Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2007, 12:12   #301
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Dat is net het mooie.
Wij (België) zitten reeds min of meer op de goeie koers (gemiddeld).
Het zou hier dan in principe op weinig weerstand moeten stuiten, vermits er weinigen door getroffen zouden worden.
Zelfs de enkelingen die graag een groot kroost om zich heen hebben kunnen dit nog steeds doen, mits wat tegenprestaties voor hun onverantwoord gedrag.
Stel dat we pionieren.
Wie weet volgt Nederland, en dan Duitsland, ....
Zie je het verder gaan, voor je het weet doet de hele wereld mee , en dan zijn we waar we moeten zijn.
Zou toch mooi zijn.

Een beter maatregel naar een betere wereld kan je niet bedenken vermoed ik.

Je mag altijd proberen natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar je suggesties.
Tja. Als we nu afspreken dat iedere Belg de wettelijke verplichting heeft om vijf keer tijdens zijn leven op bedevaart te gaan naar Mekka en daar telkens een Arabier dood achter te laten? Dat is een gelijkaardige oplossing als de uwe. Totaal irrealistisch.

Laatst gewijzigd door Dycore : 13 juli 2007 om 12:13.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 12:21   #302
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Tja. Als we nu afspreken dat iedere Belg de wettelijke verplichting heeft om vijf keer tijdens zijn leven op bedevaart te gaan naar Mekka en daar telkens een Arabier dood achter te laten? Dat is een gelijkaardige oplossing als de uwe. Totaal irrealistisch.
Ik vermoed dat je met "dood achterlaten" vermoorden bedoeld.
Alleen dit al maakt dat er een hemelsbreed verschil bestaat tss jouw en mijn voorstel.
Iemand vermoorden is voor zover ik weet nog steeds verboden.
Mijn voorstel behelst geen illegale acties en is een stappenplan.
We beginnen met voor eigen deur te vegen en hopen dat anderen ons goede vb volgen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 12:43   #303
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou uit respect voor mijn kinderen zo eerlijk mogelijk zijn. De mooie kanten en de harde kanten van het leven duidelijk uitleggen. Ik zou niet willen dat het typische verwende doetjes worden die verwachten dat alles van een leien dakje loopt. Daar hebben we namelijk geen gebrek in onze samenleving.
Dat is idd mijn betrachting. Daarom dat opvoeding geen gemakkelijke taak is, want als je het juiste evenwicht niet vindt, loop je ook het risico er nihilisten van te maken. Lijkt me niet veel beter dan verwende doetjes.
Oud 13 juli 2007, 14:09   #304
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen dit al maakt dat er een hemelsbreed verschil bestaat tss jouw en mijn voorstel.
We beginnen met voor eigen deur te vegen en hopen dat anderen ons goede vb volgen.
Whether one passes on or remains is all the same.
That you can take no one with you is the only difference.
Ah, how pleasant! Two awakenings and one sleep.
This dream of a fleeing world! The roseate hues of early dawn!

-Tokugawa Ieyasu-

Even a life-long prosperity is but one cup of sake;
A life of forty-nine years is passed in a dream;
I know not what life is, nor death. Year in year out-all but a dream.
Both Heaven and Hell are left behind;
I stand in the moonlit dawn, Free from clouds of attachment.

-Uesugi Kenshin-

My life
came like dew
disappears like dew.
All of Naniwa
is dream after dream.

-Toyotomi Hideyoshi-

The winds that blows -
ask them, which leaf on the tree
will be next to go.

