![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaams belang uiteraard! Geen betere weg daarvoor dan een vlaams belang in de regering!
Want je kan op de oppositiebanken zeer veel rond de pot draaien en deuren openkloppen maar één maal in de regering moet je aan het serieuse werk beginnen dus m.a.w. "vb volgende keer in de regering! De kiezer wil het ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt. Alleen moet hij dat doen op basis van objectief te rechtvaardigen criteria. Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat ras, afkomst, nationaliteit of cultuur geen objectief te rechtvaardigen criteria zijn...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
|
![]() uiteraard... Ik dacht even dat jij werkgevers ging verplichten bepaalde werknemers aan te nemen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met als reden dat dit discrisminatie is. Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=290 Vandaar dat ik je vraag waarom het geen discriminatie is wanneer de werkgever, de vakbond zou zijn. Want dit is wat je ook beweert hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=300 Of waarom is het weigeren van personeel op grond van politieke overtuiging voor de ene werkgever wel discriminatie en voor de andere werkgever niet. Of meet en weeg je weer met verschillende maten en gewichten, volgens jouw politieke overtuiging misschien? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juli 2007 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
|
![]() Citaat:
Iemand weigeren op basis van zaken die irrelevant zijn, die niets met het werk te maken hebben, op een wijze die kwetsend is, beledigend voor de betrokkene, die zijn rechten en zijn vrijheid ondermijnt is niet toegelaten. Jaren hebben mensen gevochten tegen de willekeur van werkgevers om ongeremd door enige wetgeving hun zinnetje te doen. Hierbij zijn vele minderheden, zieken, gehandicapten, vrouwen, vreemdelingen enz... behandeld als het vuil van de straat. Het probleem bij dergelijke wetgeving is dat ze niet kan gecontroleerd worden. Werkgevers hebben al macht genoeg: ze dienen geen "license to kill" te hebben. De reglementeringen dienen nog veel te worden verscherpt en ernstige straffen voorzien om bevooroordeelde schurken op te sluiten die hun machtspositie als werkgever misbruiken om mensen te kloten ipv om te zorgen voor een gezonde werksfeer. Gelukkig zijn er goede werkgevers, die zelf nauwletten letten op het correct uitvoeren van de anti-discriminatiewetgeving, en zijn de werkgevers die hier hun vette voeten aan vagen niet langer de helden maar de pummels van dienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
|
![]() Citaat:
Het is logisch dat men veroordeelde pedofielen niet in een kinderbewaarplaats aanstelt. Dat men geen oude hoeren opneemt in een klooster en dat men geen VB-militanten opneemt in de vakbond. Indien de overtuiging van een personeelslid lijnrecht ingaat tegen de belangen van het bedrijf vliegt hij buiten. De vraag is: waarom wil iemand gaan werken om het doel van zijn aartsvijand te gaan helpen bereiken? Tenzij een bedrijf in het arbeids- of bediendencontract opnam: "Wij staan open voor saboteurs en infiltranten van de concurentie. Onze masochistische bedrijfleider houdt van tegenstribbelaars, querulenten en degenen die de produktie willen doen stoppen. Het uitdelen van zweepslagen aan de directie leidt tot onmiddellijk promotie!" In de arbeidsovereenkomsten worden bepaalde onverenigbaarheden opgesomd. Voor zover deze niet in tegenspraak zijn met de wetgeving weet een werknemer wat hem te doen staat. Indien hij het hier niet mee eens is dient hij zich te wenden tot de rechtbank, die deze overeenkomsten zal verbreken. Maar waarom zou men een contract met de duivel afsluiten? Indien een syndicale organisatie anti-syndicalisten tolereert bij zijn personeel discrimineert het niet alleen de normale werkgevers: in feite gaat men zijn leden hierdoor bedriegen. In die zin is er al rechtspraak genoeg die duidelijk dit argument gebruikt om het ontslag van hopeloze dwarsliggers en tegenwroeters toe te staan: in het belang van de andere leden van de vakbond... Duidelijk hé Paulusje ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 juli 2007 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juli 2007 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
|
![]() Citaat:
Het VB is een anti-syndicale partij. Indien een VB stemmer bij de vakbond werkt (waarom in godsnaam? Omdat hij een dwarsligger is bij het VB?) dan dient men na te gaan of dit een militant is of niet. Indien het iemand is die daadwerkelijk reclame maakt voor een anti-syndicale partij, hierdoor de boel op stelten zet binnen het bedrijf lijkt het me logisch om die persoon te ontslaan. Indien men dit niet doet dan tolereert men potentiele saboteurs, infiltranten en volmaakt geschifte medewerkers. Ik denk dat men bij de vakbonden duidelijk de mensen voor een keuze stelt. Dat men zeer goed weet indien men bij een vakbond gaat werken wat dit inhoudt. Ik zie ook niet in waarom Etienne Vermeersch moet solliciteren als Paus van Rome of Kardinaal Dannels moet kunnen gaan werken bij het Humanistisch Verbond. Indien het doel van een bedrijf geen engagenment inhoudt, zoals een koekjesfabriek, dan is er geen probleem natuurlijk: er zijn geen geëngageerde koekjesmakers nodig om koekjes te kunnen maken. Zelf als diabeticus en koekjeshater kan je prachtig de productie van koekjes tot een goed einde brengen. Indien je echter een geëngageerde job aanvat, en je verliest je engagement is dit misschien niet zo erg. Dat je tegen het engagement van je vereniging in gaat, en blijft ingaan ondanks het feit dat je weet dat dit tot ontslag kan leiden lijkt me het maken van een keus. Hoe dan ook: zelf al meent de betrokkene dat dit oneerlijk is, de leden van een geëngageerde beweging zullen het nooit pikken dat één van de werknemers een andere visie heeft. Dit leidt tot absurde toestanten, niet alleen voor de betrokkene, maar ook voor de leden en de medewerkers. Het is zoals een werknemer die erg stinkt: indien deze daar niets aan doet gaat die ook buiten vliegen. Marx zegde ooit eens: "Ik zou nooit lid willen van een vereniging die mij als lid aanvaardt". Ik zou nooit lid van een vakbond blijven waar jij in actief bent. (Groucho Marx) Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 juli 2007 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste feremans... We hebben het er al in het verleden over gehad en ik herhaal nog maar eens... Het is niet het Vlaams Belang die iets heeft tegen de vakbond, maar het is net omgekeerd. Of denk je misschien dat leden van het Vlaams Belang aan de deur gezet worden als zij gesyndiceerd zijn? Neen. Het is net andersom. Het Vlaams Belang tracht zelfs de mensen die door de vakbond aan de deur zijn gezet juridisch te helpen. Op hun website, staat onder de rubriek 'veelgestelde de vragen' de volgende vraag: Is het Vlaams Belang tegen de vakbond? Antwoord: Wij erkennen het belang en de historische rol van de vakbonden. Het Vlaams Belang is niet tegen de vakbonden. Onze partij wil de vakbonden synchroniseren met de 21ste eeuw. Dat wil zeggen dat het Vlaams Belang voor vakbonden pleit die politiek ongebonden zijn en die slechts het belang van hun leden dienen... Maar ja?! Feremans weet het natuurlijk beter dan het Vlaams belang zelf waar zij voor staan. Is het niet? Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
In mijn locale vakbond zouden ze het gauw weten: "hij of ik" Dat het VB niet tegen vakbonden is volgens jouw redenering is apenkool. In de zin dat het VB niet tegen de vakbonden is indien ze zich opdoeken en veranderen in iets dat met de huidige vakbond te maken heeft zijn ze er niet tegen. Het zinnetje dat u citeert is daarenboven cynisch én beledigend. Dat jij dit niet eens snapt en het als "verdediging" aanhaalt zegt iets over je engagement bij de vakbond. Ik ben derhalve een VB liefhebber! Immers: "Ik heb niets tegen het VB, ze moeten enkel hun nationalisme laten varen, hun haat tegen vreemdelingen, hun propaganda oprecht maken en niet totaal leugenachtig. Ik erken de historische waarde van het VB, toen haar leden nog bij de VU waren...". Mag ik nu eindelijk bij Vanhecke gaan werken als bediende? Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 juli 2007 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juli 2007 om 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het feit dat je van de zaak een karikatur tracht te maken, bewijst enkel dat je inhoudelijk geen pot hebt om op te staan. Sorry hoor feremans, maar wat de standpunten en overtuigingen van het Vlaams Belang aangaat, vraag ik het liever aan henzelf dan aan jou. Neem me niet kwalijk dat ik denk dat zij beter weten dan jij waar ze voor staan. Mag dat nog? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juli 2007 om 14:04. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Minister
|
![]() [quote=ericferemans;2769907]
Citaat:
Ik raad je aan om eens iets van het Vlaams Belang over het Vlaams Belang te lezen. Je lijkt wel een hottentot die alles over eskimo's denkt te weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | ||
|
![]() [quote=Duym;2769955]
Citaat:
ONderstaand zinnetje stond op de website van het Vlaams Belang. Enkele maanden geleden: in de tijd van het generatiepact. Letterlijk stond er: Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 juli 2007 om 14:37. |
||
![]() |
![]() |