Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2007, 21:00   #301
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Als TommyMax2 kritiek heeft op "de meeste afgevaardigden" en op Herwig Jorissen, is er geen vuiltje aan de lucht.
Maar van zodra ik ook maar een spikkeltje kritiek geef op Luc Cortebeeck en diens knuppelpolitiek ten aanzien van het VBO, wordt ik direct voor anti-syndicalist uitgescholden...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 21:01   #302
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht

[/i]Dit zeggen mensen die tegen de wil van de vakbonden de arbeidersbeweging in twee willen splitsen
waar zie jij ons de vakbond in twee splitsen? De vakbond moet zelf maar beslissen wat ze doet. Voor Stalinisten is dat natuurlijk een moeilijk concept eh, vrijheid voor de vakbonden.

Citaat:
en die op hun ijzerbedevaart ocharme 4500 man weten te mobliseren op een moment dat "kul" die ze daar verkopen zo actueel is.
Ik wil u wel eens evenveel mensen bijeen zien brengen voor een manifestatie voor Belze eenheid.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 21:04   #303
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als TommyMax2 kritiek heeft op "de meeste afgevaardigden" en op Herwig Jorissen, is er geen vuiltje aan de lucht.
Maar van zodra ik ook maar een spikkeltje kritiek geef op Luc Cortebeeck en diens knuppelpolitiek ten aanzien van het VBO, wordt ik direct voor anti-syndicalist uitgescholden...
welkom in de wondere wereld van klein-linkse hypocrisie...
Oud 28 augustus 2007, 21:05   #304
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

Ik wil u wel eens evenveel mensen bijeen zien brengen voor een manifestatie voor Belze eenheid.
Goed gezegd en je mag ook niet vergeten dat er vorig jaar maar 1000 mensen waren op de Yzerbedevaart, dus een verdubbeling met 450 procent mensen.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 21:06   #305
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
waarom zouden we
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 21:10   #306
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
waarom zouden we
*Omdat de splitsing van Belgie nog nooit zo dicht bij was.
*Omdat volgens peilingen in de kranten de meerderheid van de Vlamingen al voor soevereniteit kiest.
*Om een tegengewicht te hebben tegen de ijzerbedevaart en de wake in totaal +9000 bezoekers.
* Om te tonen dat er nog mensen uit hun luie zetel willen komen om deze 'onstaat' te verdedigen.

Oud 28 augustus 2007, 21:13   #307
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
*Omdat de splitsing van Belgie nog nooit zo dicht bij was.
Da zal wel
Citaat:
* Om te tonen dat er nog mensen uit hun luie zetel willen komen om deze 'onstaat' te verdedigen.
Da moet voor mij eigenlijk niet, kan me nl. geen bal schelen
Alé jullie moeten nog iets bereiken e, voor de rest maakt het niets uit, heel dat nationalistisch verhaaltje of ze zijn verknocht aan Belgie (maar ik weet niet of dat zo'n relevant gegeven is in Vlaanderen)
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 21:28   #308
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

waar zie jij ons de vakbond in twee splitsen? De vakbond moet zelf maar beslissen wat ze doet. Voor Stalinisten is dat natuurlijk een moeilijk concept eh, vrijheid voor de vakbonden.

Als syndicalist ben ik erg voor vakbondsdemocratie. Pelgrim suggereert hier dus een internationale vakbondsstructuur. Eindelijk het licht gezien?

Over de mobilisatiekracht zou ik niet klagen als vakbond, 100 000 in Brussel naast een quasi algemene staking...

Ik zeg niet dat jullie ongevaarlijk zijn. Ik ben me bewust van het gevaar dat uitgaat van de nationalisten. Niet dat vlaanderen morgen onafhankelijk zal zijn, maar de geesten zullen jullie wel kunnen vergiftigen met haat en onbegrip voor "franstaligen". En het zijn dan niet de "rijken die vlaanderen komen verfransen" of het "franstalig" kapitaal, maar even goed de franstalige werkers tegen wie jullie de "nederlandstaligen" opzetten. Jullie zullen later dan wel afrekenen met het kapitaal in eigen land.... tja, naïef zijn doet niet zeer zeker.
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 21:29   #309
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Wat mij eigenlijk intrigeert, TommyMax2, waarom gebruik jij de simpele "quote"-knop niet?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 21:32   #310
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik heb me niet echt uit te spreken over de groene vakbond en zijn leiders hé.

Dat ik radicaal tegen het VBO ben, daar hoef ik mij niet voor te schamen dacht ik.
Oud 28 augustus 2007, 21:37   #311
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Wat mij eigenlijk intrigeert, TommyMax2, waarom gebruik jij de simpele "quote"-knop niet?
Dat vraag ik me ook al lang af Metternich!

Oud 28 augustus 2007, 22:35   #312
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat jullie ongevaarlijk zijn. Ik ben me bewust van het gevaar dat uitgaat van de nationalisten. Niet dat vlaanderen morgen onafhankelijk zal zijn, maar de geesten zullen jullie wel kunnen vergiftigen met haat en onbegrip voor "franstaligen". En het zijn dan niet de "rijken die vlaanderen komen verfransen" of het "franstalig" kapitaal, maar even goed de franstalige werkers tegen wie jullie de "nederlandstaligen" opzetten. Jullie zullen later dan wel afrekenen met het kapitaal in eigen land.... tja, naïef zijn doet niet zeer zeker.
Welk gerief slikt gij feitelijk, eer je dergelijke visioenen krijgt? Of werk je met simpele tarrotkaarten?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 29 augustus 2007, 07:53   #313
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

Standaard

"Welk gerief slikt gij feitelijk, eer je dergelijke visioenen krijgt? Of werk je met simpele tarrotkaarten?"