-Takahama Kyoshi-

Laatst gewijzigd door Dycore : 13 juli 2007 om 14:13.
Oud 13 juli 2007, 14:14   #305
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Dat is idd mijn betrachting. Daarom dat opvoeding geen gemakkelijke taak is, want als je het juiste evenwicht niet vindt, loop je ook het risico er nihilisten van te maken. Lijkt me niet veel beter dan verwende doetjes.
Lijkt mij ook.
Oud 13 juli 2007, 14:16   #306
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik gaf het voorbeeld in eerste plaats om een vergelijking te maken met het uwe: irrealistische voorbeelden zijn makkelijk
Oud 13 juli 2007, 15:08   #307
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik gaf het voorbeeld in eerste plaats om een vergelijking te maken met het uwe: irrealistische voorbeelden zijn makkelijk
Wat ik graag zou zien gebeuren is dat er mondiaal per koppel 2 kinderen geboren worden.
Je moet dat natuurlijk niet te strikt zien, je moet het meer zien als een aanbeveling van de overheid om naar deze norm te streven.
Deze aanbevelingen moeten natuurlijk gepaard gaan met de nodige maatregelen (stimulansen) om naar deze norm toe te werken, zonder evenwel te vervallen in dwingende maatregelen.

Als je naar het einddoel kijkt zo je kunnen zeggen dat dit zeer moeilijk te bereiken zal zijn, je zou het zelf irreeel kunnen noemen.

Als je naar het eindoel toegaat in meerdere kleinere stappen wordt het al stukken minder moeilijk verwezenlijkbaar.

Eén van zo'n kleinere stappen zou een Belgisch model kunnen zijn.

De belgische staat geeft momenteel kindergeld.

Het systeem is hier nog steeds zo van hoe meer kinderen hoe meer je financieel en fiscaal beloond wordt.

Het volstaat om dit systeem een beetje te hervormen, zodat de bedragen die gespendeerd worden aan kindergeld op een andere manier aangewend worden.

Diegenen met 2 kinderen/koppel komt er relatief gesproken het best vanaf.
Naarmate je meer en meer kinderen boven deze norm wenst wordt je onderworpen aan steeds groter wordende corrigerende maatregelen (vb gemeenschapsdienst).

Dit zou een systeem zijn dat qua financiering geen problemen zou stellen, het zou mss zelfs een positieve balans kunnen opleveren.

Ik zie echt niet wat hier zo irealistisch aan is, maar je mag het me natuurlijk altijd vertellen.

Het vergt gewoon wat politieke moed.
Ik ben akkoord dat die er pas zal komen als er meer mensen om dit soort van maatregelen gaan vragen.

Je mag dat laatste als een oproep beschouwen .

Laatst gewijzigd door satiper : 13 juli 2007 om 15:09.
Oud 13 juli 2007, 15:22   #308
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik graag zou zien gebeuren is dat er mondiaal per koppel 2 kinderen geboren worden.
Je moet dat natuurlijk niet te strikt zien, je moet het meer zien als een aanbeveling van de overheid om naar deze norm te streven.
Deze aanbevelingen moeten natuurlijk gepaard gaan met de nodige maatregelen (stimulansen) om naar deze norm toe te werken, zonder evenwel te vervallen in dwingende maatregelen.

Als je naar het einddoel kijkt zo je kunnen zeggen dat dit zeer moeilijk te bereiken zal zijn, je zou het zelf irreeel kunnen noemen.

Als je naar het eindoel toegaat in meerdere kleinere stappen wordt het al stukken minder moeilijk verwezenlijkbaar.

Eén van zo'n kleinere stappen zou een Belgisch model kunnen zijn.

De belgische staat geeft momenteel kindergeld.

Het systeem is hier nog steeds zo van hoe meer kinderen hoe meer je financieel en fiscaal beloond wordt.

Het volstaat om dit systeem een beetje te hervormen, zodat de bedragen die gespendeerd worden aan kindergeld op een andere manier aangewend worden.

Diegenen met 2 kinderen/koppel komt er relatief gesproken het best vanaf.
Naarmate je meer en meer kinderen boven deze norm wenst wordt je onderworpen aan steeds groter wordende corrigerende maatregelen (vb gemeenschapsdienst).

Dit zou een systeem zijn dat qua financiering geen problemen zou stellen, het zou mss zelfs een positieve balans kunnen opleveren.

Ik zie echt niet wat hier zo irealistisch aan is, maar je mag het me natuurlijk altijd vertellen.

Het vergt gewoon wat politieke moed.
Ik ben akkoord dat die er pas zal komen als er meer mensen om dit soort van maatregelen gaan vragen.

