Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2007, 18:54   #301
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de zogenaamde "uitlokking" door een gerespecteerd persoon (HST bestuurder, op weg naar zijn werk) lijkt me hier toch een ietsje teveel aan om van een "waardige" rechtsstaat te kunnen spreken Attila!

Maar geen nood: velen zullen het zich herinneren bij een volgende "uitlokking"!
Ik denk eerlijk gezegd (ik kan mij weer eens vergissen hoor) niet dat de rechter in dit geval een waardeoordeel heeft willen vellen t.o.v. Guido Demoor, hoor...
Oud 28 juni 2007, 19:04   #302
voltaire2
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Ik woonde ongeveer 15 jaar in een concentratiebuurt. En dat is lang genoeg om te ontdekken dat bij ieder incident, waarbij jongeren betrokken zijn, de opponent onveranderlijk een racist is. Bij ieder verkeersongeval, telkens als een jongere betrapt wordt op winkeldiefstal, bij ieder handgemeen, bij iedere frictie op school of het sportveld is de opponent van de jongeren een racist. Een tijd geleden liep een avondvullend TV-programma op de VPRO over onderwijs in Nederland. Daar getuigde een leerkracht dat allochtone jongens meisjes (steeds autochtone) in de WC’s sleurden om ze daar omstandig te bepotelen. Als de meisjes te kennen gaven dat ze zulks niet prettig vonden, leverden ze het sluitend bewijs dat ze racisten waren, althans volgens de jongeren en ongetwijfeld ook volgens Lemmonn. Want voor Lemmonn is iemand racist zodra deze kwalificatie door jongeren toegekend wordt. Ook De Moor, nietwaar Lemmonn. O ja, de familie De Moor laat u groeten. Dag lieve Lemmonn.
Woon er ook en mag ook elke dag de zegeningen van onze multiculturele maatschappij ervaren.

Bij het buitenkomen mag ik mijn buurtbewoners al onmiddellijk dankbaar zijn. Dankzij hen veranderd wat anders een saai stukje wandeling zou zijn in een echt hindernissenparcour. De oude fietswrakken omzeilen, proberen zoveel mogelijk van de uitgespuwde kauwgom en rochels te ontwijken, ja, ja geen moment verveling.

Op de tram zelf ontdek ik elke dag wel een paar nieuwe en exotische geuren, hmm dat aroma!! Proficiat trouwens, waarde landgenoot voor het zo spaarzaam omspringen met water, uw milieubewustzijn is een waar voorbeeld voor mij.

Ook heel vriendelijk van u dat u me, door het met open mond kauwen, elke ochtend wijst op het belang van een goede mondhygiëne. Vrees niet, ook deze ochtend heb ik mijn tandjes mooi gepoetst, u iets minder, maar ach ja, een half uurtje luidruchtig kauwgom malen is ook goed.
Zo een tramrit kan wel eens wat saai worden, dus volledig te begrijpen dat u van de tijd gebruik wilt maken om even met een paar familieleden te bellen. Nu ja, dat denk ik. want zelf versta ik er geen woord van natuurlijk. U zou even goed met Bin Laden een nieuwe aanslag kunnen beramen, het scherpt in ieder en geval de fantasie aan, 10talle gesprekken waar geen woordje Nederlands in voorkomt. Wie heeft er nog een boek nodig bij zoveel intellectuele stimulans??
En dan is er nog de MP3 functie van de nieuwe GSM's, echt fijn dat u de laatst gedownloade liedjes met alle passagiers zomaar kosteloos deelt. Soms zelfs op een luttele 20 cm van mijn oor.

