tegen Filip Dewinter."

Jurgen beseft vermoedelijk niet eens hoeveel gelijk hij heeft, maar ondervond het nu wel zelf aan den lijve. Al jaren zeg ik dat "freedom of speeche" en inspraak in het Blok een aanfluiting en bespotting zijn van deze begrippen.
Heb nooit begrepen dat Jurgen zich in het spinnenweb heeft laten vangen. Dedecker weet beter, de vent zou er doodongelukkig zijn. Daarom zijn twijfels. Hopelijk voor hem wint het gezonde verstand van politieke overwegingen.

Geplaatst door: Lucien Decoorne | 23 januari 2007 om 19:39

Nog iets: Jurgen moet zich toch vragen stellen als hij nu ziet welk triest volkje (zie de reacties) hij vertegenwoordigde. Noteer ook dat hij Führer Vanhecke met de vinger wijst, iets wat ik hier al jaren zeg. We gaan in de toekomst nog hard lachen bij het zien van de afgang van de zovele dwaze uilskuikens-blatende schapen op dit forum...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 18:26   #307
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Waarschijnelijk niet. Maar er zijn nog andere mogelijkheden, waarbij ik niet noodzakelijk eerst aan geweld denk.
Waaraan denkt u dan wél?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 20:31   #308
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
We gaan in de toekomst nog hard lachen bij het zien van de afgang van de zovele dwaze uilskuikens-blatende schapen op dit forum...
Inderdaad: Kijk eens hoe er nu al een frisse vriendschap ontstaat tussen NVA rechtse zakken, Jean-Maristen, VB-ers strekking solidarisme en de anderen.
Zij zijn zo sympathiek tegenover hun dode mensen (hun slachtoffers naar het schijnt) �* la Tastenoye, die ze voor zotte zatlap naar de hemel wensten (hemel?).
Kijk eens hoe tof ze nu over Verstrepen gaan doen.
Kijk binnenkort eens hoe ze mekaar de strot zullen afbijten als hun afgang steeds naderbij komt...
We gaan GIEREN!
Wat de schapen hier op het forum betreft: die zijn na de vorige verkiezingen (wacht tot na oktober) heel zacht aan het fluiten in het toenemende donker. Ze worden steeds minder onverschrokken en bibberen zachtjes bij het zien dat ze, net als hun collaborerende voorgangers, weer eens door hun eigen dwaasheid achter de verkeerde zijn gaan lopen. HILARISCH

Laatst gewijzigd door ericferemans : 18 april 2007 om 20:34.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 20:45   #309
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Bericht dat ik heb gepost op een blog van een VB'er...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik vind het een erg duaal verhaal. Ik heb de uitleg van Verstrepen gehoord omwille van het waarom van zijn vertrek en ik begrijp die man wel. Hij was aangetrokken door Filip DW om het Vlaams Belang het aanzien te geven van een brede Vlaamse volkspartij. Iets wat ook wel lukte gezien de 24% van de stemmen bij de Vlaamse verkiezingen in 2004. Nu was die sprong natuurlijk niet de verdienste van Verstrepen alleen, maar hij was onderdeel van operatie die blijkbaar vooral een initiatief was van Filip DW, nochtans de moordende die-hard waarvoor links journaille hem uitmaakt.

Ik vraag me af of iemand in de partij het vlotte lef heeft om te beweren dat JV 1 letter uit zijn betoog (dat je kan terugvinden op zijn blog en waarin hij opvallend zijn best doet om niet met vuil te gooien naar het Belang) heeft gelogen. Ik vraag me dat echt af.

Mijn insziens is zijn vertrek een slechte zaak. Wat ik in 2004 zag, was wat ik wou zien. Een Vlaams Belang dat groeikracht had en waar de mensen die doorgaans onder de sloef van de loge-media ineens niet meer bang van waren (de politici dan weer wel). Jurgen, Filip (DW, niet DM!!), Gerolf, ... waren de mensen die die nieuwe richting verpersoonlijkten. Qua oppositie voeren werd er ook meer op inhoud gespeeld dan zuiver wat lachen en roepen in het parlement. De mensen zagen dat en zagen dat het goed was.

Verstrepen had in elk geval wel standpunten en verkondigde die ook. Misschien eens in zijn archiefje van podcasts en videocast gaan rondneuzen. Hij was een rechtstreekse link naar de kiezer en dan vooral de jonge kiezer. Ik heb twee jaar genoten van zijn uitzendingen waarin hij met engelengeduld en heel bevattelijk antwoordde op de vragen van mensen die koudwatervrees hadden wat betreft het Vlaams Belang (je kent ze wel, de vragen zoals "Waarom neemt het Vlaams Belang publiekelijk niet meer afstand van extremisten", "Waarom doet een racistische partij...", enz...).

