Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2007, 09:23   #301
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
woorden zijn nog altijd niet strafbaar.
geweld gebruiken wel
En dat is zeer fout. Woorden zijn veel dodelijker voor de ziel dan een draai om de oren.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 09:23   #302
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hele toekomstige generaties Europeanen zonder karakter of ruggengraat.
En wat is het verschil met nu?

Misschien een paar gebroken ruggen en een paar gebroken karakakters minder?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 09:24   #303
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
het begint met een tik, en het eindigt met een gebroken neus
Ongelooflijke onzin. Jij weet echt niet waarover je praat...
Oud 8 augustus 2007, 09:28   #304
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Wie vindt er nog dat duvelke dringend 'een klets op de poep' nodig heeft?
Ik vind enkel dat hij dringend een lesje nodig heeft over de autonomie en de verantwoordelijkheid van elke mens voor zichzelf. Dat heeft hij duidelijk gemist.
Oud 8 augustus 2007, 09:32   #305
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik of vele anderen die de wet naleven
Jij bent gemaakt uit de stof waaruit ze aanhangers van dictaturen maken. Sorry, maar voor mij ben je een zeer gevaarlijk mens.
Oud 8 augustus 2007, 09:33   #306
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht

1984 is voor mij allesbehalve het verhaal van atomisering.
Van wat is 1984 voor jou dan wel het verhaal?
Oud 8 augustus 2007, 09:34   #307
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Als dat allemaal echt gebeurd is, HAMC, dan moet jouw vader vastgezet worden voor de rest van zijn leven. En dan hoop ik voor jou dat je de juiste mensen tegengekomen bent die je voldoende steun konden geven om uit het dal te komen en een kans te maken in het leven.

Afgezien daarvan vraag ik me af wat je verhaal met deze discussie te maken kan hebben. Er zijn al wetten tegen kindermishandeling. En de campagne van de RvE heeft niets te maken met kindermishandeling maar gaat over inmenging in de manier waarop ouders hun kinderen nog mogen opvoeden.
En als je dan ouders hebt die mooi komedie kunnen spelen en het aan alle hulporganisaties laten uitschijnen dat ze zich moeten verdedigen tegen de mishandelingen die ze van jou moeten doorstaan, dan eindig je zelf nog als het monster en kan je nergens meer terecht.
Ik heb het allemaal meegemaakt en beken eerlijk: als ik toen wist, wat ik nu wist, verdedigde ik me niet tegen de klomp op mijn hoofd. Dan liet ik me (half) dood slaan, telkens mijn moeder en ik een meningsverschil hadden.

Neen, je kan beter realistisch blijven. Mijn man heeft door de "pedagogische" aanpak van zijn ouders verschillende keren in het ziekenhuis gelegen. Eén keer was hij bijna dood. En dan nog beweren ze dat het kind zo een lastpost is, dat ze vrijuit gaan en er wordt gewoon niets tegen gedaan.

Soms vraag ik me af waar de lijn ligt tussen opvoeden en mishandelen. Blijkbaar is hier ook weinig juridische duiding in. Ouders kunnen zich er heel gemakkelijk uitpraten, als ze hun kind afranselen en als kind kan je dan werkelijk nergens terecht, of jij wordt nog als de grote boeman afgeschilderd.
Ik ken het: van die therapeuten die het heel erg vinden dat je geslagen wordt, totdat ze dan met je ouders gaan praten en plots beginnen ze je te beschuldigen in de trent van "weet je wel wat je die arme mensen allemaal aandoet?" en hun verhaal weegt plots zwaarder door dan jouw blauwe plekkken, terwijl je goed weet dat alles van A tot Z gelogen is. Dan voel je je dubbel miserabel. Ten eerste omdat je de waarheid kent, ten tweede omdat je niet geloofd wordt en ten derde omdat ze je dan nog voor een leugenaar verslijten. Daarnaast praten ze je nog een schuldgevoel aan, waardoor je de volgende keren er echt van overtuigd bent dat je de klappen verdient.