Soms denk ik wel eens, zou ik die mensen die elke dag zoveel begrip en respect voor me opbrengen, die me elke dag zoveel geven (en dan nog geheel kosteloos) niet eens moeten bedanken? Maar dan denk ik neen, ze zouden het niet begrijpen. Die goedheid zit er bij die mensen van nature in, voor hen is het een vanzelfsprekendheid. Waarschijnlijk zou ik ze zelfs in verlegenheid brengen, zo bescheiden zijn ze.
voltaire2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 19:04   #303
voltaire2
Vreemdeling

Standaard

idem als bovenstaand

Laatst gewijzigd door voltaire2 : 28 juni 2007 om 19:06. Reden: dubbele post, sorry
voltaire2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 19:10   #304
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

net Canvas:

Guido Demoor heeft NIETS VERKEERDS gedaan, maar het slachtoffer - pardon, de schopper - d�*cht dat hij uitgelokt werd....

goed dat we dit weten. Ik dénk ook soms iets.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 19:13   #305
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Demoor was een racist en daarmee is de kous af.
Dat is absoluut niet waar! U hebt het recht niet hem racist te noemen. Al wat hij vroeg was een beetje rust in een bus die voor de hele gemeenschap leefbaar moet zijn.

Guido was een collega, ik heb hem zeer goed gekend. Een vriendelijke, rustige, sociale en zachtaardige man die bijna op pensioen was na een lange foutloze en straffeloze carriere als bestuurder van de thalys.

De enige die zich hier niet kan verdedigen is Guido zelf. Ze hebben hem doodgestamt. Reken maar dat dit vonnis door het personeel van de NMBS niet te verteren is. We zullen onze conclusies wel trekken.
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 19:17   #306
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Dat is absoluut niet waar! U hebt het recht niet hem racist te noemen. Al wat hij vroeg was een beetje rust in een bus die voor de hele gemeenschap leefbaar moet zijn.

Guido was een collega, ik heb hem zeer goed gekend. Een vriendelijke, rustige, sociale en zachtaardige man die bijna op pensioen was na een lange foutloze en straffeloze carriere als bestuurder van de thalys.

De enige die zich hier niet kan verdedigen is Guido zelf. Ze hebben hem doodgestamt. Reken maar dat dit vonnis door het personeel van de NMBS niet te verteren is. We zullen onze conclusies wel trekken.
Sommigen zijn zo bevooroordeeld, dat ze niet kunnen geloven dat er iemand zomaar doodgeschopt kan worden, omdat hij orde wil op het openbaar vervoer. Gezien de functie van Guido De Moor, begrijp ik volkomen dat hij het als zijn taak beschouwde, om enkele jongeren, die door hun uitbundigheid voor overlast zorgden, hierop te wijzen.
Dat iemand dat men zijn leven moet bekopen, vind ik heel erg. Nog erger vind ik dat er mensen zijn, die er voor hu neigen politieke agenda te verdedigen lol in scheppen om het slachtoffer als dader voor te stellen.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 28 juni 2007 om 19:21.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 19:20   #307
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik hoopte dat Lemmonn een beetje cynisch was!

Meer dan cynisme kan er bij de meeste mensen die ik ondertussen gesproken heb, niet meer af!

Wees gerust dat de goegemeente aan de zijde van Guido Demoor staat en tevens aan de zijde van zijn collega's.

Ik ben alvast van plan om telkens aan de noodrem te trekken indien "jongeren" kabaal maken (luidruchtig plezier maken volgens Edina). Indien het kaukasische minderbedeelde zijn zou ik nog durven vragen om het wat stiller aan te doen, bij de standaard "jongeren" wens ik écht niet uit te lokken, en vooral nog levend het voertuig te verlaten: de NOODREM dus! Ik wens die lieverdjes evenmin nog één woord in hun verkeerde keelgat te laten vallen, noch op één woestijnteen te trappen: de NOODREM!

en verder zal ik dan zwijgen zoals het een goede kaukasische dhimmie betaamt! anders "lokken we uit"!

Boodschap is begrepen hoor!