Ik meen het. Ik vind het een verlies voor de partij. Ik had het Vlaams Belang liever zien doorgroeien naar een partij die in een eerste fase maar twee zaken als absolute prioriteiten naar voor schuift. De Vlaamse onafhankelijkheid en het migratieprobleem. Dat je daarrond een stevige partij moet kunnen bouwen betekent ook de hulp van mensen die die twee dingen voorstaan maar die pakweg wel voor euthanasie en het homohuwelijk zijn.

Wat ik nu zie, is een Vlaams Belang dat wil krimpen. Dat zich wil terugplooien op zuiverheid. Wie het maar 99% met ons eens is, kan beter weggaan. De gigantische sprong uit 2004 van een partij die zich bij het volk had getoond als een brede en toegankelijke volkspartij "met gezond verstand" (jaja) moet heden blijkbaar plaats ruimen voor een soort 'back to basics' die misschien deels te verklaren is uit rancune omwille van die vermaledijde stabilisering in Antwerpen.

Ik vrees dat "de zuiveren" binnen de partij toen hun kans schoon hebben gezien om terug te keren naar het comfortabele nest... de partij die extreem mag zijn maar minder stemmen haalt en aldus nooit verantwoordelijkheid moet dragen. Het eeuwige verschoppelingske aan de rechterzijde dat weliswaar "zuiver" is maar nooit meer de politieke agenda zal bepalen of beïnvloeden.

Het bedroeft me enorm, want ik zag het Vlaams Belang (en later ook LDD) als de laatste kansen om numeriek en slagkrachtsgewijs het Vlaamse volk klaar te stomen voor die onafhankelijkheid die het zo erg verdiend heeft na 177 jaar van onderdrukking. Blijkbaar heeft een tegenvallend kiesresultaat in Antwerpen (dan nog omwille van wat men eufemistisch demografische evoluties noemt) er anders over beslist.

Ik volg en neem actief deel aan politieke internet fora. Ik merk wel hoe Vlaams Belang hardliners snakken naar de veilige dagen dat een partijbijeenkomst archaïscher was, meer gebrul en minder in de pap te brokken. Ik vind dat een erg spijtige evolutie. Het Vlaams Belang met die 24% van de stemmen, waaronder ook kiezers die voor een homohuwelijk zijn of die euthanasie vinden kunnen of die wetten die vechtscheidingen voorkomen wel kunnen appreciëren, DAT Vlaams Belang bepaalde de politieke agenda. Dat Vlaams Belang is er in geslaagd om meer Vlaamse autonomie (een pleistertje op een etterende wonde, maar goed... meer dan dat we hadden kunnen verwachten onder paars) als punt 1 op de verkiezingsagenda te plaatsen.

Het is dat "brede" Vlaams Belang dat het politieke establishment (jaja... woordje engels mag ook he ) dat pas echt angst in de harten van het regimevolkske jaagde. Pas toen het Vlaams Blok indertijd en later het Vlaams Belang zich etaleerde als de partij van iedereen, van elke arbeider en bediende, en niet alleen de vendelzwaaier op zondag, toen pas werden de grote kanonnen bovengehaald. Toen pas kreeg je de processen, de wetten, en zelfs de gigantische uitschuivers qua uitspraken van onze politici waarvan de "mentaal gehandicapten" van zelfverklaard volksmens en genie Decroo de laatste was.

Die wetten, die uitspraken. Die tonen aan dat het regime schrik had voor een Vlaams Belang dat op korte termijn maar twee speerpunten had en mensen die niet alles van het programma klakkeloos namen kon vertegenwoordigen. Maar dat is verleden tijd nu. Zelfs grote figuren als Gerolf en Filip DW kunnen blijkbaar niet op tegen een golf van radicalisering die zich na Antwerpen 2006 van de partij heeft meester gemaakt en dat stemt me droef en tevreden tegelijk.

Droef omdat het Vlaams Belang haar positie van brede volkspartij opgeeft. Terug naar de zaalfeestjes met veel symboliek en harde taal. Weg van de mogelijkheid om incontournable (frans mag ook eens als het past) te worden. Weg van het bepalen van de agenda, laat ons met rust. Dat is de boodschap die voor mij tussen de regels hoorbaar is vandaag.