Nee, ik zou nooit een kind afranselen, maar een goed draai rond de oren, zonder klomp dan weliswaar ... als het echt niet anders kan.
Oud 8 augustus 2007, 09:34   #308
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ongelooflijke onzin. Jij weet echt niet waarover je praat...
Kinderen slaan, is kinderen terroriseren. Je moet ze handiger manipuleren...
Oud 8 augustus 2007, 09:38   #309
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik weet niet of we over hetzelfde spreken...

Ik vind manipulatie het meest degoutante wat je met een kind kan doen. Het leert dat niets en niemand nog te vertrouwen is, en het wordt een etter.

Vebieden kan je het niet, omdat het niet duidelijk vast te stellen is, maar ik troost me met de idee dat je als ouder altijd terugkrijgt wat je gegeven hebt.
Oud 8 augustus 2007, 09:40   #310
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
En als je dan ouders hebt die mooi komedie kunnen spelen en het aan alle hulporganisaties laten uitschijnen dat ze zich moeten verdedigen tegen de mishandelingen die ze van jou moeten doorstaan, dan eindig je zelf nog als het monster en kan je nergens meer terecht.
Ik heb het allemaal meegemaakt en beken eerlijk: als ik toen wist, wat ik nu wist, verdedigde ik me niet tegen de klomp op mijn hoofd. Dan liet ik me (half) dood slaan, telkens mijn moeder en ik een meningsverschil hadden.

Neen, je kan beter realistisch blijven. Mijn man heeft door de "pedagogische" aanpak van zijn ouders verschillende keren in het ziekenhuis gelegen. Eén keer was hij bijna dood. En dan nog beweren ze dat het kind zo een lastpost is, dat ze vrijuit gaan en er wordt gewoon niets tegen gedaan.

Soms vraag ik me af waar de lijn ligt tussen opvoeden en mishandelen. Blijkbaar is hier ook weinig juridische duiding in. Ouders kunnen zich er heel gemakkelijk uitpraten, als ze hun kind afranselen en als kind kan je dan werkelijk nergens terecht, of jij wordt nog als de grote boeman afgeschilderd.
Ik ken het: van die therapeuten die het heel erg vinden dat je geslagen wordt, totdat ze dan met je ouders gaan praten en plots beginnen ze je te beschuldigen in de trent van "weet je wel wat je die arme mensen allemaal aandoet?" en hun verhaal weegt plots zwaarder door dan jouw blauwe plekkken, terwijl je goed weet dat alles van A tot Z gelogen is. Dan voel je je dubbel miserabel. Ten eerste omdat je de waarheid kent, ten tweede omdat je niet geloofd wordt en ten derde omdat ze je dan nog voor een leugenaar verslijten. Daarnaast praten ze je nog een schuldgevoel aan, waardoor je de volgende keren er echt van overtuigd bent dat je de klappen verdient.

Nee, ik zou nooit een kind afranselen, maar een goed draai rond de oren, zonder klomp dan weliswaar ... als het echt niet anders kan.
Boadicea, ik denk dat ik ongeveer begrijp waar je verhaal over gaat. Het doet me wat denken aan het Munchhausen by proxy syndroom.

Maar wat het met de campagne van de RvE te maken kan hebben, is me een raadsel.

We gaan wetten toch niet maken op basis van enkele criminele uitzonderingen?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 8 augustus 2007 om 09:42.
Oud 8 augustus 2007, 09:41   #311
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat allemaal echt gebeurd is, HAMC, dan moet jouw vader vastgezet worden voor de rest van zijn leven. En dan hoop ik voor jou dat je de juiste mensen tegengekomen bent die je voldoende steun konden geven om uit het dal te komen en een kans te maken in het leven.

Afgezien daarvan vraag ik me af wat je verhaal met deze discussie te maken kan hebben. Er zijn al wetten tegen kindermishandeling. En de campagne van de RvE heeft niets te maken met kindermishandeling maar gaat over inmenging in de manier waarop ouders hun kinderen nog mogen opvoeden.
Volkomen akkoord.