Alternatief is natuurlijk dat ik volkomen begin te gillen: op mijn leeftijd is paniek(*) misschien al aanvaardbaar zonder dat ik daar vijf jaar gevang voor krijg of torenhoge boetes (betaal ik niet: ik ga zitten!).
CONSTANT GILLEN lijkt me een alternatief voor NOODREM.

paniek: "jongeren" die kabaal maken geven me nu onmiddellijk het gevoel dat ze me mogen gaan doodschoppen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2007 om 19:23.
Oud 28 juni 2007, 19:21   #308
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Je grijpt niet zomaar iemand bij de kraag/keel.
Volgens mij leg jij de nadruk op 'zomaar'. Onafhankelijk van hetgeen dat volgde, vind ik de zin "Je grijpt niet zomaar iemand bij de 'keel'", logischer klinken dan "Je grijpt niet 'zomaar' iemand bij de keel". Ik vermoed dat het gerecht ook zo geredeneerd heeft.

Jij geeft precies de indruk dat het normaal is dat men iemand bij de keel grijpt.
Ik denk niet dat iemand het aangenaam zou vinden en kan me inbeelden dat dit zéér bedreigend overkomt.
Amok maken (lees: luidruchtig zijn) kan zeer irritant zijn, dat is waar, maar zie je de verhouding tussen luidruchtigheid en iemand bij de keel nemen? Of vind jij dat een logische vervolg? (nogmaals, onafhankelijk van hetgeen erna volgde)

of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Oud 28 juni 2007, 19:25   #309
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Volgens mij leg jij de nadruk op 'zomaar'. Onafhankelijk van hetgeen dat volgde, vind ik de zin "Je grijpt niet zomaar iemand bij de 'keel'", logischer klinken dan "Je grijpt niet 'zomaar' iemand bij de keel". Ik vermoed dat het gerecht ook zo geredeneerd heeft.

Jij geeft precies de indruk dat het normaal is dat men iemand bij de keel grijpt.
Ik denk niet dat iemand het aangenaam zou vinden en kan me inbeelden dat dit zéér bedreigend overkomt.
Amok maken (lees: luidruchtig zijn) kan zeer irritant zijn, dat is waar, maar zie je de verhouding tussen luidruchtigheid en iemand bij de keel nemen? Of vind jij dat een logische vervolg? (nogmaals, onafhankelijk van hetgeen erna volgde)

zie maar dat je niet op MIJN tram gaat zitten, want ik begin te gillen van zodra ik maar "iets" hoor: dat kan ook geen kwaad, en als je me driemaal kalm beleefd en vriendelijk vraagt om te stoppen dat ga ik je uitschelden voor al wat proper en vuil is, en dan lok JIJ uit en mag ik je lekker doodschoppen! voil�*!

Oud 28 juni 2007, 19:27   #310
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wel als ik ooit een amokmakende "jongere" bijstuur en hij doet wat lastig, zal ik er van de eerste keer voor zorgen dat m niet meer rechtstaat, dat is de moraal van het verhaal , ...

geef ze de kans om te reageren en ze slaan u dood en gij zijt ne uitlokker en ne racist, ...

die "jongeren" hebben het verdomme zelf uitgelokt, ! en de straf is wel degelijk mild zo iemand hoort minstens 10 jaar effectief te zitten,....

we zullen eens zien hoeveel van Temsche gaat krijgen, ... en pas op verdient, ... maar die gaat er zo makkelijk nie vanaf komen, ... en in weze zijn het allebei moordenaars....

Want als ge iemand op dergelijke manier op het hoofd trapt weet ge dat ge die persoon kunt doden, ...
Neen, uw uitleg klopt niet.

Van Temsche is bewust een vuurwapen gaan kopen en heeft zijn aanslag beraamd en uitgevoerd met voorbedachtheid. Hij heeft bovendien, zonder aanleiding of reden, verscheidene mensen gedood, waaronder een totaal onschuldig kleutertje.

Dat dossier weegt dus wel iets zwaarder.
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 19:29   #311
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, uw uitleg klopt niet.

