![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
snelheid is wel degelijk een bepalende factor zowel wat betreft het risico op een ongeval als de desbetreffende meer slechte afloop ervan Citaat:
men denkt daar wel degelijk over na maar da's niet op 1-2-3 even geregeld moeten we daarom het minimum dat we kunnen doen tijd terwijl maar gewoon laten varen ? Laatst gewijzigd door praha : 8 juni 2007 om 23:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jijjdenkt dat ik bij dikke mist ook aan 180 rondscheur, dan vrees ik dat ik je sfeerscheppend ballonnetje zal moeten doorprikken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik blijf onaangepast weggedrag (gatplakken, tussen het verkeer slalommen, heelder rijvakken op enkele meters kruisen, van rijvak wisselen zonder uitkijken, hell ik ben er zelfs al tegen gekomen die in dichte mist in de Leie-vlakte in Noord-Frankrijk - en daar is de mist echt een soep - zonder enige verlichting rondrijden) een pak gevaarlijker vinden dan iemand die 160 doet. Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
geen problemen ? Citaat:
Citaat:
![]() waar precies nu nog ? Citaat:
wie weet .... misschien is die 120 niet voor niets nationaal het maximum gekozen ![]() Citaat:
niets is minder waar het staat wetschappelijk vast dat naast onaagepaste snelheid de menselijke factor wel gedelijk zijn tekortkomingen heeft bij hogere snelheden... waarom denk je dat bij hoge snelheidstreinen men resoluut kiest voor computers ? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De industrie stuurt die complexere variabele processen aan in een VOLLEDIG gecontroleerde omgeving. Wat net het punt van mijn betoog was: variabele snelheidsbeperkingen waar jij voor pleit zouden net voor een nog grotere overheidscontrole zorgen aangezien men het ganse verkeersproces van naaldje tot draadje zou moeten opmeten en continu bijsturen. En jij bent daar voorstander van? We gaan dat controlesysteem betalen met welke middelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Vreemdeling
|
![]() Vond je antwoord nogal, euh, discutabel, maar Praha heeft al een anwtoord gegeven. + moeien, tss dacht dat dit een forum was, nu ben ik me al aan het moeien? En dat mag blijkbaar van jou niet of zo???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar waar heb je in België, buiten de enkele uitzonderingen die je reeds vernoemd hebt ) voldoende afstand ? neem nu 90 km/h, lange niet zo snel dacht ik, met reactietijd bij geeft dat zoëven ( aldus wikidingens ) 64 m ( droog wegdek normaal gezien en volledige stilstand ) ... dat zijn dus hoeveel personenwagens ertussen ? Citaat:
'k dacht dat je net je vrijhied min of meer op prijs stelde ? Citaat:
ik hoor je alsmaar afgeven op die snelheidscontroles en 't feit dat ze andere zaken niet zouden controleren/beteugelen maar ik hoor je nooit wat zeggen hou dat nu concreet zou moeten aangepakt worden |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
'Ik leg mijn grens; ik voel me niet geroepen anderen hun grens te bepalen.' zegt meer dan genoeg over wie je bent en hoe je redeneert. Jij bepaald jouw grens en misschien scheur jij bij dikke mist wel aan 120 rond terwijl de veilige snelheid maar 70 is, maar ja, jij hebt ingeschat dat je met 120 nog alles onder controle hebt. En daar heeft verder dan niemand iets over te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter zou het zijn om al onze Europese universiteiten eens te DWINGEN om eens iets nuttigs te doen en een gezamelijk parallel ontwikkelingscircuit naar motoren op te zetten.... Gedaan met op onze kosten in de grond te krasselen op zoek naar een of andere oude beschaving in Syrie of zandwegistan,alle geld naar de "Beta's" en vooruit met de geit verdomme ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 9 juni 2007 om 06:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een varken zal ook wel goed zijn zeker? Want geiten zijn in Cuba - net trouwens als de rest - uiterst zeldzaam... Laatst gewijzigd door Chipie : 9 juni 2007 om 06:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Minister
|
![]() Rust alle auto's uit met een snelheidsbegrenzer en niemand rijdt te hard.
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verbieden, verplichten, ...
We zijn weeral heel vriendelijk bezig.
![]() |
![]() |
#318 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor het overige, geen gedachten proberen te lezen. Doki kan dat niet (zie andere discussie) en spijtig voor u, u ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ooit blik op de weg gezien op hollandse tv? Daar slaagt de politie er toch in om mer dan enkel snelheidsovertredingen te beboeten. Snelheid is trouwens maar 1 van de factoren bij ongevallen. Het feit dat de overheid haar beleid toespitst op gemakkelijke controles in combinatie met hoge boetes bewijst dat verkeersveiligheid slechts een secundair belang heeft. Daarenboven wordt vergeten dat ongevallen op autosnelwegen maar een klein deel van het probleem zijn. De meeste ongevallen, ook van de hele zware, doen zich voor op gewestwegen. Als men bekijkt hoe die ingericht zijn dan is het niet moeilijk te snappen waar de oorzaken liggen. |
|
![]() |
![]() |