Het schrijnende verhaal van HAMC heeft effektief niks te maken met het verbod op een poepeklets.

HAMC's verhaal, en ook dat van Boadiccea lijken me eerder sadistisch van aard en zeker niet opvoedend.

Wat de -logen of peuten ook mogen beweren: een opvoedende tik geeft wèl onmiddellijk resultaat.
Van mijn part mogen de Duveltjes en de Edina's hun 10 maanden oude peuters een snelcursus elektriciteit geven alvorens ze hun vingerkes in de pries gaan steken, Edina mag er zelfs nog de vervolmakingscursus "hoe herken ik beveiligde stopcontacten" aan toevoegen; in elk geval hebben mijn kinderen nooit meer de neiging gehad om ernaar te kijken. Net zomin als ze ooit de neiging hadden om een strijkijzer te bepotelen of staan touwtje springen aan de verkeerslichten.

Dat men ondertussen programma's als "the nanny" als pedagogie gaat beschouwen vind ik bovendien hilarisch. (raar genoeg krijg je nooit beelden van "zes maanden later" te zien).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 09:42   #312
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Beste,

Nergens in deze draad wordt gezegd dat afranselen van kinderen kan.
Afranselen heeft trouwens niks te maken met een tik op de poep.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 09:44   #313
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En wat als kinderen ouders terroriseren?
Oud 8 augustus 2007, 09:46   #314
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Je hebt duidelijk geen kinderen. Weet je wat een kind doet? ALLES, maar dan ook ALLES zal het willen pakken/aanraken/voelen. Je zal ontelbare keren neen moeten zeggen, maar dat is het punt niet. Stel je voor dat er een kaars brand en je kind wil dit vastpakken. Je zegt neen, maar toch (uit interesse) zal het dat willen pakken. Als je dan een tik op de vingers geeft, komt dit duidelijker over dat het niet mag. En een kaars is dan nog niets in vergelijking met bvb een strijkijzer! En die 'pedagogische tik' wordt nu verboden. Hetgeen belachelijk absurd is, omdat dit totaal niets te maken heeft met mishandeling. Ik luisterde als kind goed, maar toch heb ik ook af en toe eens een tik gehad.

Vroeger werd je in de klas nog gestraft met een lineaal. DAT is pas stof tot discussie!
Ik heb dus wel kinderen en ik kan alleen maar bevestigen dat een pedagogische tik overbodig is. Ik heb zelfs een koppel 'agressieve' honden geadopteerd omdat de vorige eigenaar er niks mee kon aanvangen. Eigelijk is er tussen honden en kinderen opvoeden niet zo heel veel verschil. Consequent zijn, veel belonen als ze het goed doen, zo weinig mogelijk straffen en ook in verhouding met wat mispeutert is.
Als uwe kleine niet luistert zonder een pets ligt dat eigelijk niet aan da manneke Da manneke respectievelijk wegdraaien van die kaars, op de grond zetten, plat op de grond leggen, .... en blijven volhouden. Is veel effectiever dan altijd maar harder en herder op zen pollen kloppen. zoals gezegd, ik heb ook kinderen en ik weet goed genoeg dat één pedagogische tik dikwijls niet voldoende is en dat het eindigd met rooie pollen, veel gebleit en een knagend geweten of die laatste tik toch wel niet erover was. Ist ni !?!?

Ik geef toe, een 'lijfstraf' is in het begin makkelijker om de boodschap over te brengen maar na een paar jaar kan ik vanuit mijne zetel 'neen' roepen als ze het straat willen oversteken terwijl da gij met uwe lineaal al moet gaan oversteken om ze achterna te lopen ....

En ook vroeg of laat moette uwe pedagogische strategie toch aan passen zunne, ge kunt moelijk uwe 'kleine' van 14jaar op zen poep gaan kletsen als em te laat thuis gekomen is ééhj
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 10:20   #315
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
...
Dat men ondertussen programma's als "the nanny" als pedagogie gaat beschouwen vind ik bovendien hilarisch. ....
Ja en nee, walging kwam in mij op toen ik een aflevering zag waar een marginale vader niet beter wist dat met zijne sloef te drijgen en uiteindelijk er lustig (gefrustreerd) op los motte als het hem teveel werd. Pure sensatie voor VTM, jammer voor dieje kleine ....