Ik ga niet licht over dingen, Beste x. Helemaal niet. Ik geef je mijn analyse voor wat ze waard is en je zal ze misschien met 1 zinnetje wegvegen. Ik ben en blijf uiteraard Vlaams Nationalist tot in de kist. Maar het Vlaams Belang... ik moet er toch even over nadenken hoor. Ik steun mensen als Filip DW en Gerolf A in hun overtuiging maar ik vraag me af welke minder in de kijker lopend onderdeel van die partij blijkbaar vandaag het pleit kan winnen tegen die twee zwaargewichten. En ik vraag me vooral af waarom ik nog zou stemmen voor een partij die lijkt te gaan voor het terugplooien op het veilige.

Veel meer respect voor een Filip DW die zijn nek uitsteekt en daarvoor veroordeelt dreigt te worden. Want als we spreken over Verstrepen moeten we spreken over Filip die Verstrepen heeft aangetrokken en hem ook heeft gesteund en is blijven steunen. De man die volgens Hugo Camps (De Morgen van gisteren) asielzoekers aan vleeshaken hangt, blijft een vriend van Jurgen Verstrepen en beiden konden makkelijk tezamen optreden in Ter Zake, elkaar niet onderbrekend en amper ruzie zoekend met mekaar. Ik vraag me echt af wie de oproerkraaiers dan waren.

Maar goed. Ik ga een eind maken aan mijn enorm lange post. Deze gaat trouwens ook verschijnen op politieke fora dus knip hem maar niet (freedom of speech )

Ik zit met vele vragen. De belangrijkste is die over de brede volkspartij. Want die bereik je niet met een "wie niet met ons is, is tegen ons".

Het staat je vrij te reageren en ik hoop ook dat je dat doet.

Ik vrees alleen dat het Vlaams Belang na 2007 nooit de geijkte formule "1 miljoen Vlamingen" zal kunnen gebruiken. En al zeker niet om te radicaliseren wat blijkbaar nu de boodschap is.

Met respect en vriendschap,
Een Vlaams-Nationalist
Jazeker
En daar kunnen jullie het mee doen.

@frietenbakker en Feremans... get a life.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 april 2007 om 20:54.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 21:04   #310
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Jazeker, het Vlaams Belang dreigde stemmen te verliezen door dat de basisbeginselen constant in twijfel werden getrokken, doordat er geen duidelijk programma weer was. Je verwijst naar 2004, maar dat was een uitzonderlijk jaar. Het regime had via het Hof van Beroep de partij in facto buiten de wet gesteld en er waren er ook die stemden uit sympathie op de partij. Ook het migrantenstemrecht en het paarse wanbestuur waren een belangrijke aanleiding.

De groei van Vlaams Belang zal stagneren, zowieso. Ik heb liever dat de partij stagneert met een duidelijk programma: Vlaams volksnationalisme, ethisch conservatisme en een corporatistische gecorrigeerde economie. Ikzelf ga in deze drie nog veel verder dan de partij. Maar ik zou al zeer tevreden zijn moest de partij opnieuw deze waarden nadrukkelijk naar voor brengen. Met klaar en duidelijke standpunten.

Voorzitter Frank Vanhecke is fors gestegen in mijn achting. Hij is de juiste man op de juiste plaats.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 18 april 2007 om 21:05.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 21:49   #311
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Jazeker, het Vlaams Belang dreigde stemmen te verliezen door dat de basisbeginselen constant in twijfel werden getrokken, doordat er geen duidelijk programma weer was. Je verwijst naar 2004, maar dat was een uitzonderlijk jaar. Het regime had via het Hof van Beroep de partij in facto buiten de wet gesteld en er waren er ook die stemden uit sympathie op de partij. Ook het migrantenstemrecht en het paarse wanbestuur waren een belangrijke aanleiding.

De groei van Vlaams Belang zal stagneren, zowieso. Ik heb liever dat de partij stagneert met een duidelijk programma: Vlaams volksnationalisme, ethisch conservatisme en een corporatistische gecorrigeerde economie. Ikzelf ga in deze drie nog veel verder dan de partij. Maar ik zou al zeer tevreden zijn moest de partij opnieuw deze waarden nadrukkelijk naar voor brengen. Met klaar en duidelijke standpunten.

Voorzitter Frank Vanhecke is fors gestegen in mijn achting. Hij is de juiste man op de juiste plaats.
In het groot schrijven en boven uw bed hangen, als ultiem bewijs van uw gebrek aan perceptie en mensenkennis. Kunt ge later uwen kop onder de dekens steken uit pure schaamte...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 21:51   #312
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bericht dat ik heb gepost op een blog van een VB'er...

En daar kunnen jullie het mee doen.

