![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest zijn mensen die moordenaars herdenken idioot of onwetend. Ik heb een beetje vertrouwen in de mensen en ga voor het merendeel van de gevallen voor het 2de.
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Klopt niet. De KP was al het verzet aan het voorbereiden voor de inval. Wat wel klopt is dat de Kommintern, zeg maar Stalin, de KP's verbood in het verzet te stappen. Maar de meeste communisten lapten dat verbod aan hun laars. Wat weer maar eens bewijst dat Stalin alles behalve een goede communist was.
![]() |
#303 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
|
![]() Citaat:
Dolfke himself had lidkaart 555 van de NSDAP (net nieuwe getal van de Duivel). De NSDAP telde duizenden leden, idem voor de Hitlerjugend, de Mädelbund, Kraft durch Freude etc. De nazi's waren in elk onderdeel van de maatschappij ingesijpeld.
![]() |
![]() |
#305 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en de meerderheid kreeg wat het anderen had aangedaan dit wist de de tragedies van de onschuldige repressie-doden niet uit, natuurlijk
![]() |
![]() |
#306 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() mja, daar is wel iets van aan, maar je moet niet overdrijven of je verliest alle credibiliteit
![]() |
#307 | |
|
![]() Citaat:
![]() Mensen ... don' t take it to serieusly. Ik geloof dat de grote meerderheid van ons nog niet geboren was tijdens WO ll. Laten we dat ook zo houden voor WO lll. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
|
![]() Citaat:
En het spijt me, maar hoe erg de gruwel van WO ll was, ik denk niet dat we 2 generaties na datum nog als treurwilgen moeten groeien, ongeacht aan welke kant van de lijn onze voorouders stonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#310 |
|
![]() Over punt a bestaan genoeg discussie en daar kunnen we elkaar op blijven bashen. Als we dat eens niet zo belangrijk meer gaan vinden en ieder in zijn gelijk houden, dan is optie b volgens mij dichterbij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Banneling
|
![]() [quote=Pietje;2934906]Opdat we deze gruwelen nooit zouden vergeten, en nooit meer soortgelijke regimes �* la nazi-Duitsland zouden tolereren.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() Dat kan jij dan wel wensen, maar ik krijg nog wekelijks emails en verzoeken van nabestaanden van zowel oostfronters als verzetsleden met de vraag hoe ze erachter kunnen komen waar en hoe hun zoon, vader of grootvader is omgekomen, wat hun lot was en waar ze begraven liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We moeten natuurlijk niet overdrijven met die herdenkingen, maar regelmatig herdenken moeten we . Zodanig dat het in het collectieve geheugen gegrift blijft en ons een komende ellende van die aard bespaard wordt. Laatst gewijzigd door system : 19 september 2007 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
|
![]() Citaat:
Alle dagen opnieuw staat het linkse koor samen met koning kerk en staat daar te roepen, gebruik geweld tegen het VB, tegen de die is dat toegelaten. Alle dagen opnieuw is het VB en de gemiddelde Vlaams nationalist verantwoordelijk voor de uitroeing van de joden en de halve mensheid. Er wordt niets vergeten, geloof me maar gerust, ikzelf vergeet helemaal niets, geen woord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
|
![]() Citaat:
Wekelijks nog emails en verzoeken zegt u, van beide kanten. Neem nu tien verzoeken en emails van elke kant, wekelijks, dat zijn zo een duizend mensen per jaar. Nu, dag van vandaag. En dat is dan al 60 jaar bezig veronderstel ik. Is dat aan Vlaamse kant of moeten we dat getal nog vermenigvuldingen aan Waalse kant? Hoe helpt u die duizenden mensen dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
|
![]() Voelt u zich aangesproken dan, ik meen niet dat ik uw naam heb vernoemd?
U gedraagt zich alleszins ietwat vijandig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 september 2007 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is verdeeld in links en rechts, ik zou zeggen laat ons samenwerken, waarom niet? Omdat links in het algemeen walgt van Vlaanderen? ja, dan gaat hiet niet, links heeft niet het recht om Vlaanderen zelfbeschikkingsrecht te ontzeggen. Draai het en keer het hoe u wil, links strijdt daar een verloren gevecht. |
|
![]() |
![]() |