Dat waren de eerste afleveringen, recent zag ik toevallig nog eentje waar meer de nadruk ligt op de ouders zelf. Het zijn niet de kinderen die moeten (her)opgevoed worden, maar de ouders!!
Bedwelmd door hun 'lastpost' zien ouders dit zelden in, als dat iets of wat doorgedrongen is (voor zover dat bij sommigen mogelijk is) blijft daar iets van hangen ook na 6 maanden.
Net zoals die ambetante Piet huizentruit zijn onozel programma, zijn dat voor sommigen hier en daar nuttige zaken die een verschil kunnen betekenen in het dagelijkse leven.
U mag dat hilarisch vinden .....
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 10:46   #316
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Beste,

Nergens in deze draad wordt gezegd dat afranselen van kinderen kan.
Afranselen heeft trouwens niks te maken met een tik op de poep.
Nee, maar het stoot wel tegen de kop, dat men een tik tegen de poep nu wel berispen, terwijl men vroeger ongestraft zijn kinderen kon afranselen. Daar draait het me om.
Oud 8 augustus 2007, 10:52   #317
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, maar het stoot wel tegen de kop, dat men een tik tegen de poep nu wel berispen, terwijl men vroeger ongestraft zijn kinderen kon afranselen. Daar draait het me om.
Dat is niet waar. Vroeger kon dat niet en nu kan dat ook niet.
En als het wel gebeurde was dat vroeger ook kindermishandeling en nu ook volgens de wet.
Oud 8 augustus 2007, 10:53   #318
Boadicea

Standaard

Citaat:
Boadicea, ik denk dat ik ongeveer begrijp waar je verhaal over gaat. Het doet me wat denken aan het Munchhausen by proxy syndroom.

Maar wat het met de campagne van de RvE te maken kan hebben, is me een raadsel.

We gaan wetten toch niet maken op basis van enkele criminele uitzonderingen?
Het klopt wel dat mijn moeder zelf in de zorgsector werkte en me altijd en overal als een probleemkind aanbood. Maar ik plak er geen diagnose op. Volgens mij heeft ze gewoon een autoritair karakter en ik ben nu eenmaal eerder rebels van aard. In ieder geval: nu ik niet meer met haar samenwoon, komen we beter overeen. Ik ga er nu niet van wakker liggen of ik correct ben opgevoed of mishandeld. Het veranderd toch niets aan de zaak.
Oud 8 augustus 2007, 10:57   #319
Boadicea

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar. Vroeger kon dat niet en nu kan dat ook niet.
En als het wel gebeurde was dat vroeger ook kindermishandeling en nu ook volgens de wet.
Dan vergis je je echt schromelijk. Vroeger werd een goed pak slaag dikwijls geassocieerd met opvoeding. Zoals ik al zei: als ouders verklaarden dat zij geterroriseerd werden door hun kinderen en dat ze hen enkel bont en blauw sloegen, omdat ze geen andere oplossing zagen, werden ze in vele gevallen geloofd en werd er niet tegen opgetreden.
Ik heb dikwijls moeten horen dat ik zulke goede moeder had en dat ik me moest schamen voor wat ik haar aandeed, terwijl ze me dikwijls met haar klomp aanpakte. Wat ik haar aandeed, weet ik nog niet. Ik was het soms niet met haar eens en blijkbaar verdraagt ze niet dat iemand haar visie niet deelt.
Veel mensen vonden me als kind zeker geen lastpost en als puber was ik wat opstandiger, maar zo een probleemgeval was ik toch niet, als ik met enkele van mijn leeftijdsgenoten vergelijk.
Oud 8 augustus 2007, 11:14   #320
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat als kinderen ouders terroriseren?
Die ouders kunnen op mijn zelfhulpgroep beroep doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be