Van Temsche is bewust een vuurwapen gaan kopen en heeft zijn aanslag beraamd en uitgevoerd met voorbedachtheid. Hij heeft bovendien, zonder aanleiding of reden, verscheidene mensen gedood, waaronder een totaal onschuldig kleutertje.

Dat dossier weegt dus wel iets zwaarder.
Klopt. De zaak De Moor kan men nog ergens een tragische samenloop van omstandigheden noemen, de zaak Van Themsche gaat mijn petje te boven.
Oud 28 juni 2007, 19:32   #312
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal Raf niet tegenspreken als hij stelt dat een dader moet berecht worden conform de principes van de rechtsstaat: inderdaad Raf, de strafmaat mag niet ingegeven worden door rancune, laat staan racisme. ’t Is niet het gerommel in de buik waarnaar men moet luisteren, niet de hoop op een fikse straf, maar juridische rede moet domineren.

Nochtans legt het strafwetboek strengere straffen op wanneer misdrijven gepleegd werden uit racistische motieven. Misschien houd je je maar beter bij het bakken van frieten, want van "juridische rede" bak je niet veel...

Citaat:
Maar zie: naar aanleiding van het bekrassen van de auto van een zwarte atlete liet Raf zich inspireren tot volgend quote:
Hopelijk wordt dat uitschot snel opgepakt en voor lange tijd achter de tralies gestoken”.

Bij het wijzigen van de omstandigheden verandert Raf de daders in “uitschot” en ruilt Raf de juridische rede voor “hopelijk lange tijd achter de tralies”. Wat nu Raf?
Niet dus. Maar het was leuk geprobeerd van je...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 19:33   #313
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nochtans legt het strafwetboek strengere straffen op wanneer misdrijven gepleegd werden uit racistische motieven. Misschien houd je je maar beter bij het bakken van frieten, want van "juridische rede" bak je niet veel...
[/color]
volkomen correct Raf.

Wel even vermelden dat het kaukasische ras hier geen enkele bescherming kan genieten aub!

Oud 28 juni 2007, 19:47   #314
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoorde ik net op de radio.
Moet ook schadevergoeding van 200.000 euro betalen aan de nabestaanden.

Twee jaar = 24 maanden/3 = 8 maanden - voorarrest = direct vrij waarschijnlijk.

enfin, dan kan hij nu gaan afbetalingen regelen?

Vergelijk :

http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ab...s_07-05-08.htm

----------------

tja, bij Guido De moor ging het natuurlijk niet om racisme (enfin, toch niet vanwege de moordenaar).
Geweldige vergelijking die ge weer maakt en hoe ge dus racisme en geweld weer wilt goed klappen. Moest in Tienen het slachtoffer die skinheads hebben lastig gevallen zou dat een heel ander proces zijn geweest. Bij het busincident is demoor zelf als eerste in de fout gegaan. Maar ja in de wereld van circe moet je je als allochtoon onderwerpen aan alle geweld opgelegd door de autoctone bevolking.
Oud 28 juni 2007, 19:53   #315
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volkomen correct Raf.

Wel even vermelden dat het kaukasische ras hier geen enkele bescherming kan genieten aub!
Dat is gewoon regelrechte onzin. Maar ik had ook niets anders van je verwacht.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 19:53   #316
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:

Zoals je in kleine lettertjes zet: je ziet het inderdaad helemaal verkeerd.

Amok maken =/= luidruchtig zijn. Dat zijn twee verschillende zaken. Guido Demoor heeft tot driemaal toe gevraagd om kalm te zijn. Ze hebben zijn vraag genegeerd en hebben zich naar hem gekeerd. Moegetergd legde hij zijn hand op de leuning en z'n hand werd ook nog eens weggeslagen door de dader.

Ik gebruik de woorden die in de krant zijn verschenen, ik verzin ze zelf niet. Als ik zeg dat je niet zomaar iemand zonder reden bij de keel grijpt, dan bedoel ik dat er een aanleiding moet zijn waardoor je iemand bij de keel grijpt.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 20:19   #317
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Zoals je in kleine lettertjes zet: je ziet het inderdaad helemaal verkeerd.