Je mag dat laatste als een oproep beschouwen .
Je beseft toch dat dit belachelijk is?

Laatst gewijzigd door Dycore : 13 juli 2007 om 15:23.
Oud 13 juli 2007, 15:35   #309
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je beseft toch dat dit belachelijk is?
Qua belachelijk zijn we hier natuurlijk aan één en ander gewend.

Welke partij wou ook weer chocolode sigaretten afschaffen en soft drugs legaliseren?

Als je dat in een buitenlandse kwis naast mijn voorstel voorlegt en vraagt welk echt gebeurd is, denk ik dat er meer mijn voorstel als meest realistisch gaan uitpikken hoor.

Als ze weten dat het over Belgie gaat is er natuurlijk altijd kans .... .

Nu vertel me eens waarom het toch zo irealistisch en belachelijk is, ik wacht er al een tijdje op.

Laatst gewijzigd door satiper : 13 juli 2007 om 15:36.
Oud 16 juli 2007, 09:22   #310
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Qua belachelijk zijn we hier natuurlijk aan één en ander gewend.

Welke partij wou ook weer chocolode sigaretten afschaffen en soft drugs legaliseren?

Als je dat in een buitenlandse kwis naast mijn voorstel voorlegt en vraagt welk echt gebeurd is, denk ik dat er meer mijn voorstel als meest realistisch gaan uitpikken hoor.

Als ze weten dat het over Belgie gaat is er natuurlijk altijd kans .... .

Nu vertel me eens waarom het toch zo irealistisch en belachelijk is, ik wacht er al een tijdje op.
Economics prevail. Vergrijzing kunnen we ons moeilijk permitteren. Immigratie zou ramp betekenen. Daarenboven zouden mensen het simpelweg niet slikken. Dat heb je nu eenmaal met een democratie hé.

Laatst gewijzigd door Dycore : 16 juli 2007 om 09:23.
Oud 16 juli 2007, 09:42   #311
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Economics prevail. Vergrijzing kunnen we ons moeilijk permitteren. Immigratie zou ramp betekenen. Daarenboven zouden mensen het simpelweg niet slikken. Dat heb je nu eenmaal met een democratie hé.
We hoeven in mijn voorstel niet naar drastische vergrijzing te gaan.
2 kinderen per koppel is ook wat dit betreft mooi evenwichtig.
In dit scenario blijf je (theoretish) status-quo, praktisch ga je naar een lichte beheerste afname.
We hoeven die maatregel dan ook niet blijvend toe te passen. Eens we op de onderkant van de vork terechtkomen, kunnen impulsen om iets meer kinderen laten geboren te worden mss weer nodig worden.

Met die vergrijzing zal het dus nog best meevallen.
Invoer of kweek van jonge mensen is trouwens geen oplossing voor de vergrijzing als die jonge mensen werkloos aan de kant blijven staan, hetgeen nu toch heel veel gebeurd, vooral door de jonge nieuwe Belgen of allochtone invoer.
Vaak bregen deze laatste nog eens een hoop familie naar hier die niet eens meer zo jong is, in het kader van gezinshereniging.

Een jonge gast die niet deelneemt aan het arbeidsproces is integendeel een last voor de zogezegd vergrijzende bevolking.
Het is niet de jonge die de oude draagt, maar de een kleine groep van actievelingen (tss 30 en 60) die zowel jong als oud moeten dragen.

Op dat vlak is er gelukkig stilaan een kentering aan het komen, maar we zullen nog wel moeten afwachten of deze tendens van minder werkloosheid zich effectief zal doorzetten en stabiel blijven.
Oud 16 juli 2007, 09:51   #312
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In dit scenario blijf je (theoretish) status-quo, praktisch ga je naar een lichte beheerste afname.
We hoeven die maatregel dan ook niet blijvend toe te passen. Eens we op de onderkant van de vork terechtkomen, kunnen impulsen om iets meer kinderen laten geboren te worden mss weer nodig worden.

