![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Banneling
|
Dus laagradioactief water van bijvoorbeeld de douches, zitten in dezelfde circuits als het hoogradioactief goedje? Rare centrales zijn dat; geldverkwistende centrales vooral.
|
|
|
|
|
|
#302 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij verwart metaalbranden met waterstofbranden... Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik moet je er waarschijnlijk niet aan herinneren dat in 2004 werd bekendgemaakt (of beter "gelekt") dat er een paar structurele problemen waren opgemerkt met de beveiliging van de Doelcentrale? Die zijn wel ondertussen verholpen, maar dat wil dus wel zeggen dat geen enkele beveiliging perfect is, ook niet die van moderne centrales. Op de vraag of een centrale zou kunnen weerstaan aan kwaad opzet of oorlog wens je blijkbaar niet reageren. Zwak hoor.
|
|
|
|
|
#304 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met een simpele snijbrander en behoorlijke beschermkledij voor je zelf, geraak je zelf door een beton van 10 dik. Beton spat namelijk uit elkaar bij verhitting. En een opgesloten metaalbrand die bij water kan, doet dit water splitsen en zo een onbeperkte toevoer van zuurstof ontstaan, maar tegelijk een onbeperkte toevoer van het zeer brandbare waterstof. De beton van je koepel word dus gewoon doorgebrand en de ern ligt daarna simpel binnen het bereik van deze brand. Daar komt bij, dat die brand een hitte veroorzaakt onder je koepel en daar dus het water dat je kern afkoeld verdampt. Een vliegtuig inslag op een kerncentrale zet je dus voor enorme problemen. Je mag geen water gebruiken om te blussen maar je hebt water nodig om je koepel en kern af te koelen. |
|
|
|
|
|
|
#306 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je de metersdikke beton van de koepel doorboord, dan is er nog het stalen schield binnen, gevolgd door de stralingswerende laag beton van meters dik rond de reactor, die op zichzelf op dat moment onder een enorme bak water zit. Om het af te werken, als je een waterstof producerende metaalbrand overspoeld met een halve schelde (bij wijze van spreken), dan heb je een zo verdunde concetratie metaal dat dat niet langer de warmte kan produceren om een watermolecule te splitsen. Citaat:
|
|
|
|
#307 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#308 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
En je zegt dan niet letterlijk dat het tikkende tijdbommen zijn, je stelt het wel impliciet (in bovenstaande quote herhaal je dat zelfs). Citaat:
Fabriceer jezelf gewoon een eigen atoombom (zo ongelooflijk ingewikkeld is dat uiteindelijk niet; als je wat martelaartjes vindt, kan je zelfs eenvoudiger werken met Plutonium); je zal een pak efficiënter en effectiever te werk gaan. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De brand is reeds geconcentreerd omdat het gebouw niet instort en alles dus gevangen houd. Vloeistofbranden en metaalbranden mag en kan je zelfs niet blussen met water evenals bepaalde chemische branden, want dan vererger je de brand. Het is een foute opvatting dat je elke brand kan en mag blussen met water. |
|
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Rare koepel en straf vliegtuig heb je dan. |
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik kan me vergissen hoor, maar wie was ook alweer diegene die stelde dat mijn "blind geloof" vertederend was en dat ik wat objectiever moest zijn? Was jij dat niet? |
|
|
|
|
|
|
#314 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat komt zelfs niet in de buurt van een volgetankte Boeing 707 op maximale snelheid... (en al helemaal niet van de huidige types Boeing). De werfleider heeft je dus blaasjes wijs gemaakt zoals ik al zei. Uit herberekeningen na 9/11 zou wel moeten blijken dat onze centrales ook bestand zijn tegen een doelbewuste crash van een volgetankt passagiersvliegtuig. Maar wie nog in dergelijke fabels geloof, is behoorlijk naïef. Tsjernobyl was ook zogezegd veilig. En de Japanse kerncentrales waren zogezegd bestand tegen veel zwaardere aardbevingen... Laatst gewijzigd door Edina : 23 juli 2007 om 13:25. |
|||
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Banneling
|
Citaat:
afketsen? En Columbus dan? Die kon zo'n ei rechtzetten op zijn top... |
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#317 |
|
Banneling
|
Ik neem aan dt je ook universitaire diploma's communicatiewetenschappen nodig hebt, om juiste berichtgeving over de gevolgen van een aardbeving op je atoomcentrale uit de pers te houden?
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
Banneling
|
Ja, ik weet het: whatever...
|