Amok maken =/= luidruchtig zijn. Dat zijn twee verschillende zaken. Guido Demoor heeft tot driemaal toe gevraagd om kalm te zijn. Ze hebben zijn vraag genegeerd en hebben zich naar hem gekeerd. Moegetergd legde hij zijn hand op de leuning en z'n hand werd ook nog eens weggeslagen door de dader.

Ik gebruik de woorden die in de krant zijn verschenen, ik verzin ze zelf niet. Als ik zeg dat je niet zomaar iemand zonder reden bij de keel grijpt, dan bedoel ik dat er een aanleiding moet zijn waardoor je iemand bij de keel grijpt.
Het kan ongetwijfeld nóg sappiger worden verteld. Ik zie echter niet wat dit goedpraat om iemand naar de keel te grijpen.

Ik zie hierin een escalatie van geweld met een hoogst ongelukkig einde, met een heleboel actie-reacties en waar niemand proper uitkomt.

Mij is daarenboven altijd geleerd enkel naar geweld te grijpen uit zelfverdediging en dan nog liefst in proportie. Ik dacht dat dat een normale houding was..
Oud 28 juni 2007, 20:21   #318
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Klopt. De zaak De Moor kan men nog ergens een tragische samenloop van omstandigheden noemen, de zaak Van Themsche gaat mijn petje te boven.
De zaak Demoor lijkt idd een sterk op een tragische samenloop van omstandigheden. Enige vergelijking met Van themsche raakt dan ook kant noch wal.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 20:25   #319
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Mij is daarenboven altijd geleerd enkel naar geweld te grijpen uit zelfverdediging en dan nog liefst in proportie. Ik dacht dat dat een normale houding was..
Noch jij noch ik waren op die bus aanwezig. Maar als ik het zo lees, zijn er wel de nodige aanleidingen geweest waardoor Demoor hem bij zijn kraag/keel greep (want de versies zijn verschillend, dan was de kraag, dan was het de keel...).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 07:17   #320
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ooit al meegemaakt dat ze met ne man of 10 rond u staan om u te treiteren, ... ? en nie zomaar wat voos doen zoals op school gebeurd of zo he, ...

Iemand die het gezien en gehoord had, vroeg mij hoe het in godsnaam mogelijk was dat ik er zo cool onder had kunnen blijven, ... Hij had eens moeten weten hoe dicht ik bij het doorslaan van de stoppen had gestaan, ... als een ventje van ne 1,70 van 75 kilo zijn stoppen doorslaan is dat lachwekkend, ... als ne vent van tegen de 2 meter van 120 kilo zijn stoppen doorslaan, dan is dat een mean killing machine, ...

Ik ken mezelf als de adrenaline begint te lopen, wilde gewoon niet weten wat er kan gebeuren, het menselijk gebeente is vrij sterk, maar dan zou het toch op vele plaatsen kunnen begeven, ...

Iemand die dus getreiterd wordt kan dus perfect zodanig uitgedaagd worden dat hij uwe keelke een 5 tal minuten waterdicht probeerd te knijpen,... Die zeikerds moeten maar eens beseffen dat hun gedrag wel degelijk een serieuse reactie kan veroorzaken,...

Mensen zouden trouwens veel meer zo moeten reageren, als er af en toe eens een "jongere" finaal aan gruzelementen wordt geklopt vanwege zijn gedrag, niet dood, maar zwaar genoeg beschadigd zodat een ziekenhuisverblijf van een week of 3 noodzakkelijk is, ze zullen dan wel nekeer beginnen nadenken, ...

als heel de bus in een move rechtstaat , dat krapuul bijeenmept buitengooit en vervolgens zijn klep houd, ... (den omerta in Vlaanderen, ) dan zal het rap gedaan zijn met die oetlullen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be