Invoer of kweek van jonge mensen is trouwens geen oplossing voor de vergrijzing als die jonge mensen werkloos aan de kant blijven staan, hetgeen nu toch heel veel gebeurd, vooral door de jonge nieuwe Belgen of allochtone invoer.
Vaak bregen deze laatste nog eens een hoop familie naar hier die niet eens meer zo jong is, in het kader van gezinshereniging.

Een jonge gast die niet deelneemt aan het arbeidsproces is integendeel een last voor de zogezegd vergrijzende bevolking.
Het is niet de jonge die de oude draagt, maar de een kleine groep van actievelingen (tss 30 en 60) die zowel jong als oud moeten dragen.

Op dat vlak is er gelukkig stilaan een kentering aan het komen, maar we zullen nog wel moeten afwachten of deze tendens van minder werkloosheid zich effectief zal doorzetten en stabiel blijven.
Om het probleem echt op te lossen moeten we eerst beseffen wat en waar de probemen zijn.
Zo zijn er landen waar dokters weigeren aan de vrouwen de pil te geven omdat dit een doodszonde is volgens de rkk.
En zijn er politici die werkkrachten als het export product bij uitstek vinden en er zelfs propaganda voor maken om te zorgen voor zoveel mogelijk kinderen, zodat deze in het westen kunnen gaan werken en van daaruit geld kunnen opsturen om het land te onderhouden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 10:02   #313
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Om het probleem echt op te lossen moeten we eerst beseffen wat en waar de probemen zijn.
Zo zijn er landen waar dokters weigeren aan de vrouwen de pil te geven omdat dit een doodszonde is volgens de rkk.
En zijn er politici die werkkrachten als het export product bij uitstek vinden en er zelfs propaganda voor maken om te zorgen voor zoveel mogelijk kinderen, zodat deze in het westen kunnen gaan werken en van daaruit geld kunnen opsturen om het land te onderhouden.

Allemaal juist jantje, vandaar de noodzaak -denk ik- om ergens te beginnen met een gepast signaal.
China heeft reeds stappen gezet, maar nogal drastisch, we kunnen er uit leren.
Dit gepast signaal kan net zo goed vanuit een klein landje als het onze komen en zich vandaar uit als een olievlek gaan verspreiden.
Eens er een land met een goed uitgebalanceerde wetgeving opstaat zullen er volgens mij veel volgen.
Oud 16 juli 2007, 10:22   #314
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal juist jantje, vandaar de noodzaak -denk ik- om ergens te beginnen met een gepast signaal.
China heeft reeds stappen gezet, maar nogal drastisch, we kunnen er uit leren.
Dit gepast signaal kan net zo goed vanuit een klein landje als het onze komen en zich vandaar uit als een olievlek gaan verspreiden.
Eens er een land met een goed uitgebalanceerde wetgeving opstaat zullen er volgens mij veel volgen.
idd, maar het grote probleem is dus die RKK, deze moet dus als eerste op haar onverantwoord gedrag gewezen worden en door mss zelfs eens zwaar voor beboet worden door de wereld.

Want als je eens gaat onderzoeken wat die bende oude jonkemannen allemaal doen en aanrichten dan sta je versteld van het feit dat geen enkel natie of wereldinstantie daar eigenlijk iets tegen doet.
Zij hebben zelfs de pertentie om kinderen die door hen zijn verkracht en mishandel het zwijgen op te leggen doormiddel van een afkoopsom.
Binnen de USA spreek deze instelling over het vrijwillig uitbetalen van een schadevergoeding van 2.000.000$ per slachtoffer van verkrachting door hun gewijde. Een totaal som van 600.000.000$ en dit terwijl men met deze som enorm veel leed op de wereld zou kunnen oplossen en dergelijke vergoedingen helemaal niet nodig zouden zijn, als die bende oude mannekes zich zouden gedragen zoals hun eigen geloof het voorschrijft en zij opleggen aan de rest van de wereld.
Oud 16 juli 2007, 11:01   #315
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
idd, maar het grote probleem is dus die RKK, deze moet dus als eerste op haar onverantwoord gedrag gewezen worden en door mss zelfs eens zwaar voor beboet worden door de wereld.