Iedereen die het niet eens is met u is geestelijk ziek?
Oud 29 augustus 2007, 12:16   #314
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waren het dan niet de Vlaams-nationalisten die mentaal gehandicapten waren?...

Enfin, ga maar gerust verder met je op-niets-gebaseerde toekomstvoorspellingen. Als je geen argumenten tegen je tegenstander kan aanhalen, doe je maar gerust alsof je in de toekomst kan kijken...

In plaats van de toekomst te proberen voorspellen, zou je beter eens naar het verleden kijken, om te zien hoe de verdedigers van België omgegeaan zijn met de man uit jouw avatar...
Oud 29 augustus 2007, 17:26   #315
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

[/i]Als syndicalist ben ik erg voor vakbondsdemocratie. Pelgrim suggereert hier dus een internationale vakbondsstructuur. Eindelijk het licht gezien?
neen, wat heeft het een met het ander te maken? Ik suggereer een democratische vakbond. Als die dan kiest voor een supranationale structuur, dan kiest die daarvoor. Het is echter ook mijn democratisch recht om te pleiten voor sterke Waalse en Vlaamse vakbonden in plaats van kreupele Belgische.

Citaat:
Ik zeg niet dat jullie ongevaarlijk zijn. Ik ben me bewust van het gevaar dat uitgaat van de nationalisten.
Dat jij linkse nationalisten als een gevaar ziet zegt wel veel over jou. Deze nationalist heeft er geen probleem mee om voor pvda of cap te stemmen. We zien dus duidelijk waar de consequente linksen zitten en waar de sectaristen zitten.

Citaat:
Niet dat vlaanderen morgen onafhankelijk zal zijn, maar de geesten zullen jullie wel kunnen vergiftigen met haat en onbegrip voor "franstaligen".
Sla de websites van Meervoud, VSB en SFL open en toon mij de haat voor Franstaligen aub.

Citaat:
En het zijn dan niet de "rijken die vlaanderen komen verfransen" of het "franstalig" kapitaal, maar even goed de franstalige werkers tegen wie jullie de "nederlandstaligen" opzetten.
AANTONEN AUB, leugenaar.
Oud 29 augustus 2007, 17:27   #316
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Welk gerief slikt gij feitelijk, eer je dergelijke visioenen krijgt? Of werk je met simpele tarrotkaarten?"

iedereen die moedwillig leugens verkondigt over andere linksen is wat mij betreft niet alleen geestelijk ziek maar rijp voor een verblijf in een gesloten instelling.
Oud 29 augustus 2007, 18:11   #317
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

Standaard

iedereen die moedwillig leugens verkondigt

Zoals iemand als van "Belgiscisme" beschuldigen van zodra die de eenheid van het land verdedigt tegen de seperatisten.... terwijl het ene niets met het andere te maken heeft?

Jullie agressie kan alleen maar te verklaren zijn door het feit dat jullie het pleit aan het verliezen zijn. Maar je hebt gelijk, laat ons vooral stoppen, dit is toch nutteloos.
Oud 29 augustus 2007, 19:05   #318
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
iedereen die moedwillig leugens verkondigt

Zoals iemand als van "Belgiscisme" beschuldigen van zodra die de eenheid van het land verdedigt tegen de seperatisten.... terwijl het ene niets met het andere te maken heeft?
wat is de definitie van belgicisme anders dan de eenheid van België voorstaan?

Citaat:
Jullie agressie kan alleen maar te verklaren zijn door het feit dat jullie het pleit aan het verliezen zijn.
wij aan het verliezen? De gazetten al eens opengeslagen, de laatste peilingen al eens bekeken? Belgiek staat op barsten, alleen een mirakel kan de doodstrijd nog wat rekken.
Je kan natuurlijk zoals klein links altijd doet wat aan de zijlijn staan zagen, of je kan, zoals wij doen, je voorbereiden om wat onvermijdelijk is, het uiteenvallen van Belgique.

Geloof me, mijn vertrouwen in onze zaak is sterker dan ooit. Wat van de Belgicisten niet kan gezegd worden, want die zijn hier aan het panikeren dat het schoon is. Ze komen plots massaal (nu ja) met trikolores zwaaien, op zich al een teken aan de wand.
Oud 29 augustus 2007, 19:07   #319
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is vrij simpel in dit land: je bent ofwel een belgicist ofwel een flamingant, ofwel kan het je geen barst schelen en dan heb je in deze discussie ook niks te zoeken.
Een andere mogelijkheid is er simpelweg niet.

Ah jawel, je kan natuurlijk ook eurofascist zijn.
Oud 29 augustus 2007, 19:18   #320
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dus, in jou manier om naar de wereld te kijken kan je maar zwart of wit zijn. Tegen of voor Vlaanderen. Niet moeilijk dat iemand die niet denkt in termen van volkeren maar in klassen (zoals de wereld dus volgens mij echt in elkaar zit) volgens jou geestelijk ziek is.

Je kan natuurlijk zoals klein links altijd doet wat aan de zijlijn staan zagen

Om u te citeren "leugenaar" : Kan eender welke linkse partij (tenzij je de SPa meerekent) vandaag in België, pardon, Vlaanderen, een rapport voorleggen als dat van de PVDA? Kijk alleen maar naar de realisaties van geneeskunde voor het volk, de non stop activiteit aan de bedrijven, etc. Iets verder kijken dan je eigen waarheid kan nooit kwaad. Je hebt mij nooit horen vertellen dat de vlaamse beweging nooit in de geschiedenis al onze steun verdiende, maar die tijd is voorbij, vandaag is het een reactionaire, burgerlijke stroming.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be