@frietenbakker en Feremans... get a life.
Volgens mij kan iedereen het hier wel mee doen.
Prachtige post, Jazeker.
(Ik ben trouwens benieuwd naar het antwoord dat je krijgt)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 22:01   #313
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
In het groot schrijven en boven uw bed hangen, als ultiem bewijs van uw gebrek aan perceptie en mensenkennis. Kunt ge later uwen kop onder de dekens steken uit pure schaamte...
Allez bakker des frites.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 18 april 2007, 22:02   #314
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Volgens mij kan iedereen het hier wel mee doen.
Prachtige post, Jazeker.
(Ik ben trouwens benieuwd naar het antwoord dat je krijgt)
Ik vrees dat de gematigde VB'er hier amper komt. De schreeuwers die het in 2004 over de daken schreeuwden dat het Vlaams Belang een brede volkspartij was en die in 2006 ineens besloten dat het tijd was om de koets te keren... die dan weer wel. Met weinig argumenten trouwens. "paarse duikboot" lijkt me eerder een Filip De Man boutade dan iets wat ieder en elk van hen onafhankelijk hebben uitgevonden.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 18 april 2007, 23:06   #315
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zie LDD trouwens geen 3 verkiezingen meegaan
Ofwel gaat hij terug naar de VLD ofwel komt hij aankloppen bij het VB...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 23:10   #316
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Ik zie LDD trouwens geen 3 verkiezingen meegaan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ofwel gaat hij terug naar de VLD ofwel komt hij aankloppen bij het VB...
Allé zijt ge nu blij, je hebt je nu weeral ingedekt voor een aantal jaar...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 23:26   #317
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Volmaakt moefgaga volksvermaak!
Ga eens op een zeepkist staan, herhaal deze tekst tien maal op de grote markt van SInt-Niklaas, liefst op een donderdag. Je gaat succes hebben!
Opgelet voor witte wagens met blauwe zwaailichten: het zijn gratis taxi's voor de grote volksleider!
Zei de SPIRIT-nar...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 23:57   #318
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik vrees dat de gematigde VB'er hier amper komt.
Als je dit forum bedoelt moet ik je tegenspreken. Ik kan er toch wel minimaal een stuk of vijf opnoemen. Eigenlijk heb ik juist door de gematigde VB-ers begrip en inzicht gekregen in de redenen om VB te stemmen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 00:25   #319
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het VB is geen ideologisch, "racistisch" gevaar meer (en zeker niet meer als het electoraal achteruitgaat). Het enige verschil tussen het VB en de andere kliek is een discours: assimilatie als "alternatief" voor integratie.
Het VB sluit zelfs geen immigratie meer uit, want dat zou uiteraard indruisen tegen de belangen van "ondernemend Vlaanderen". VOKA - en vroeger het VEV - zijn al jaren pleitbezorgers van nieuwe "gecontroleerde" arbeidsimmigratie.
Het VB heeft zich al lang geschikt naar de internationale regelingen omtrent de migratie- en vluchtelingenproblematiek. En de Joden zagen dat het goed was. Ze zijn tevreden met de Vlaamse versie van Likoed.".
correct !

Het VB heeft geleidelijk aan zich laten verleiden door types �* la Vangaever en anderen (waaronder Verstrepen) die een nationalistische discours aan een ultraliberaal discours wilden koppelen. De werkman moet wel gepaaid worden met sloganeske taal : de zondebok is de vreemde en den waal, terwijl de echte oorzaak van veel problemen in onze huidige samenleving het ongebreidelde en ongecorrigeerde kapitalistische systeem is, dat de mens , een regio en zelfs een volk enkel als productiefactor ziet die makkelijk ingeruild kan worden. massale "werk"immigratie is daar uiteraard aan verbonden. goedkope polen en indiërs ipv Vlaamse loodgieters en informatici, dat spreekt voor zich.

en ja ook de zionisten hebben een "putsch" willen plegen binnen het VB, met hun "bonus" (=steun voor het burgemeesterschap in Antwerpen) als lokmiddel. Uiteraard hebben ze daar geen invloed op gehad en steunt het joods forum zelfs de huidige rechtsprocedure om het Vb financieel droog te leggen stank voor dank dus!

het is fijn om te zien dat ze dit keer hun slag niet hebben thuis gehaald.
Ja, ik moet toegeven dat er binnen het VB consequente en pientere kerels zitten die zich niet voor de kar laten spannen van anderen.en zeker niet voor zionisten
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 19 april 2007 om 00:28.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 01:46   #320
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Jazeker, je lijkt te vergeten dat niet het VB een zuivering uitvoerde maar het de liberalen zijn die een zuivere liberale partij willen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be