Want als je eens gaat onderzoeken wat die bende oude jonkemannen allemaal doen en aanrichten dan sta je versteld van het feit dat geen enkel natie of wereldinstantie daar eigenlijk iets tegen doet.
Zij hebben zelfs de pertentie om kinderen die door hen zijn verkracht en mishandel het zwijgen op te leggen doormiddel van een afkoopsom.
Binnen de USA spreek deze instelling over het vrijwillig uitbetalen van een schadevergoeding van 2.000.000$ per slachtoffer van verkrachting door hun gewijde. Een totaal som van 600.000.000$ en dit terwijl men met deze som enorm veel leed op de wereld zou kunnen oplossen en dergelijke vergoedingen helemaal niet nodig zouden zijn, als die bende oude mannekes zich zouden gedragen zoals hun eigen geloof het voorschrijft en zij opleggen aan de rest van de wereld.
RKK is een probleem, ze hebben nog steeds een heleboel invloed, net als andere godsdiensten trouwens.

Het is trouwens nog zo lang niet geleden dat ook hier in België Rkk zoveel (zoniet meer) greep had op de burger dan de staat.
Die tijd is hier wel voorbij dacht ik.
Via wetgeving zou België een lichtend vb voor de rest van de wereld kunnen betekenen.
Als het ergens gerealiseerd kan worden is het wel in één of ander europees land, liefst een kleintje.
België, Nederland of Luxemburg zouden hier het gemakkelijkst een pioniersrol kunnen spelen.
Oud 16 juli 2007, 11:14   #316
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
RKK is een probleem, ze hebben nog steeds een heleboel invloed, net als andere godsdiensten trouwens.

Het is trouwens nog zo lang niet geleden dat ook hier in België Rkk zoveel (zoniet meer) greep had op de burger dan de staat.
Die tijd is hier wel voorbij dacht ik.
Via wetgeving zou België een lichtend vb voor de rest van de wereld kunnen betekenen.
Als het ergens gerealiseerd kan worden is het wel in één of ander europees land, liefst een kleintje.
België, Nederland of Luxemburg zouden hier het gemakkelijkst een pioniersrol kunnen spelen.
Spijtig genoeg is het slechts een waan-idee dat de RKK en andere godsdiensten geen invloed meer hebben op onze samenleving.
De RKK heeft zelfs nog een zeer grote invloed op ons rechtsysteem en haar dienaars maken zelfs nog deel uit van Justitie en worden dan ook door Justitie betaald.

En zelfs de Groenen laten zich meer leiden door deze instelling dan men denkt.

De dag dat godsdiensten de dienst niet meer uitmaken in onze samenlevingen is nog zeer ver weg.
Oud 16 juli 2007, 11:34   #317
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja goed, maar dan is er wel een absolute immigratiestop nodig. Of dat realistisch is laat ik terzijde. Het is in elk geval hard en niet makkelijk. Moeilijk in een democratie. Zelfde geldt voor grens van 2 kinderen. In een land met een centraal bestuur en weinig inspraak van de bevolking is dat beter te verwezenlijken. Denk aan China.
Ik zeg niet dat je voorstel niet deugt, maar om het erdoor te krijgen moet je vele hindernissen overwinnen. Volgens mij niet haalbaar.

Laatst gewijzigd door Dycore : 16 juli 2007 om 11:35.
Oud 16 juli 2007, 11:35   #318
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja goed, maar dan is er wel een absolute immigratiestop nodig. Of dat realistisch is laat ik terzijde. Het is in elk geval hard en niet makkelijk. Moeilijk in een democratie. Zelfde geldt voor grens van 2 kinderen. In een land met een cetraal bestuur en weinig inspraak van de bevolking is dat beter te verwezenlijken. Denk aan China.
Ik zeg niet dat je voorstel niet deugt, maar om het erdoor te krijgen moet je vele hindernissen overwinnen. Volgens mij niet haalbaar.
(Het is echt allemaal niet nodig, hoor.)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 11:38   #319
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt van competitief voordeel af.
Oud 16 juli 2007, 11:38   #320
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
(Het is echt allemaal niet nodig, hoor.)
Wat moet dit betekenen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be